"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

© Фолксваген



Трети електрически модел, този път в сегмента на кросоувърите показа "Фолксваген" тези дни. Студията "Ай Ди Кроз" (I.D. CROZZ) предлага вътрешни размери като дългата версия на "Тигуан", кръстена "Олспейс", при почти 8 см по-малка дължина.


Дългият 4.62 метра автомобил предлага четири индивидуални кресла на борда и поне 515 литра багажен обем, като задните седалки могат лесно да се сгъват, за да отворят място за багаж, или за превоз на велосипеди. Електромобилът използва два електромотора.


306 електрически конски сили


По-мощният от тях е с 204 конски сили и е свързан със задният мост, който основно задвижва "Ай Ди Кроз". Предният мотор на ток е със 102 к.с. и се активира, ако задните колела нямат достатъчно сцепление. Режимът със задвижване 4Х4 може да се избере и принудително, с натискане на бутон.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

За момента няма данни какво е ускорението на електрическия кросоувър с мощност 306 конски сили от 0 до 100 км/ч, но се знае, че максималната скорост е ограничена на 180 км/ч. Това се прави основно, за да се гарантира по-дълъг пробег на колата, който може да достигне до 500 километра.




Батериите на "Фолксваген Ай Ди Кроз" са с капацитет 83 киловатчаса и от станции за бърз заряд могат да се "напълнят" за малко повече от половин час. Пазарният дебют на новия електромобил е планиран за 2020 година и предвид това не е изненада, че колата има и автономен режим на шофиране.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Той се активира с натискане и задържане за няколко секунди на емблемата на волана. Следва скриване на кормилото в арматурното табло и автомобилът започва да следва зададения маршрут сам.


Планински въздух в салона


Класическите огледала за задно виждане в колата са заменени от система от камери. На екран се комбинират три изображенията от трите външни камери – двете отляво и отдясно на каросерията и тази в задната част на автомобила.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Благодарение на система от филтри, "Фолксваген Ай Ди Кроз" може да предложи чист въздуха в салона, независимо от неговите качества навън. Водачът и спътниците му могат да избират температура и ниво на влажност на въздуха. Всички настройки по колата пък се запомнят в електронния ключ, който е инсталиран на смартфона на всеки от ползващите го.


Интерсна възможност е колата да се ползва като своеобразна пощенска кутия. За целта на носещия пратката куриер се изпраща позицията на колата и му се дава временен достъп до багажника, който се отключва през смартустройство.


Интериор от бъдещето


Достъпът до салона на електрически кросоувър става през отварящи се на 90 градуса предни врати и задни, които са плъзтащи се. Липсата на В-колони улеснява качването. Всички врати, включително и на багажника са с електрическо задвижване.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Традиционното приборно табло във "Фолксваген Ай Ди Кроз" липсва, като водачът получава информация за скоростта и указания от навигацията, като проекция пред колата по подобие на хед-ъп дисплеите в съвременните коли. Виртуални изображения, създават впечатлението за отдалеченост на от 7 дo 15 метра пред автомобила. Чрез допълнената реалност, стрелките за посоката, проектирани от навигацията, сочат точно натам, където водачът трябва да насочи колата.


Основните настройки по автомобила се правят през централен дисплей, като колата приема команди с глас и чрез жестове. През разположени във всяка от вратите чувствителни на допир екрани пък може да се задава температурата в съответната зона.


"Фолксваген" се цели в 1 млн електромобила годишно


Автомобилът Ай Ди Кроз е третият електрически модел, на който "Фолксваген" ще залага вбъдеще. Той, като представените до сега "Ай Ди" и "Ай Ди Бъз", използва нова платформа.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

При нея модулите на мостовете и електрозадвижването са малко по-раздалечени, а между тях се простира дългото междуосие. Всички задвижващи модули се отличават с компактна конструкция, а акумулаторната батерия е напълно вградена в пода на каросерията.


Продажбите на новите електрически модели на "Фолксваген" ще започнат през 2020 година, като амбициите на концерта са до 2025 година да продава по един милион коли на ток годишно.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK