Модели на водород и без шофьор представи "Хюндай" в Женева

Модели на водород и без шофьор представи "Хюндай" в Женева

© Хюндай



Концептуални модели, които представят виждането на "Хюндай" за колата на бъдещето, представи концернът на автосалона в Женева. FE Fuel Cell се задвижва с водород, като в горивна клетка той влиза в реакция с кислорода от въздуха и така се произвежда ток, използват от електрическия двигател.


Автомобилът може да се счита за предвестник на следващото поколение водородни коли на "Хюндай", които ще бъдат пуснати на пазара догодина. FE Fuel Cell изминава над 800 км с едно зареждане.


Друг интересен експонат на щанда на "Хюндай" е "Айоник" с автономно управление. Интересното при автомобила е, че системата, която има нелеката задача да сканира цялата зона около колата, е интергрирана в предната броня, а не е на покрива.


Модели на водород и без шофьор представи "Хюндай" в Женева

© Хюндай


На салона в Женева беше показана и плъгин хибридната версия на серийния "Айоник", който допълва гамата, включваща към момента изцяло електрическа модификация и класически хибрид. Моделът ще е на пазара от лятото.




"Айоник плъгин хибрид" съчетава новия 1.6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво със 105 к.с. с електрически мотор с 61 к.с.. Само на ток колата може да мине 63 километра, което позволява средният разход да е 1.1 л/100 км в комбиниран цикъл.


Модели на водород и без шофьор представи "Хюндай" в Женева

© Хюндай


Световната си премиера в Женева направи и "Хюндай" i30 комби. Колата има всички силни черти на хечбека, като добавя и водещ в класа обем на багажника (между 602 и 1650 литра). Функционалността е увеличена от допълнителното пространство за съхранение под пода на багажника.


Модели на водород и без шофьор представи "Хюндай" в Женева

© Хюндай

В Женева могат да се видят също концептуалният автомобил RN30, който намеква какво може да очакваме от спортната версия на i30. Колата използва 2.0-литров двигател с турбокомпресор с 380 к.с. и има задвижване на всички колела.


"Хюндай моторспорт" пък представя настоящия си претендент за Световния рали шампионат i20 Coupe WRC.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5815 Неутрално

    чудесна новина. за мен това е технологията на бъдещето.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Вървят усилено след Тойота по въпроса с водорода.

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Брей - брей - гледай ги тия корейци къде стигнаха и над какво работят - а като се сетя само откъде тръгнаха с ония грозни и трошливи модели от началото на 90-те...

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Ще има много безработни от бензиностанцията.

  5. 5 Профил на Serg!o
    Serg!o
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":

    Няма да се случи скоро! Няма да го позволят да бъдем по-точни ...

  6. 6 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#5:"Сергей"]Няма да го позволят да бъдем по-точни ... [/quote]

    И как ще го спрат? Ще разпалват конфликти? Те отдавна го правят, но и това не решение, както се вижда.

    Не можеш да спреш товарния влак с ръка.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  7. 7 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ето това е революционен автомобил, а не концепцията на Ауди Q9 - дизел с мек хибрид, която някой "велики" журналисти лансираха за революционен!

  8. 8 Профил на Coreni
    Coreni
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#5] от "Сергей":

    Представяш ли си вежливи спонтанни местни опълченци в Южна Корея...
    Мани майтапа ама бурятите верно ще изглеждат по-местни там.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5815 Весело

    До коментар [#6] от "Чоко и Боко":

    има други (бизнес) методи- мажеш релсите с грес

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 564 Весело

    Това с водорода ми се чини по-разумно от разнасянето на литиево-йонни батерии насам - натам. Щом има и 800 километра пробег, то това е колата.

  11. 11 Профил на Martin Pavlov
    Martin Pavlov
    Рейтинг: 86 Неутрално

    [quote#4:"4ort"]Ще има много безработни от бензиностанцията.[/quote]

    Зареждането с водород е подобно на това с газ, само където е под още по- голямо налягане ( 700 бара ) . Тъй де, няма как от преминаването на водород да се появят безработни от бензиностанциите, просто защото никой няма да позволи хората сами да си зареждат колите. Твърде опасно е.

  12. 12 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Това е бъдещето, а не сегашните електрически двигатели, които разчитат на батерии и имат пробег от 300-400 км. Те са просто преход към водородните.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  13. 13 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    "Само" трябва да се изобрети метод за промишлено производство на водород, който да не включва например природен газ, или който използва повече енелгия, отколкото има "акумулирана" в получения водород и сме готови. Чиста работа!

  14. 14 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    * който НЕ използва повече енергия

  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3655 Неутрално

    Корейците изглеждат много по-прилично от японските си колеги!

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    Дневник,
    какво казвате се получава като краен резултат при реакцията в горивната клетка с участието на водорода и кислорода, части от обувки ли?

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#13] от "krasi_kara":

    Ето тема по която определено сме на едно мнение.
    Правят разни разработки но и към момента всичко е "във бъдеще" време.
    Доста хора се надяват да намерят решение как да "произвеждаме" евтин водород.

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Опита в статията да се обясни, как точно работи колата ми се струва леко неуспешен

  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    [quote#5:"Сергей"]Няма да се случи скоро! Няма да го позволят да бъдем по-точни ... [/quote]

    [quote#17:"ivan_"]Правят разни разработки но и към момента всичко е "във бъдеще" време. [/quote]

    Правителството на Япония прие програма и изгражда 2 000 зарядни станции за водород. Докато вие се чудите дали и кога ще се случи, то вече се случва!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на Serg!o
    Serg!o
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Не знаех това. Браво на тях, но ще си ги карат само там ... ще видите.

  21. 21 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 564 Весело

    Няма. Като позатегнат еко изискванията в градовете и ще видиш как скоропостижно ще се мине на водород. Интересно е колко струва за литър?

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Няма проблем да се случва.
    Аз коментирам въпроса със цената...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#13] от "krasi_kara":

    Така обяснено, става дума за перпетум мобиле

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    [quote#20:"Сергей"]Браво на тях, но ще си ги карат само там ... ще видите.[/quote]

    И това не е вярно.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    [quote#17:"ivan_"]Доста хора се надяват да намерят решение как да "произвеждаме" евтин водород[/quote]

    Може да се окаже по-евтино "вятърничавите" източници на енергия да произвеждат водород, вместо да се строят допълнителни маневрени мощности в електромрежата, които да компенсират непостоянството на такив тип източници.

    Eddie lives... somewhere in time!
  26. 26 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#2] от "Chubachubs":

    [quote#2:"Chubachubs"]Вървят усилено след Тойота по въпроса с водорода. [/quote]

    да, вървят, ама в задънена улица. докато изкарат няколко модел дето се продава само в калифорния, електромобилите ще се продават с милиони из целия свят. Даже и да успеят да ги пробутат в япония, където правителството е готово да натовари данъкоплатците с изграждането на инфраструктура, пак няма особен смисъл, цената на 1км пробег е в най-добрия сценарии същата като на бензин, само дето колите са два пъти по-скъпи. Водорода е блян на петролните компании, да заменят бензиностанциите с водородни станции - пак те ще произвеждат водорода. В европа няколкото изградени станции са предимно на Shell, BP, ENI, Total - все малки фирми които заедно с няколко производители лобират правителствата да им направят инфраструктурата за водород. И после да продължат да си карат по старо му. Водорода ес прави най-евтино от природен газ.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#25] от "tigervi":

    Със сигурност има много различни проекти по темата.
    Обикновенно когато по един въпрос се правят толкова разработки се постига напредък.
    Миналата година имаше екип който твърдеше, че е постигнал 60% ефективност използвайки слъчева енергия и метали.

    Отделно напредъка на други технологии може да помогне, в крайна сметка ако имаш достатъчно евтина и достъпна енергия нищо не ти пречи да използваш водорода като батерия...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#25] от "tigervi":

    а може и да се окаже още по-евтино да се строят индустриални батерии. Ако се прави водород и се употребява на място при липса на вятър и слънце, то може и да има потенциал. В момента в който водорода тръгне да се пренася, не само цената се повишава, ами и остава проблема с натоварването.

    Пилотни проекти за водород от слънце и вятър има на няколко места, от години. Не се вижда да са мноо успешни. В същото време тесла, ЛГ и Самсунг доставят и инстлират батерии от по 80-100 мегаватЧаса, в рамките на 60-90 дни.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  29. 29 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#23:"klatikurti"]Така обяснено, става дума за перпетум мобиле[/quote]

    Лошото е, че докато тънкостите по образуването на петрола си остават малко или много загадка, той наистина може да се разглежда и като вид перпетум мобиле (с много условности, естествено). Или в най-лошия случай като "акумулатор на слънчева енергия"

  30. 30 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    [quote#27:"ivan_"]когато по един въпрос се правят толкова разработки се постига напредък. [/quote]

    Стига да е физически възможно.


    [quote#28:"DareDebil"]В момента в който водорода тръгне да се пренася[/quote]

    Уви, ниската плътност и високата проницаемост на водорода създават много проблеми.
    .
    [quote#28:"DareDebil"]Тесла, ЛГ и Самсунг доставят и инстлират батерии от по 80-100 мегаватЧаса[/quote]

    За голямата енергетика това е нищо, но пък показва че технологията на големите акумулатори е достигнала определена степен на зрялост. В тази индустрия има един подводен камък - страните големи запаси от литий са по-малко от страните с нефт и газ.

    Eddie lives... somewhere in time!
  31. 31 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#30] от "tigervi":

    може да е нищо, ама пак е безкрайно повеЧе от това което водородната индустрия предлага. В момента се строят две големи фабрики за литиеви батерии, в китай и сащ, и се планират още няколко. Страните с големи запаси от литии не са много по-малко от тези с петрол - Чили, Аржентина, Боливия, Австралия, Китай, САЩ, Афганистан и т.н. Лития освен това не изгаря, може да се рециклира. И има таван на цената, понеже и япония и корея имат технологии за добиване на литий от морска вода. Там е напрактика безкраен ресурс.

    Отделно лития е с предимство при колите заради енергийната плътност. За стационарни приложения има прототипи на базата на калий или натрий. Но те са много назад в развитието си сравнено с литиевите батерий, макар и да са теоретиЧно по-евтини.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  32. 32 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#31:"DareDebil"]може да е нищо, ама пак е безкрайно повеЧе от това което водородната индустрия предлага.[/quote]

    Това ми се иска да видя как точно го измерваш?

  33. 33 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    [quote#31:"DareDebil"]безкрайно повеЧе от това което водородната индустрия предлага[/quote]

    Благодарение на литиевите батерии за смартфони технологиите на литиевите батерии много се развиха. Все пак въпреки успехите на електрокарите, производителите не се отказват и от опитите с водород.
    .
    [quote#31:"DareDebil"]Отделно лития е с предимство при колите заради енергийната плътност.[/quote]

    В статията се споменават едни 800 км пробег, може би лития няма такова предимство.

    Eddie lives... somewhere in time!
  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#4:"4ort"]Ще има много безработни от бензиностанцията.[/quote]

    Спокойно, ще ги преместят на водородостанцията........

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Докато няма приемливи начини за евтин добив на водород както и компактен и безопасен начин за съхранението и пренасянето му, няма как да се появи масов водороден автомобил.
    Електрическата инфраструктура има зад гърба си над 130 години развитие, а водородна още няма изобщо.
    Аз залагам на батериите - дали ще са литиеви, суперкондензатори или нещо друго.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  36. 36 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    резервоар море
    акъл паве

  37. 37 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    може да се направи водна пара със соларни панели която да върти електрогенератор в автомобила

  38. 38 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално
  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#33] от "tigervi":

    лития спрямо други алкални метали като калий и натрий има предимство в колите.

    Те и хибридите уж имат разход по 1л/100км ама действителността е малко по-друга, айде като излезе тоя модел и наистина има пробег от 800км, тогава да сравняваме, а? В момента модела с най-голям пробег на тесла изкарва 630 км по NEDC, със 100 кВЧ батерия, други производители планират модели с по 130 кВЧ. И зарядни станции от 350 кВ, което позволява зареждане на батерията до 80% за около 15 минути. И малкото предимства на водорода се изпаряват постепенно. Като водород.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#32] от "krasi_kara":

    като в знаменателя имаш нещо което клони към нула, нали знаеш какъв е резултата?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  41. 41 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#40:"DareDebil"]като в знаменателя имаш нещо което клони към нула, нали знаеш какъв е резултата?[/quote]

    Е, то по тази логика водородната индустрия предлага безкрайно повече топлина от електрическата. Нали въпросът е кой колко енергия/мощност предлага.

  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#33] от "tigervi":

    повеЧето производители всъщност се отказаха от водорода на практика, като ГМ, Фолксваген, Мерцедес, Нисан-Рено. Програмите им за водорд ако не са напълно спрени, то са на изкуствено дишане. Останаха Тойота, Хонда и корейците. Тойота в стремежа си да наложат водорода толкова изостанаха в електромобилите, даже немците ги изпревариха. А при хибридите бяха толкова напред.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  43. 43 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#41] от "krasi_kara":

    не, въпросът е колко готови решения за съхранение на енергия от слънце и вятър предлага на пазара водородната индустрия, и колко произодителите на батерий. Батерийите имат КПД от близо 90%, при преобразуването ток -> водород -> ток се губят едни 70% от енергията. ТоЧно като се опитваш да запазваü енергия не ти трябват загуби и отделяне на топлина.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#43] от "DareDebil":

    Има едни австралийци ли бяха не се сещам твърдяха,, че са го докарали до загуба от само 40%, но ставаше въпрос за научен колектив от някакъв университет, а не за промишлено нещо.

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    [quote#43:"DareDebil"]Батерийите имат КПД от близо 90%[/quote]

    Това е чудесно, но след като с мъка и срещу страшно много пари побираш ~100кВ в едни 500+ килограма практическата полза от това КПД не е особено голяма.

  46. 46 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#45] от "krasi_kara":

    напротив, огромна е ползата. Сравни теглото на тесла с 100 кВч батерия с това на Ауди S8 - 2200 kg срещу 2050 kg. И тесла има не само сходни килограми, ами и пробег, мощност, ускорение и цена. Аудито официално има разход 9л на 100, тесла има еквивалента на 2.7л на 100. Колко мислиш че тежи един автомобил на водород? И колко мислиш че струва, като говориш за "страшно много пари"?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  47. 47 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#46] от "DareDebil":

    Относно теглото има място за спор, но за пробег и практичност на този пробег съвсем няма място за сравнение.

    И да уточним нещо: аз лично не мога да преценя кое е по-голяма "пошибалка" - електрическата или водордната кола. В моята закостеняла класация, и двете са вкопчени в яка битка коя първа да счупи тъпомера.

    Като виден радетел за минимално вмешателство на държавата в живия живот, като чуя за "държавни стимули", "дотации", "преференции", "субсидии" и направо се изприщвам. А тези две технологии засега, при всичката им супер-мега-ултра ефективност и икономичност, зависят изцяло от такива административни помощи, което за мен е показател колко всъщност "струват".

  48. 48 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#47] от "krasi_kara":

    само дето има много да се спори за практичността на пробега. Аудито има сходен пробег, това е 4.2 литра БЕНЗИН с два турбо компресора, градско едва ли пада под 20/100, на магистрала може би към 10, стига да го държиш под 130. И 100 литра резервоар да има, пак ще свърши след 600 км. След което ще спреш на бензиностанция, ще напълниш до горе, ще платиш, ще се върнеш да преместиш колата на паркинга, за да ядеш нещо, да се разтъпчеш и т.н. В електромобил спираш директно на зарядната станция, включваш колата и 30-40 минути може да хапнеш като бял човек, да пиеш кафе, да пазаруваш и т.н. Единственият сценарии в който бензин или дизел имат предимство, е ако често минаваш по над 1000 км на ден, и ги взимаш наведнъж, без почивки. Което е адски глупаво и опасно, и не много хора го правят в малко по-цивилизованите страни. В момента в който направиш едно спиране, нещата се изравняват, разликата е 20-30 минути. Пътуване от амстердам до берлин отнема 2 часа повече с тесла, и това беше тествано с 85 кВч батерията (не 100 кВ), и преди зарядните станции да минат на 130 кВ.

    Другият сценарии за ползване на кола е ежедневното ходене до работа, или по работа. Ако колата е на паркинг пред офиса, спокойно може да е включена да се зарежда. Градско електромобилите имат най-голямо предимство спрямо бензина, или най-вече дизела, който е силен при постоянни ниски натоварвания, но е ужасен за постоянни спирания и ускорения. Огромното мнозинство от шофьорите изминават по 50-60 км на ден, даже и с по-евтин електромобил като Шевролет Волт 300 км реално не са проблем градско. За българия това естествено не важи, но в белия свят има предостатъчно зарядни станции. И не, не всички са субсидирани (обществени), има предостатъчно частни фирми които изграждат такива станции, щото могат да направят пари от тях.

    Субсидиите за електромобили скоро ще изтекат, тесла и останалите в америка имат таван от 200 000 бройки преди да спре данъчният кредит от 7 500 долара, в момента са към 100 000 продадени бройки. Но даже и това е ниска цена в сравнение със субсидиите, дотациите и преференциите които правителствата из целия западен свят десетилетия изливат в петролната индустрия, в автомобилопроизводителите, в защитата и подкупите на диктаторите в близкия изток. Не е като статуквото да е резултат от най-чистия laissez-faire капитализъм.

    400 000 човека отидоха да си запазят електромобил в рамките на 24 часа, с ясното съзнание че докато излезе на пазара, едва ли ще има някакви субсидии. Така че всъщност въобще не зависят изцяло от помощи. И ако зависеха от такива помощи, нямаше най-големите автомобилни концерни в света да наливат милиарди в заводи и разработки, при условие че утре ново правителство може да отреже субсидиите. Тръм не веднъж бил казвал че е против субсидиите за електромобили и слънчеви панели. Нито тесла са се спрели, нито ГМ, нито немците. Даже настъпват още по-здраво. Субсидиите на практика нищо не правят, освен да избутат изкуствено цикъла на развитие, но ако не могат да издържат без субсидии, никой няма да си дава сериозно зор. Затова и виждаш че водорода цикли на едно място, щото знаят че без субсидии няма как да се развие. Електромобилите се развиват именно защото имат бъдеще и без субсидии.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  49. 49 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 517 Неутрално

    До коментар [#48] от "DareDebil":

    След цялата тази тирада, остава само да споделиш твоята електрическа кола каква е точно?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK