"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри



Пазарът на компактни кросоувъри расте неудържимо, като "Хюндай" става поредната марка, която стъпва на него. С "Кона" корейците твърдят, че задават стандартите в сегмента, по отношение на вътрешното пространство, комфорта, системите за сигурност и дори дизайна. Сред отличителните черти на автомобила са футуристичните фарове със светодиодни светлини и възможността купето да е издържана в различна цветове за долната и горната част.


Нова платформа за повече пространство


Автомобилът е качен на нова платформа, създадена специално за новото поколение кросоувъри на "Хюндай", като е помислено за поставяне на агрегатите по начин, който намалява минимално вътрешното пространство.


Крайният резултат е модел с дължина 4.17 метра и най-обширното вътрешно пространство в класа. Задните седалки са с разделена на две части облегалка, при сгъването на която се получава равен под. Багажникът пък е на две нива.

"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри

© Хюндай


При оформлението на салона основно внимание е обърнато на ергономията. Всички основни настройки се правят през реагиращия на допир дисплей в средата на арматурното табло или чрез физически бутони. Размерът на екрана на мултимедията е 5, 7 и 8 инча.


Всичко най-добро като системи за сигурност




Системата за забавление на "Кона" позволява пълна интеграция на смартфон, така че огледален образ от дисплея на телефона да се извежда на екрана в колата. Моделът е и сред първите в класа, разполагащ с подложка за безжично зареждане на телефон, ако устройството е снабдено с такава функция.

"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри

© Хюндай


По отношение на системите за сигурност "Кона" предлага всичко най-съвременно, като предупреждение за опасност от удар в предното превозно средство, с възможност за самостоятелно спиране при нужда, сигнализация за непреднамерено напускане на избраната лента на движение с коригиране на траекторията на колата и аларма за автомобил в мъртвата зона на огледалата.


Отношение към безопасното шофиране има и хед-ъп дисплеят, на който на нивото на очите се извежда полезна информация, свързана с пътуването – скорост, инструкции от навигацията, различни предупреждения и т.н.


Двигатели за всеки вкус


Новата платформа на "Хюндай Кона" осигурява висока позиция на седене и голям клиренс. Автомобилът ще разчита на турбо бензинови мотори с малък работен обем и икономични дизели.

"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри

© Хюндай


Най-скромният двигател е с три цилиндъра и работен обем един литър. Неговата мощност е 120 конски сили, а въртящият момент 172 Нм. С този двигател "Кона" се ускорява до 100 км/ч за 12 секунди.


Следващият по мощност бензинов двигател е двулитров, работещ по цикъла на Аткинсън, като предлага 149 конски сили и 179 Нм въртящ момент. Той се комбинира с автоматична скоростна кутия и осигурява спринт от място до 100 км/ч за 10 секунди.


Третият бензинов мотор е 1.6 турбо със 177 коня и 265 Нм. Той се комбинира със седемстепенен автоматик с двоен съединител. Така конфигуриран "Кона" е най-пъргав, като се ускорява от място до 100 км/ч за 7.7 секунди.


С различни режими на шофиране


Дизелът е 1.6 литров. Независимо от мотора, "Хюндай Кона" ще може да се поръча със система за промяна на настройките на основните възли и агрегати в три режима – нормален, еко и спортен. В спортен режим например, автоматичната скоростната кутия превключва при по-високи обороти, а воланът става по-тежък.

"Хюндай Кона" претендира, че задава стандартите при компактните кросоувъри

© Хюндай


"Хюндай Кона" ще е сред малкото компактни кросоувъри, който ще могат да се поръчат освен с предно предаване и със задвижване 4Х4. Тук е моментът да припомним, че при модели на "Рено", "Пежо", "Ситроен", "Форд" и други няма такъв избор.


Вдъхновен от комиксов герой


Любопитна подробност е, че версиите с предно и задно предаване имат различно окачване на задния мост. "Хюндай Кона" ще се предлага и в специална версия, вдъхновена от комиксовия герой на "Марвел" Железния човек. Автомобилите от нея ще са с 4 см по-широки, ще имат различно оформление на фаровете и стоповете и ще са качени на 19 цолови джанти, в средата на които ще е маската на героя.


В България "Кона" ще дебютира вероятно през септември. На първо време производството ще е в Корея.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1987 Неутрално
  2. 2 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 953 Неутрално

    "...че задава стандартите при компактните кросоувъри"

    М-мм, по отношение външния дизайн, наистина основателна претенция.

  3. 3 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Страхотна странична линя. Вторият ред задни и третия ред предни светлини развалят всичко.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  4. 4 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Другия в корейския Алианс- Киа Ниро ги изпревари + това е хибрид.
    Като ги погледна и двете са много сходни коли по големина, просто хюндай позакъсняха -както написаха на много места в субкомпактния клас. Туксона, Санта фе-то(санта фе спорт в щатите) и Гранд санта фе(санта фе в шатите)са вече други вече класове -съответно по-големи и по-дълги на дължина.
    Конкурентите са му реално:Нисан джук, пежо 2008,киа ниро, кросланд Х на Опел и др.

  5. 5 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Приятен автомобил-поне така изглежда външно. Задвижване 4Х4 е добро предимство. Развлекателната система за мен е на последно място. Гамата от мотори също е прилична. Остава собственици на кросовъри Хюнде да кажат нещо по експлоатацията на колите си.

  6. 6 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Хюндай никакви стандарти не може да задава в сегмента на колите въобще. все едно да кажеш че дачия задава стандарти. Хюндай прави тежко оборудване и кораби добре,но коли-не.

  7. 7 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Някой забеляза ли приликата с Инфинити?

  8. 8 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 726 Весело

    До коментар [#6] от "pavur":
    „Хюндай никакви стандарти не може да задава в сегмента на колите въобще...“

    Главното конструкторско и дизайнерско бюро на Хюндай е в Германия с персонал около 2000 човека. Негов шеф е бившият главен конструктор и дизайнер на Мерцедес. Та е въпрос дали може или не може да задава стандарти...

  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#6] от "pavur":

    Кои първи предложи 5 годиша ПЪЛНА гаранция на всички модели ?. В онзи момент ВФ даваха максимално 3, Опел даваха стандартно 2 и трета срещу още парички. Дори ТМ даваха 5 години само на отделни модели.
    Да не говорим за уж "иконите" като БМВ и Мерцедес които още не могат да надскочат 3 години и то на доста скъпи автомобили където се предполага да могат да гарантират качеството.
    Не случайно си взимам нови автомобили само Хюндай и Кия вече 10 години

  10. 10 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 455 Любопитно

    еднолитровия и двулитровия двигател с еднакъв въртящ момент почти - странно кой би взел доста по-тежкия и вероятно по-скъп двулитров при това положение...
    Можеха да се понапънат с размера на колелата още малко нагоре, но повечето двигатели са слабички за целта...

    Stef
  11. 11 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#9] от "m17":

    първи бяха КИА с тяхната седем ли,колко години. и кво? все още на КИА абревиатурата се чете:Килед Ин Асембли. за европейските марки е ясно,че предлагат 2-3 години и за всяка екстра си плащаш като поп и все още продават коли с основно оборудване- чекръци за сваляне на стъклата, без климатик и странични огледала дето ги нагласяш аналогово,с лостче. оправдават се с лошите пътища и кофти гориво дето се продава у нас. пикам ти на седем годишната гаранция на киа-та,дето ше се разправяш нон- стоп с дилърския център,дали оплакването ти е заради качеството или заради''неправилна експлоатация''. центъра на Тойота във варна са най-зле в това отношение-жената три пъти ходи да се оплаче от скрибуцащи накладки и завишен разход на гориво, на кола на близо 4000 км пробег. едва ли не са я обвинили че е калпав шофьор и че пали,кара два км и гаси. и й обяснили,че трябва да изчака 5000 км за да се ''разработи''феродото. тя ги попитала нормално ли е чисто нова кола да скрибуца като стар икарус. само сумтяли. въобще ,качеството на колите от всички марки спадна рязко и това официално се отчита от ежегодното проучване сред потребителите . все пак на челни места са лексус,мазда и Тойота,а корейските са назад.

  12. 12 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#2] от "1_april":

    Всъщност по отношение на "футуристичните фарове" са доста подобни на Ситроен ми се струва...

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Много грозно. И вътре и вън.

    Странно, в последните години корейците докарваха доста приличен дизайн, това вероятно е чисто тяхна концепция, затова е толкова грозно.

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#11] от "pavur":

    Абе вие някога карали ли сте нова Киа ( марка на Хюндай) или Хюндай ?. Както ви казах 10 години ползвам НОВО автомоби от тези марки и грам проблеми нямам. Досега едно нещо не са ми сменили гаранционно просто защото не е имало нужда. Консумативите са доста конкурентни, обслужването е бързо - в Хюндай в Младост дори няма нужда да се записвам за облужване. Щети по каското отстраняват приемливо бързо освен след градушката когато им дойде малко множко. С една дума това са комфортни автомобили за хора които искат да си ползват колата.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3038 Неутрално

    Мене лично ми е интересно, как ще се държи двигателя с цикъла на Аткинсън... Чета тук-там, че е по ефективен, което би трябвало да означава, че е по-икономичен. Ама, дали е така на практика...?

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Какво Ви пука за гаранцията, ако няма кеф? Ако си взимате нова кола надали е карате повече от 4-5 години.

  17. 17 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Предницата за мен е грозна.

  18. 18 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#14] от "m17":

    не съм.имам роднина който си купи чисто нов ''спортидж'' през 2013-та ,2 литра двигател. не издържа и го продаде докато още беше в лизинг две години по-късно. качвал съм се няколко пъти- за да чуеш нещо по радиото на високи скорости,трябва да го усилиш почти до края. бързоизносващи се свещи, сменяха му дефектирали уплътнения на впръсквателния колектор. 16 клапановия двигател лесно прегряваше. прееба му се и някаква електронна помпа,за която чака месец и половина.

  19. 19 Профил на doctorwb
    doctorwb
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "anarhochristian":

    Абсолютно - малко Инфинити , малко Мазда ...

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#18] от "pavur":

    Сигурно вашия роднина е голям карък. Имам поне 10'тина познати с нови Киа и Хюндай, модели от 2011 до 2017 всякакви класове - от и20 до СантаФе. И най-голямата повреда за която съм чувал е шарнир ( сменя се гаранционно) и някакъв пръстен на окачаването на волана на един Спортидж, сложиха му оборотна за 2'те седмици докато дойде новата. Щетите по каското са отделно но там са основно брони, фарове и драскотини.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK