"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

© Ситроен



Френският производител на автомобили "Ситроен" показа на автосалона в Шанхай концептуален автомобил, от който ще се роди интересен сериен модел. При "C5 Аъркрос Ес Ю Ви" (C5 Aircross SUV), акцентът ще е върху комфортното возене, което дълги години беше запазена марка за бранда.


За целта моделът използва нова окачване с хидравличне елементи, което се очаква да осигурява комфорт без аналог в сегмента на кросоувърите. Плановете са серийната версия на кросоувъра да излезе на пазара в Китай още през октомври, а в Европа да се появи около година по-късно.

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

© Ситроен


С цел всички на борда да се чувстват добре, французите са разработили нови седалки, вдъхновени от удобните кресла. Задните седалки са с регулиращ се до 27 градуса наклон на облегалка и щедро място пред коленете.


Новият кросоувър на "Ситроен" е дълъг 4.50 метра, широк 1.84 м, висок 1.67 м и има междуосие от 2.73 м. Колата предлага минимален багажен обем от 482 литра, като вратата на багажника се отваря без ръце, след прокарване на крак под задната броня.

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

© Ситроен


Приборно табло е дигитално, като данните се извеждат на екран с размер 12.3-инча. Дисплеят на мултимедията е 8 инчов.




Сигурността на пасажерите в "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" e гарантирана от набор от камери, даващи пълен обзор на зоната около автомобила. Сред асистиращите системи присъстват още сигнализация на автомобил в мъртвата зона на огледалата и предупреждение за напускане на избраната лента на движение. И при двете системи е предвидена възможност за коригиране на траекторията на автомобила, ако има риск той да се удари в друго превозно средство.

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

© Ситроен


Новият модел на "Ситроен" ще се предлага с богата гама мотори. За сега обаче има данни само за бензиновите, които са предвидени основно за пазара в Китай. Става дума за агрегати с мощности 165 и 200 конски сили.


Кросоувърът ще може да се поръча и като зареждащ се от контакта хибрид, какъвто до момента "Ситроен" няма. Хибридната система ще използва бензинов двигател с 200 конски сили и два електромотора, като така задвижването ще е 4х4. Общата мощност ще е 300 конски сили, което прави модела най-мощният сериен "Ситроен", правен някога.

"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

© Ситроен


Хибридът ще може да се шофира в четири режима – изцяло електрически, като само на ток ще се изминават до 60 километра, хибриден, комбиниран и 4X4. Версиите на "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" с предно предаване ще ползват позната система за контрол на сцеплението, която чрез прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното колело, гарантира проходимост близка до тази на класическите офроудъри с 4Х4 задвижване.


Сред оборудването ще присъства и функцията за подпомагане на спускането по наклон. При нея водачът задава скоростта, която иска да се поддържа, докато слиза по склонове, като след това му остава само да насочва автомобила в желаната посока чрез волана. Управлението на газта и спирачките се поема от електронния мозък на колата.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    "Гвоздеят на програмата" ще е новото окачване, което ще е принципно различно от досегашното хидропневматично. Засега подробности няма, само обтекаеми маркетингови лафове.
    Дано е наистина по-добро (както се рекламира), защото ако не е, ще е окончателния край на марката.
    Като почитател и притежател на общо 6 броя от различни поколения (DS '71, GSA '77, CX '82 и '87, XM '95 и '99, C5 '11) мога да кажа, че за мен вече никога няма да е същото.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1430 Весело

    Упс, те били 7 броя. Извинявам се.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 731 Весело

    Този бранд си има своите фенове. Аз не съм от тях... Ситроен продължават да ни убеждават, че дизайна няма значение...

  4. 4 Профил на walker
    walker
    Рейтинг: 233 Весело

    ....и фокуса върху пластмасата ;)

  5. 5 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":

    Нямал си само моята първа ВХ.
    Дали от сантименти към младостта ми или наистина е така, но това е била най-добрата ми кола.

  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#3] от "m_style":

    Дизайна е въпрос на вкус, пък и точно за ситроен едва ли можем да ги обвиним в липса на "креативност". Да, някой творения са доста нестандартни и различни но пък определено не са лишени откъм дизайн.
    Според мен това им е една от силните страни!

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    Андре Гюстав Ситроен е холандец по произход, наследил голямо богатство от баща си, търговец на диаманти. Омаят от технологично чудо за 19 в. - Айфеловата кула, решава да стане инженер, и използвайки методите на Форд изгражда автомобилна компания във Франция с идеята да произвежда достъпни и авангардни автомобили. Първият "велик" автомобил е Ситроен "траксион аван" 1934 г.(с предно предаване), който станал любим на гангстерите в Марсилия, тъй като големите полицейски 8-цилиндрови автомобили му гълтали праха на завоите.
    Другият "гениален" прост автомобил е следвоенния Ситроен „2CV“- евтин и практичен. Името „2CV“ означава “Deux Chevaux Vapeur” – „Две конски сили“, но това е фискално понятие, върху което се оформял годишния данък във Франция, а не мощност - отново автомобил с предно предаване, с текстилен покрив (полукабриолет). От този модел са произведени над 8 700 000 броя в света.
    Третият гениален автомобил, предизвикал фурор в автосалоните е "богинята" ДС - авангарден дизайн, супер просторен салон, и невероятно окачване, превърнало пътуването по френските пътища в удоволствие.

    И като че ли дотук е било гениалното в Ситроен, както и при другите френски марки. Докато във Франция акцентирали върху окачването, дизайна, удобните седалки и невероятната цветова гама на купетата, в Германия се потрудили на доброто следпродажбено обслужване, широка сервизна база, лесни за обслужване двигатели (достъпно дори за любителите - автомеханици), здраво окачване. А специално за Ситроен били необходими даже ключове със специална форма. Резултатът бил спад в продажбите, и вливане в Пежо.

    От няколко години Ситроен има по-добри финансови резултати от Пежо, и може да си върне малко от стария блясък. Ново окачване, на базата на еволюирало хидро-пневматиното - защо не?

    Да пожелаем успех на Ситроен, и на европейското автомобилостроене - все пак сме от семейство.

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    ....и фокуса върху пластмасата ;)
    —цитат от коментар 4 на walker


    В Мерцедес няма ли пластмаса?

  9. 9 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Много съм впечатлен и от интериора!

  10. 10 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Пожелавам им успех! Новото поколение на Ситроен на мен лично много ми харесва. От марката не се страхуват да бъдат различни. В момента почти всички масови SUV-та изглеждат сходно, да не кажа еднакво. Ситроените обаче радват със свежи идеи.

  11. 11 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 704 Неутрално

    На младини трябваше да сменя ремъка на първата ми кола - Ситроен GSA. Костваше ми три часа, а не беше поради несръчност. А сега като трябва да сменям крушка на С2-то на жена ми гледам да избягам, особено ако е на левия фар. Иначе са симпатични коли.

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  12. 12 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Според легендата Дьо Шво е поръчан от Де Гол като автомобил, който да събира двама селяни и чувал с картофи. За да го направят евтин, първите бройки са били дори с един фар.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5709 Неутрално

    Фаровете му напомнят Порше :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":Нямал си само моята първа ВХ.Дали от сантименти към младостта ми или наистина е така, но това е била най-добрата ми кола.
    —цитат от коментар 5 на taratanki


    Събирам само най-големите модели от съответния период, е, GS-ато е изключение, но ми попадна много изгодно и не устоях на изкушението.
    По същата причина притежавам и Пежо 405 Mi16 x4 от '91 г. - с двойно предаване и задно хидропневматично окачване от ВХ (предното е на пружини - кой казва, че Пежо правели само скучни коли?).
    И съвсем встрани - една Алфа Ромео Alfetta GTV '77 г. - много е красива пущината.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 485 Любопитно

    До коментар [#7] от "historama":

    Всичко добре, само не съм съгласен, че германските автомобили са лесни за сервизиране от гледна точка на "майсторите". Японските са предпочитани.

    Иначе, за да сервизираш Ситроен, трябва да си купиш от тях комплект с инструменти, толкова са нестандартни. Като цяло безумно решение, защото сервизната им мрежа не е толкова разпространена...

    Stef
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1430 Весело

    :Според легендата Дьо Шво е поръчан от Де Гол като автомобил, който да събира двама селяни и чувал с картофи. За да го направят евтин, първите бройки са били дори с един фар.
    —цитат от коментар 12 на taratanki


    Нееее, не чувал с картофи. Заръката е била "да превози кора с яйца през разорана нива без да се счупи нито едно яйце".

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 791 Неутрално

    На младини трябваше да сменя ремъка на първата ми кола - Ситроен GSA. Костваше ми три часа, а не беше поради несръчност. А сега като трябва да сменям крушка на С2-то на жена ми гледам да избягам, особено ако е на левия фар. Иначе са симпатични коли.
    —цитат от коментар 11 на Емо

    Това не е само при Ситроен. При почти всички съвременни автомобили трябват няколко часа за смяна на крушка на фар. Аз имах Фиат Фриймонт и смяната на крушка в сервиз траеше около 3 часа. Сваля се колелото, подкалник и т.н.

  18. 18 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivan_":
    "Дизайна е въпрос на вкус,"

    След като твърдиш това, по-добре не се изказвай по теми за дизайн.

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#18] от "m_style":

    Виж сега приятелю,
    статията е за автомобили, форума е от тип отворен и също така дискусията е търсена цел от модераторите и участниците във форума.

    Изложил съм моето мнение!

    Ако смяташ, че то не е коректно, лошо няма, - изрази несъгласие, игнорирай го или пък представи аргументи и го обори.

    Но чак пък да ме съветваш да не се изказвам надявам се разбираш, че е некоректно.

    И на какво е въпрос дизайна ако смея да попитам?
    Много малка част е подвластна на аеродинамика и стабилност, след това е изцяло въпрос на вкусовете на сегмента, към който се стреми въпросният модел/производител и на виждането/вкуса на дизайнера нает от компанията.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK