"Ситроен" връща фокуса върху комфорта

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1046 Любопитно

    "Гвоздеят на програмата" ще е новото окачване, което ще е принципно различно от досегашното хидропневматично. Засега подробности няма, само обтекаеми маркетингови лафове.
    Дано е наистина по-добро (както се рекламира), защото ако не е, ще е окончателния край на марката.
    Като почитател и притежател на общо 6 броя от различни поколения (DS '71, GSA '77, CX '82 и '87, XM '95 и '99, C5 '11) мога да кажа, че за мен вече никога няма да е същото.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1046 Весело

    Упс, те били 7 броя. Извинявам се.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 574 Весело

    Този бранд си има своите фенове. Аз не съм от тях... Ситроен продължават да ни убеждават, че дизайна няма значение...

  4. 4 Профил на walker
    walker
    Рейтинг: 233 Весело

    ....и фокуса върху пластмасата ;)

  5. 5 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":

    Нямал си само моята първа ВХ.
    Дали от сантименти към младостта ми или наистина е така, но това е била най-добрата ми кола.

  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#3] от "m_style":

    Дизайна е въпрос на вкус, пък и точно за ситроен едва ли можем да ги обвиним в липса на "креативност". Да, някой творения са доста нестандартни и различни но пък определено не са лишени откъм дизайн.
    Според мен това им е една от силните страни!

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Андре Гюстав Ситроен е холандец по произход, наследил голямо богатство от баща си, търговец на диаманти. Омаят от технологично чудо за 19 в. - Айфеловата кула, решава да стане инженер, и използвайки методите на Форд изгражда автомобилна компания във Франция с идеята да произвежда достъпни и авангардни автомобили. Първият "велик" автомобил е Ситроен "траксион аван" 1934 г.(с предно предаване), който станал любим на гангстерите в Марсилия, тъй като големите полицейски 8-цилиндрови автомобили му гълтали праха на завоите.
    Другият "гениален" прост автомобил е следвоенния Ситроен „2CV“- евтин и практичен. Името „2CV“ означава “Deux Chevaux Vapeur” – „Две конски сили“, но това е фискално понятие, върху което се оформял годишния данък във Франция, а не мощност - отново автомобил с предно предаване, с текстилен покрив (полукабриолет). От този модел са произведени над 8 700 000 броя в света.
    Третият гениален автомобил, предизвикал фурор в автосалоните е "богинята" ДС - авангарден дизайн, супер просторен салон, и невероятно окачване, превърнало пътуването по френските пътища в удоволствие.

    И като че ли дотук е било гениалното в Ситроен, както и при другите френски марки. Докато във Франция акцентирали върху окачването, дизайна, удобните седалки и невероятната цветова гама на купетата, в Германия се потрудили на доброто следпродажбено обслужване, широка сервизна база, лесни за обслужване двигатели (достъпно дори за любителите - автомеханици), здраво окачване. А специално за Ситроен били необходими даже ключове със специална форма. Резултатът бил спад в продажбите, и вливане в Пежо.

    От няколко години Ситроен има по-добри финансови резултати от Пежо, и може да си върне малко от стария блясък. Ново окачване, на базата на еволюирало хидро-пневматиното - защо не?

    Да пожелаем успех на Ситроен, и на европейското автомобилостроене - все пак сме от семейство.

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 684 Неутрално

    ....и фокуса върху пластмасата ;)
    —цитат от коментар 4 на walker


    В Мерцедес няма ли пластмаса?

  9. 9 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Много съм впечатлен и от интериора!

  10. 10 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Пожелавам им успех! Новото поколение на Ситроен на мен лично много ми харесва. От марката не се страхуват да бъдат различни. В момента почти всички масови SUV-та изглеждат сходно, да не кажа еднакво. Ситроените обаче радват със свежи идеи.

  11. 11 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 537 Неутрално

    На младини трябваше да сменя ремъка на първата ми кола - Ситроен GSA. Костваше ми три часа, а не беше поради несръчност. А сега като трябва да сменям крушка на С2-то на жена ми гледам да избягам, особено ако е на левия фар. Иначе са симпатични коли.

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  12. 12 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#7] от "historama":

    Според легендата Дьо Шво е поръчан от Де Гол като автомобил, който да събира двама селяни и чувал с картофи. За да го направят евтин, първите бройки са били дори с един фар.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6357 Неутрално

    Фаровете му напомнят Порше :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":Нямал си само моята първа ВХ.Дали от сантименти към младостта ми или наистина е така, но това е била най-добрата ми кола.
    —цитат от коментар 5 на taratanki


    Събирам само най-големите модели от съответния период, е, GS-ато е изключение, но ми попадна много изгодно и не устоях на изкушението.
    По същата причина притежавам и Пежо 405 Mi16 x4 от '91 г. - с двойно предаване и задно хидропневматично окачване от ВХ (предното е на пружини - кой казва, че Пежо правели само скучни коли?).
    И съвсем встрани - една Алфа Ромео Alfetta GTV '77 г. - много е красива пущината.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#7] от "historama":

    Всичко добре, само не съм съгласен, че германските автомобили са лесни за сервизиране от гледна точка на "майсторите". Японските са предпочитани.

    Иначе, за да сервизираш Ситроен, трябва да си купиш от тях комплект с инструменти, толкова са нестандартни. Като цяло безумно решение, защото сервизната им мрежа не е толкова разпространена...

    Stef
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1046 Весело

    :Според легендата Дьо Шво е поръчан от Де Гол като автомобил, който да събира двама селяни и чувал с картофи. За да го направят евтин, първите бройки са били дори с един фар.
    —цитат от коментар 12 на taratanki


    Нееее, не чувал с картофи. Заръката е била "да превози кора с яйца през разорана нива без да се счупи нито едно яйце".

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 639 Неутрално

    На младини трябваше да сменя ремъка на първата ми кола - Ситроен GSA. Костваше ми три часа, а не беше поради несръчност. А сега като трябва да сменям крушка на С2-то на жена ми гледам да избягам, особено ако е на левия фар. Иначе са симпатични коли.
    —цитат от коментар 11 на Емо

    Това не е само при Ситроен. При почти всички съвременни автомобили трябват няколко часа за смяна на крушка на фар. Аз имах Фиат Фриймонт и смяната на крушка в сервиз траеше около 3 часа. Сваля се колелото, подкалник и т.н.

  18. 18 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivan_":
    "Дизайна е въпрос на вкус,"

    След като твърдиш това, по-добре не се изказвай по теми за дизайн.

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#18] от "m_style":

    Виж сега приятелю,
    статията е за автомобили, форума е от тип отворен и също така дискусията е търсена цел от модераторите и участниците във форума.

    Изложил съм моето мнение!

    Ако смяташ, че то не е коректно, лошо няма, - изрази несъгласие, игнорирай го или пък представи аргументи и го обори.

    Но чак пък да ме съветваш да не се изказвам надявам се разбираш, че е некоректно.

    И на какво е въпрос дизайна ако смея да попитам?
    Много малка част е подвластна на аеродинамика и стабилност, след това е изцяло въпрос на вкусовете на сегмента, към който се стреми въпросният модел/производител и на виждането/вкуса на дизайнера нает от компанията.

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK