
© Reuters
Второто поколение на "Субару" XV дебютира на автосалона в Женева. Сред ключовите промени в колата са въвеждането на системите, част от пакета EyeSight, който включва система за автоматично спиране при опасност от удар, адаптивен круиз контрол и асистент за спазване на лентата.
Другото ново оборудване, свързано с избягването на инциденти, е сигнализацията при приближаване на автомобил или човек, при маневри на заден ход. "Субару" XV използва подобрен бензинов боксер двигател с директно впръскване. Той има мощност 156 конски сили и максимален въртящ момент 196 Нм.
Моторът се съчетава с вариаторна (безстепенна) скоростна кутия, като серийно задвижването ще е на четирите колела. Хечбекът с дължина 4.47 метра има подобрени възможности извън пътя благодарение на технологията X-MODE, която контролира разпределението на въртящия момент между двата моста, работата на спирачките и асистиращите системи.
Асистентът при спускане по наклон дава увереност на водачите, като поддържа зададената от тях скорост. Разстоянието от най-ниската точка на колата до земята е 22 сантиметра.
Колата е изградена на новата глобална платформа на марката, която значително подобрява безопасността, пътното поведение и динамиката. В салона се монтират седалките с нова форма, които дават по-добра странична опора. Инфотейнмънт системата предлага 8.0-инчов сензорен дисплей, разположен в центъра на бордното табло, с възможности за свързване на смартфон.