Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)



По-впечатляваща визия, промени в салона и нови асистиращи системи отличават най-компактния SUV на "Мерцедес" - GLA, след фейслифта от тази година. Излязъл на пазара през 2013 година, моделът бързо се превръща в хит, като привлича основно нови за марката млади клиенти. С дължината си от 4.23 метра той е отлична алтернатива на хечбеците в "Голф" класа, като предлага по-висока позиция на седене и възможност за излизане от асфлатираните пътища.


Първата ми среща с обновения модел на живо е на пистата "Хунгароринг" в Унгария, като за начало на специален полигон придобивам представа за способностите извън пътя на кросоувъра. Тестовият автомобил е GLA 220d 4Matic с опционалното офроуд окачване, което предлага с 3 см по-сериозен просвет и изглежда впечатляващо в новия цвят Canyon Beige.

Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)

© Мерцедес


Двигателят е четирилициндров, 2.2-литров дизел със 177 конски сили мощност и 350 Нм въртящ момент. Той е комбиниран с автоматична скоростна кутия със седем предавки и задвижване на четирите колела. По каталог GLA 220d 4Matic осигурява ускорение до 100 км/ч за 7.7 секунди, при среден разход от 4.8 л/100 км в смесен цикъл.


В случая обаче тестваме не динамиката и възможностите на колата извън утъпканите пътища. Трудността на терена, през който трябва да мина с лъскавия "Мерцедес", ме изненадва, тъй като малцина биха посмели да вкарат автомобила си в такова изпитание, включващо стръмни и тесни урви, с много неравности, заради които често някое от колелата е във въздуха.


Контролирано спускане




Тестовият GLA обаче се справя без никакви затруднения и видимо дори не е приближил лимита на възможностите си. За стръмните наклони полезна екстра е асистентът за спускане, който може да поддържа скорост от 1 до 7 км/ч както напред, така и назад.


Знак преди стръмната урва на тестовото трасе посочва, че подходящата скорост е 5 км/ч и след като я задавам със съответните бутони, остава само да насочвам колата чрез волана. Подаването на газ, задействането на спирачките и работата на асистиращите системи се командват от електрониката, така че да се осигури сигурно спускане, без отклоняване от желаната траектория.
Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)

© Мерцедес


Следва преминаване през доста тесен миниканьон и тук на помощ идва новото оборудване във вид на набор от камери. Благодарение на тях на осеминчовия дисплей в средата на арматурното табло водачът може да види колата като от птичи поглед. С последователното натискане на два бутона може да се увеличи картината на някоя от камерите - в моя случай на тази, която снима района вдясно от колата, където имам притеснения заради един стърчащ клон.


На вече споменатия дисплей може да се изведе и картина със специфични за шофирането извън пътя данни като страничен наклон, позиция на колелата и т.н.


С най-мощния четирицилиндров мотор в света


С GLA се срещам отново на следващия ден, като този път моделът ми се представя в най-спортното си изпълнение AMG GLA 435 4Matic. Колата е в цвят сребърен металик, а различната радиаторна решетка, спойлерът над вратата на багажника, дуфузьорът отзад, формата на броните и прозиращите през 20-цоловите джанти червени спирачни апарати не оставят капка съмнение във възможностите на колата.


Окачването тук е спортно, с променливи характеристики, а под предния капак е монтиран най-мощният четирицилиндров мотор в света, поставян на сериен автомобил. Разработка на експертите от придворното тунинг ателие AMG, от 1991 кубика работен обем той изстисква 381 конски сили. Казано по друг начин, от литър двигателят произвежда 187.5 к.с., което е достоен показател и за суперавтомобилите.

Всеки двигател на AMG се сглобява на ръка от един човек, който слага подписа си на неговия капак.

© Мерцедес

Всеки двигател на AMG се сглобява на ръка от един човек, който слага подписа си на неговия капак.


Скоростната кутия и тук е седемстепенна, но със спортни настройки, а задвижването е на четирите колела. В салона впечатляват червените шевове на кожената тапицерия, алуминиевите акценти и разграфения до 320 км/ч скоростомер, при който стрелките са на карбонов фон.


С натискането на бутона start, двигателят се събужда с обещаващо боботене. С настъпването на педала на газта "до дъно" пасажерите биват залепени за седалките. 4.4 секунди след старта, колата се движи със 100 км/ч, а електронният ограничител спъва устрема на потентния компактен автомобил при 250 км/ч.


Зареждане с адреналин


Предните седалки са спортни, с отлична странична опора, а воланът е облечен в алкантара, която отлично попива потта от ръцете, както се убеждавам впоследствие. Водачът може да избира между екологичен, комфортен и два спортни режима, който влияят пряко върху работата на мотора, скоростната кутия, окачването, волана, системите за безопасност и т.н.

Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)

С натискането на бутон звукът от ауспусите става още по-агресивен, като при всяко възходящо и низходящо превключване на предавките "заработва машината за пуканки", по сполучливия израз на колегата, с когото съм в една кола.


За съжаление AMG GLA45 4Matic тестваме по публичната мрежа на Унгария, а не на пистата "Хунгароринг", където карахме AMG А 45 4Matic. Но и на този терен колата впечатлява с изумителна стабилност, невероятно пъргавина, тежък и прецизен волан и наистина вдъхновяващ звук.

Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)

© Мерцедес


Това, което собственикът на подобен автомобил трябва да приеме, е, че ще усеща всяка неравност по пътното платно, дори и когато окачването е в комфортен режим. Със сигурност обаче той ще остана доволен, че е център на внимание, където и да се появи.


Лукс и сигурност за всички


Това, което ме впечатли в няколкото версии на GLA, които тествах, е качеството на материалите в този автомобил от един от най-ниските класове на "Мерцедес". Кожата, дървените фурнири, металните акценти, дръжки и превключватели са на практика със същото качество, като Е- и S-класата.

Тест драйв: Обновеният "Мерцедес" GLA впечтлява на пътя и извън него (видео)

© Мерцедес


Новост след фейслифта е възможността фаровете да бъдат светодиодни, които осветяват на по-далеч, натоварват очите по-малко, тъй като светлината е с характеристики, близки до дневната, а консумацията на енергия е с 60% по-ниска от на ксеноните и 70 на сто по-малка от над халогенните светлини.


Компромис няма и със системите за сигурност, като спирачният асистент, задействащ се при риск от удар в предното превозно средство или пешеходец, вече е част от серийното оборудване. В тестваните коли разполагахме също с предупреждение за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, сигнализация за напускане на избраната лента на движение, адаптивен круиз контрол и т.н.


За удобство на ползвателите на GLA багажникът вече може и да бъде с автоматично отваряне, което се задейства с прокарване на крак под бронята. На разположение е също и безключов достъп. Сред отличителните черти на кросоувъра са и многото варианти за персонализация.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Горе долу са го докарали на възможностите на импреса вагон от 2002.

  2. 2 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Мерцедес е чалгарска кола.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Мерцедес е чалгарска кола.
    —цитат от коментар 2 на Чеп за зеле


    За русороба истинската кола е Москвича.

  4. 4 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 678 Весело

    До коментар [#2] от "Чеп за зеле":

    А Голфу е за пример! Сега някой да напише, че тая кола е много скъпа РАЗБИРАШ ЛИ, особено на фона на Дустер, или че е отровен дизел, щото някой произвежда хибриди и електрокари. Накрая очаквам някой хейтър да завърши мисълта си с култовото "Закривай!"
    На мен ми е любопитно, колко нови мерцедеси си ползвал ти ЛИЧНО, та реши, че марката била за чалгари? Такива /чалгари/ има само на Балканите, където струва ми се не е основният пазар на нови мерцедеси. Я по-добре се погледни в някое огледало!

  5. 5 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#4] от "m_style":

    В този случай изцяло Ви подкрепям!
    Точно тази модификация на Мерцедес по мои наблюдение е бестселър в Южна Испания (относно моделите на Мерцедес)!

    Модератора е неадекватен!
  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Мерцедес е чалгарска кола.
    —цитат от коментар 2 на Чеп за зеле


    И гроздето е кисело. :)

  7. 7 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 562 Неутрално

    [quote#3:"4ort"][/quote]

    Един москал осмак със сигурност ще го сложи в джобата по отношение на звук. :)

  8. 8 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Колата е супер. На мен ми идва малко малка и аз съм се насочил към Glc.

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#7] от "foxa5":

    Ама доуточнявайте, като пишете за Москвичи... Някой по-млад ще си помисли, че Москвич осмак е с осемцилиндров двигател...! А пък то, съвсем не беше така. ;)

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на bad_owl
    bad_owl
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Като гледах клипчето за проходимост извън пътя ми досмеша. Имах преди едно малко фордче и гарантирам от видяното е по високопроходимо и не ти пука дали ще го сцепиш някъде. От старите, без компютри, механична работна гад дето минаваше отвсякъде.
    Съгласен с мнението по горе , че мерцедесите са чалгария. За возене от точка А до Б има бая по прилични /цена-качество/, а ако искаш нещо да ти вдига адреналина въобще и дума не може да става за мерцедес , та даже и АМГ-тата. А за цената на последните може си купиш 2 японки или италианки дето се изстрелват като бойни самолети.

    Атлантистите са фашисти маскирани като социалисти, действащи като комунисти и веят байрака на демокрацията. А тия дето им верват....
  11. 11 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Подобни спънати модели от сорта на "GLА" , BMW "X1" или MINI "Countryman" определено не се вписват в представата ми за естетика. Красотата е в пропорциите. Например Fiat 500 , Peugeot 208, BMW 5 , Mazda 6 , SLS . . . :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK