Всички тунели на "Хемус" и "Тракия" са за основен ремонт, откри проверка

Всички тунели на "Хемус" и "Тракия" са за основен ремонт, откри проверка

© Георги Кожухаров



По магистралите и републиканските пътища има четиринадесет тунела, които се нуждаят от основен ремонт, сочат инспекциите, извършени след инцидента в тунел "Ечемишка" в началото на февруари, при който загина жена. Информацията дойде от Върховната административна прокуратура (ВАП), която е възложила проверката на съоръжения на председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и кметовете на общини.


По аутобаните от основен ремонт се нуждаят всички тунели по "Хемус" ("Витиня", "Топли дол", Ечемишка" и "Правешки ханове") и "Тракия" ("Траянови врата"), както и "Големо Бучино" на "Люлин". Останалите осем съоръжения са на пътищата Видин – Кулата, Русе – Маказа и Гоце Делчев – Девин.


От АПИ е извършено преструктуриране на бюджета, определен за проектиране и текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа, се уточнява в съобщението на ВАП. Тепърва предстои калкулиране на средствата, нужни за основното обновяване на тунелите.

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Ами така става, когато на чело на държавата застават хора, които хал хабер си нямат от управление на държава. Така става, когато парите от данъка на автамабилите, пътния данък навремето и сега винетките отиват в един общ кюп и НЯКОЙ вика АЗ давам пари за ТВА, или ОНВА.

  2. 2 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Е, стига де, Люлин е на по-малко от 10 години, за какви ремонти става въпрос?!

  3. 3 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 515 Гневно

    Малка забележка - аутобани има в 3 немско-говорящи страни, при съответното качество разбира се. Няма нужда да подковаваме жабата!

    #killwhitey
  4. 4 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "както и "Големо Бучино" на "Люлин". "

    какви са тия основни ремонти на Люлин?? то не бяха пропадания и други по-дребни ремонти, че сега и основен трябвало... след още 10 години няма да има магистрала която да не е за основен ремонт... ще ни дойде нанагорно

  5. 5 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 853 Неутрално

    наглостта край няма. от тунелите на "хемус" досега винаги е имало някой в ремонт, целогодишно. и сега изведнъж всички били за ремонт. символ на лакомията и простотията в една кално управлявана държавица.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 839 Неутрално

    За тунелите знам със сигурност, както и за почти всичко останало...
    Но ми се чини че трябва да се почне с ремонта на държавата най-напред, всичко друго е следствие.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 761 Неутрално

    За Люлин си спомням следната случка от последните дни на правителството на Станишев. На инспекция идваше някакъв европейски комисар. Нашите Бай Ганьовци бяха направили маркировка, въпреки че не беше поставен най-горния слой асфалт. И един (дали от АПИ или от Министерство на развитието, не си спомням) обясняваше, че нямало проблем защото били използвали най-евтината боя.

    Мисля, че нищо не се е променило от тогава. Само дето вместо еврокомисаря, лъжат нас - българските данъкоплатци, че всичко е наред.

  8. 8 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Не успявам да открия статия с повече информация за въпросната маркировка. Но и това ще свърши работа:

    http://www.dnevnik.bg/evropa/evrofinansirane/novini/2009/06/15/736560_da_izvozim_brjuksel_po_magistrala_ljulin/

    Цитат: Определено забързахме работата, особено сега заради височайшето посещение, казва строител. "Сега ще асфалтираме надве-натри, колкото да замажем очите на хората - както винаги, и после ще му мислим", казва младеж от работниците, които поставят асфалта.

  9. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Така както всеки друг строеж, в това число и самите пътища и мостове, тунелите ссе нуждаят от подръжка и от време на време и основен ремонт - затова трябва да се планират средства и да се сключват договори.
    В тази връзка между другото е крайно време да се въведе спрведлива ситема на заплащане вместо да се събират пари "на калпак".
    Който кара повече, който кара мощнио и/или по-тежки транспортни средства, т.е. допринася в по-голяма степен за разваляне на тези съоражения, той да плаща повече, макар че точно за тунелите това се отнася в най-малка степен.

  10. 11 Профил на cveketo
    cveketo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не ми е ясно само, защо се чака да стане фаул, за да се сетят едни неща...

  11. 12 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":
    "Но ми се чини че трябва да се почне с ремонта на държавата най-напред, всичко друго е следствие."
    +++++
    Именно!

  12. 13 Профил на thenetizen
    thenetizen
    Рейтинг: 458 Неутрално

    > По аутобаните от основен ремонт се нуждаят

    Не мисля, че сред пътната мрежа в страната има нещо, което да се нарече аутобан...

  13. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    Точно така е! И моето мнение е същото.

    До коментар [#10] от "tsvetko_51":

    Така е. Прав сте, колега.

    До коментар [#11] от "cveketo":

    Щото пробват търпението на плебса. Ако всеки си вършеше работата по начина, по който трябва да я върши, тези ремонти щяха да се случват периодично и тежките инциденти щяха да бъдат почти напълно изключени - напълно едва ли е възможно, но в голяма степен - да; безопасността на хората е на първо място. Въпрос на държавнически приоритети, които явно липсват при сегашните политикани.

  14. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Ашколсун!

    Преди време писах, че от 15 години насам минавам през месец-два по тия тунели и винаги поне две или три от общо 8-те тръби са в ремонт.

    В резултат - отгоре се сипят осветителни тела, вътре въздухът не може да се диша, а недай Боже да стане катастрофа, ще загинат хора, докато изпълзят навън.

    И сега какво? След всичките "ремонти" - основен ремонт.

    Като на Цариградското шосе.

    Дето през лято го ремонтират и то до следващата пролет се напуква като баклава.

    Отврат.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 16 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Това е цената на корупцията, като никой не иска и няма полза да строи качествено защото и без това поръчка или печалба няма да види и после плащаме всички. Също е с контрола, ниски заплати а и тръгнеш ли да си губиш времето в контрол и надзор не знаеш кого ще настъпиш а чадър от закона и защита нямаш.

    Умерен толераст
  16. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7641 Неутрално

    Вече се объркахме, кое кога е построено, че и почва да се ремонтира. Калпаво строим и това е.

  17. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    Разкапваща се пътна инфраструктура, навсякъде...! Дебелогъзата Лиляна, съвсем наскоро ни обясни, че служебното правителство било виновно, защото не предприемало никакви мерки и не отговаряло на зададени въпроси...!
    След няколко седмици, като си имаме вече редовно правителство, ще гледаме ПатрЕотично-ГЕРБ-ерска некадърност, в действие...!

    Бивш tww09306483.
  18. 19 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Трябва да има отделни ТОЛ такси за магистралите, които да покриват 100% от поддръжката им в идеално състояние, а винетките да си останат за останалата част от републиканската мрежа. Ясно е, че няма достатъчно пари да се поддържа цялата републиканска мрежа, но поне основните артерии като магистралите трябва да се поддържат в добро състояние за да имаме работеща икономика!

  19. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 21 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ясно е, че няма достатъчно пари да се поддържа цялата републиканска мрежа
    —цитат от коментар 19 на Ал Бънди


    Пари има достатъчно, ама има и достатъчно крадливи управници, та да не останат зян нещо...
    Корупцията е на дъното на всичко - за да няма корупция трябва съдебна система, която не е корумпирана, а такава липсва...
    Затворен кръг...

    Stef
  21. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2815 Весело
  22. 23 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5850 Весело

    Как бе, Герджиков рапортува, че за 2 седмици свършил работа по тунелите, колкото не е свършена за 15 години преди това.

  23. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1446 Весело

    Май Лиляна Павлова се очертава като единствения твърд член на кабинета Борисов 3(ако разбира се такъвима)!
    :-)

    I Want To Believe
  24. 25 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#15] от "Norman Granz":
    За тунелите си прав, за Цариградско шосе - спекулираш. Просто живея там и всеки ден шофирам по него, както и поне половин София прави същото.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  25. 26 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#18] от "tww09306483":
    Говориш на едро. Не ти отива.
    И Лиляна, ако ще я окачествяваме по телесни размери, е едрогърда, не дебелогъза.
    За протокола, а и няма да се разсърдя, ако модераторът ни изтрие глупостите. Поне в един форум да се поддържа някакво ниво на изказ и възпитание.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  26. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#26] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Говорел съм на едро...? Защо? Цитирам по памет, какво каза миналата седмица партизанската внучка. Ако не те мързи, провери...
    Лиляна си е точно, дебелогъза. Пристяга си корема и си слага нещо отдолу, за да изглежда едрогърда, ама не е. Наблюденията ми са лични и достатъчно на брой, от първо лице. Знам, че не е много прилично да се говори така, ама тя си е точно селска буца нещо, типично за червената аристокрация. Защо се дразниш толкова...?

    Бивш tww09306483.
  27. 28 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 276 Разстроено

    Не е трудно да се досетиш, че всичко е за ремонт. Не е нужно и проверка да се прави!
    Знаем си го! Но най-вече трябва да ремонтираме себе си, мисленето и действията си!
    Ама няма кой да го признае, както за тунелите....

  28. 29 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#26] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    А не бе .. фиданка е. Айде стига - не е дебелог.само по стандартите на султана от южната съседка.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  29. 30 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 919 Весело

    Станишев, Орешарски и тройната коалиция са виновни! Значи пари за Цанков камък има, за пенсии дават, а тунелите са ги зарязали! Не ги ли е срам?
    Сега Бате и Патриотите ще трябва да плащат, за да оправят безобразията по аутобана!

  30. 31 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ал Бънди":
    Защо? Явно не си се задълбочавал особено по темата. Ето няколко цифри:
    От винетни такси, след увеличението, което намирам за справедливо, се събират годишно около 300 млн лв. Около една трета от тази сума отива за зимната поддръжка на цялата пътна мрежа, а останалото за ремонти и инвестиции в нова пътна инфраструктура. Освен това - от акциз събиран през продажбите на горива на дребно, чието предназначение е за поддръжка, ремонт и инвестиции в пътната мрежа СЪЩО, се генерират 700-800 млн лв на година. На теория и според законодателството ни, без да съм тесен експерт, допускам че бюджетът на АПИ би трябвало да е 1 до 1.2 млрд лв. Отделно от това, са средствата усвоявани през еврофондовете, свързани с изграждането на пътна инфраструктура. Наистина те са за първоначално изграждане, не за поддръжка, но при положение, че по груба сметка, моя, целият ни магистрален пръстен би струвал около 10 млрд лв, 80 % от финансирането му е и би могло да е през еврофондове, то парите които реално се генерират в системата чрез винетки и акцизи са съвсем прилични, що се касае до поддръжката и основните ремонти по съществуващата инфраструктура. Особено, когато се има предвид и тенденцията, че след откриването на всяка нова магистрална отсечка тези суми практически нарастват. И се събират всяка година отново и отново. ТОЛ системата сама по себе си няма да генерира достатъчно приход за поддръжка на съоръженията си при условие, че те бъдат извадени от винетната и акцизната система. Няма как хем да се ползват средства от там, хем да се плащат такси за магистралите. Колкото и да ни се струва натоварено понякога, България все още не е толкова транзитна държава за автотранспорта. Когато стане движението всеки ден, както е по празниците или през Юли и Август, тогава може би би имало икономически смисъл от ТОЛ система, на изцяло изградени магистрални връзки от граница до граница.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  31. 32 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#27] от "tww09306483":
    Да. Имам предвид "разкапваща се отвсякъде". За няколкото години, върху 44 + 27 общо, през които Лиляна е била министър, са се построили и обновили доста километри от въпросната инфраструктура. За мен тя е добър министър и може да е партизанска внучка, но на фона на всички останали през всички тези години, си върши добре работата. Росен Плевнелиев например в тази връзка е БКПартийно величие син. Той лош президент ли беше, на фона на всички които сме имали. Не на фона на бляновете и мечтите ни, а на реално случилите се събития?
    Освен това твърдя и че моите лични впечатления са също многократни, от първо лице и си държа на едрогърдестото определение. Проблемът й и заблуждението ти идват от коремната област. Въпрос на структура, както сам казваш. И Теменужка Петкова не е с перфектно телосложение, но за нея не говорите така...
    И си прав, че се дразня, защото казваш на бялото-черно. За два пъти по две години, по проекти които се точат с години, обжалват се с години, в които са намесени какви ли не интереси, тя успя да направи много. За мен е важно в тези случаи да се докара работата до край! Не до начало. И не знам как ще ти прозвучи, но не ме интересува цената, а ВРЕМЕТО.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  32. 33 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Често пътувам до София по "Хемус" и в тунелите по нищо не личи, че е имало ремонти.

    Всъщност, простете ми. Излъгах. Стените на единия са боядисани в бяло, до около 2-2.5 метра височина. И разбира се, лампите в "Ечемишка" след инцидента.

  33. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    До коментар [#31] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    За кое зимно поддържане говориш...?! Като това, дето беше преди няколко месеца? И от две педи сняг, затвориха пътищата и държавата блокира?! Голямо поддържане пада...! Късат се...! Ама, не от поддържане...!

    Бивш tww09306483.
  34. 35 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#10] от "tsvetko_51":

    не знам защо са плюсовете на това мнение, след като точно за тунелите е ясно, че е все тая колко е мощността на преминаващите оттам превозни средства. което, впрочем, и Вие признавате.

    тунелите са бездънна корупционна яма и раздаване на обществени поръчки по силата на мутренския непотизъм.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  35. 36 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#33] от "popovski31":

    не личи, че е имало ремонти, но за сметка на това личи, че постоянно текат такива.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  36. 37 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Тъжно ми е за Италианците, Испанците, Швейцарците и Австрийците!
    Ние имаме 10 тунела на кръст. Половината ремонтирахме последните 2 години и сега се оказва, че и те барабар с другите са за ремонт...
    Какво правят тези държави със хиляди тунели - те не спят, стоят гладни само и само да има тунели....

  37. 38 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ал Бънди":

    абе шматарок, пари нема щото Лиляна от тех стана 100 кила а баце - 200. Ти като си будала, иди им давай, резултата няма да е ремонтирани тунели а оше по-голямо дебелеене

  38. 39 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Факт е, че откакто е построена, ам Хемус непрекъснато се ремонтира. По соц време беше същото - тунелите вечно в ремонт и след ремонта същата тъмница и липса на маркировка. Нещо като подлезите на НДК - винаги текат. Чак се чудя как имаме метро.

  39. 40 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Факт е, че откакто е построена, ам Хемус непрекъснато се ремонтира. По соц време беше същото - тунелите вечно в ремонт и след ремонта същата тъмница и липса на маркировка. Нещо като подлезите на НДК - винаги текат. Чак се чудя как имаме метро.

  40. 41 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Да не ви притеснявам, ама и мостовете са така.

  41. 42 Профил на mitakk
    mitakk
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Тия все едно някакво откритие от жизнена важност за човечеството са направили - "откри проверка". По пътищата не пътуват ли, що ли?

  42. 43 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Преди години ББ отговори на неудобен журналистически въпрос така "За магистралите ме питайте"
    Дойде време да ви питаме г-н Борисов.питаме ви, защо магистралите са за основен ремонт, рушат се и убиват хора?

  43. 44 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 784 Неутрално

    хората по света строят магистрали с огромни тунели и мостове за отрицателно време, докато в България ремонтите (а съответно и кражбите) са БЕЗКРАЙНО ПРОДЪЛЖИТЕЛНИ И БЕЗОБРАЗНО НЕКАДЪРНИ! Нашият народ е принуден да живее в състояние на постоянен стрес и тормоз! Е, няма ли да свърши мъката? Няма ли най- после да изревем като арабите: ХАЛАЗ!

  44. 45 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ми да почват, к'во се мота Лила магистралната? На Витиня едната тръба я ремонтират година+. 12 тръби са минимум 12 години! Само по "аутобаните". А дотогава че си джиткаме по третокласната пътна мрежа, която прилича на изоставени танкови полигони. И сичкото това при бащицата дето пътищата ги смята вече само в милярди. А некой спомня ли си, че по времето на Царо една португалска фирма искаше да ни прави Тракия за 3 млн. евра на км. Сички тогава зинахме - леле , много пари! Де ги тия цени сега? Сега това са пари за лека рехабилитация на третокласен път.

  45. 46 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Ако тиквената власт наистина се интересуваше от инфраструктурата като такава , то би поддържала и тези съоръжения без забавяне. Очевидно обаче политическата пасмина се интересува само от нови магистрали като пропаганден елемент за влияние върху изтънената мозъчна кора на плебса.....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  46. 47 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Ако тиквената власт наистина се интересуваше от инфраструктурата като такава , то би поддържала и тези съоръжения без забавяне. Очевидно обаче политическата пасмина се интересува само от нови магистрали като пропаганден елемент за влияние върху изтънената мозъчна кора на плебса.....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  47. 48 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#34] от "tww09306483":
    Да, за него. Пътувам много с автомобил из България и Европа. Ако черпиш информация единствено и само от средствата за масовадез/информация - твой проблем. За мен пътищата се поддържат прилично. А в София - перфектно. Но в София средствата не са от бюджета на държавата, така че е извън темата.
    Освен това - на теб много ли ти се струват 80-100 млн за снегопочистване на 20 хил км пътна мрежа с 3200 машини?
    http://www.nsi.bg/bg/content/1708/ %D1%80%D0%B5%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  48. 49 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 276 Весело

    До коментар [#37] от "plf":

    От Валенсия до Ниш няма нито една дупка по пътя! Те това правят тъпанарите....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK