Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България



Микра" е едно от най-разпознаваемите имена сред моделите на "Нисан". За 30 години от компактния автомобил са продадени над 3 млн бройки. Четвъртата генерация обаче разочарова с купените едва 404 хиляди коли между 2010 и 2016 година, което беше над два пъти по-слаб резултат от този на третото поколение.


Проблемът на колата беше, че е безлична. Значение имаше и фактът, че се произвежда в Индия. При разработването на петото поколение от "Нисан" решиха да започнат работа от бял лист хартия, като създадат един напълно нов автомобил.


Дързък и шарен


Резултатът е впечатляващ, убедих се, като видях колата на живо, паркирана в София. Автомобилът има динамично и дори дръзко излъчване, като няма как да остане незабелязан. Особено атрактивни са цветните акценти, които обхващат капаците на страничните огледала, джантите, елементи в предната и задната част. Изборът е между оранжеви, зелени и бежови акценти.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Благодарение на "плаващия покрив" - ефект постигнат с умело използване на цветовете, скритите дръжки на задните врати и спойлера отзад, новата "Микра" има подчертано спортно излъчване.




Моделът е по-нисък, по-широк и по-дълъг от предшествениците си, като предлага повече простор в интериора и много по-впечатляващо пътно поведение. Седалката на водача е монтирана по-ниско, за да може по-добре да усеща колата. В същото време може и да се разположи по-комфортно заради регулируемия волан в две посоки и оптималното разположение на педалите и скоростния лост.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Ергономията е без забележки, а тапицираното с цветна кожа табло (може да е в синьо, лилаво или оранжево) на версиите от по-високите нива на оборудване създава усещане за доста по-скъп автомобил. Същото може да се каже и за опционалното озвучаване от Bose, което включва и два говорителя в подглавника на шофорската седалка, създаващи по-пространствен звук.


Достатъчно място за пасажери и багаж


Сензорният екран на навигацията е 7-инчов, има добра резолюция и се отличава с лесно управление на функциите и пълно интегриране на смартфон. Пространството на задните места е сред най-щедрите в сегмента. Същото може да се каже и за багажника с обем между 300 и 566 литра. Това, което ми липсваше в него, бяха куки за закачане на торбички.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


С включването на задна скорост, за да изкарам колата от паркомястото, дойде нова изненада – набор от камери дава поглед към автомобила като от птичи поглед. Подобна екстра никой от масовите модели в сегмента не предлага, а тя е голямо удобство при маневриране в градска среда.


Изненадващо високо ниво на комфорт


В хода на теста за себе си напомниха още от системите за сигурност в новия "Нисан Микра" - сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасно бързо приближаване към предното превозно средство, сигнализация за излизане от избраната лента на движение и други. Системата за аварийно спиране при риск от инцидент пък вече засича не само автомобили, но и пешеходци.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Началото на тестовия маршрут беше по павета, на които "Микра" се представи изключително убедително. Комфортът на возене е сред най-добрите в сегмента, като заслугата е и на системата "Активен контрол на возенето". Позната от "Кашкай" и "Екс-Трейл", тя има за цел да намали движението нагоре и надолу при преминаване по неравности чрез спирачни импулси към правилното колело. Воланът е приятно директен, даващ добра обратна връзка, като усилието на въртене се променя според скоростта.


В градски условия, в които беше тестът, нямаше как да подложа на проверка новата система за активно подпомагане на следването на зададената с волана траектория, която има за задача да намали недозавиването.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Новият "Нисан Микра" е насочен към Европа, най-големия в света пазар на хечбек автомобили, и за да заинтригува клиентите, разчита и на модерен турбодвигател с намален работен обем. Той е трицилиндров, с работен обем 900 кубика и мощност 90 конски сили.


Те са напълно достатъчни за динамично придвижване в града. Моторът би задоволил и претенциите на много хора при извънградски преходи. Разходът на гориво беше около 7 на сто градско при движение в доста натоварен трафик.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Другите варианти за мотор са 1.5-литров дизел с 90 конски сили и атмосферен еднолитров бензинов двигател със 75 к.с. Добро впечатление в "Микра" ми направи обезшумяването на купето, което се дължи и на аеродинамиката на колата, като коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0.29.


Колко струва


Цената на модела в България тръгва от 22 700 лв с ДДС, което е около средните нива за сегмента. Оборудването обаче е доста щедро. Външните цветове са десет. Нивата на изпълнение са четири. "Нисан Микра" с всички екстри струва около 38 000 лева.

Тест драйв: Новият "Нисан Микра" оцвети града

© Рено Нисан България


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3769 Разстроено

    Хубава колица....взела доста от идеите на Рено!Но доста скъпа за този клас!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    Вече не е така малка, макар че беше добре да се напише нещо за точните размери и ускорението.
    Проблемът е в това как от 22 хиляди лесно се стига до 38.

    Еретик
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Хубавка е, не може да си изкриви душата човек, но не останаха вече модели малки автомобилчета, всичките пораснаха.

  4. 4 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Това не е Микра. Това е краят на един култов малък автомобил, станал жертва на безличната ширпотреба.

  5. 5 Профил на samurai11
    samurai11
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Много често,ние като потребители не се замисляме,къде е направен автомобила!
    Компоненти и агрегати произведени в една държава,сглобени автомобили в друга.
    Лично аз не робувам на марката!Предпочитам Шкода,вместо ФВ произведен в Мексико или Бразилия.Кия,вместо Нисан произведен в Мексико.БМВ от Германия,вместо САЩ.
    Предполагам че тази Микра е в същата тази категория.Моля,ако някой си я харесал и иска да я купи,да провери VIN(vechile indetification number)-или да пита къде е произведена!

  6. 6 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Никой няма да познае,че е Микра,ако не прочете.Рено с муцуна на Нисан.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  7. 7 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 815 Неутрално

    тая циг@нийка с цветовете не ме кефи ,прилича на клио,рено развалиха нисан сега наред е опел...жалко...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  8. 8 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Симпатична е....но наистина нищо ибщо с предишната Микра. По-скоро прилича на Пежо...

  9. 9 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Нормално е да е насочена към Европа след като е едно променено Клио 4, че даже май и в същия завод и се прави (някъде четох). Но това не е лошо, истина е, че всички досегашни микри бяха много скучни освен женския вариант (ония с очите), който беше доста интересен. От там нататък и преди това... пълна скука.

    Но новата определено е атрактивна. Докато новите Qashqai не ми харесват то микрата ме дърпа доста. Обаче е доста смешно градско да дава 7, а в каталога за Микра да пише следното:

    1.0 70кс бензин: 4.6л/100 средно
    0.9tce 90кс тбензин: 4.4/100
    1.5dci 90кс дизел: 3.2/100 !!!

    и отдолу написано: *Данните подлежат на окончателна хомологация." и толкова. Малко Нисан трябва да слязат на земята или да публикуват пълните си данни. Но дори в ценовата листа в момента липсват каквито и да е екстри, има само това, което е стандартно за нивата, поне за момента.

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Да бе...! Почти 40 хил. лева, за Рено Клио! Тази шарения, не знам кого ще впечатлява, на мене определено не ми допада...! Да ме извиняват, има и по-добри предложения.

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 871 Неутрално

    много е симпатично.Точно се чудиш щофьора какво вижда ,като кара назад с тези големи корони,но хората са се сетили-две камери и готово.Трябва да си много руса кака за да праснеш нещо отзад.

  12. 12 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Тази Микра много красива и голяма ми се струва

    danitoledov




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK