Новото "Субару Кросстрек" получи технологии от модела WRX



На автосалона в Ню Йорк (14 - 23 април) "Субару" ще покаже новото поколение на предлагания предимно в САЩ модел "Кросстрек". Става дума за американска версия на "Субару XV".


Сред най-забележителната новост в колата е серийното вграждане във всички версии на системата Active Torque Vectoring Active, представена за пръв път при моделите WRX и WRX STI.


Нейната роля е да прехвърля въртящ момент между левите и десните колела и да упражнява спирачни намеси, така че да намали риска от недозавиване и да държи колата в зададената с волана траектория. Автомобилът има просвет от 22 сантиметра.

Новото "Субару Кросстрек" получи технологии от модела WRX

© Субару


"Кросстрек" разчита на класическата за "Субару" концепция, включваща боксер мотор и симетрично задвижване на четирите колела. Моторът е бензинов с мощност 152 конски сили (при 148 преди), а скоростната кутия е автоматична, вариаторна, имитираща седем предавки.


Основните системи за сигурност в колата разчитат на двете стереокамери на предното стъкло, като те контролират работата на адаптивния круиз контрол, сигнализацията за опасност от удар в предното превозно средство със спирачна функция и сигнализацията за непреднамерено напускане на избраната лента за движение. Набор от сензори пък дават данни за системата за предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и алармата за движение зад маневриращия на заден ход автомобил.

Новото "Субару Кросстрек" получи технологии от модела WRX

© Субару


Мултимедийната система е изцяло нова, с 8.7-инчов екран, като предлага пълна свързаност на смартфони.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Хайде всички Субару фенове да започнат да ни убеждават колко велика е колата.

  2. 2 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1460 Весело

    Кадрировката на сн.2 е култова, особено лампата горе-ляво!
    Спокойното море и сърфовете на колата в сн.3 предполагат че колата едва ли се ползва често?

    :-)

    I Want To Believe
  3. 3 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#1] от "taratanki":

    Като купувах форестъра,дилърите ме возиха насам-натам с едно подобно.Не ме впечатли особено.

  4. 4 Профил на Голяма Балига
    Голяма Балига
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#1] от "taratanki":

    Няма да те убеждаваме в нищо, но преди два дни тук имаше ревю на Ауди Q 2 идентично с това Субару и цената му за quattro беше над 80 000 лв. Проверих колко струва това в щатите ами.... 26 000 $ за кола с доста екстри.

    Какво има да се убеждаваме. :)

    Време е да изметем Доган, Дебелото момче, каскета и Барба Ганьос в ЗАТВОРА.
  5. 5 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    В една друга статия за Субару някакъв фен беше написал, че каквото го имало в Субару колите сега, се появявало чак след десет години при останалите.

    Веднага контрирам със следното нещо от статията:

    "Сред най-забележителната новост в колата е серийното вграждане във всички версии на системата Active Torque Vectoring Active, представена за пръв път при моделите WRX и WRX STI. Нейната роля е да прехвърля въртящ момент между левите и десните колела и да упражнява спирачни намеси, така че да намали риска от недозавиване и да държи колата в зададената с волана траектория. "

    Вярно ли тая система чак сега я пускат, защото на останалите коли я има от едно 7-8, дали няма и 10 години вече? :) Аз я имах още на миналата си кола: СЕАТ Леон, модел 2008, съвсем обикновена (неспортна) модификация. Повечето европейски коли от тоя клас, демек ниския клас, още в ония години го имаха, а вече няма кола, дето да го няма. То е супер проста система, която имитира активен диференциал, като по време на завой натиска леко спирачката на вътрешното колело, като по тоя начин се прехвърля въртящ момент на външното през диференциала. Ако бъркам нещо и става въпрос за истински активен диференциал, какъвто има на спортните коли, се извинявам.

  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Субару са едни много, много прилични автомобили и симпатична марка!
    Имат модели от гамата 4х4, които са сред най-добрите по отношение на надежност.

    Не зная на Вас какво точно не ви допада марката?

    До коментар [#5] от "Brad Mehldau":


    До коментар [#1] от "taratanki":

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#2] от "2.5":

    Мен снимка #3 ми хареса. Море, сърфове, и къщата изглежда е много готина. Не пречи да има и една кола, дето няма много да ми пука за нея:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#5] от "Brad Mehldau":

    Има защо да се извиняваш, при повечето не-"премиум" марки тепърва навлиза системата, такава каквато трябва да бъде... При електрически автомобил това се постига доста лесно, но при конвенционалните автомобили е всъщност доста сложна и скъпа система.
    Това, което е имал твоят СЕАТ от 2008 е VSA, ESP или нешо подобно...

    Ето малко повече информация по въпроса - японците са пионерите в областта...
    http://torque-vectoring.belisso.com/

    Stef
  9. 9 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#8] от "stef":

    Това, което имаше старият ми СЕАТ е EDL:
    http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/eds.html

    Сегашната ми кола (новият Леон) има усъвършенствана версия на EDL, което е XDS:
    http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/elektronische_differenzialsperrexds.html

    Спортната версия Леон Купра, както и Голф GTI имат истински заключващ се диференциал:
    http://www.pistonheads.com/news/ph-eurocars/vws-vaq-diff-explained/30560

    Какво има на субаруто, не е обяснено. Но аз го разбирам като EDL.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Каквото и да си говорим..., Субару си остава нишов автомобил! Особено, за българските условия. Бензиновите модели и особено автоматиците, са с ужасяващ разход на бензин. Първите им дизели, коляновия вал беше консуматив...! Да не пропуснем интериора, който те връща в 1980-та година...!
    Не казвам, че са лоши коли...! Но, вече не са нищо особено. Кола, като кола... По сервизите ги гледат, като голям камък! Частите са проблем, чакаш. Може да ги улучат от третия път! И, за какво е цялото упражнение...?!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на George Ivanov
    George Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "Brad Mehldau":

    Не познавам системата на Сеат, признавам си.
    Карам от 4 години Субару. В момента Outback с LSD диференциал. Някак обаче не мисля, че можеш да сравняваш система, която натиска спирачки в завоите на дадени колела за да прехвърли въртящ монет с такава, която е перманентно активна и задвижва 4те колела и ползва механична блокировка. Това, заедно с ниския център на тежестта на боксер двигателя прави вземането на завои из проходите с изключително нелогична скорост (който му се правят подобни глупости).
    И аз се извинявам предварително ако нещо не познавам технологично в марката Сеат.

  12. 12 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#11] от "George Ivanov":
    Механичен LSD не е лош, но си има и недостатъци. Идеята е да не допусне някое колело да превърта и така другото колело, което има сцепление да спре да получава въртящ момент. При механичния LSD има фиксирано съотношение, до което това може да се случва, което значи че все пак колелото с по-ниско сцепление ще превърта в някаква степен и няма да има добро сцепление, така че ти препоръчвам да не се предоверяваш на колата си. Това на СЕАТ (което всъщност е на Фолксваген) и на повечето днешни масови коли в ниския клас е евтин вариант, който разчита на електроника, спирачки и в никакъв случай не е нещо спортно, но върши работа и не влачи сложната механика на LSD, която се чупи. Много по-добър, но и по-скъп вариант е електронно контролиран LSD като на VW GTi и Сеат Леон Купра, който си е механичен диф, който обаче се управлява електронно и така може много точно да се контролира съотношението на въртящия момент между колелата. За пръв път в непремиум класа това го сложиха точно в тези две коли и неслучайно Купра беше първият модел с предно задвижване, който направи обиколка под 8 минути на Нюрбургринг. След това и други се ентусиазираха и сложиха електронно контролирани дифове на по-спортни варианти на коли в ниския клас, подобриха и рекорда (Меган RS, Civic type R). Какво е сложено в твоето Субару или в това от статията на мен не ми е много ясно. Конкретно на твоята кола най-вероятно е обикновен механичен LSD, което никак не е лошо, разбира се :) Но не е нещо невиждано, Ауди имат сигурно от 20-30 години такива. Не казвам, че Субару са лоши коли, просто понякога феновете им преувеличават доста. Всеки си харесва колата в крайна сметка, няма лошо. И аз си харесвам Леона, евтина ежедневна кола, за моите нужди е перфектна.

  13. 13 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#11] от "George Ivanov":
    До коментар [#12] от "Brad Mehldau":

    Описаните системи нямат много общо с Torque Vectoring или са по-скоро примитивна негова разновидност, защото всичките използват спирачка за целта...
    subaru does not vector torque (honda SH-AWD is an example of real vectoring). as stated it simply manipulates the inside wheel brake, thereby transfering torque to the outside wheel.
    i think it would be more aptly described as "ABS vectoring"...

    Stef
  14. 14 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Описаните системи нямат много общо с Torque Vectoring или са по-скоро примитивна негова разновидност, защото всичките използват спирачка за целта...
    —цитат от коментар 13 на stef


    Не си прочел добре. EDL и XDS използват спирачката. VAQ (който се слага на Golf GTi и Leon Cupra) си е електронно контролиран диференциал, не ползва спирачката. Такъв има и Субару WRX STi. Ако в статията имат предвид, че на серийните им неспортни коли са започнали да слагат такива, супер!

    Не че ми дреме, ама се чудя за какво ми слагате минуси на мненията :) Пейстнал съм просто някакви описания на различни технологии, които съм намерил в Интернет. Колите Субару не са лоши, но феновете им явно не носят на критика. Или казваш, че Субару са единствени във вселената, или ти бичат минуси :D

  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#10] от "tww09306483":

    Просто не са европейска марка!
    В Азия и океания си се продават прилично.

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Бензиновите модели и особено автоматиците, са с ужасяващ разход на бензин.
    —цитат от коментар 10 на tww09306483

    Мда, дефиниция за ужасяващ каква е?
    Притежавам Форестер, на близо 10г. Реален среден разход е около 10л.

    Не мисля че са единствените на Света, но са автомобили с безупрено поведение на пътя. Единствените консумативи които ползвам извън редовното сервизно поддръжане на 15х км са безнин и течност за чистачки.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  17. 17 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 434 Весело

    Аз обичам да си карам Subaru-то по нашенските магистрали с еднаква скорост - и на дъжд, и на слънце. Забелязвам, обаче, че на дъжд останалите карат някак си по-бавно от обикновено, особено някои, които карат още по-бавно - заради локвите, де. :)

  18. 18 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Аз обичам да си карам Subaru-то по нашенските магистрали с еднаква скорост - и на дъжд, и на слънце. Забелязвам, обаче, че на дъжд останалите карат някак си по-бавно от обикновено, особено някои, които карат още по-бавно - заради локвите, де. :)
    —цитат от коментар 17 на xamctep


    Още един самоубиец, който си е въобразил, че понеже колата му е 4х4 и потегля добре на дъжд, значи и спира по-добре на дъжд... Хората, които карат по-бавно в дъжд, го правят, защото се съобразяват с обстановката и с останалите на пътя. Другите са такива като теб - скарани с физиката.

  19. 19 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "Brad Mehldau":

    Не физика, а Subaru. :)
    https://www.youtube.com/watch?v=dNqFxCiOI_4

  20. 20 Профил на Hydroxy
    Hydroxy
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#18] от "Brad Mehldau":Не физика, а Subaru. :)
    —цитат от коментар 19 на xamctep


    Famous last words :D

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK