"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

© Фолксваген



Трети електрически модел, този път в сегмента на кросоувърите показа "Фолксваген" тези дни. Студията "Ай Ди Кроз" (I.D. CROZZ) предлага вътрешни размери като дългата версия на "Тигуан", кръстена "Олспейс", при почти 8 см по-малка дължина.


Дългият 4.62 метра автомобил предлага четири индивидуални кресла на борда и поне 515 литра багажен обем, като задните седалки могат лесно да се сгъват, за да отворят място за багаж, или за превоз на велосипеди. Електромобилът използва два електромотора.


306 електрически конски сили


По-мощният от тях е с 204 конски сили и е свързан със задният мост, който основно задвижва "Ай Ди Кроз". Предният мотор на ток е със 102 к.с. и се активира, ако задните колела нямат достатъчно сцепление. Режимът със задвижване 4Х4 може да се избере и принудително, с натискане на бутон.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

За момента няма данни какво е ускорението на електрическия кросоувър с мощност 306 конски сили от 0 до 100 км/ч, но се знае, че максималната скорост е ограничена на 180 км/ч. Това се прави основно, за да се гарантира по-дълъг пробег на колата, който може да достигне до 500 километра.




Батериите на "Фолксваген Ай Ди Кроз" са с капацитет 83 киловатчаса и от станции за бърз заряд могат да се "напълнят" за малко повече от половин час. Пазарният дебют на новия електромобил е планиран за 2020 година и предвид това не е изненада, че колата има и автономен режим на шофиране.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Той се активира с натискане и задържане за няколко секунди на емблемата на волана. Следва скриване на кормилото в арматурното табло и автомобилът започва да следва зададения маршрут сам.


Планински въздух в салона


Класическите огледала за задно виждане в колата са заменени от система от камери. На екран се комбинират три изображенията от трите външни камери – двете отляво и отдясно на каросерията и тази в задната част на автомобила.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Благодарение на система от филтри, "Фолксваген Ай Ди Кроз" може да предложи чист въздуха в салона, независимо от неговите качества навън. Водачът и спътниците му могат да избират температура и ниво на влажност на въздуха. Всички настройки по колата пък се запомнят в електронния ключ, който е инсталиран на смартфона на всеки от ползващите го.


Интерсна възможност е колата да се ползва като своеобразна пощенска кутия. За целта на носещия пратката куриер се изпраща позицията на колата и му се дава временен достъп до багажника, който се отключва през смартустройство.


Интериор от бъдещето


Достъпът до салона на електрически кросоувър става през отварящи се на 90 градуса предни врати и задни, които са плъзтащи се. Липсата на В-колони улеснява качването. Всички врати, включително и на багажника са с електрическо задвижване.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

Традиционното приборно табло във "Фолксваген Ай Ди Кроз" липсва, като водачът получава информация за скоростта и указания от навигацията, като проекция пред колата по подобие на хед-ъп дисплеите в съвременните коли. Виртуални изображения, създават впечатлението за отдалеченост на от 7 дo 15 метра пред автомобила. Чрез допълнената реалност, стрелките за посоката, проектирани от навигацията, сочат точно натам, където водачът трябва да насочи колата.


Основните настройки по автомобила се правят през централен дисплей, като колата приема команди с глас и чрез жестове. През разположени във всяка от вратите чувствителни на допир екрани пък може да се задава температурата в съответната зона.


"Фолксваген" се цели в 1 млн електромобила годишно


Автомобилът Ай Ди Кроз е третият електрически модел, на който "Фолксваген" ще залага вбъдеще. Той, като представените до сега "Ай Ди" и "Ай Ди Бъз", използва нова платформа.

"Фолскваген" пуска електрически кросоувър до три години

При нея модулите на мостовете и електрозадвижването са малко по-раздалечени, а между тях се простира дългото междуосие. Всички задвижващи модули се отличават с компактна конструкция, а акумулаторната батерия е напълно вградена в пода на каросерията.


Продажбите на новите електрически модели на "Фолксваген" ще започнат през 2020 година, като амбициите на концерта са до 2025 година да продава по един милион коли на ток годишно.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 568 Разстроено

    Хората градят бъдеще, а ние още не можем да си изградим държавата...

  2. 2 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Тия се убиха да показват картинки...Ден не минава без ФВ да не ни покаже някоя картинка на концептуален модел, дето щял да излезе след 5 години.Бе хората се канят догодина по 500 хиляди електромобила да продават,вие продължавате картинки да ми показвате...

  3. 3 Профил на MEMO
    MEMO
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Ох, как ще гледат Теслите от далеко... Много се забавиха традиционните производители. Тесла вече заграби приличен дял.

  4. 4 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#3] от "MEMO":

    Проблемът ще кой ще може да отговори на търсенето. И да ти харесва Тесла, ако те карат да чакаш 2-3 години за доставка, при наличие на алтернативи, май ще отидеш в другия отбор.

  5. 5 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 362 Любопитно

    Интересно, откъде ще намерят батерии за 1 млн. автомобила годишно и то само от този модел...
    Как ще докарат 500 км. с едно зареждане на 83 квч батерия, като по-лекият Модел С на Тесла със 100 квч батерия не може да го постигне?
    Защо се излагат наистина с тези картинки?!
    Дори китайците показват истински автомобили, макар и концептуални...

  6. 6 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Тия се убиха да показват картинки...Ден не минава без ФВ да не ни покаже някоя картинка на концептуален модел, дето щял да излезе след 5 години....
    —цитат от коментар 2 на eurogi


    Абсолютно, преди седмица бе Шкода, завчера Ауди, сега Фолксваген, в четвъртък да очакваме СЕАТ, а в събота вероятно Бентли.
    Честно казано мислех че плановете им са по-амбициозни и са в по-напреднал етап.

  7. 7 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    Колата изглежда много добре!
    Няколко неща ми правят впечатление при дизайна на прототипите на електрически автомобили. На първо място, че повечето силно си приличат. На второ, че отпадат ограниченията за дизайнерите налагани от предната решетка и напречно разположения двигартел при автомобилите с предно предаване.
    В този порядък, има предпоставки дизайнът на електромобилите да е по-приятен от този на автомобилите с ДВГ.

    I Want To Believe
  8. 8 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#3] от "MEMO":Проблемът ще кой ще може да отговори на търсенето. И да ти харесва Тесла, ако те карат да чакаш 2-3 години за доставка, при наличие на алтернативи, май ще отидеш в другия отбор.
    —цитат от коментар 4 на gogo2011


    Фолксваген нямат батерии. Тесла се бавят, по същата причина, но градят Гигафактори, която ще им осигури батерии и планират още няколко такива. В същото време Фолксваген и традиционните производители не правят нищо по въпроса. В най-добрият случай, ако въобще почнат да произвеждат масово електромобили, ще са с батерии на Тесла.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  9. 9 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#3] от "MEMO":Проблемът ще кой ще може да отговори на търсенето. И да ти харесва Тесла, ако те карат да чакаш 2-3 години за доставка, при наличие на алтернативи, май ще отидеш в другия отбор.
    —цитат от коментар 4 на gogo2011


    Какви алтернативи? За момента няма!

  10. 10 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 387 Неутрално

    ...Как ще докарат 500 км. с едно зареждане на 83 квч батерия, като по-лекият Модел С на Тесла със 100 квч батерия не може да го постигн...
    —цитат от коментар 5 на tie_interceptor


    Тесла Модел S 100D има пробег от 540км с батерия от 100квч.

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#6] от "Virgin":

    Комунде, това да не ти е безаналоговата лада, която си остава само на картинка?

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 645 Весело

    VW груп имат най-големите продажби в света, но във форум.дневник.цом специалистите ги погребват ежедневно.
    Да им се чуди човек на простите германците, как са успели да доведат бизнеса си до това ниво, а не могат да отговорят на високите критерии на форумните разбирачи

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  13. 13 Профил на Endymion
    Endymion
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Как ще докарат 500 км. с едно зареждане на 83 квч батерия, като по-лекият Модел С на Тесла със 100 квч батерия не може да го постигне?
    —цитат от коментар 5 на tie_interceptor

    Tesla Model S с 85KWh батерия има 500km пробег по NEDC. Макар и нереалистичен това е европейският стандарт и съответно европейските производители цитират пробег по него.

  14. 14 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#12] от "Индивидуален паметник на културата":

    Да, защото не виждат по-далеч от носа си и продължават да правят отровни дизеляци - да им имам продажбите...
    Като гледам с ел. коли колко са напред - гледат в паничката на другарчето и мечтаят с картинки...

    Stef
  15. 15 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 645 Весело

    До коментар [#14] от "stef":

    До коментар [#12] от "Индивидуален паметник на културата":Да, защото не виждат по-далеч от носа си и продължават да правят отровни дизеляци - да им имам продажбите...Като гледам с ел. коли колко са напред - гледат в паничката на другарчето и мечтаят с картинки...
    —цитат от коментар 14 на stef

    Щом казваш. Със сигурност имаш "точната" информация, знаеш всичко от кухнята и си запознат кой до къде е в развойната си дейност.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  16. 16 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Надявам се Тесла да успее с плановете си и още догодина по това време от Фолскваген да се обясняват пред акционерите си, защо толкова са закъснели с плановете за електрически коли.
    А за нас българите ще е двойна радост, хем една идея по-евтин петрол, хем руснаците ако не са фалирали все още, то ще са пред фалит (а това означава да се освободим от задушаващата им прегръдка)

  17. 17 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Офф-роад с тия лЯтНи джанти, тия концептуалисти са виждали черен път на картинка само. За сметка на това е доста нисък и с голямо междуосие... Явна е таргет групата на паркиращите по градинки и тротоари. То ако не са трактор-талибаните на изток, туарезите ще загубят смисъл.

  18. 18 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 463 Любопитно

    Щом казваш. Със сигурност имаш "точната" информация, знаеш всичко от кухнята и си запознат кой до къде е в развойната си дейност.
    —цитат от коментар 15 на Индивидуален паметник на културата


    Гледам какво се случва извън кухнята и си правя изводите. То говори за това, което се случва вътре - не ми трябва повече информация...

    Stef
  19. 19 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    VW груп имат най-големите продажби в света, но във форум.дневник.цом специалистите ги погребват ежедневно. Да им се чуди човек на простите германците, как са успели да доведат бизнеса си до това ниво, а не могат да отговорят на високите критерии на форумните разбирачи
    —цитат от коментар 12 на Индивидуален паметник на културата


  20. 20 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    VW груп имат най-големите продажби в света, но във форум.дневник.цом специалистите ги погребват ежедневно. Да им се чуди човек на простите германците, как са успели да доведат бизнеса си до това ниво, а не могат да отговорят на високите критерии на форумните разбирачи
    —цитат от коментар 12 на Индивидуален паметник на културата


    Форумните разбирачи просто изказват всеобщото мнение. Включително мнението на автомобилните производители които постоянно сами се сравняват с Тесла.

    Точно защото Фолксваген груп са толкова големи, това им изиграва лоша шега, защото са набрали инерция в грешната посока и им е трудно да завият. Инвестирали са милиарди в разработката и производството на грешната технология и се стараят поне да си избият парите които са вложили в нея. От една страна се стараят всячески да отложат производството на електромобили във времето, а от друга страна дори да желаеха, просто не са подготвени за него.

    Дано се осъзнаят навреме, за да не потвърдят поговорката:

    В БИЗНЕСА НЕ ГОЛЯМАТА РИБА ИЗЯЖДА МАЛКАТА, А БЪРЗАТА ИЗЯЖДА БАВНАТА!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK