
© Reuters
Тойота" е най-скъпата марка в сектор автомобили за девета поредна година, като изпреварва БМВ и "Мерцедес", сочи последната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands Study. Тя се подготвя от британската рекламна група WPP и британската маркетингова компания Kantar Millward Brown, които следят стойността на общо 23 000 бранда от 31 страни.
"Тойота" e оценена на 28.66 млрд долара, което и отрежда тридесето място сред марките от всички сектори. В топ 100 на най-скъпите брандове присъстват още БМВ (35-ти), "Мерцедес" (40-ти), "Форд" (83-ти), "Хонда" (91-и) и Nissan (стотно място).
В сектор автомобили най-сериозен напредък регистрира "Тесла", която изпреварва "Ленд Роувър" и "Порше" (5.1 млрд), за да заеме осмата позиция.
Оценката на БМВ е 24.5 млрд, а на "Мерцедес" 23.5 млрд. Следват "Форд" (13 млрд), "Хонда" (12.1 млрд), "Нисан" (11.3 млрд) и "Ауди" (9.3 млрд).
Трите най-скъпи компании в света остават "Гугъл", оценена на 245.58 млрд долара, "Епъл" (234.67 млрд) и "Майкрософт" (139.28 млрд). Следват "Амазон", "Фейсбук", АТ&Т, "Виза", Тенсент, Ай Би ЕМ и МакДоналдс.