Eлектрическият "Ситроен Берлинго" има пробег 170 километра



След 20 години продажби на версии с бензинови и дизелови мотори на "Ситроен Берлинго" от компанията от тази пролет пускат и електрическа модификация на популярната баничарка. Тя използва електрически мотор с мощност 67 конски сили и 200 Нм. максимален въртящ момент.


Батериите са литиево-йонни с капацитет 22.5 киловата и са разположени пред задния мост, без да ограничават багажният обевм, който варира между 675 и 3000 литра. Те осигуряват пробег от до 170 километра.

Eлектрическият "Ситроен Берлинго" има пробег 170 километра

© Ситроен


От стандартен контакт, електрическото "Берлинго" се зарежда за между 12 и 15 часа, в зависимост от инсталацията. Колата може да се поръча и със станция за бърз заряд, като половината от капацитета на батериите се запълва за 15 минути.


Електрическият "Ситроен Берлинго" идва с 8 години гаранция, или 100 хиляди километра пробег. Сервизните интервали са на 40 хиляди километра.

Eлектрическият "Ситроен Берлинго" има пробег 170 километра

Експлоатацията на електрическото "Берлинго" пести доста средства, спрямо стандартния модел, защото няма смяна на масла, ремъци и охладителна течност. Накладките и спирачните дискове пък се износват значително по-малко, заради използването на електрическия мотор като спирачка.


Автомобилът серийно е снабден със система за предварително охлаждане или загряване на салона, като температурата се задава през приложение за смартфон. "Берлинго" разполага и с мултимедийна система с екран от 7 инча, предлагаща интеграция на смартфон.

Eлектрическият "Ситроен Берлинго" има пробег 170 километра

© Ситроен


Електрическата версия на модела ще са прави в завода на "Ситроен" във Виго, а на пазара ще се появи през май.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 924 Неутрално
  2. 2 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 861 Весело

    При време за зареждане от 12 до 15 часа, трябва да си купиш поне два такива, ако искаш да разполагаш с автомобил. Нещо йато Формула Е.

  3. 3 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Вероятно "електрическата версия на модела ще са прави в завода на "Ситроен" във Виго", но капацитетът на батериите не се измерва в киловати. Справка за мерната единица можете на направите в учебници по физика от училище, в интернет, в автосервиз, ..., в коментарите под друга ваша статия преди няколко дни.
    Повярвайте, има животно с дълга шия и единица за измерване на капацитет на батерии, различна от киловат.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6274 Неутрално

    "Сервизните интервали са на 40 хиляди километра"

    Това е добра новина

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Momchil Shumackov
    Momchil Shumackov
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Само дето сте пропуснали, че това е една от първите съвременни електрически коли и не се прави след 20 години производство на Берлинго - напротив електрическо Берлинго има още първата версия на колата. Даже и в момента в България се продава една такава.

    До преди Тесла, най-големият производител на електромобили беше именно Ситроен. За разлика от Тесла обаче те правеха малки коли като Саксо и АХ и Баничарки, което не им донесе същия успех, въпреки че са произведени десетки хиляди и от тях. В Лондон например ще ги видите много често из града заради облекченията за електромобили.

  6. 6 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Ние ще си чакаме Тесла Модел 3. Вече ни писна от умишлено осакатените електромобили на производителите на фосилни коли. Скъсаха се да представят електричките като "скъп" и "нишов" продукт само за да не им пропадне бизнеса със отровните дизелови и бензинови двигатели!

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Кози Крак
    Кози Крак
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Не са достатъчно, но е стъпка в правилната посока.

  9. 9 Профил на Кози Крак
    Кози Крак
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#7] от "The Core":

    Айде, спирай. И не почвай пак.

  10. 10 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Не са достатъчно, но е стъпка в правилната посока.
    —цитат от коментар 8 на Кози Крак


    За втори автомобил в семейството е напълно достатъчно. За такси или куриерска фирма също може да върши идеална работа. Важното е човек да има гараж или място където с голяма сигурност може да зарежда автомобила.

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 545 Весело

    А поне педали с динамо сложили ли са - да въртиш и зареждаш, като свърши батерията?

  12. 12 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#2] от "Yotce":

    за 15мин се зарежда на 50%

  13. 13 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#3] от "zhivko6461":

    Загубили са се в превода, толкова е техническото ниво на журналистите.
    Ето оригиналния текст
    "Au menu : une puissance de 67 ch, un couple de 200 Nm et deux packs de batteries lithium-ion d’une capacité de 22,5 kWh insérés dans le soubassement, de part et d’autre du train arrière."

    става дума за 22,5 квт/ч

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Не знам откъде сте взели оригиналния текст, но и в него мерните единици не са коректни. Единицата за измерване на капацитет на батерии е амперчас, ampèreheure,[Ah]. В киловатчас, [kWh], се измерва енергията.

  15. 15 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 425 Неутрално

    АУУУ колко много 170 км. От София до Варна за едно денонощие, ако намериш бърза зарядна станция иначе ден-два. По-добре БДЖ нали и те са електро.
    Тия измишльотини за момента са само за вело-еко-талибани. Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Точно така, капацитет на батерия се мери в Ампер.часове - всеки може да види какво му пише на акумулатора:).
    И 170 км за специфична дейност, а не за общо ползване не са за подценяване, така че ако цена, подръжка и някое и друго облекчение се намесят, нещата си идват на място.
    Е, ако у нас не си дойдат на място ( то кое ли ни е на баш съвременно ниво:)), има места по света, където ще има приложение автомобил като този.
    освен всичко друго, те са много по-чисти и шумят много по-малко и дори в София съм виждал подобни баничарки, които работят в куриерски фирми.

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":
    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Трябва да се прави разлика между:

    - акумулатори на автомобили в ДВГ, при които напрежението е стандартизирано (фиксирано) на 12 волта (при старите трабанти беше 6 волта) и капацтета (енергията) съответно се измерваше в аперчаса

    и

    - батерии за електромобили, при които напрежението не е стандартизирано, а всеки производител ползва различни стойности - затуй се ползва единицата киловатчас (в статията има грешка, защото са споменали "киловати" без часа = мощност)

    Единицата за енергия е ватсекунда или киловатчас, като формулата е мощност * време. Мощността от своя страна = напрежение * ток (волт*ампер)
    При акумулаторите на досегашните автомобили понеже напрежението е константа (12 волта) се използва съкратената "бабешка" единица аперчас.
    Вместо киловати за време, се споменаваше колко ампера може да дърпаш за определено време, защото напрежението е константа = 12 волта.



  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":


    12 волтов акумулатор с 20 амперчаса има два пъти по голям "капацитет" от 6 волтов акумулатор с 20 амперчаса за трабантче.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    Ето малко Основи на Електротехниката:

    Киловатчас (означение: kWh, както и запис kW·h) е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина с мощност 1 киловат (kW) в продължение на 1 час.
    Тази единица в Международна система единици е за измерване на мощност от групата на производните единици със специално име ват (W), обозначавана със символ с главна буква, поради това че носи собствено име.
    Печка с мощност 1000 W (1 kW), работеща за 1 h (час), разсейва енергия 1 kWh (или 3,6 MJ).
    Стандартната представка множител kilo (1000) към производните единици, прави единицата измерител по-близка за възприемане на моментната мощност т.е. - kW.
    С включването на интервалът от време (1 час), еднозначно се измерва изразходваната енергия за извършване на определена работа с определена мощност.
    Киловатчас не принадлежи към международната система SI, но поради голямото ѝ практическо значение ISO позволява използването ѝ в специални области заедно с единиците SI. Такава област например е електротехниката.

  20. 20 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":До коментар [#14] от "zhivko6461":Трябва да се прави разлика между:- акумулатори на автомобили в ДВГ, при които напрежението е стандартизирано (фиксирано) на 12 волта (при старите трабанти беше 6 волта) и капацтета (енергията) съответно се измерваше в аперчаса и - батерии за електромобили, при които напрежението не е стандартизирано, а всеки производител ползва различни стойности - затуй се ползва единицата киловатчас (в статията има грешка, защото са споменали "киловати" без часа = мощност)Единицата за енергия е ватсекунда или киловатчас, като формулата е мощност * време. Мощността от своя страна = напрежение * ток (волт*ампер)При акумулаторите на досегашните автомобили понеже напрежението е константа (12 волта) се използва съкратената "бабешка" единица аперчас.Вместо киловати за време, се споменаваше колко ампера може да дърпаш за определено време, защото напрежението е константа = 12 волта.
    —цитат от коментар 17 на Ф.Нинов

    Производителите дават параметъра енергия, която батерията е в състояние да "отдаде" за да осигури движението на автомобила и функционирането на агрегати, възли и системи.
    Предоставили сте подробно професионално обяснение, включващо изрази с дименсии, числа и приложение дори при конкретни марки. Дори се връщате доста назад в годините. Ех, старите трабанти! Ех, новите трабанти с 12 волтови акумулатори [38Ah]. Които намираха приложение дори за "Москвич". Разбира се "дванайстак - настоящий большевик". Като алтернатива на възможността за възпламеняване на ГВС с толкова полезната манивела. Романтика. Аз се ограничих с насочване, което според мен е напълно достатъчно за любознателния четящ и пишещ във форума. Прозаично.
    П.П. Имате слабост към немските автомобили. Преди няколко дни използвахте атрактивна сентенция за американска марка, произвеждана и в Германия.

  21. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Ето малко Основи на Електротехниката:Киловатчас (означение: kWh, както и запис kW·h) е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина с мощност 1 киловат (kW) в продължение на 1 час. ...
    —цитат от коментар 19 на Ф.Нинов

    Продължавате с обясненията на тема физически величини и единици за измерване. Могат да бъдат полезни за много хора. Разбира се, ако те проявят желание. Вероятността да станете/станем досадни не е малка. Струва ми се, че журналистическият екип, пишещ техническите статии в "Дневник" няма да прояви особен интерес.
    Не трябва да им се сърдим. Особено като се има предвид, че инженери на ръководни длъжности в енергетиката обявяват, че през периода х-у ще бъдат произведени N мегавата (понякога и гигавата) електроенергия. Може би не е толкова важно. Едва ли се спъват като ходят по улиците. А дори и понякога да се спънат, това не е следствие от евентуална неправилна употреба на физически величини и мерни единици в текстовете. Моите учители и преподаватели са издребнявали. За което им благодаря!

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#20] от "zhivko6461":

    Ето какво изкопах относно напрежението при мотора на съвременните автомобили:

    - при преоборудваня (eConversions) ползват 72-120 V <- тук иде реч на малкото фиатче от бензинов да го направят електричка

    - сериини електромобили TESLA S, Nissan Leaf, Chevrolet Volt или Renault ZE-модели напрежението стига до 400 V (Tesla Roadster 375V, Nissan Leaf 360V)

    - супер спортни електрички като хърватският Rimac ConceptOne или британският Lightning : 600-700 V.

    - при състезателните автомобили до 1000 V (1kV), например при Formula E

  23. 23 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#20] от "zhivko6461":Ето какво изкопах ...
    —цитат от коментар 22 на Ф.Нинов

    Благодаря!
    П.П. ще Ви бъда благодарен, ако ми изпратите сентенцията, за която споменах по-горе.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#23] от "zhivko6461":

    За коя сентенция става дума?
    Нещо за Опел ли съм споменавал?

  25. 25 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Не знам откъде сте взели оригиналния текст, но и в него мерните единици не са коректни. Единицата за измерване на капацитет на батерии е амперчас, ampèreheure,[Ah]. В киловатчас, [kWh], се измерва енергията.
    —цитат от коментар 14 на zhivko6461



    Вярно, çе не са коректни. Жзех ги от едно фреснко ажтомобилно списание. Ж слуçая ни инртересува енергията/работата която мойе да пдаде батерията и тя се мери в киловат-часове. Капацитета в случая не е особено важен.

  26. 26 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    За градска кола са напълно достатъчни...като искаш за дълги разстояния си купуваш Тесла 3

  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    До коментар [#15] от "hieros_logos":

    Този модел автомобили не се използва за подобни преходи по принцип...

    Затова и не разбирате добре ситуацията...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 470 Неутрално

    АУУУ колко много 170 км.
    —цитат от коментар 15 на hieros_logos

    Пич, аз за седмица толкова не минавам.
    А имам 2 баничарки, от същият тип, но Пежо.

  29. 29 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#23] от "zhivko6461":За коя сентенция става дума?Нещо за Опел ли съм споменавал?
    —цитат от коментар 24 на Ф.Нинов


    За "Форд". ... Fort ...

  30. 30 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Идеален за дистрибутори , търговкси представители , куриери !

  31. 31 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":
    До коментар [#16] от "tsvetko_51":
    Правилно е да се мери енергия, а тя е във кВт/ч. Това, че сме свикнали в амперчас е само поради факта, че всички коли бяха 12 волтови, и е по-удобно. Тъй като не е ясно напрежението на батерията, правилната мярка е кВт/ч.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":

    това е игра на думи: einer fuhr fort und kam nie wieder, означаващо: "един човек отпътува и никога повече не се върна"
    или
    "един човек караше Форд и никога повече не се върна"

    в някои части на Германия "Форд" го изговарят като "фотт"

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":

    трявба да коригирам превода на fortfahren = продължавам, а не "отпътувам" :

    "един човек продължи и никога повече не се върна"

  34. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":това е игра на думи: einer fuhr fort und kam nie wieder, означаващо: "един човек отпътува и никога повече не се върна"или"един човек караше Форд и никога повече не се върна"в някои части на Германия "Форд" го изговарят като "фотт"
    —цитат от коментар 32 на Ф.Нинов


    Благодаря! Точно това имах предвид. Обичам да разреждам прецизността с бисери. Форумите предлагат класика по темата. :)

  35. 35 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#5] от "shumackov":

    Не знам дали Тесла е най големия производител но електричките на Нисан са най продавани.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    До коментар [#34] от "zhivko6461":

    моля :-)

    fortfahren означава "продължавам" , но също и звучи като "карам Форд"

  37. 37 Профил на k3206873
    k3206873
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Туриста":

    Не са, но някои хора само за тях са чували и държат да се изкажат винаги.

  38. 38 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 976 Весело

    Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.
    —цитат от коментар 15 на hieros_logos

    Красив дизелов двигател? Изобретен през 1897 година. Това няма да е двигателя на 21 век, повярвай ми!

  39. 39 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    [quote#15:"hieros_logos"]Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.
    —цитат от коментар 38 на vankata1
    Красив дизелов двигател? Изобретен през 1897 година. Това няма да е двигателя на 21 век, повярвай ми! [/quote]

    Електрическият е още по-стар, мозък.

  40. 40 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    170 км. е добре за градски куриер.
    Две смени по 80 км. на смяна в район.
    Тези на СПИДИ изминават по около 50 км. градско и куриерите комбинират с пеша за малки пратки за да им стигне батерията която не стига за малко.
    Реален градски пробег около 60 км. - 65 км. в район от Цариградско шосе до Симеоновско шосе в зависимост от разнос / събиране.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  41. 41 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ф.Нинов":

    Благодаря, в голяма степен съм наясно, единствено не съобразих, че напрежението при тези акумулатори, които се използват в хибридите и/или елктроавтомобилите не е 12 волта или не е задължително да бъде толкова.
    Дори честно казано не знам , понеже не съм имал конкретен интерес към тях, по разбираеми причини:).

  42. 42 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 871 Неутрално

    При време за зареждане от 12 до 15 часа, трябва да си купиш поне два такива, ако искаш да разполагаш с автомобил. Нещо йато Формула Е.
    —цитат от коментар 2 на Yotce


    Това е идеален градски автомобил за зареждане на магазини. Кой от вас е правил повече от 170 км градско и е работил повече от 12 часа на ден, че да не му стига, дори и да си зарежда автомобила изцяло и само в гаража през нощта?
    Да не говорим, че можеш да си го паркираш съвсем легално където ти хареса по центъра...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK