"Хонда Кларити" атакува пазара в САЩ на водород, ток и като хибрид



Японският производител на автомобили "Хонда" разкри на автосалона в Ню Йорк пълната гама на екоавтомобила си "Кларити". Към представената през декември версия с горивни клетки, се присъединяват модификации на ток и плъг-ин хибрид.


Амбицията на "Хонда" е да продаде 75 хиляди коли "Кларити" в САЩ в следващите четири години. По-далечната цел пък е до 2030 година две трети от глобалните доставки да са на електрически коли.


Дизайнът на "Кларити" е подчинен на максималната аеродинамика, като същевременно са вкарани черти и от актуалните модели на марката. В седана има пет места, а в салона материалите са луксозни.

"Хонда Кларити" атакува пазара в САЩ на водород, ток и като хибрид

© Хонда


Зареждащата се от контакта хибридна версия на "Хонда Кларити" предлага изминаването на до 67 километра на ток. Бензиновият мотор е четирицилиндров, 1.5-литров, работещ по цикъла на Аткинсън.




Общата мощност на двата агрегата е 181 конски сили. Батериите са с капацитет 17-киловатчаса и се зарежда от стандартен контакт за 2.5 часа. Разходът на гориво на "Хонда Кларити" плъг-ин хибрид е 2.3 л/100 км. Водачът може да избира между три режима на шофиране - нормален, екологичен и спортен.


Електрическата версия на "Кларити" ще се задвижва от електромотор със 161 конски сили. Батериите са с капацитет 25.5 киловатчаса и се зареждат за три часа от 240 волтов контакт.

"Хонда Кларити" атакува пазара в САЩ на водород, ток и като хибрид

© Хонда


Не се посочва какво разстояние изминава колата с един заряд. И тази версия на "Хонда Кларити" може да се шофира в три режима - нормален, икономичен и спортен.


Версията на екомодела с горивни клетки за момента се продава само в щата Калифорния, тъй като там има най-сериозни стимули за зелени автомобили и непрекъсната разширяваща се мрежа от водородни зарядни станции, посочват от "Хонда". "Кларити" може да се кара срещу лизингова вноска от 369 долара на месец, при три годишен срок на договора, като се внасят първоначално 2868 долара. От щата Калифорния може да се вземе бонус от 5000 долара.

"Хонда Кларити" атакува пазара в САЩ на водород, ток и като хибрид

© Хонда


"Хонда Кларити Фюел сел" се задвижва от ток, получаван в горивни клетки. В тях става реакция между водород от резервоарите на колата и кислород от въздуха, като отпадният продукт е вода.


Серийният модел използва с 33% по-компактни горивни клетки от първото поколение на водородния автомобил. Клетките и електромоторът са интегрирани в един блок, който е поместен на мястото на двигателя при традиционните автомобили. С едно зареждане с водород "Кларити Фюел Сел" изминава до 590 километра.

"Хонда Кларити" атакува пазара в САЩ на водород, ток и като хибрид

© Хонда


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4328 Неутрално

    Преди няколко седмици Румъния обнови програмата си за подпомагане на екоавтомобили, и за периода 2017 - 2019 год. отстъпката за нов е-автомобил е вече €10,000.....

    А в плановете и мерките на новата коалиция - някой чу ли нещо подобно!?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7290 Неутрално

    Не, и няма да чуем. Нашите програми не са за подпомагане, а за усвояване на пари

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2298 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    В Румъния екотаксата за стара кола е такава, че целият им юг кара с български номера. У нас каква е сметката да даваш хиляди $ субсидия за електромобил и в същото време да поддържаш обърната скала за местния данък МПС ("мърсиш повече - плащаш по-малко")

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4328 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":

    Освен това, в Румъния от 2016 г. имат и премия за покупка на нов автомобил, която е €1,450...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Да, ама пък ще сме стабилни...!

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Водородът се произвежда от метан. Да купиш водородна кола значи:
    1) да се набълбукаш отново и
    2) да намалиш КПД-то на целия процес,
    което си е дивотия, откъдето и да го погледнеш.

    Българите като по-бедни и по-дяволи, приспособяват старите си коли за метан.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Хонда няма никакъв шанс с подобен дизайн. Електрическа версия с 25квч батерия когато конкуренцията в момента вади модели от 40 а скоро и с 60квч (без да броим тесла).

  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1353 Любопитно

    Я да видим от какво се добива водород за автомобилите?
    Познахте - от природен газ, т.е. метан.
    Тук има много повече автомобили на метан, е, не са с горивни клетки, а с обикновени ДВГ, но какво лошо има в това?

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3817 Неутрално

    До коментар [#3] от "cinik":

    У нас, сметката се прави от тия, дето търсят гласове по изборите...! Техния електорат кара разпадащи се трошки с данък по 20-30 лева...! Всички останали, дето си мислят, че като карат нови и по-добри откъм екологични показатели коли, ще спечелят нещо - леко са се объркАли. Те, не представляват интерес за партиите, понеже са много малка част. Тях могат, само да ги стрижат с дебел данък и да си карат новите коли по разбити пътища...!
    Мат`ряла си харесва разбитите и потънали в прахоляк пътища. Обича си раздрънканите 20-30 годишни таратайки, бълващи пушеци и капещи от всякъде. Също така, гледа да скатае някой лев от застраховка и винетка... Всичко това го прави доволен и щастлив, а тия дето си ги избира, му го осигуряват...! Това е то, пълен кръговрат на щастието!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Тая Хонда защо е с дизайн на огромна хлебарка?

  12. 12 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много са назад горките.. нещо като двигателя на Хонда в Ф1 в момента :) 4-5 години назад.
    Плъг ин със 17 квч батерия трябва да мине доста повече от 67 км.. по принцип.. при положение, че Шеви волт/ Опел Ампера, разработени 2008-2010 и пуснати в продажба 2011 г. минават по 70-80 км.. Значи пускат в производство кола с характеристики на модели отпреди 6 години.. Шеви волт 2 - 2016 г е с 18.4 квч баерия и минава 80-100 км на ток.
    Водородът е задънена улица и дори Мерцедес скоро го признаха и се отказаха от горивните клетки.. Просто когато физиката говори и милиардите на големите концерни не могат да направят нищо по въпроса.. Няма как двойна конверсия ток-водород-батерия-ток, да постигне ефективността на ток-батерия-ток.. За цената пък на автомобил от първия вариант, както и цената на водородните станции да не говорим.
    Еле пък чист електромобил с 25 квч батерия тепърва да изкарваш на пазара е нелепо.. Актуалното в момента е 40-60 квч.

    Но не се очудвам.. хонда отдавна се мъчат с пустия водород и сега ще им отнеме време да наваксат с ел. и плъг ин.

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4898 Гневно

    Само да питам-кога в България законодателството ще стане нормално?Кога една НОВА и малко замърсяваща кола ще има ниски данъци ,а баракудите на 15-25 години големи????

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  14. 14 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 694 Весело

    До коментар [#13] от "Messerschmitt":
    Е нали знаеш отговора - НИКОГА!

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Всеки нов опит за прекъсване на старите пътища на развитие е добре дошъл.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 784 Весело

    До коментар [#3] от "cinik":У нас, сметката се прави от тия, дето търсят гласове по изборите...! Техния електорат кара разпадащи се трошки с данък по 20-30 лева...! Всички останали, дето си мислят, че като карат нови и по-добри откъм екологични показатели коли, ще спечелят нещо - леко са се объркАли. Те, не представляват интерес за партиите, понеже са много малка част. Тях могат, само да ги стрижат с дебел данък и да си карат новите коли по разбити пътища...!Мат`ряла си харесва разбитите и потънали в прахоляк пътища. Обича си раздрънканите 20-30 годишни таратайки, бълващи пушеци и капещи от всякъде. Също така, гледа да скатае някой лев от застраховка и винетка... Всичко това го прави доволен и щастлив, а тия дето си ги избира, му го осигуряват...! Това е то, пълен кръговрат на щастието!
    —цитат от коментар 10 на tww09306483


    Ама, ти наистина ли си вярваш на глупостите, които си нацвъкал?!
    Примерно, наистина ли си вярваш, че масово хората много ги кефи да карат 20-30 годишни таратайки, а не защото МИЗЕРИЯТА и доходите им ги принуждават?!
    Наистина ли смяташ, че играта на криеницата с винетките се прави за удоволствие, а не поради нужда?
    И наистина ли си вярваш, че застраховането у нас не е нищо повече от институцианализран рекет тип 90-те години на минали век?!
    Относно местния данък: там има абсолютен батак от гл. т. на ПРИНЦИПА на облагането - екологичен ли ще да е, пропорционален на амортизацията на пътищата, някакъв социален подарък или поредната подоходна тояга. Примитивното мислене да се свалят 100 кожи от 'богатите' е в безумна обвързване с разни коне/ватове, години и .. катализатори.
    А относно екологията: ако на някой ИЗОБЩО МУ ПУКАШЕ ЗА ЕКОЛОГИЯТА то 90 % от колите щяха да са на газ и ток и то без никакви субсидии, а не в момента в който сиромашлъка се хвърли масово на АГУ да следва спешно поълване на бюджета с цената на газта.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK