
© Reuters
Германският производител на автомобили "Фолксваген" се призна днес за виновен в заговор и възпрепятстване на правосъдието в схемата за заобикаляне на американските правила за замърсяващите емисии на близо 600 000 дизелови автомобила чрез използване на софтуер, манипулиращ резултатите по време на тестове, предаде "Асошиейтед прес". Компанията се съгласи да плати 4,3 милиарда граждански и наказателни глоби - най-голямата сума, събирана от американското правителство от автомобилостроител.
Общите разходи на "Фолксваген", свързани със скандала, възлизат на около 21 милиарда долара, включително ангажимента за поправка или изтегляне на коли. Американските регулатори изправиха концерна пред съда заради софтуера, след като учени от университета в Западна Вирджиния откриха разлики в емисиите по време на тестове и при реална употреба.
Първоначално компанията отрече да е използвала такова устройство, но накрая си призна през септември 2015 година. По-рано "Фолксваген" постигна гражданско споразумение за 15 милиарда долара с американските природозащитни власти и собствениците на автомобили.
По силата на споразумението компанията трябва да сътрудничи на разследването и да позволи на независим наблюдател да контролира изпълнението в продължение на три години. Освен това срещу шестима служители на "Фолксваген" са повдигнати наказателни обвинения заради дизелгейт.
chicago514
Рейтинг: 2568 НеутралноПървоначално компанията отрече да е използвала такова устройство, но накрая си призна през септември 2015 година. По-рано "Фолксваген" постигна гражданско споразумение за 15 милиарда долара с американските природозащитни власти и собствениците на автомобили.""Фолксваген" са се усетили,че става въпрос за друг тип правосъдие.
Колаборационист
Рейтинг: 975 ВеселоВ Перник ще опитат да подобрят рекорда
Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !Judjuk
Рейтинг: 3429 Неутрално".....21 милиарда долара...."
Меркел сигурно сънува кошмари. Май ще пуска печатницата.
proza
Рейтинг: 656 НеутралноТези от "Фолксваген" сами са си виновни. Като че ли не знаят, че американците ще търсят и под вола теле, само и само да получат обезщетение. Трябвало е да бъдат коректни, защото тази кола е една от най-често срещаните европейски коли по американските пътища.
Realist
Рейтинг: 3165 Неутрално[quote#4:"proza"] Трябвало е да бъдат коректни, защото тази кола е една от най-често срещаните европейски коли по американските пътища. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Мани, те и федерален данъчен кредит получиха за дизеловата Джета през 2009-та. Конгреса им го гласува, Данъчен Кредит за алтернативно задвижван автомобил, т.нар "Clean Diesel".
И собствениците получиха данъчни облекчения в размер на $60 милиона.
Това бе данък подобен на "Хибридният Данъчен Кредит", и сега Кредита за "Електрически Автомобили"
Фолксваген, тотална излагация и цигания! Пушилниците им да се сравняват с Тойота Приус например.
In my world
Рейтинг: 638 Веселотръмп трябва да ги изгони от щатите тези мръсници vw.
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноНарочили са ги.
Мърфи е оптимист!neut
Рейтинг: 1714 НеутралноУрок срещу милиарди
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restIn my world
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#8] от "neut":
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)нациските номерца не минават в америка.
4ort
Рейтинг: 1359 Весело[quote#1:"chicago514"]че става въпрос за друг тип правосъдие.[/quote]
Сигурно имаш предвид, Савецко!
Taiga
Рейтинг: 1201 НеутралноЕкстра, още 100 пъти по толкова! Заслужават да фалират!
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"In my world
Рейтинг: 638 Неутралноvw правят същите нациски номерца в австралия този обяснява подробно https://www.youtube.com/watch?v=oHsPnUbFltc
In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)deymus
Рейтинг: 782 ВеселоТук имаше един експерт, който обясняваше как били избили тези милиарди - от съкращения и голямата печалба в Европа.
Alexander97
Рейтинг: 3161 Неутрално€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€.............. ...............................................
кога плащАли, плакАли.
spring_va
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#4] от "proza":
На фона на масовото японско потребление на автомобили в САЩ, немските такива направо бледнеят.
pur6ing
Рейтинг: 274 НеутралноТова колко АЕЦ-а прави? Геерманците можеха да ни построят един за подарък, ха ха ха
socialen
Рейтинг: 409 НеутралноПри Капитализма всяка фирма, оставена на Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита, саморегулираща се сила се държи като Фолксваген.
Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bgЕдинствено силната регулация е в състояние да предпази Капитализма от Саморазрушение.
socialen
Рейтинг: 409 НеутралноСигурен съм, че трудещите се във фирмата, които блъскат по 10 часа за заплати, равни на 0,000...1% от тази на шефовете, ще ги платят 20те милиарда като загубят работата си
Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bgКроникапирализъм!
Ivan_
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#13] от "deymus":
Модератора е неадекватен!Избили са ги в "шестък"...
Приключиха на загуба годината и е възможно и тази да е пак загуба...
vassilun
Рейтинг: 4762 НеутралноДо коментар [#18] от "socialen":
Социален, Германия е СОЦИАЛНА държава! Само един пример: преди обединението с ГДР, когато германецът отиде в аптеката да купи лекарства, ако стойността на лекарствата е 20 марки, той плащаше 20 марки; ако стойността на лекарствата е 200 марки, германецът плащаше 20 марки!
m_style
Рейтинг: 714 Весело"Разходите на "Фолксваген" в САЩ, заради дизелгейт, стигнаха 21 милиарда долара" - това е лошата новина.
Добрата новина е, че могат да си го позволят. Ако някой е заревал за пазара, да уточня, че ПАЗАРЪТ ИМ се разрасна до ниво да станат най-големият производител в света! Явно потребителите не мислят точно като правителствата, пък дори и да е щатското правителство.
vassilun
Рейтинг: 4762 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
Там, където има истинско правосъдие и натиск от гражданското общество, номерата не минават! Няма Шиши, няма хидролози, няма Лукойл на загуба откак съществува! Няма Гоцеви шлемове! Нама "Ало, Ваньо"!
vassilun
Рейтинг: 4762 НеутралноДо коментар [#6] от "In my world":
Тръмп не може да изгони дори нелегално пребиваващите в САЩ негови лични мексикански прислужници!
todor._89
Рейтинг: 856 НеутралноДо коментар [#11] от "Taiga":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.[quote#11:"Taiga"]Екстра, още 100 пъти по толкова! Заслужават да фалират![/quote]
Само wv са по-могъщи от твоята злоба. Едва ли ще фалират и слава Богу защото няколко милиона остават без работа.
vassilun
Рейтинг: 4762 НеутралноДо коментар [#16] от "pur6ing":
Руснаците ни продадоха вече един непостроен и ненужен АЕЦ! Това е повече от достатъчно!
dgerald
Рейтинг: 743 НеутралноТова не е толкова притеснително, виж новата Лада........
Ivan Tsanev
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#26] от "dgerald":
Мда, с Лада няма как да има дизелгейт
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6247 НеутралноДо коментар [#3] от "Judjuk":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевФолксваген не е държавна компания.
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#21] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Вярвайте си на глупостите!
В момента имат спад в цената на акциите, щом сте толкова уверен във вярата на клиентите във фолкцваген купувайте смело и след като поскъпнат се пенсионирайте
simval
Рейтинг: 975 РазстроеноВ някои страни лъжата струва скъпо.
Аз не зареждам в Лукойл.В нашта - тя е ежедневие, не й обръщаме внимание.
ПП. Дали, аджеба, това няма връзка, че сме бедни?
Или сме бедни, защото се лъжем?
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#24] от "todor._89":
Модератора е неадекватен!фолкцваген са некоректно подкрепени от властите в Германия, въобще не са могъщи.
А ако фалират за работниците нищо драстично няма да се промени, просто печелбата ще отива в новите собственици.
Но докато има повече хора като Вас (които плащат от джоба си за чуждата наглост) настоящите собственици ще продължават да печелят мамейки...
Petleshev
Рейтинг: 3188 НеутралноОсновния проблем на Вагените е, че са излъгали и са ги хванали...! Американските автомобилни производители на шест литрови бензинови пикапи, едва ли са по-добра стока от някой двулитров германски дизел, ама както и да е...!
Бивш tww09306483.Другия проблем е, че германските коли, са в пъти по-добри от повечето американски. И там ги стяга чепика, братята американци!
Вагените ще платят, като попове. Нямат друг вариант. И все си мисля, че пак ще си останат по-добри...!
П.С. За протокола. Карам Опел...!
m_style
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#29] от "ivan_":
Ти, Незнайко не ме информирай за курса на акциите. Той е за такива като теб - хора прочели нещо, не не образовани и не научени да правят нищо! Да те светна само, че никое правителство не е измислило нищо полезно за пазара, освен разбира се в главите на етатистите.
penetrating
Рейтинг: 5999 НеутралноПосипвам си главата с пепел за моето чисто Ауди, слава Богу не е от тази лоша серия
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertIvan_
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#33] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Ръководил съм компания с годишни приходи 60 милиона евро и нетна печалба 10 милиона евро...
Все би трябвало да съм се научил да правя нещо, най малкото убедил съм акционерите и надзорния съвет, че мога нещо да правя
Аз пък да те светна, че от много години международния капитал е толкова силен, че ако няма държавни регулации това дето го наричате "пазар" ще изчезне за секунди.
Една никаква компания за телефони, като Епъл има над $ 100 милярда кеш, което би я поставило някъде на 60 място в света ако беше държава и това и е БВПто...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2510 Неутрално[quote#17:"socialen"]При Капитализма всяка фирма, оставена на Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна, самолековита, саморегулираща се сила се държи като Фолксваген. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleЩом VW не дават достатъчно бакшиш на непускупната американска администрация значи с 21 милиарда долара бълха ги ухапала а?
simval
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#17] от "socialen":
Аз не зареждам в Лукойл.Ами като се държи по този начин плаща $21 млрд.
Ако има желание, може да продължи по същия начин.
simval
Рейтинг: 975 НеутралноДо коментар [#36] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Аз не зареждам в Лукойл.Подобно разсъждение дори 10 годишният ми внук не би направил.
m_style
Рейтинг: 714 ВеселоДо коментар [#35] от "ivan_":
[quote#35:"ivan_"]Една никаква компания за телефони, като Епъл има над $ 100 милярда кеш,[/quote]
Да те светна пък аз нещо - първо - пише се "милиарда", не "милярда" и второ КЕШ-а на Ейпъл надминава 240 млрд.$ и въобще не е просто и единствено компания за телефони! И трето - аз съм ОСНОВАЛ няколко компании, едната от които имаше подобен оборот на този, за който ти си бил НАЗНАЧЕН да се грижиш. Карал съм винаги СОБСТВЕНИ коли, вкл. избирам и служебните, имам над 1млн.км., така че недей ми бръщолеви някакви теоретични хипотези. Пиши си CV-та и кандидатствай за по-висока заплата..., но ги списвай по-грамотно от словореда във форума, за да не си загубиш доверието...
pur6ing
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#39] от "m_style":
До коментар [#35] от "ivan_":
Бе то и аз мечтаех за такава компания ама останах назад от вас. не можах нищо да скътам
Ivan_
Рейтинг: 506 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "m_style":
Модератора е неадекватен!"Total cash, cash equivalents and marketable securities $ 237,585"
Apple Inc. | 2016 Form 10-K | 21
Колко казвате е кеша на Епъл? Надминава $240 млрд.?
Според тяхните отчети даже: кеш + кеш еквиваленти + търгуеми книжа не надминават тази цифра.
Или Вие не знаете какво точно е кеш (пари в брой по сметки)?
"Net Sales by Product:
iPhone $ 136,700
iPad 20,628
Mac 22,831
Services 24,348
Other Products 11,132
Total net sales $ 215,639"
Apple Inc. | 2016 Form 10-K | 23
Каква компания ще да е тази, в която 63% от приходите идват от продажбата на телефони, а никоя от останалите категории няма повече от 12 % ?
Аз не съм назначен, с мен е сключен договор по силата на който управлявам!
Не получавам заплата, а възнаграждение по договор, което включва и процент от резултата!
Придобивате ли някаква идея колко сте на "Вие" с управлението на компании...
Ако наистина сте собственик оставете професионалисти да Ви управляват собствеността, че като Ви чета писанията може да я загубите ако Вие си я управлявате.
П.С. Никога не съм управлявал компания с български собственици. Никога не съм управлявал компания, която да не е била с акционерна собственост.
Аз пък на последните си две позиции съм имал шофьор и целият ми коментар по статията е по отношение на компанията Фолкцваген и нейните политики.
Кефи ме обяснението Ви "Карал съм винаги СОБСТВЕНИ коли, вкл. избирам и служебните, имам над 1млн.км., така че недей ми бръщолеви някакви теоретични хипотези."
това е изключително съществено при коментар на корпоративните политики на концерна Фолкцваген
Горките Ви подчинени...
Ivan_
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#40] от "pur6ing":
Модератора е неадекватен!Аз за разлика от "собственика" нямам такава компания.
Даже никаква компания не притежавам...
Аз съм "прост" директор...
Густав
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#39] от "m_style":
До коментар [#35] от "ivan_":
Големи бизнесмени, респект! Язък, че нивото на дискусията е като за опашката пред бюрото по труда.
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#43] от "Густав":
Модератора е неадекватен!Ако искаш да бъдеш разбран следва да дискутираш на езика на аудиторията.
Иначе става сложно, появяват се едни "шумове" в комуникацията и съвсем се "изгубва" разговора.
П.С. Нищо голямо няма в един бизнес за 60 милиона...
Това е на практика една малка или средна фирма с 50 човека персонал...
Този е от онези
Рейтинг: 261 РазстроеноВ крайна сметка, дори и след това, wv са в тройката по най-продавани автомобили. Това показва, че на потребителя (човека), въобще не му пука дали колата му замърсява. Нагледен пример са пушещите 20 годишни печки с махнати катализатори и филтри по нашите пътища.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1993 Неутрално[quote#4:"proza"]Трябвало е да бъдат коректни, защото тази кола е една от най-често срещаните европейски коли по американските пътища.[/quote]
California Über AllesДо коментар [#4] от "proza":
Prozke, prozke тия данни от една жена ли ги чу? Фолксваген имат около 2% от Американският пазар. Всъщност са доста рядко срещани. След като построиха завод в САЩ и направиха специални модели за САЩ миналата година са продали общо 320,000 коли от 14,700,000 общо за САЩ. Сметни си сама колко процента са това. Ако не можеш ... виж % който съм дал по-нагоре.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1993 Неутрално[quote#32:"tww09306483"] Американските автомобилни производители на шест литрови бензинови пикапи, едва ли са по-добра стока от някой двулитров германски дизел, ама както и да е...! [/quote]
California Über AllesДо коментар [#32] от "tww09306483":
Няма да е лошо да се пообразоваш малко, че с тези легенди от 1972 година се излагаш. Да си чувал неща за CAFE. Toчно защото Фолксваген не можеха да постигнат стандарта CAFE за средна икономичност на колите си се наложи да лъжат с дизелите и да си измислят "Чисти Дизели" които се оказа че не съществуват.
Има си регулация и стандарт за всеки клас автомобили колко трябва да харчи средно. Да сравняваш пикап за работа с малолитражка като Голф е тъпо. Що не го сравняваш с влак или самолет? Още по-икономичен ще излезне. Ако го сравняваш обаче с Хонда или Тойота или малко Шеви или Форд Фокус или Фиеста тогава не са по-икономични. Като сложиш и че нямаха хибридни коли тогава ще ти стане ясно защо решиха да лъжат с дизелите.
В Европа пазара на коли е друг. 80% от колите изглеждат като чепик - тип Голф. В САЩ се карат повече седани, СУВ и също пикапи. Всеки който работи използва пикап за работа. В България хората пълнят багажника и слагат ремарке на Москвето за да закарат "доматьито" на пазара. В Америка се използват пикапи за тази цел. Интересното е че дори тези с 5.7 литра бензинови мотори замърсяват по-малко от Ладите и Москветата че и дизеловите Гоуфуве.
_tsiki_ (otvratitelen nov sait)
Рейтинг: 409 НеутралноНе е случайно, че в колхозия най-харесваният бранд е алуди. Да си изрод се предава по наследство...
anticomunist
Рейтинг: 383 Неутралнодо коментар 32
ти колко американски коли си карал,защото гледам че имаш мнение.Германците бият американските коли само в наи-наи високия клас.Демек ауди а8,бмв 7,мерцедес с клас,кои ще ти кара тия насрани голфове това да не тие е перник.
anticomunist
Рейтинг: 383 НеутралноТова което повечето от вас не знаят е че нормите по които оценяват замарсяването дизела в европа и сащ са различни.По интересното е че след скандала с фолксваген,тихо мълком мерцедес спряха веднага всички дизели явно и тяхната работа не е бикла много чиста,в момента единствено бмв има 3-та и 5-а серия дизел,и джип предала един модел,иначе ауди и порше също спряха.
iazdakaja
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#48] от "Pontif А":
"малкото Шеви" е Опел, а Фиестата е германски Форд. Американците наистина нямат добри малки двигатели (а то това е майсторлъка). Малките дизели на Фолксваген с тая цена и тоя разход направо удряха джекпота! Но с една ахилесова пета - азотните оксиди. И там удрят американските власти, настройвайки нормите да са неизпълняеми от никого. А това е бизнес моделът на Фолксваген в Сев.Америка и те нямаха избор - или да хлопнат кепенцата или да лъжат...
Ясно е, че страна като Америка няма да позволи да изпадне в зависимост от чужди технологии по базови ценности като мобилността. Но не е много морално да изискваш морал от някого, на когото не си оставил избор...
bobhunter
Рейтинг: 916 НеутралноСвършено е с фолксвагените. Никой не може да оцелее след такива колосални разходи.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1993 НеутралноДо коментар [#52] от "iazdakaja":
California Über AllesШеви Круз с дизелов двигател е проектирано в Корея не в Германия. А това че Америка не искала да позволи на някой да се развива и да продава в САЩ е пълна глупост и не е подкрепена от фактите.
Как МЕрцедес може да има дизелови двигатели и никой нищо не им казва? Същото е и с БМВ! Има и други производители на дизелови двигатели в САЩ - Duramax на Дженерал Мотърс, Power Stroke на Форд, Cummins има и други които използват дизели на Фиат и Пежо. Само Фолксваген се осраха, защо другите не лъгаха а само те? Ако САЩ са искали да си затворят пазара защо не го затвориха за Мерцедес и БМВ, които продават в пъти повече коли от Фолксваген? Да не говорим че най-продаваните марки са Тойота Камри и Хонда Акорд и двете Японски. Как се връзва това с теорията ти за протекционизъм?
Освен това вземи и прочети малко за този скандал с Фолксваген!
Инженера който ги хвана се казва Джон Джерман. Той тества два Фолксвагена и едни БМВ по сигнал на негов колега от Европа! Така че немците сами са се натопили. След като открива че лъжат им изпраща официално писмо през Май 2015г Фолксваген не отговарят. Той изпраща писмо до ЕРА - агенцията която следи емисиите в САЩ. Те казват на Фолксваген да си оправат бъкиите без въобще да казват на пресата или на който и да било! През Декември Фолксваген казва - ОК оправихме всичко и пак никой не ги проверява или наказва, нито пък тези факти се изнасят в пресата. Американското правителство приема на доверие декларацията на Фолксваге че са се оправили, без дори да провери!!! Няма и дума в пресата. През Февруари 2016 Калифорнийската Агенция за Чист Въздух решава да провери как Фолксваген е оправил грешката след като не вижда никаква активност и няма коли които да се викат в сервизите и да се оправят. Тогава правят пак тест и като разкриват че Фолксваген няма никакво намерение да се оправи и лъже за втори път, пращат писма до Фолксваген, ЕРА и Министерството на правосъдието. Чак тогава нещата излезнаха в медиите. Почти 2 години след като Фолксваген се ебава със всички и им дадоха 3 шанса да се оправят без да се вдига шум! И как това се връзва с твоята теория че подлите Американци искали да си защитят скапаните коли и нечестно са обвинили добрите Фолксваген?
Този е от онези
Рейтинг: 261 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "Maj. Major":
За 500 евро заплата, хората са измислили градския транспорт!!! Картата за всички линии е около 50 лева на месец.
Chivalry
Рейтинг: 237 НеутралноБоб Лъц веднъж даде много добро обяснение за корена на проблема.
Новият шрифт на "Дневник" е бижу.Фердинанд Пиех управляваше Фолксваген със желязна ръка. По този начин постигна изключителни резултати - пример е Ауди и т.н. Изискващ изключително много, той нерядко е давал задачи на инженерите, граничещи с неосъществимото, като ги е сплашвал, в случай на провал, за последствията.
Та според Лъц, най-вероятно Пиех е дал поредните абсурдни задачи на инженерите си и те най-накрая са се пропукали под напрежението. За са угодят на шефа им и за да не бъдат изхвърлени от работа, въпреки отличния им труд, те са прибегнали до прикриване на резултатите.
Ето колко е важен мениджмънта и отношението към хората.
Колкото до дизеловите двигатели, то всеки с по-сериозни знания за ДВГ знае, че дизелов двигател не може да бъде толкова чист, колкото бензинов. Физика. Не можем да упрекваме клиентите, че не знаят, все пак никой не може да разбира от всичко. И европейските производители умело експлоатираха това като заложиха масово на дизеловите разработки, докато в Япония хибридната технология набираше скорост. За мен, като любител, е радост, че истината около дизела излезе наяве и то, по начин, който настрои общественото мнение срещу него.
До коментар [#32] от "tww09306483":
Всъщност и десет литров бензинов двигател е по-чист от дизелов. Просто не изхвърлят едно и също.
До коментар [#52] от "iazdakaja":
Малките Шеви са бившите Daewoo, които General Motors купи преди време.
До коментар [#54] от "Pontif А":
Темата с протекционизма е много дълга и широка, за да я бистрим сега, обаче САЩ заплашват японските производители през седемдесетте години, че ще им отрежат достъпа до пазара, защото в този момент те много сериозно подкопават продажбите на американските марки. Тогава японците се съгласяват да вдигнат цените и макар да продават по-малко, все пак остават на американския пазар. Това го казвам по спомени, дано нямам фактологични грешки. За останалото съм напълно съгласен, а историята, която си написал за скандала е интересна, дали имаш линк и аз да попрочета?
До коментар [#39] от "m_style":
До коментар [#41] от "ivan_":
На кои компании сте били начело двамата? Не се заяждам, стана ми интересно.
m_style
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#43] от "Густав":
То едните хора имат време, щото няма какво да правят, другите хора имат време, защото могат да си го харчат... Всеки сам си избира нивото...
m_style
Рейтинг: 714 Неутрално[quote#56:"Chivalry"]На кои компании сте били начело двамата? Не се заяждам, стана ми интересно. [/quote]
Няма как да ти отговоря в анонимен форум. Нищо лично... А и моите компании са B2B, което не ги прави популярни или "известни". Това няма значение. Има значение обаче дали си НАЗНАЧЕН за мениджър, или си основал собствена компания. В този ред на мисли уважавам много повече в качеството на управител един собственик на квартална пицария, отколкото някой самоповярвал си "меринджей", който видите ли бил заслужил нещо си там /примерно висока заплата, сл. автомобил, кабинет и бла-бла/. Заслужил е да служи...
m_style
Рейтинг: 714 Неутрално[quote#40:"pur6ing"]Бе то и аз мечтаех за такава компания ама останах назад от вас. не можах нищо да скътам
[/quote]
Ами то със "скътане" няма как да стане, каквото и да означава това. Иска се здрава работа, финансова дисциплина и поне малко креативност, особено преди да навършиш 30г. Всеки сам си избира...
m_style
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#41] от "ivan_":
wells-to-record-24609-billion.html
Понеже се правиш на отворен - та питам как точно се превежда КЕШ + Кеш-еквивалент? И Ооо да! - не бил 240млрд.$, а видите ли бил приблизително 237,5млрд.$ - доста близки цифри на фона твоето неграмотно твърдение, цитирам "над 100 милЯрда $"!
Ето ти един линк, в подкрепа на моята теза /и за спора/, за над 240млрд.$ кешови резерви.
http://www.cnbc.com/2017/01/31/apples-cash-hoard-s
За това не плащам на мениджъри като теб - та вие не знаете как да четете финансови отчети, г-н Велик Меринджей! "Нищо лично" казваше Тръмп едно време /когото според нашите левичари и етатисти Америка мразеше, ама си го избра за президент - давам ти примерна разлика между теорията и практиката.../ Със здраве! Повече няма какво да обсъждаме и досаждаме във форума...
Ivan_
Рейтинг: 506 ЛюбопитноДо коментар [#60] от "m_style":
...
Модератора е неадекватен!Не зная господин "собственик"...
Аз под данните в моя коментар съм посочил източник, а именно:
Apple Inc. | 2016 Form 10-K | 21,
което означава:
Apple Inc. - оргиналното наименование на компанията;
2016 form 10-К - оригиналната форма на годишен отчет съгласно изискванията на " U.S. Securities and Exchange Commission (SEC)"
21 - съответната страница от съответната (посочена по-горе форма) съдържаща посочените от мен данни;
Съответната форма съм взел от:
http://investor.apple.com/financials.cfm
, което пък е официалната страница на компанията Апъл и то точно частта за отношение с инвеститори и съответно съдържаща официалните и заверени годишни отчети на компанията.
Този отчет, който цитирам е последният заверен отчет, което означава, че това е най-актуалната доказано коректна информация за тази компания...
Същия отчет можете да вземете и от страницата на съответния американски регулатор, а именно:
"U.S. Securities and Exchange Commission (SEC)"
От Ваша страна виждам цитирани данни от...
Статия на журналист "Christine Wang" от медия CNBC...
Как да Ви го кажа по-нежно?
Разрешете ми да управлявам компаниите Ви, като няма да Ви искам пари, само ще се уговорим да контролирате резултата от работата ми на база вестникарски статии
П.С. От написаното от Вас до момента не смятам, че ще Ви е възможно да ме наемете.
Очертава Ви се една значителна допълнителна сума за заплащане, която да покрие необходимостта да комуникирам с Вас.
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#60] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Явно е необходимо да Ви образовам без пари, така че съвсем отгоре:
Даже Вие би следвало да можете да работите поне с Уикипедия, надявам се там съответното обяснение да е достъпно за Вас:
Components of cash equivalents:
Treasury bills are also called as "T- bills" and are a security issued by U.S Department of Treasury issues, so that company essentially lends money to the U.S government.[10] T- bills are sold in denominations of $1000 up to maximum amount of $5 million and generally they do not pay any interest rates, but are sold at a discount, their yield being the difference between purchase price and redemption value.[11]
Commercial paper is a bearer document which is used by big companies. The minimum amount permitted is ₤100,000 and this form of borrowing is not suitable for certain "entities".[12] Finance companies sell 2/3 of their total commercial paper to the public, but there are also some companies which borrow less and sell their commercial paper to "paper dealers" who then re-sell the papers to the investors. A "round lot" for paper dealers is approximately ₤250,000[13]
Marketable securities make business look more liquid, since they are also included in the calculation of current ratio. These securities are mostly traded on public exchange due to their ready price availability.[14] There are two forms of Marketable Securities: Marketable Equity Securities and Marketable Debt Securities.[15]
Money Market funds are similar to checking accounts, but they mostly pay higher interest rates generated on deposited funds.[16] Net asset Value (NAV) of Money Market funds maintains stable compared to other mutual funds and its share price is constant: $1.00 per share. For businesses, non-profit organizations and many other institutions MMF are very effective "vehicle" for cash management.[17]
Short-term government bonds are mostly issued by governments to support government's spending. They are mostly issued in country's domestic currency and in the U.S government bonds include the Saving bond, Treasury bond, Treasury inflation-protected securities and many others. Before investing into government bond investors should take into account political risk, inflation and interest rate risk.[18]
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#60] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Ако сте обърнали внимание има и трета група на реда на отчета, а именно:
marketable securities, които по дефениция са:
Marketable securities are financial instruments that are very liquid and can be quickly converted into cash at a reasonable price.
Та, както е по дефиниця въпросните могат бързо да се "обърнат в пари в брой (кеш), което даже и на Вас следва да подкаже, че това най-вероятно не са точно пари в брой...
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#60] от "m_style":
Модератора е неадекватен!И не на последно място нещо относно това каква компания е Епъл?
Как ще я определите при 63% от приходите идващи от телефони?
За мен това е компания продаваща телефони, това и е предмета на дейност съгласно приходите и!
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#58] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Господине,
ясно е какъв Ви е бизнеса след тези обяснения...
Типичен български собственик, който е успял да не работи за друг и смята, че е върха на сладоледа.
Веднъж Ви го написах:
Изпълнителен Директор не се назначава...
С него сключвате най-важния договор в качеството си на собственик, а именно Договор за Управление, съгласно него този човек следва да управлява Вашата собственост и да печели пари за Вас...
Щом ги "назначавате" Вашите управляващи, какво да кажа повече...
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#56] от "Chivalry":
Модератора е неадекватен!Аз към момента съм "пенсиониран"...
Живея извън България и се наслаждавам на живота...
Имам опит в международни компании, които имат местни български дружества...
Същата сфера като господин "собственика", B2B...
Приемете най-общо в сферата на енергетиката...
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#60] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Вие всъщност така и не упявате да разберете, че тези цитирани от Вас $240 млрд. не са всички точно американски долари на дървени палети, стоящи в "мазето" на Епъл...
Спорът не е относно цифрата, а какво включва тази цифра...
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#39] от "m_style":
Модератора е неадекватен!До коментар [#57] от "m_style":
До коментар [#58] от "m_style":
До коментар [#59] от "m_style":
До коментар [#60] от "m_style":
Като край на безплатният урок разгледайте следните данни от стр.43 на годишния отчет на Епъл:
Investing activities:
Purchases of marketable securities (142,428)
Та, компанията е използвала през съответната 2016г. малко над $ 142 млрд. за да си закупи "marketable securities".
Ако имате познания по елиментарна алгебра ще можете да сметнете грубо:
240 минус 140 равно на 100...
Та така за "Меринджейството"...
Какво вече Ви написах, наемете някой, който разбира от бизнес да Ви управлява собствеността...
Chivalry
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#60] от "m_style":
Новият шрифт на "Дневник" е бижу.До коментар [#61] от "ivan_":
Колеги, знам, че форума е анонимен (доста относително), но ви питах конкретно за фирмите ви, тъй като явно никак не се свените да говорите за тях публично. Ако искате относителна анонимност, по-добре избягвайте въобще каквито и да било изказвания, които да ви засягат толкова лично. В противен случай, следва да подкрепите изказванията с конкретни факти. Още повече, че фирмите не са нещо тайно, даже точно обратното.
И още нещо, което се надявам да ви помири поне малко, защото е истина: както директор, така и собственик са два много изискващи поста, които ако се заемат както трябва, са еднакво трудни и сложни.
Радвам се за успехите ви, поздрави.
m_style
Рейтинг: 714 Весело[quote#62:"ivan_"]Явно е необходимо да Ви образовам без пари, така че съвсем отгоре:
Даже Вие би следвало да можете да работите поне с Уикипедия,[/quote]
Като чета разсъжденията ти, ама наистина се чудя що за финансова грамотност имаш, за да цитираш Уикипедия? Ти наистина не разбираш съдържанието на ключови понятия от финансовите отчети, въпреки, че те са с буквален превод. Не е нужно да се излагаш повече. Явно си бил отличник по някаква теория и трудно правиш разлика между желано и реално. Дано не са поверили и управлението на финансите на теб, че си направо плашещ... Иначе 90% от мениджърите бъркат усилията с резултатите, ама това е друга тема, за която разговорът в твоя случай вероятно предстои... За това и се породи този спор /съжалявам за скуката/, в който ти не желаеш да признаеш, че ВАГ са производител №1 на автомобили в света. ОК - господ мълчи пред фактите, но ти имаш право на интерпретации...
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#70] от "m_style":
Модератора е неадекватен!А за това ли бил спора, кой е номер едно по продадени автомобили?
Аз си мислех, че за бизнес става въпрос (не за друго но статията е затова...)
Има за Вас термин, не е от Уикипедия (явно даже тя е сложна за Вас) от риболова е...
Вие господин "основател на бизнеси" "кълвете" на гола кука...
Та, да приключа с темата да ви информирам, че на света няма бизнес, който да държи $240 млрд. в брой!
Ако Вие сте човек поне малко разбиращ от бизнес щяхте да го "проумеете" това.
За бизнеса парите са ресурс. Като такъв те се инвестират!
Няма бизнес, който да държи подобни суми в наличност.
Епъл банка да бяха (тоест биснесът им да е търговия с пари) нямаше да държат такива средства в брой...
Това за да го "проумеете" следва да се занимавате реално с бизнес.
Парите в брой, които не са инвестирани не носят приход!
Затова никой не държи такъв ресур неинвестиран.
Колкото и да Ви подсказвах за тези дни така и не успяхте да достигнете до тази "истина".
Епъл имат налични в брой към последният си заверен отчет $ 20 млрд.
Всичко останало е инвестирано. Това е бизнес, парите се инвестират за да носят печалба, а не се държат за чест и слава...
Целия "разговор" още от началото беше един "риболов"...
Ivan_
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#70] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Фолкцваген са номер едно по продадени автомобили.
Понеже са много добри, даже невероятно добри, даже уникално невероятно супер космически добри, резултатът от това първо място е финасова загуба от няколко милиарда евро...
Прав сте, който го може, го може.
Това е бизнеса, важното е да си продал най-много бройки.
Това, че губиш милярди евро, за да го постигнеш няма значение
m_style
Рейтинг: 714 Весело[quote#71:"ivan_"]Това за да го "проумеете" следва да се занимавате реално с бизнес.
Парите в брой, които не са инвестирани не носят приход!
Затова никой не държи такъв ресур неинвестиран. [/quote]
Ааа, вЕрно ли бе? Добър ден! Току виж си направил разлика между парична наличност, незабавна ликвидност, КЕШ еквиваленти и др. финансови понятия... А пък може и да проумееш някои разлики между счетоводна печалба, оперативна печалба и нетна печалба? Или ти стана много сложно? И да ВАГ групата са много добри, защото потребителите така са решили/определили! Както написах по-горе /ама чукча писател, не читател/ - въпросните млрд. компенсации естествено ще се отразят на крайният фин. резултат, но добрата новина е, че ВАГ може да си го позволи! Крайслер не можа и фалира, Опел повече не може и се продава, но ВАГ е друг случай... колкото до бизнеса - не ме мисли мен, правя го повече от 25г. Когато някой собственик реши да продаде бизнес, обикновено получава пари в бр., а мениджъри като теб започват да си търсят нова работа... Успех!
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#73] от "m_style":
Модератора е неадекватен!Благодаря за пожеланията!
Всъщност Аз съм на средна възраст и съм се пенсионирал.
Не си търся работа, даже първата година след отеглянето си отклоних две предложения.
Мениджърите като мен не си търсят работа.
Работата ги търси.
Оказва се, че по-света има повече собственици отколкото мениджъри, които могат да им печелят пари.
За да се ориентирате да ви споделя, че две години получавах пари за да не работя в сектора в който оперирахме. Договорът ми за "напускане" го изискваше (тази концепция стигнала ли е до Вас "Договор за напускане на позиция"?), за което компанията си плащаше, за да не работя за никой в този сектор...
Интересното е, че като е:
"Ааа, вЕрно ли бе? Добър ден!"
как така два дена не се сетихте ами упорито ми обяснавахте как Епъл си държат $240 млр. в брой "да им се радват"! Единственото, за което спорихте е дали сумата е 240 или 100...
П.С. Всъщност Фолкцваген не са много добри. Напротив, зле са!Губят продажби! Концерна се спасява, защото Шкода и Порше ги дърпат...
Ако бяха добри може би щяха да продават двигатели пък техните никой не ги иска, защото са много добри, особенно дизеловите са върха на инженерната мисъл.
Имах случай в едната компания 40% от чисто нови коли да им блокират двигателите преди да навъртят 60 000 километра...
Чисто нови автомобили последен модел закупени от представителството и сервизирани там...
iazdakaja
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#54] от "Pontif А":
Става дума за малки дизели - без сложни очистващи инсталации, урея, резервоари, помпи, смесители, филтри... Тях ги правят само европейците, Фолксваген е лидер, а в САЩ на практика монополист.
Това е супер хай тех! Те се опитват чрез подобрено горене, материали, геометрия, спец.катализатори да постигнат чистота без инсталации. И имат успехи (в Европа се инвестира много и от десетилетия), но е трудно и бавно, (това са 7 годишни цикли) и беше редно тези безумно строги норми в САЩ поне да бъдат уговорени с индустрията времево...
А американците се отнесоха брутално - отстрани погледнато като туземци, които като не разбират една чужда технология, взеха че я строшиха.
iazdakaja
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#56] от "Chivalry":
Шеви Круз е Опел Астра. И дизелът е на Опел, не знам какво му били правели в Кореа, вероятно са го разучавали
Дизелът е много по-чист на ЦО2, което интересува европейската политика. По-мръсен е на канцерогенните нитрооксиди, което е особено голям трън в очите на американците. Различни пазари, различни специализации.
В Япония наистина постигнаха значимо намаляване на ЦО2 само с хибриди и по-добри бензинови, но според спецовете трябвало да се гледа цялата енергийна схема: въглищни ТЕЦове + дизели дава по-малко ЦО2 отколкото същите ТЕЦове + хибриди (само с еко ток хибридите биха били по-добре). Така, че европейците се справят по-добре от японците, засега.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1993 Неутрално[quote#75:"iazdakaja"]Става дума за малки дизели - без сложни очистващи инсталации, урея, резервоари, помпи, смесители, филтри... Тях ги правят само европейците, Фолксваген е лидер, а в САЩ на практика монополист.
California Über AllesТова е супер хай тех! Те се опитват чрез подобрено горене, материали, геометрия, спец.катализатори да постигнат чистота без инсталации. И имат успехи [/quote]
До коментар [#75] от "iazdakaja":
Приятелю, говориш абсолютни глупости! Какви успехи имат и пред кого? БлуТек на Мерцедес си покрива всички норми, дизелите на БМВ и Фиат също. И ги покриват и в САЩ и в ЕВРОПА. ФолксВаген не ги покрива ниъде. Нито в САЩ, нито в ЕС! За какви успехи бълнуваш? И за каква рушене и коспирация говориш след като ти дадох фактите по случая. САЩ са им дали 3 предупреждения и са ги изчакали почти 2 години без да кажат нищо на медиите! За какви туземци ми говориш? Туземците са Фолксваген които нито могат да направят чист дизел който да мине емисиите в САЩ и в ЕС нито пък искат да си оправят бъкиите. И в САЩ им отвъртяха един шамар за да не се пробват отново. Фолксваген няма абсолютно никакво значение за Американският пазар защото продават около 2% от колите. И с тях и без тях е едно и също. Ако има туземци това са Европейците които дишат пушек с пълни гърди и само като се опитаха да търсят отговорност на Фолксваген и Меркел им скръцна със зъби и с това се приключи. Фолксваген обещаха някога да си оправят колите и да го махнат този софтуер в Европа. До момента нито на една кола тази промяна не е направена. Защото ако я направят чудотворните им малки дизели ще харчат повече от всички останали конкуренти и ще се движат едвам-едвам. Това са им постиженията. А на старат им платформа на която са сложени лъжливите дизели няма място за резервоар с уреа. Така че ще си дишате саждите докогато Фолксваген ви каже.
Хайде сега пак ми прати отговор че Американците нарочно ги били прецакали. Но какво ти се учудвам в БГто още има хора които непоколебимо вярват в пълната и крайна победа на Световната Социалистическа Революция ... та няма да се намерят хора които да вярват че Американците са туземци и завиждат на Фолксваген и затова са им ... монтирали този мошенически софтуер само за да ги злепоставят. Луди хора .
А какво е супер хай тек ... моля те не ми обяснявай. Аз работя в хай тека и се занимавам с машини в които процесите се измерват в нанометри. Германците идват на крака и ги купуват тези машини защото не могат сами да си ги направят. Ако си мислиш че разбираш нещо от хай тек и особено от хай тек за ОЕМ и семикондуктори, кажи името на един Германски производител на такова оборудване.
Ivan_
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#77] от "Pontif А":
Модератора е неадекватен!Фолкцваген не са туземци!
Това са едни изключително гнусни и нагли хора които се ползват с протекции на най-високо политическо ниво и смятат, че могат да си "купят" всичко!
Е това да им е за урок!
П.С. Толкова са пазени, че и до момента никой не повдига обвинения срещу тях за нарушаване на законодателството за защита на конкуренцията...
Може би защото там глобите ще са за около 10-12 млрд. евро на година за период от поне 5-6 години.
Chivalry
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#76:"iazdakaja"]Шеви Круз е Опел Астра. И дизелът е на Опел[/quote]
Новият шрифт на "Дневник" е бижу.Шеви Круз също е Деу Ласети. И в никакъв случай не използва само дизелови агрегати. Приеми, че има обмен на технологии между всички компании под шапката на GM. Вече не е толкова забавно.
Канцерогенните нитрооксиди отдавна са голям трън за европейците, след като дори французите, които го лансираха поради външни на индустрията причини, признаха за грешката, която са направили и сега си блъскат главата как да компенсират огромното изоставане от японците. А в САЩ дори си направиха чисто електрически автомобили. Така че, европейците са на края на влака в това отношение.