Изцяло новото "Сузуки Суифт" дебютира в България тази седмица. Моделът има зад гърба си 13-годишна история и над 5.4 милиона продадени единици в световен мащаб. Създаден преди всичко за наслада и забавление, автомобилът отразява по възможно най-добрия начин опита на "Сузуки" в производството на компактни автомобили, беше подчертано при презентацията на колата.
В сравнение с предходното поколение новият "Суифт" е с 80 кг по-лек (до 840 кг), а радиус на завиване е свит с 0.4 метра. Разходът на гориво е намален с 5%, а багажникът е с цели 25% по-голям (до 265 литра). С дължината си от 3.84 метра, колата се позиционира между "Селерио" и "Балено" в гамата на японската марка. © Сузуки
Дизайнът на колата се описва като непреходен и възбуждащ сетивата. Новият компактен модел на "Сузуки" има с 2 см. по-дълго междуосие, което е фактор за осигуряване на по-голямо пространство в купето.
Оформлението на салона определено има за цел да се хареса на по-младите купувачи. Воланът е със спортна форма, а между скалите на километража и оборотомера има 4.2-инчов екран, на който се предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила.
Що е то полухибрид
Новото "Сузуки Суифт" може да се поръча с два бензинови двигателя. Атмосферният е 1.2-литров с 90 к.с., а еднолитровият е със 112 коня. Те се съчетават серийно с механична скоростна кутия с пет предавки. © Сузуки
По-скромният като мощност двигател може срещу доплащане да се комбинира с безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT), а турбо агрегатът се предлага и с автоматична 6-степенна трансмисия.
И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полухибридната система. Тя се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и литиево-йонна батерия. Системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини. © Сузуки
Средният разход за GLX версиите в комбинация с полухибридната система е 4.0 литра/100 км. за атмосферния мотор и 4.3 литра/100 за турбо двигателя.
Лазер и камера за системите за сигурност
Сериозно внимание в новия "Суифт" е обърната на безопасността. Камера и лазер имат грижата да подадат сигнал, а при нужда да задействат и спирачките, ако има риск от удар в друго превозно средство или инцидент с пешеходци. © Сузуки
Водачът може да разчита на системата за следене и предупреждение при смяна на лентата, както и на адаптивен круиз контрол. Удобство за по-неопитните на волана е асистентът при потегляне при наклон. Новият "Суифт" може да се поръча и със система за задвижване на четирите колела.
Серийното оборудване включва климатик, предни ел. стъкла, отопляеми огледала, аудиосистема с Bluetooth свързване на телефон, облечен в кожа волан и т.н. Предлаганите нива на оборудване са четири.
Купувачите могат да избират между седем основни цвята и четири двуцветни комбинации. Стартовата цена е 23 390 лева с включен ДДС. © Сузуки Суифт в четири от седемте предлагани цвята
roosty
Рейтинг: 324 НеутралноНе е зле.
kamenof
Рейтинг: 353 НеутралноСтарите суифтове какви здрави работни мулета бяха. Дано и тези са така.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 720 НеутралноЧисто нов модел на масов автомобил с претенции за модерност, не може да се предлага с пет степенна скоростна кутия в днешно време! Това е концепция от 80-те години на миналият век. Отразява се пагубно директно върху средният разход на гориво и усещането за динамика при шофиране.
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειА вариантите с автоматична кутия сигурно отиват над 30 хил лв?!
lustmord
Рейтинг: 347 НеутралноВ младежите ?!? Не знам, кои са тия младежи в България дето дето докато учат и работят нещо почасово им остават пари за нов автомобил. Да се бяха прицелили в градските кифли и мутреси - по добра таргет група би била.
awtor
Рейтинг: 409 Неутралнохаресва ми, но нова кола не е по джоба на всеки, още повече че задължителното гаранционно обслужване е направено да те скубе допълнително
искам си стария сайт
Emil Dimov
Рейтинг: 237 НеутралноНовото "Сузуки Суифт" се цели в младежите и в България?!
Не зная в кого са се прицели, но като знам, че повечето от тях разчитат на мама и тате май прицелването не е добро?!
А и хората почнаха вече да правят "летящи коли", та тази и добре изглеждаща, май е демоде?!!!!
бабачко
Рейтинг: 501 НеутралноПълни глупости! На 1-литрова въшка, колко скорости да сложат? 8 звучи ли добре? А и днешните скоростни кутии са с предавателни числа, които са далеч по рафинирани от тези през 80-те, когато и икономията, и екологията при двигателите изобщо не беше на преден план. Аман от "инженери" ... искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
Рейтинг: 696 Неутрално13 години.....а онова суифтче модел 1992 дето карах кат младеж сигурно не е сузуки....:)
АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯchepokalipsis
Рейтинг: 1304 НеутралноМладежите тук карат 20 годишни БЕ ЕМ ВЕ-та нов внос, за три и петстен. Ядът солети цял месец, че да може да слагат по 5 лв нафта на ден.