Eлектрическият "Ситроен Берлинго" има пробег 170 километра

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Малко са !!!

  2. 2 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1915 Весело

    При време за зареждане от 12 до 15 часа, трябва да си купиш поне два такива, ако искаш да разполагаш с автомобил. Нещо йато Формула Е.

  3. 3 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Вероятно "електрическата версия на модела ще са прави в завода на "Ситроен" във Виго", но капацитетът на батериите не се измерва в киловати. Справка за мерната единица можете на направите в учебници по физика от училище, в интернет, в автосервиз, ..., в коментарите под друга ваша статия преди няколко дни.
    Повярвайте, има животно с дълга шия и единица за измерване на капацитет на батерии, различна от киловат.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "Сервизните интервали са на 40 хиляди километра"

    Това е добра новина

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Momchil Shumackov
    Momchil Shumackov
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Само дето сте пропуснали, че това е една от първите съвременни електрически коли и не се прави след 20 години производство на Берлинго - напротив електрическо Берлинго има още първата версия на колата. Даже и в момента в България се продава една такава.

    До преди Тесла, най-големият производител на електромобили беше именно Ситроен. За разлика от Тесла обаче те правеха малки коли като Саксо и АХ и Баничарки, което не им донесе същия успех, въпреки че са произведени десетки хиляди и от тях. В Лондон например ще ги видите много често из града заради облекченията за електромобили.

  6. 6 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Ние ще си чакаме Тесла Модел 3. Вече ни писна от умишлено осакатените електромобили на производителите на фосилни коли. Скъсаха се да представят електричките като "скъп" и "нишов" продукт само за да не им пропадне бизнеса със отровните дизелови и бензинови двигатели!

  7. 7 Профил на The Core
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Eд
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Не са достатъчно, но е стъпка в правилната посока.

  9. 9 Профил на Eд
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#7] от "The Core":

    Айде, спирай. И не почвай пак.

  10. 10 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не са достатъчно, но е стъпка в правилната посока.
    —цитат от коментар 8 на Кози Крак


    За втори автомобил в семейството е напълно достатъчно. За такси или куриерска фирма също може да върши идеална работа. Важното е човек да има гараж или място където с голяма сигурност може да зарежда автомобила.

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 524 Весело

    А поне педали с динамо сложили ли са - да въртиш и зареждаш, като свърши батерията?

  12. 12 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#2] от "Yotce":

    за 15мин се зарежда на 50%

  13. 13 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#3] от "zhivko6461":

    Загубили са се в превода, толкова е техническото ниво на журналистите.
    Ето оригиналния текст
    "Au menu : une puissance de 67 ch, un couple de 200 Nm et deux packs de batteries lithium-ion d’une capacité de 22,5 kWh insérés dans le soubassement, de part et d’autre du train arrière."

    става дума за 22,5 квт/ч

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Не знам откъде сте взели оригиналния текст, но и в него мерните единици не са коректни. Единицата за измерване на капацитет на батерии е амперчас, ampèreheure,[Ah]. В киловатчас, [kWh], се измерва енергията.

  15. 15 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 558 Неутрално

    АУУУ колко много 170 км. От София до Варна за едно денонощие, ако намериш бърза зарядна станция иначе ден-два. По-добре БДЖ нали и те са електро.
    Тия измишльотини за момента са само за вело-еко-талибани. Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Точно така, капацитет на батерия се мери в Ампер.часове - всеки може да види какво му пише на акумулатора:).
    И 170 км за специфична дейност, а не за общо ползване не са за подценяване, така че ако цена, подръжка и някое и друго облекчение се намесят, нещата си идват на място.
    Е, ако у нас не си дойдат на място ( то кое ли ни е на баш съвременно ниво:)), има места по света, където ще има приложение автомобил като този.
    освен всичко друго, те са много по-чисти и шумят много по-малко и дори в София съм виждал подобни баничарки, които работят в куриерски фирми.

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":
    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Трябва да се прави разлика между:

    - акумулатори на автомобили в ДВГ, при които напрежението е стандартизирано (фиксирано) на 12 волта (при старите трабанти беше 6 волта) и капацтета (енергията) съответно се измерваше в аперчаса

    и

    - батерии за електромобили, при които напрежението не е стандартизирано, а всеки производител ползва различни стойности - затуй се ползва единицата киловатчас (в статията има грешка, защото са споменали "киловати" без часа = мощност)

    Единицата за енергия е ватсекунда или киловатчас, като формулата е мощност * време. Мощността от своя страна = напрежение * ток (волт*ампер)
    При акумулаторите на досегашните автомобили понеже напрежението е константа (12 волта) се използва съкратената "бабешка" единица аперчас.
    Вместо киловати за време, се споменаваше колко ампера може да дърпаш за определено време, защото напрежението е константа = 12 волта.



    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":


    12 волтов акумулатор с 20 амперчаса има два пъти по голям "капацитет" от 6 волтов акумулатор с 20 амперчаса за трабантче.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Ето малко Основи на Електротехниката:

    Киловатчас (означение: kWh, както и запис kW·h) е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина с мощност 1 киловат (kW) в продължение на 1 час.
    Тази единица в Международна система единици е за измерване на мощност от групата на производните единици със специално име ват (W), обозначавана със символ с главна буква, поради това че носи собствено име.
    Печка с мощност 1000 W (1 kW), работеща за 1 h (час), разсейва енергия 1 kWh (или 3,6 MJ).
    Стандартната представка множител kilo (1000) към производните единици, прави единицата измерител по-близка за възприемане на моментната мощност т.е. - kW.
    С включването на интервалът от време (1 час), еднозначно се измерва изразходваната енергия за извършване на определена работа с определена мощност.
    Киловатчас не принадлежи към международната система SI, но поради голямото ѝ практическо значение ISO позволява използването ѝ в специални области заедно с единиците SI. Такава област например е електротехниката.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  20. 20 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":До коментар [#14] от "zhivko6461":Трябва да се прави разлика между:- акумулатори на автомобили в ДВГ, при които напрежението е стандартизирано (фиксирано) на 12 волта (при старите трабанти беше 6 волта) и капацтета (енергията) съответно се измерваше в аперчаса и - батерии за електромобили, при които напрежението не е стандартизирано, а всеки производител ползва различни стойности - затуй се ползва единицата киловатчас (в статията има грешка, защото са споменали "киловати" без часа = мощност)Единицата за енергия е ватсекунда или киловатчас, като формулата е мощност * време. Мощността от своя страна = напрежение * ток (волт*ампер)При акумулаторите на досегашните автомобили понеже напрежението е константа (12 волта) се използва съкратената "бабешка" единица аперчас.Вместо киловати за време, се споменаваше колко ампера може да дърпаш за определено време, защото напрежението е константа = 12 волта.
    —цитат от коментар 17 на Ф.Нинов

    Производителите дават параметъра енергия, която батерията е в състояние да "отдаде" за да осигури движението на автомобила и функционирането на агрегати, възли и системи.
    Предоставили сте подробно професионално обяснение, включващо изрази с дименсии, числа и приложение дори при конкретни марки. Дори се връщате доста назад в годините. Ех, старите трабанти! Ех, новите трабанти с 12 волтови акумулатори [38Ah]. Които намираха приложение дори за "Москвич". Разбира се "дванайстак - настоящий большевик". Като алтернатива на възможността за възпламеняване на ГВС с толкова полезната манивела. Романтика. Аз се ограничих с насочване, което според мен е напълно достатъчно за любознателния четящ и пишещ във форума. Прозаично.
    П.П. Имате слабост към немските автомобили. Преди няколко дни използвахте атрактивна сентенция за американска марка, произвеждана и в Германия.

  21. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Ето малко Основи на Електротехниката:Киловатчас (означение: kWh, както и запис kW·h) е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина с мощност 1 киловат (kW) в продължение на 1 час. ...
    —цитат от коментар 19 на Ф.Нинов

    Продължавате с обясненията на тема физически величини и единици за измерване. Могат да бъдат полезни за много хора. Разбира се, ако те проявят желание. Вероятността да станете/станем досадни не е малка. Струва ми се, че журналистическият екип, пишещ техническите статии в "Дневник" няма да прояви особен интерес.
    Не трябва да им се сърдим. Особено като се има предвид, че инженери на ръководни длъжности в енергетиката обявяват, че през периода х-у ще бъдат произведени N мегавата (понякога и гигавата) електроенергия. Може би не е толкова важно. Едва ли се спъват като ходят по улиците. А дори и понякога да се спънат, това не е следствие от евентуална неправилна употреба на физически величини и мерни единици в текстовете. Моите учители и преподаватели са издребнявали. За което им благодаря!

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#20] от "zhivko6461":

    Ето какво изкопах относно напрежението при мотора на съвременните автомобили:

    - при преоборудваня (eConversions) ползват 72-120 V <- тук иде реч на малкото фиатче от бензинов да го направят електричка

    - сериини електромобили TESLA S, Nissan Leaf, Chevrolet Volt или Renault ZE-модели напрежението стига до 400 V (Tesla Roadster 375V, Nissan Leaf 360V)

    - супер спортни електрички като хърватският Rimac ConceptOne или британският Lightning : 600-700 V.

    - при състезателните автомобили до 1000 V (1kV), например при Formula E

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  23. 23 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#20] от "zhivko6461":Ето какво изкопах ...
    —цитат от коментар 22 на Ф.Нинов

    Благодаря!
    П.П. ще Ви бъда благодарен, ако ми изпратите сентенцията, за която споменах по-горе.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#23] от "zhivko6461":

    За коя сентенция става дума?
    Нещо за Опел ли съм споменавал?

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  25. 25 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не знам откъде сте взели оригиналния текст, но и в него мерните единици не са коректни. Единицата за измерване на капацитет на батерии е амперчас, ampèreheure,[Ah]. В киловатчас, [kWh], се измерва енергията.
    —цитат от коментар 14 на zhivko6461



    Вярно, çе не са коректни. Жзех ги от едно фреснко ажтомобилно списание. Ж слуçая ни инртересува енергията/работата която мойе да пдаде батерията и тя се мери в киловат-часове. Капацитета в случая не е особено важен.

  26. 26 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 9370 Неутрално

    За градска кола са напълно достатъчни...като искаш за дълги разстояния си купуваш Тесла 3

  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#15] от "hieros_logos":

    Този модел автомобили не се използва за подобни преходи по принцип...

    Затова и не разбирате добре ситуацията...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 466 Неутрално

    АУУУ колко много 170 км.
    —цитат от коментар 15 на hieros_logos

    Пич, аз за седмица толкова не минавам.
    А имам 2 баничарки, от същият тип, но Пежо.

  29. 29 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#23] от "zhivko6461":За коя сентенция става дума?Нещо за Опел ли съм споменавал?
    —цитат от коментар 24 на Ф.Нинов


    За "Форд". ... Fort ...

  30. 30 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    Идеален за дистрибутори , търговкси представители , куриери !

  31. 31 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":
    До коментар [#16] от "tsvetko_51":
    Правилно е да се мери енергия, а тя е във кВт/ч. Това, че сме свикнали в амперчас е само поради факта, че всички коли бяха 12 волтови, и е по-удобно. Тъй като не е ясно напрежението на батерията, правилната мярка е кВт/ч.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":

    това е игра на думи: einer fuhr fort und kam nie wieder, означаващо: "един човек отпътува и никога повече не се върна"
    или
    "един човек караше Форд и никога повече не се върна"

    в някои части на Германия "Форд" го изговарят като "фотт"

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":

    трявба да коригирам превода на fortfahren = продължавам, а не "отпътувам" :

    "един човек продължи и никога повече не се върна"

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  34. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#29] от "zhivko6461":това е игра на думи: einer fuhr fort und kam nie wieder, означаващо: "един човек отпътува и никога повече не се върна"или"един човек караше Форд и никога повече не се върна"в някои части на Германия "Форд" го изговарят като "фотт"
    —цитат от коментар 32 на Ф.Нинов


    Благодаря! Точно това имах предвид. Обичам да разреждам прецизността с бисери. Форумите предлагат класика по темата. :)

  35. 35 Профил на Туриста
    Туриста
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#5] от "shumackov":

    Не знам дали Тесла е най големия производител но електричките на Нисан са най продавани.

  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#34] от "zhivko6461":

    моля :-)

    fortfahren означава "продължавам" , но също и звучи като "карам Форд"

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  37. 37 Профил на k3206873
    k3206873
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "Туриста":

    Не са, но някои хора само за тях са чували и държат да се изкажат винаги.

  38. 38 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 2102 Весело

    Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.
    —цитат от коментар 15 на hieros_logos

    Красив дизелов двигател? Изобретен през 1897 година. Това няма да е двигателя на 21 век, повярвай ми!

  39. 39 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#15:"hieros_logos"]Аз си оставам с красивия и мощен дизлов двигател....Ще помисля пак след 20 години.
    —цитат от коментар 38 на vankata1
    Красив дизелов двигател? Изобретен през 1897 година. Това няма да е двигателя на 21 век, повярвай ми! [/quote]

    Електрическият е още по-стар, мозък.

  40. 40 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 996 Неутрално

    170 км. е добре за градски куриер.
    Две смени по 80 км. на смяна в район.
    Тези на СПИДИ изминават по около 50 км. градско и куриерите комбинират с пеша за малки пратки за да им стигне батерията която не стига за малко.
    Реален градски пробег около 60 км. - 65 км. в район от Цариградско шосе до Симеоновско шосе в зависимост от разнос / събиране.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  41. 41 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ф.Нинов":

    Благодаря, в голяма степен съм наясно, единствено не съобразих, че напрежението при тези акумулатори, които се използват в хибридите и/или елктроавтомобилите не е 12 волта или не е задължително да бъде толкова.
    Дори честно казано не знам , понеже не съм имал конкретен интерес към тях, по разбираеми причини:).

  42. 42 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 887 Неутрално

    При време за зареждане от 12 до 15 часа, трябва да си купиш поне два такива, ако искаш да разполагаш с автомобил. Нещо йато Формула Е.
    —цитат от коментар 2 на Yotce


    Това е идеален градски автомобил за зареждане на магазини. Кой от вас е правил повече от 170 км градско и е работил повече от 12 часа на ден, че да не му стига, дори и да си зарежда автомобила изцяло и само в гаража през нощта?
    Да не говорим, че можеш да си го паркираш съвсем легално където ти хареса по центъра...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK