"Тойота" е най-скъпата автомобилна марка

"Тойота" е най-скъпата автомобилна марка

© Reuters



Тойота" е най-скъпата марка в сектор автомобили за девета поредна година, като изпреварва БМВ и "Мерцедес", сочи последната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands Study. Тя се подготвя от британската рекламна група WPP и британската маркетингова компания Kantar Millward Brown, които следят стойността на общо 23 000 бранда от 31 страни.


"Тойота" e оценена на 28.66 млрд долара, което и отрежда тридесето място сред марките от всички сектори. В топ 100 на най-скъпите брандове присъстват още БМВ (35-ти), "Мерцедес" (40-ти), "Форд" (83-ти), "Хонда" (91-и) и Nissan (стотно място).


В сектор автомобили най-сериозен напредък регистрира "Тесла", която изпреварва "Ленд Роувър" и "Порше" (5.1 млрд), за да заеме осмата позиция.




Оценката на БМВ е 24.5 млрд, а на "Мерцедес" 23.5 млрд. Следват "Форд" (13 млрд), "Хонда" (12.1 млрд), "Нисан" (11.3 млрд) и "Ауди" (9.3 млрд).


Трите най-скъпи компании в света остават "Гугъл", оценена на 245.58 млрд долара, "Епъл" (234.67 млрд) и "Майкрософт" (139.28 млрд). Следват "Амазон", "Фейсбук", АТ&Т, "Виза", Тенсент, Ай Би ЕМ и МакДоналдс.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Трите най-скъпи компании в света остават "Гугъл", оценена на 245.58 млрд долара, "Епъл" (234.67 млрд) и "Майкрософт" (139.28 млрд). Следват "Амазон", "Фейсбук", АТ&Т, "Виза", Тенсент, Ай Би ЕМ и МакДоналдс."Брутална икономическа мощ.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Добре че си купиха малко от СУБАРУ та да станат първи.

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5614 Неутрално

    Първите 5 са ИТ компании :) плюс IBM сред първите 10 ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    нокогаш веч Тойота.ако ше е японско-само субару. дееба боклучавата Тойота. особено тия за нашия пазар сглобявани в турция.не че ония дето ги товарят от Лаем Чабанг в Тайланд са по-качествени. боклуци.

  5. 5 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4053 Любопитно

    "Трите най-скъпи компании в света остават "Гугъл", оценена на 245.58 млрд долара, "Епъл" (234.67 млрд) и "Майкрософт" (139.28 млрд). Следват "Амазон", "Фейсбук", АТ&Т, "Виза", Тенсент, Ай Би ЕМ и МакДоналдс."

    От първите 10 най-богати компании само една е китайска. Малко съм изненадан от тези резултати.

    За тези които не знаят кои са Тенсент:

    https://www.tencent.com/en-us/index.html

    https://www.forbes.com/sites/ywang/2017/05/23/tencent-on-top-in-china-but-how-does-it-compare-with-worlds-tech-titans/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  6. 6 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А бе, защо сред първите няма никоя от самая могучая россссийская кална кочина? Злато, нефт, газ и диаманти, а само пиндостански компании в класацията на първите 10. Съмнява ме нещо тази класация...

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  7. 7 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Когато превеждате от чужди източници опитайте се поне да вложите малко мисъл. Сумите, за които говорите са годишните продажби (оборот или turnover) на съответната компания. Начина по който е представена информацията може да заблуди, че става въпрос за капитализация, която определено няма да следва същата класация. Exxon and General Electric определено щаха да са в десятката.

    Тойота, бидейки най-големия производител на автомобили, неслучайно има и най-голям оборот.

    Със здраве.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  8. 8 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    дженеръл електрик ги купиха китайците,заедно с бранда.извършиха и най-голямата сделка за синджента-60 млрд.долара.БАСФ не знам за колко ги купиха. айти балона пак взе да се надува,след като веднъж се пукна през 2002-ра.

  9. 9 Профил на D
    D
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Делът на Субару е под 1% в световните автомобилни продажби. Мисля че купиха само дял там, така могат да ползват разработките им и да направят икономия. За пример общият им спортен модел.

  10. 10 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    Със здраве.

    Сумите, за които говорите са годишните продажби (оборот или turnover) на съответната компания.

    хахахахаха

    Това е класацията по приходи от продажби:

    http://fortune.com/global500/

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  11. 11 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    До коментар [#9] от "D":

    да ама е единствената японска марка която се сглобява изцяло в япония. те затуй са с 50 % по-скъпи от боклуците на тойота,нисан и хонда. мицубиши е на второ място по качество след субару в тя сегмент.

  12. 12 Профил на masterdembo
    masterdembo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    От рекламите по новините се разбира, че имат адски силен пазар в близкия изток, с много добри дистрибуционни канали в сирия.

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    Тойота продава най-много, като брой коли... Нормално.
    Винаги съм се чудел, защо почти винаги японските коли се предлагат с един или два двигателя и то все куци и слаби. От Тойота, Аурис комби, много ми допада. Ама бензиновите са до 1.6 литра и толкова. Хибрида е 1.8, но имам чувството, че не е точно моята кола. Питам за чист 1.8 или 2.0 бензин с автоматик... Нямало или поне не се предлага при нас...! И, като ги гледам с едни тънки ламаринки и почти никаква изолация. Не знам...

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#9] от "D":да ама е единствената японска марка която се сглобява изцяло в япония. те затуй са с 50 % по-скъпи от боклуците на тойота,нисан и хонда. мицубиши е на второ място по качество след субару в тя сегмент.
    —цитат от коментар 11 на pavur

    Откъде я вземаш таз информация бре човек? Статистиката на DEKRA казва съвсем други неща. Но кои са DEKRA пред Ганьо разбирача от всичко.

  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1937 Любопитно

    А бе, защо сред първите няма никоя от самая могучая россссийская кална кочина? Злато, нефт, газ и диаманти, а само пиндостански компании в класацията на първите 10. Съмнява ме нещо тази класация...
    —цитат от коментар 6 на Скакауец


    Доста безмозъчен коментар!
    Каква пазарна капитализация на някой подобен бранд очаквате?!

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на stiga_be
    stiga_be
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    Всъщност Дневник цитират стойноста на самия Бранд/Марка , а не продажби или капитализация. Просто "Трите най-скъпи компании в света" би трябвало да се напише като "Трите най-скъпи марки в света". Ама кой да чете...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  17. 17 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    До коментар [#14] от "Гарван":

    бачках на Ро-Ро чартирано от ЕнУайКей. тва е класацията на самите японци. разговарях и с американски и европейски агенти, лоцмани,стифадори...т.е. от обикновени потребители. всички са на мнение ,че качеството на тойотите е паднало драстично след 2010-та. същото казват за нисан и хонда. хвалят субару и мицубиши,макар че субару държи сравнително високи цени за средния клас,специално в Европа и америка. в южна америка цените им са поне с 35 % по ниски от европейските ,а в америка-около 25 % за една и съща сглобка от Тайланд или Япония.

  18. 18 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Цените им в Европа са завишени защото имат мито за ЕС, ако нямаха, японците така с тънките ламарини и "слабите двигатели" ( да не говорим за електроника и екстри ), отдавна щяха да са убили европейската автопромишленост.

  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    "Най-скъпата авто марка" без никакво допълнително уточнение нищо не означава и в първия момент, когато го прочетох, доста се зачудих.
    Като попрочетох малко от статията, реших, че списъкът е по пазарна капитализация, а сега ти споделяш нещо съвсем друго.
    Наистина ми прави впечатление, че българските журналисти не си дават труда да превеждат точно. Дали не разбират за какво става дума или ги мързи, не знам. Във всеки случай е дразнещо.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#1] от "chicago514":

    "Брутална икономическа мощ."

    Тц, само рекламна мощ, опс маркова. И все пак става дума за "оценка", а не за "продажба" (цена, която реален купувач би платил).

  21. 21 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    "информацията може да заблуди, че става въпрос за капитализация"

    Пише отгоре: "най-скъпата марка". Не че и тук не може човек да се заблуди като си помисли, че компанията е дала няколко милиарда за регистрацията и подръжката на марката.

    До коментар [#7] от "paul_proteus":

    "Тойота, бидейки най-големия производител на автомобили, неслучайно има и най-голям оборот"
    Нито е най-големият производител (за 2016 г.), нито е с най-голям оборот.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_companies_by_revenue

    "As of 2016, Toyota is the world's second-largest automotive manufacturer behind German Volkswagen Group. Toyota was the world's first automobile manufacturer to produce more than 10 million vehicles per year which it has done since 2012"

    Обаче американска брандова компания няма как да класира на първо място Фолксваген. Ако трябва и Индия (Фолксваген имат джойнт вентър с Тата) ще махнат от пазара, дори да останат само 31 държави, така че да удовлетворят най-скъпо платилия за брандирането.
    А за малоумието "марката Тойота" не ми се говори, защото под "марката Тойота" основно се продават резервни части, а автомибилите на Тойота се продават под марките Лексус, RAVA, Avensis, Auris, Verso, Land Cruiser, Corolla. А също и Daihatsu и Hino (1.2 млн. автомобили от тези предобити компании).

  22. 22 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#19] от "simval":

    "българските журналисти не си дават труда да превеждат точно. "

    Как да преведат точно "търговската тайна" на рейтинговата компания за "брандове"*?
    Нали ще ни убият доверието, ако разкрият коя от класираните компании по колко е платила за класацията на рейтинг-овците и как да й се прави рекламата, ако не е на първо място. Например, Фолксваген не е платил и изобщо не се споменава къде и дали е изобщо в класицията. А Тойота като е платила, започва се с първото място (в сектор автомобили), подчертава се ,че е изпреварила БМВ и "Мерцедес" и подсурдинка се споменава 30-тото място (има други компании, които са пратили повече от Тойота за по-челни места), ако ще да е и на осмо място в света по приходи от продажби.

    * марката е регистриран бранд за точно определена стока или вид стоки. Брандът не е задължително на бъде регистриран и под един бранд могат да се продават "шир-потреба" стоки, от дъвки, през козметика до космически апарати.

  23. 23 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#11] от "pavur":

    Аутбек и Легаси в САЩ се правят в Индиана....От 2016-та и импреза.

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 664 Неутрално

    ...сравнително високи цени за средния клас,специално в Европа и америка. в южна америка цените им са поне с 35 % по ниски от европейските ,а в америка-около 25 % за една и съща сглобка ....
    —цитат от коментар 17 на pavur

    само "специалист"-горублянец може да сравнява коли сглобявани за европейския и за южноамериканския или за пазар. И независимо какво е мнението на местните отворковци, Тойота е най-скъпата автомобилна марка (фирма).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK