Български студентски екоавтомобил е трети в състезание за икономичност

Автомобилът на ТУ-София.

© Шел

Автомобилът на ТУ-София.



Екипът на Техническия университет в София, който се състезава в категорията "Градски тип" с водородна горивна клетка, се класира на трето място в Европа по време на Шел Екомаратон 2017. Тяхното превозно средство успя да измине 189 километра с кубик водород.


Отборът на Русенския университет "Ангел Кънчев" зае дванадесето място, а този на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе е 22-ри.

Автомобилът на ТУ-Русе.

© Шел

Автомобилът на ТУ-Русе.


През 2017 г. България отбелязва 10 години участие в Шел Екомаратон Европа. Общо 171 отбора от 29 държави в Европа и света се събраха в Лондон, за да се състезават в едно от най-престижните надпревари, в която участниците намират решения на глобални инженерни и енергийни предизвикателства.


Те излязоха на специално изработената писта, дълга 1577 км, за да изминат възможно най-дълго разстояние с еквивалента на един литър гориво или 1 кВтч енергия. Младите инженери се състезаваха в две основни категории – "Прототипи" и "Градски тип".

Колата на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе.

© Шел

Колата на Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе.


Победители в категория "Прототипи" с двигател с вътрешно горене са Microjoule-La Joliverie от Франция, като тяхната кола измина 2504 км с литър гориво. При електрическите превозни средства най-добри са студентите от ECO-DIMONI от Испания, с консумация 729 км/кВтч. При прототипите с "Водородна клетка" първи е автомобилът на H2politO – molecule da corsa от Италия, изминал 831 км/ м3.


При колите "Градски тип" с традиционен двигател първи са студентите от Toulouse Ingénierie Multidisciplinaire от Франция с постижение 685 км/л. При електромобилите триумфираха SolarCarSolutions / ISEN Toulon от Франция с консумация на гориво от 187 км/кВтч. Green Team Twente от Холандия са първи при колите с водородна клетка" с постижение 277 км/м3.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4617 Неутрално

    685 км/л...
    Което е грубо 0,13 л на 100 км. София - Бургас ще е едно лимонадено шише...
    Как ли ще живеят фосилните държави? Чалмите ще строят пясъчни замъци, а москалите ще мятат сърпове и чукове...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  2. 2 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Браво на техническия и другите български участници!

    Малко резултати и др.

    http://www.shell.com/energy-and-innovation/shell-ecomarathon.html

    Имало едно време ссср...
  3. 3 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3277 Любопитно

    "Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н.Й. Вапцаров" – гр. Чепеларе е 22-ри.”

    Тези младежи как смятат да се ориентират професионално?

    I Want To Believe
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5095 Неутрално

    Браво, имаме и надарени студенти.

  5. 5 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Еха, много е готино това! Браво!

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    Браво, дано да не избягат, като завършат.

  7. 7 Профил на NST
    NST
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Една забележка:
    В текста е РУ "Ангел Кънчев", а под снимката "ТУ-Русе". Т. нар. "ТУ" беше преди 20 години. Оттогава си е РУ.

  8. 8 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2308 Весело

    До коментар [#6] от "Роси":"Браво, дано да не избягат, като завършат."

    Браво, наистина, на децата!
    Ама със съгурност са "пътници със закупен билет". Иначе какъв ще го дъвчат и къде в България?! В "технологичния парк" на Плевнелиев?! Или в ГрейтУол?! ;)

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Неутрално

    До коментар [#8] от "batzdravo":

    Няма значение. Дори и да не работят в България, са българи! Дори е по-добре да отидат в чужбина, където ще имат условия за развитие! Браво и от мен!

  10. 10 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Една забележка:В текста е РУ "Ангел Кънчев", а под снимката "ТУ-Русе". Т. нар. "ТУ" беше преди 20 години. Оттогава си е РУ.
    —цитат от коментар 7 на NST


    Не е бил ТУ ами по-скоро ВИМЕСС

  11. 11 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Не е бил ТУ ами по-скоро ВИМЕСС
    —цитат от коментар 10 на Петър Николов

    За кратко е и ВТУ (Висше техническо училище), мисля в началото на '90те. :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  12. 12 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 389 Любопитно

    Направо е невероятно, че електрическият прототип може да измине почти 730 км с 1 кВтч...
    С 50 Втч може за измине поне 35 км! Аз произвеждам толкова за 15 мин. на крос-тренажора, докато загрявам за тренировката... А аз не съм особено як.

    Градският прототип може да измине почти 10 км с 50 Втч...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK