Рекордът за магистрала "Тракия" е 37 600 автомобила за ден

Рекордът за магистрала "Тракия" е 37 600 автомобила за ден

© Анелия Николова



Най-натовареният трафик по магистрала "Тракия" през миналата година е бил на 31 август, когато по нея са преминали 37 600 превозни средства. Информацията е на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, на база данните от трафик броячите на аутобана.


През тази година най-интензивно е било движението на 17 април, когато беше последният ден на Великден, с 30 200 коли. През 2016-а по "Тракия" средно на денонощие в участъка София - Пловдив са преминавали около 28 500 автомобили от различните видове – леки и тежкотоварни.


В частта на магистралата между Пловдив и Стара Загора са регистрирани около 18 хил. превозни средства. По-слабо е било движението от Стара Загора до Ямбол, където средно на денонощие през 2016 г. са преброени около 12 хил. превозни средства. В отсечката от Ямбол до Бургас са се движили около 12 600 автомобила средно на денонощие.


Движението по "Тракия" е два пъти по-интензивно от "Струма"




Сравнителен анализ сочи почти двойно по-голямо движение по "Тракия" спрямо "Струма" през произволно избрани дни в месеците юли и август. Така например на 15 юли (петък) 2016 г. по "Тракия" се минали около 30 800 бр. леки автомобила, а по "Струма" -14 100.


В сравнение с 2016-а по Великден и Гергьовден тази година се забелязва ръст на трафика по "Струма". На 6 май 2016 г. са отчетени около 10 500 автомобила, а през тази година на Гергьовден са регистрирани около 11 900. Подобна е ситуацията и за почивните дни на Великден. През 2016 г. са преминали около 9700 леки автомобила, а през тази година - 11 100.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5196 Неутрално

    Като пуснат в действие "тол системата" използваемоста на магистрала Тракия ще падне между 30 и 50%. Пътуващите от селата и близки дестинации ще използват старите пътища.

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Тази статия не казва почти нищо - тя говори за пропускателни възможности на магистралите - идете кажете на някой прекарал 2-3 часа в лятното задръстване от Св. Влас до Бургас, че този път не е от най-натоварените понеже броячите не са отчели толкова много коли по него.

  3. 3 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Пак кривят данните, само и само да им е изгодно. Големия трафик е София-Вакарел и то най-вече, че до там, отдавна са си предградия на София. Смешното е че много пътища в България имат по-голям трафик от големи участъци от магистралите ни.

  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Важна е информацията, защото ще можем да си направим някаква математика и ние, когато пуснат параметрите на тол системата... за едни стотици милиони става въпрос

    I shave with Occam's razor
  5. 5 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    И текат слюнки на управляващите герберасти за тол такса. ....найс, а ?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4432 Неутрално

    Само за сравнение през най-натовареното...шосе в Северна Америка (Кингс хайуей 401 в Онтарио) за ден преминават почти половин милион превозни средства!

    http://oppositelock.kinja.com/the-busiest-highway-in-north-america-1559577839

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    37600 превозни средства на ден означава около 2,3 превозни средства на секунда. Като се има предвид, че магистралата има 4 ленти, това прави средно по 1 превозно средство на около 10 секунди. Това си е направо опасно голямо натоварване.

  11. 11 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    Ми то ясно. По Струма няма нужда от магистрала. Скоростен път с две ленти по две платна за посока върши работа. Даже има и нарушение на нормите, защото няма достатъчната интензивност изискваща се за магистрала. Това най-вече касае дефилето. Между другото тя и Тракия не отговаря на изискването за достатъчна интензивност в участъка Пловдив-Бургас. Вредата от намалена интензивност е, че магистралата не се изплаща и поддръжката се оскъпява. Вчера писах за това, днеска пак. България трябва да е страна на скоростните шосета. Те са два пъти по-евтини и десет пъти по-лесно се прокарват, като в много случаи нямат алтернатива. И са напълно достатъчни за трафика. Една магистрала изяжда парите на 5 пътя.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пишете пълни глупости. Концерта на металика в Пловдив държи всички рекорди. Колите се движеха с 80 км. В трите ленти. :)

  14. 14 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Слаба работа. Ама то как да има трафик, като населението постоянно намалява, а това което го има, в голямата си част има мизерни доходи.

  15. 15 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сахаров":

    Да не би някъде да се посочва колко са камионите по тези пътища?

  16. 16 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Гневно

    И какво се оказва по АМ Струма има средно годишно макс. 10 000 МПС, а за другите трасета се оправдават, че няма трафик, кавали

  17. 17 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Направете Хемус и тогава сравнявайте Тракия с друга магистрала

  18. 18 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Същата тази агенция миналта година съобщи за 20000 МПС на Петрохан и 12000 МПС на Дупница-Самоков.
    НЕ ИМ ВЯРВАМ!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  19. 19 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Необходима е разбивка на трафика. Един камион е равен на 3.5 леки коли. Да не се окаже че трафика при Видин е по-голям от този на Ямбол?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  20. 20 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Същата тази агенция миналта година съобщи за 20000 МПС на Петрохан и 12000 МПС на Дупница-Самоков. НЕ ИМ ВЯРВАМ!
    —цитат от коментар 18 на acarid


    Ти кога последно пътува по АМ"Тракия"?Аз пътувам редовно и изобщо не съм учуден,че движението е толкова натоварено.

  21. 21 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#18] от "acarid":

    Ако видиш къде са поставени броячите ще си обясниш защо са отчели такива числа. Единият брояч например е поставен пред голям фармацевтичен завод и отчита всички спедиторски операции от и до него.
    С други думи числата са верни, но броячите са поставени мега некадърно

  22. 22 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Гневно

    До коментар [#20] от "mushashi":

    Както се вижда след Стара Загора магистралата е пуста. Освен това голяма част от хората в Северна България: Варна, Добрич, Шумен, минават също през Тракия, за да не се утрепят някъде по I-4

  23. 23 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Същата тази агенция миналта година съобщи за 20000 МПС на Петрохан и 12000 МПС на Дупница-Самоков. НЕ ИМ ВЯРВАМ!
    —цитат от коментар 18 на acarid


    Това е истината, но за съжаление само в Петък и Неделя - просто няма какво да се работи в северозапада и народа се стича към София.

  24. 24 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":Както се вижда след Стара Загора магистралата е пуста. Освен това голяма част от хората в Северна България: Варна, Добрич, Шумен, минават също през Тракия, за да не се утрепят някъде по I-4
    —цитат от коментар 22 на primerno


    Именно заради това смятам че трябва да се направи северен обход на Бургас - ще стане по-бързо и по-евтино.

  25. 25 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Асфалт не се яде. Тези магистрали изобщо не трябваше да бъдат правени. Бойко Борисов трябваше да вземе тези пари от програмите, и да ги даде на БСП за да могат те да се погрижат за бедните, страдащите, бездомните, безработните, хората в неравностойно положение, и всички други. А сега Бойко Борисов си построи магистралите и ще си ги разделят с Пеевски, и бедният български народ пак няма да има по какво да пътува!

  26. 26 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":Както се вижда след Стара Загора магистралата е пуста. Освен това голяма част от хората в Северна България: Варна, Добрич, Шумен, минават също през Тракия, за да не се утрепят някъде по I-4
    —цитат от коментар 22 на primerno


    И какво променя това във факта,че магистралата е толкова натоварена?Участъка Пловдив-София си е направо претъпкан.А най-интересното е,че и главният път Пловдив-Пазарджик е изключително много натоварен въпреки магистралата.

  27. 27 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    "Именно заради това смятам че трябва да се направи северен обход на Бургас - ще стане по-бързо и по-евтино."
    До коментар [#24] от "dkolov":

    То северен обход има през Каблешково и върши добра работа. Южен няма, щото блатата, Нефтокомбината и Странджа пречат. Трафикът ще минава през града още половин век.

  28. 28 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    И какво променя това във факта,че магистралата е толкова натоварена?Участъка Пловдив-София си е направо претъпкан.А най-интересното е,че и главният път Пловдив-Пазарджик е изключително много натоварен въпреки магистралата
    —цитат от коментар 26 на mushashi


    Изобщо не е претъпкан, остави направеното изчисление по-горе. Човек ако се движи с 108 километра в час изминава 30 метра в секунда, т.е. има дистанция от поне 150 метра при равномерно движение. Проблема идва от там че движението не е равномерно.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "Именно заради това смятам че трябва да се направи северен обход на Бургас - ще стане по-бързо и по-евтино."До коментар [#24] от "dkolov":То северен обход има през Каблешково и върши добра работа. Южен няма, щото блатата, Нефтокомбината и Странджа пречат. Трафикът ще минава през града още половин век.
    —цитат от коментар 27 на Judjuk


    За последн път минах през Каблешково през 2008, там беше голяма драма защото постоянно се преминава през малки населени места по които се разхождат кокошки и пуйки. От тогава не съм минавал от там и не знам какво се е случило след това, ама според е добре да се правят пътища които не минават през населени места.

  31. 31 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 567 Неутрално

    А данните от пътя-убиец Русе-Бяла какви са ?
    Нещо не се споменават, защото ще лъсне истината, че този път има натоварване за магистрала и то далеч повече от Струма. Ама така е - не е до София, значи няма смисъл да се строи.
    И вчера министърчето яко лъга, че ако не се строи лот 3.2 на Струма, кинтите отиват за Русе-В.Търново - което само показва, че или идея си няма как става финансирането, или ни мисли за доста тъпи...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  32. 32 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А данните от пътя-убиец Русе-Бяла какви са ? Нещо не се споменават, защото ще лъсне истината, че този път има натоварване за магистрала и то далеч повече от Струма. Ама така е - не е до София, значи няма смисъл да се строи.И вчера министърчето яко лъга, че ако не се строи лот 3.2 на Струма, кинтите отиват за Русе-В.Търново - което само показва, че или идея си няма как става финансирането, или ни мисли за доста тъпи...
    —цитат от коментар 31 на Щ


    Виж сега, според мен вероятността този път да се построи е около 48%, само защото Бойко Борисов ще си начеше егото че е построил път до старата Столица. Иначе няма голям смисъл от този път, защото до пристанището в Бургас вече има магистрала и всички контейнери лесно, бързо и евтино ще заминат за там за където са тръгнали.

  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Това като статистика нищо не значи, защото условията са различни...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    До коментар [#11] от "Judjuk":

    От години пиша/ обяснявам на познати същото и всички (дори и "професионални инвеститори") ме гледат странно. Бърз път поема до 36000 МПС. Магистрала се строи при минимум 20000. Освен строежа, изключително важна е и поддръжката - струва 10 пъти по-скъпо за магистрала, отколкото за бърз път.
    Все едно да имаш апартамент 65 м2 и да си направиш 35 м2 баня. Или да имаш заплата 1500 лв и да поддържаш (дори и подарено то ЕС) ферари, което изисква минимум 6000 лв на година за застраховки, данъци, прегледи и т.н.

    Никола Йорданов
  35. 35 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#21] от "primerno":
    Често имам работа в този завод. Мен брояча там че засече 6 пъти в рамките на 12 часа. Без да напускам Дупница. Подозирам че АПИ ще изнасят изкривена информация и за други пътища.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  36. 36 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":


    Някъде през средата на Март. След СЗ към Ямбол магистралата бе пуста, та чак страшно. Иначе е много удобно да публикуват данни от произволен ден през Юли и Август.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  37. 37 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    " Магистрала се строи при минимум 20000. Освен строежа, изключително важна е и поддръжката - струва 10 пъти по-скъпо за магистрала......"
    До коментар [#34] от "Никола Йорданов":
    Така е, ама ми наслагаха минуси под пост 11. Разбира се обикновените граждани не са длъжни да познават нормите и да разбират от проекти. Но трябва да имат усет към правилното и законното. Защото магистрала неотговаряща на норми е незаконна и виновните трябва да бъдат наказани. По-лошото е, че управляващите не познават, нито признават норми и правила, а качеството е безобразно. Особено под ръководството на знатната строителка инженер Павлова. Дано новия министър е читав.

  38. 38 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#20] от "mushashi":Някъде през средата на Март. След СЗ към Ямбол магистралата бе пуста, та чак страшно. Иначе е много удобно да публикуват данни от произволен ден през Юли и Август.
    —цитат от коментар 36 на acarid


    Аз пътувам по магистралата в участъка до Пловдив почти всеки ден.И постоянно е много натоварена независимо по кое време на деня.А и нощно време също има интензивно движение.Така че числата са си верни.

  39. 39 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#1] от "pet_fire":

    Явно четеш само заглавията.
    Тол системата не важи за леките коли.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  40. 40 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#32] от "dkolov":

    Голяма логика извади, ако целта му е да има магистрала до Търново тогава просто да направи Хемус

  41. 41 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#34] от "Никола Йорданов":

    Как поддържката на скоростен път ще е 10 пъти по-евтина от тази на магистрала. Като единствената им съществена разлика е липсата на аварийна лента и малко по-тесния габарит??
    И аз съм чел "дебели книги" и знам, че там пише 20 000 МПС-та, но нищо не споменаваш, че тежкотоварните например се умножават с коефицент от 3.5. По твоята логика единствено магистрален път трябва да има между София и Пловдив, а всичко друго да разрушим.
    Да не говорим колко човешки животи са били спасени.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#42] от "lz2":

    Мислех, че ще оцениш пародията. Това е екстракт от всички масово тиражирани пропагандни лозунги от един по-ранен етап на войната на бсп срещу ГЕРБ. Е, можех и по-накратко: "Българският народ стои гладен, защото Бойко Борисов даде всичките пари на народа ни за магистрали!" Чупи всички рекорди с тъпотията си, но не е мое, поне не изцяло. Само преразказвах...


  44. 44 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Пак си го прочетох. Много е добро. Целият бсп пропаганден екип обедини усилията си, и една полярна нощ да работи, пак не би могъл да постигне толкова висока степен на идиотизъм, колкото аз съм успял. Но то е, защото се опирах на творчеството им. Стъпвах на раменете на гигантите, така да се каже. Като вуйчо Исак...

  45. 45 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Аз пък ще припомня, че по времето на НДСВ Тракия щеше да се строи от "португалски" консорциум, който искаше доплащания от държавата, ако няма 40 хиляди дневно.
    Помните ли?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  46. 46 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Ясно е е, че поне до отклонението за Турция "Тракия" трябваше да бъде с по три активни ленти в една посока. Сега трябва да караш задължително само в лявата лента и да не влизаш между тировете в дясната. Влезеш ли - излизането пак в лявата е рисковано. Където кавалкадата е непрекъсната със 130-140 км/ч.

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    "Как поддържката на скоростен път ще е 10 пъти по-евтина от тази на магистрала."
    До коментар [#41] от "primerno":
    Колегата вероятно е имал предвид не поддръжката а направата. Ако е така, значи е прав. При скоростен път допустимата скорост е по-малка, а параметрите на пътя не толкова комфортни. Имам предвид наклони и радиусите на кривите. Но заедно с намаления габарит, това дава възможност за по-лесно и евтино прокарване на трасетата. При което отпадат сума ти скъпи съоръжения - естакади, тунели и т. п. Пътят пак си е достатъчно комфортен, а намалената скорост спестява свидни жертви.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK