"Фолксваген" показа градския транспорт на бъдещето

"Фолксваген" показа градския транспорт на бъдещето


Наред с готовите за серийно производство модели на изложението в Женева "Фолксваген" показа и интересен концептуален автомобил. Той е кръстен "Седрик" (Sedric или self-driving car) и се смята, че е бъдещето на индивидуалната мобилност.


В електромобилчето има четири места и то се придвижва напълно автономно. С гласови команди ползвателя му може да поръча къде да бъде закаран, след което да се наслади на пътуването. След като пасажерите бъдат оставени, "Седрик" си търси сам място за паркиране.

"Фолксваген" показа градския транспорт на бъдещето

Колата може да бъде изпратена да вземе предварително поръчаните покупките от магазина и да и се зададе график за прибирането на всички членове на семейството. Свежестта на въздуха в салона се осигурява от градина с растения в предната част, през пръстта на която, като през филтър, минава въздушният поток.
"Фолксваген" показа градския транспорт на бъдещето


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ух, какви сте ми еколози!

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  2. 2 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 410 Неутрално

    забавлявали са се дизайнерите да си рисуват фантастични модели, сигурно тази задача е част от бонусите им, защото няма да стигне до конвейра

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  3. 3 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Това как ще мине през "заспал полицай"?

  4. 4 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Супер! А, дано по-скоро го видим в София!

    Никола Йорданов
  5. 5 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#4] от "Никола Йорданов":

    Най-рано в следващия век.

  6. 6 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 482 Весело

    Превозното средство за ЗРЯЛО "социалистическо" общество! Без дупки по улиците, без крадци на гуми, акумулатори и винетки...
    без... да не продължавам...

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Предпочитам нещо като дронче за изпълнение на такива задачи. Улиците и без тази сапунерка са достатъчно натоварени.

  8. 8 Профил на libration
    libration
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По същото време Фандъкова поръча още 80 китайски дизелови автобуси и намали лимита на скоростта в София до 10км/ч за да се бори срещу замърсяването.

    До 50 години и Германия няма да е член на G8.
  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#2] от "fpyyh":


    [quote#2:"fpyyh"]защото няма да стигне до конвейра[/quote]

    http://www.inter-view.info/2015/08/lada-raven.html


  10. 10 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    FalseWagen да си оправят първо емисиите на дизелите и после да мислят за бъдещето.

    Не може да се диша от "чисти" дизели вече.

    Навсякъде по улиците мирише на Чавдарки и Икаруси, а техните таралясници преобладават, дори у нас.

  11. 11 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Добра кола, ама не е дизел.
    Такава видях миналата година на Марс, когато бях там командировка - от Позитано 20 бях изпратен там на курсове по " Научната фантастика в политиката ". Главен оратор бе др. Корнелиус Ниношвили - виден футуролог и мечтател.

  12. 12 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Тия кутийки никога няма да видят бял свят по ред причини.

  13. 13 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    Добре, де, кажи ми честно: как от коментар за концептуален автомобил на Фолксваген стигна до намек за Русия?

    Тъй като не вярвам на тези истории с платените тролове, остава наистина да имате някакви "обсесии" на тема Русия, Путин, и т.н. В тази връзка, сега очаквам и EU Defender да намина и да каже, "Ама в Нигерията със сняг пък бият негрите!".

  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4690 Весело

    Егати якото возило, харесва ми, че само ще си търси място за паркиране и след това ще ме чака пред работата да ме вземе, после и жената и накрая ще ни закара у дома. Звучи супер....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Може да има проблем с гласовите команди:

    https://m.vbox7.com/play:7e1c81c237

  16. 16 Профил на маргоната
    маргоната
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Не знам за кое бъдеще говорите тук, защото както знаете, докато тези автомобили стигнат до българските улици, ще минат поне 20 години след като са излезли о европейските улици.

  17. 17 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    Абети неразумния автомобил е това (за този от линка ти става въпрос) - и за концептуален не става! Коефициента му на въздушно съпротивление, с тази предница, ще е ужасен!

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    Не я чакайте скоро, удари се в друг автомобил, управляван от пиян български ром без книжка

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#13] от "krasi_kara":

    Помисли и сам ще стигнеш до извода. Три секунди ти трябват!!!

  20. 20 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Това не е за българския матриял.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2154 Весело

    След като пасажерите бъдат оставени, "Седрик" си търси сам място за паркиране.
    =======

    И къде ще паркира ? Ще се научи: На тротоара.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Това как дава двайсетолевки на полицаите?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Фолксваген много еко ще излязат :Д
    Хахахах. Тия години на ред преправят разходи и вредни емисии и изведнъж били грийн.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  24. 24 Профил на Зарзават
    Зарзават
    Рейтинг: 346 Неутрално

    А тези капаци на гумите каква им е целта или са просто сложени за естетика. Как завива това чудо, тези капаци няма ли да пречат на завъртането на гумите!?

    Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
  25. 25 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Концептуални модели колкото щеш,
    реализирани йок !!!

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#3:"cristo_n"]Това как ще мине през "заспал полицай"? [/quote]
    Тихичко, за да не го събуди.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5095 Весело

    Моментът с насажденията отпред е интересен. Може да си насадиш лавандула или чубрица, или мащерка... или други, все още не легализирани "треви". Но нали е за бъдещи времена...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#21:"Танас"]И къде ще паркира ? Ще се научи: На тротоара.[/quote]
    Всъщност това му е хубавото — няма да паркира, а директно ще отива за следващите пътници или в станцията за зареждане. Направо ще разгони фамилията на бакшишите, платените зони, "паяка", катаджиите, "тузарското паркиране" и автоталибаните едновременно. С умиление ще си спомнят за Юбер и джипа с волана, "дето ходи на където го врътнеш, а не където си иска"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#7:"442"]Предпочитам нещо като дронче за изпълнение на такива задачи. Улиците и без тази сапунерка са достатъчно натоварени.[/quote]

    Наричат ги хелокоптери и можеш да си купиш само на снимка.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    На мен лично никак не ми харесва и подобно на много колеги по-горе смятам, че този концептуален автомобил няма да види бял свят или ако види, то ще е за много кратко. Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. Според мен автомобилите, които днес се движат по пътищата ни, са автомобилите на бъдещето, с някои модификации по дизайн и функционалност. Нищо повече.

    Вярно, ако вземем първите автомобили и днешните, разликата е огромна, но днес имаме почти всичко, което се иска от един удобен и бърз автомобил. Всичко друго са екстри.

  31. 31 Профил на serganta
    serganta
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В Сингапур има такива на терминала. Полезни са. Докато в Женева не приемат конвенцията за самоуправляеми коли няма да се появи на пътя. Приемат ли я веднага ще цъфнат в скандинавия и азия

  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#17:"cristo_n"] Коефициента му на въздушно съпротивление, с тази предница, ще е ужасен![/quote]

    При изцяло градски автомобил, при 50 км/ч максимално разрешени в населено място, какво въздушно съпротивление те измъчва?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    [quote#30:"Читател"] Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. [/quote]

    В автобус, влак, метро, самолет, кораб какъв контрол имаш? О то е така от преди век или векове.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  34. 34 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#17] от "cristo_n":

    Тя и задницата е важна, ако не даже и повече.

    Аеродинамиката е сложна наука - не ме разбирай погрешно. Не защитавам дизайнерите на Лада.

    Диазайнът си е дизайнът - след това идват инженерите, а най-накрая счетоводителите.

    Хотелосъ лучше, получилосъ как всегда.

  35. 35 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    Започнах пак да мечтая

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  36. 36 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 796 Весело

    [quote#30:"Читател"]днес имаме почти всичко, което се иска от един удобен и бърз автомобил. Всичко друго са екстри.[/quote]
    Аха. Същото може би си е казал преди 150 г. джентълменът слизащ от луксозната си конна двуколка. Може би същото и неговият правнук паркирайки "Форд Тюдор Седан" (1928 г.) пред универмага. Да де ама пустите конструктори не спират. Измислиха: негресиращите се лагери (сума хора не знаят к'во е текалемит, напр.), климатиците, автоматичните скорости и пр. Сега пък измисляли самопаркиращи се коли - дето няма да дращят и блъскат другите при успоредното паркиране. И щели били сами да ходят на пазар.
    Ми ние тогава какво ще правим?

    Поздрави
  37. 37 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Мен друго ме притеснява от напъните на всички големи компании да ни вкарат в автономни кутийки.

    Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие.

    Бавно и сигурно се превръщаме в човешки материал, обслужващ машините/корпорациите/икономиката.

  38. 38 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#30:"Читател"] Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите. [/quote]
    Кога за последно си си навивал и сверявал ръчния часовник?
    Майтапа на страна, обаче вратата е страхотна — широка и удобна. Една такава врата би избутала напред в продажбите кой да е от сегашните семейни автомобили. Само дето няма да я видиш поставена на семеен автомобил, заради риска от катастрофи, който риск е висок именно защото хората масово искат "сами да въртят геврека", нищо че 60% нямат адекватни идеи, стратегии, "наблюдателност за" и навици за отреагиране при непредвидено обстоятелство...
    В смисъл, когато технологиите изземат някои функции от хората, нещата често се подобряват. Който не вярва, да си изрови и разгледа историята на асансьора. Да, в началото, асансьорите са имали оператори, както днешните автобуси имат шофьори, но...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  39. 39 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#37:"subsonic"]Мен друго ме притеснява от напъните на всички големи компании да ни вкарат в автономни кутийки.

    Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие.[/quote]

    Има много хора за които личното МПС не е най-голямото постижение в живота а само нужда. А тия дето само избиват комплекси по пътищата най-монго трябва да ги набутат в "автономни кутийки". Дори и да не им харесва...

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#37:"subsonic"]Шофирането е една от малкото дейности, в които взимаме сами решения и те искат да ни отнемат и това дребно удоволствие. [/quote]
    Върви го обясни това на пътниците в самолета, дето в момента каца на голямо летище в кофти време. Предложи им да накарат пилота да изключи автоматичната система за приземяване* и ела пиши какво са ти обяснили за отнетото удоволствие на пилота сам да взема решенията...

    ---------------------
    *Да има такива системи, които позволяват да се каца доста по-безопасно в кофти време и натоварен трафик. Пилота просто следи дали захода е в границите на нормалното и най-вече пътниците се чувстват спокойни щото има пилот в самолета...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    [quote#30:"Читател"]Хората обичаме да имаме контрол над нещата, сами да си вършим задачите, а не всичко да го оставяме на технологиите[/quote]


    ААААА, не. Никак даже.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 498 Неутрално

    тук по-важният въпрос е - като таз кутийка мине на червено, примерно щото не могла да спре заради мокър асфалт и тн, катаджията на кого ще каже: "кво правим сега ?"

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  43. 43 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#34] от "subsonic":

    Да бе, знам - просто не ми се влизаше в подробности. Не ми се пишеше повече за този неразумен модел.

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Весело

    Тази концепция я има от над 15 години...
    Разработена е от компании извън автомобилостроенето...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#32] от "quatro_4x3":

    А бе човек - пиша за СПОРТНИЯ концептуален автомобил на Лада от линка, на който съм отговорил - виж го него. Не пиша за модела от статията.

  46. 46 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 464 Неутрално

    [quote#19:"4ort"]Три секунди ти трябват!!! [/quote]
    Повечето нямаме твоите обсесии.

  47. 47 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Бих си взел такава кола...

  48. 48 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 487 Весело

    До коментар [#5] от "parcaleste":

    Втора ръка

  49. 49 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1454 Неутрално
  50. 50 Профил на nikolak
    nikolak
    Рейтинг: 271 Неутрално

    [quote#30:"Читател"]
    На мен лично никак не ми харесва и подобно на много колеги по-горе смятам, че този концептуален автомобил няма да види бял свят или ако види, то ще е за много кратко.[/quote]

    Какво мислиш ти касае само теб , ако хората разсъждавахаха като теб щяхме да караме още конски каруци. Остави тези неща на други на които това им е работата тоест да мислят.

  51. 51 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#50:"nikolak"]ако хората разсъждавахаха като теб щяхме да караме още конски каруци. Остави тези неща на други на които това им е работата тоест да мислят.[/quote]

    Сигурен съм, че преди 100-ина години почитателите на пътуването с Хинденбург, и подобните му, са "затапвали" така и тогавашните скептици. Иронично, а?

  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1889 Любопитно

    До коментар [#10] от "subsonic":


    [quote#10:"subsonic"]FalseWagen да си оправят първо емисиите на дизелите и после да мислят за бъдещето.

    Не може да се диша от "чисти" дизели вече.

    Навсякъде по улиците мирише на Чавдарки и Икаруси[/quote]


    Предполагам "FalseWagen" са виновни не само за Чавдарките и Камазите, но и за крадените и сваляни филтри от 20-годишните Пежа, Рена, Фиатове, Фиатове и Шкоди, както и за горените гуми. Хубаво е, много е хубаво да има някой друг, който да ти е виновен за собствената ти простотия. Или както го казА един колега по-горе, "зряло социалистическо общество".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#40] от "gost22":

    Липсата на умения за ръчно летене е огромен проблем в индустрията, свързан с доста катастрофи. И както сам казваш, има пилоти, които непрекъснато следят всички параметри (или поне това им е работата). И ако се замислиш, дори автоматиката да е включена (при някои самолети, в нормални условия, винаги е включена до определени ниво, дори при ръчно летене), пилотите взимат основните решенията, а не самолета. Дори при примера за абсолютно автоматизирано кацане който даде, пилотите са вкарали данните в бордовия компютър, сложили са параметрите за захода (и могат да го променят според наставленията на диспечерите) , комуникират с кулата, решават дали да продължат с кацането до минималната височина (decision altitude) и могат във всеки един момент да канцелират кацането (дори след decision altitude, макар да не е редно). Та не става толкова въпрос за контрол, колкото за заместител на ръчното упралвение на самолета. Да не говорим, че много пилоти си се кефят да кацат ръчно. Това подобрява и уменията им като пилоти.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#25] от "valtoro":

    Има доста реализирани прототипи, макар автономните автомобили да не са ми любими

    https://www.youtube.com/watch?v=IWB4xj7EILg

    https://www.youtube.com/watch?v=Ol3g7i64RAI


    Ето я и ФВ Футура, колата която се паркира сама още през 1989:

    https://www.youtube.com/watch?v=tVQsVkYbpuw

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  55. 55 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    [quote#51:"krasi_kara"]Сигурен съм, че преди 100-ина години почитателите на пътуването с Хинденбург, и подобните му, са "затапвали" така и тогавашните скептици. Иронично, а? [/quote]
    Ми не, просто подобрихме технологиите и сега возим повече пътници, по-бързо и по-сигурно с по-големи самолети. Като потъна Титаник, хората отказаха ли се от презокеанските кораби, или просто въведоха стриктно изискване, броя на пътниците да пасва на броя места в спасителните лодки. Същото ще стане и тук. Ако автономните автомобили се окажат сигурни като асансьорите, то ще отпаднат шофьорите, точно както са отпаднали операторите на асансьори. А когато асансьорите са сигурни, вече може да се строят сгради, толкова високи че разчитат само на асансьори, което ще се случи и по пътищата. Ако автономната кола пази пешеходците и пътниците по-добре от шофьор, то... кой е луд да рискува излишно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    [quote#42:"彼得。斯托亚诺夫"]тук по-важният въпрос е - като таз кутийка мине на червено, примерно щото не могла да спре заради мокър асфалт и тн, катаджията на кого ще каже: "кво правим сега ?" [/quote]
    Ми като сега — на никого, щото ако напише акт, ще трябва да глоби общината, дето не е опесъчила, а така до 20 заплати и пенсия не се стига...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#55] от "gost22":

    Виж как сам си си отговорил - "ако автономният автомобил...". С други думи, не бързай с тигана, че рибата е много, много далеко в морето (и то при предположението, че изобщо я има точно тази "риба"?).

  58. 58 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9342 Неутрално

    До коментар [#18] от "penetrating":

    Ха аха, много точно.

  59. 59 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    До коментар [#58] от "Peni Nikol":

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#57:"krasi_kara"]
    Виж как сам си си отговорил - "ако автономният автомобил...". С други думи, не бързай с тигана, че рибата е много, много далеко в морето[/quote]
    Споко, то отдавна вървят тестовете, и се оказва че е далеч по добре от купените книжки на неграмотните шофьори по българските улици, а и компаниите дето го разработват, не плащат на законодателите да прокарват закони от типа "пешеходеца сам си е виновен, дори на пешеходна пътека". Та тя рибата си е в морето, ама траулера е на път...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  61. 61 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#57] от "krasi_kara":

    Вие освен с ел автомобили се занимавате и с автономни такива.

    И за автономните сте на пълно отричане, както и за ел автомобилите.

    За Ваша информация автономни транспортни ситеми има въведени и действащи в сферата на скадовото стопанство и на вътрешнозаводския транспорт от има няма 30 години...

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#61:"ivan_"]Вие освен с ел автомобили се занимавате и с автономни такива.[/quote]

    Всъщност се занимавам със "заземяване" не хора с летящи в облаците глави. Фетиш ми е, признавам си! Още отпреди 20+ години, когато за първи път се сблъсках отблизо със силно религиозен човек (тъкмо бяха станали модерни сектите в БГ тогава).

    Всякакви такива предсказания за това как това или онова ще превземе света или ще направи революция в нещо си, по същество е еквивалент на твърдението, че второто пришествие е въпрос на време (а първото дори не се подлага на съмнение?!) и останалите чисто религиозни брътвежи. Е, как се пропуска такава възможност за осмиване?

    P.S. Имаше и някакви латински сентенции, че съмнението е майката на мъдростта, и че при съмнение е по-добре да не се бърза, ама ме мързи да ги търся и цитирам в оригинал, за да изглеждам "по-ентелегентен".

  63. 63 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#61:"ivan_"]За Ваша информация автономни транспортни ситеми има въведени и действащи в сферата на скадовото стопанство и на вътрешнозаводския транспорт от има няма 30 години...[/quote]

    Т.е. в силно контролирана и сравнително изолирана среда?

    Интересно обаче как не се сещат да направят мотрисите на метро-влакчетата чисто автономни? Сега вземи ми цитирай 2-3 линка към статии за разни пилотни проекти за "безпилотни" влакове, че да си изпълним елементите от "задължителната програма".

  64. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#63] от "krasi_kara":

    Тя контролираната среда се постига чрез контрол...

    Не ги правят чисто автономни поради наличието на хора, като Вас, които ще имат психологическа спирачка да ги използват...

    Давате ли си сметка колко неща не са такива каквито изглеждат.

    Вземете един автомобил. До преди няма и 10 години всеки автомобил имаше директна механична връзка между волана и завиващите колела.

    Сега има автомобили, които нямат такава директна механична връзка. На практика волана е един джойстик, който подава сигнал към компютър, който компютър управлява колелата...

    Сума ти хора си карат тези коли без проблем, но аки им обясните точно тази система и част от тях ще се уплашат няма да искат да карат автомобилът си повече...

    В съвремието повечето средства за предвижване си имат автопилоти.
    Човека присъства не за да управлява, а за да носи отговорност.

    Модератора е неадекватен!
  65. 65 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#64] от "ivan_":

    Примерът е неуместен защото въпреки навлизането на електро-сервото механична връзка я има във волана.

    Виж с педала на газта е друга работа. Там наистина връзката я няма. Или по-скоро е вече само електрическа.

    Но въпреки всичко не може да се сравнява една система със съвкупност от много системи, които трябва да взимат автономни решения.

  66. 66 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    За да не сме голословни - http://www.caranddriver.com/features/electric-vs-hydraulic-steering-a-comprehensive-comparison-test-feature

    Системите, които са критични за безопаността, никога не са само електрически, а са комбинация от електрическа и механична връзка.

    Ако отпадне захранването, да има някаква възможност за управление.

  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#65] от "subsonic":

    https://www.wired.com/2014/06/infiniti-q50-steer-by-wire/

    Не съм техник но ето ви пример от 2014г.

    Колата реално се продава и използва на улицата...

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#66] от "subsonic":

    Не, не говоря за подпомагане на усилието...
    Говоря за изцяло електрическо управляние на волана, без механична връзка.

    Въпросът със системите и контрола може много лесно да се реши с организацията на движението.

    Има и по този въпрос доста разработки...

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    А какво става ако някой хакне системата за завиване?

    Или системата просто забие?

    Дойдат поредица невалидни съобщения по КАН шината и системата вкара код за грешка? Или се прецака сензора на волана?

  70. 70 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK