Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

© МРРБ



Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти по най-старите участъци на автомагистрала "Хемус", каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на ведомството. Той присъства на пускането на ремонтираната дясна тръба на тунел "Ечемишка" на аутобана. Средствата за ремонтите по "Хемус" ще се осигуряват поетапно.


Обновеният тунел е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г, като от тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт. Ремонтът в тръбата за Варна започна на 1 септември, като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София.


Обновяването е струвало около 12 млн. лв, осигурени от републиканския бюджет. Тунелът е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Монтирано е и енергоефективно осветление.

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

© МРРБ


В момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел "Ечемишка". Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата, посочи министърът.




Николай Нанков коментира, че заради закъснялото с близо два месеца начало на строително-монтажните работи по мостовото съоръжение след тунел "Витиня" в посока Варна при 33-ти км на "Хемус", работата там се очаква да приключи до средата на месец август.

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на старите участъци от "Хемус"

Лявата тръба на тунел "Витиня" в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още министърът.


Другите необходими строителни работи, които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година. По тази причина и ремонтът на активната лента за движение от "Тракия" след Пловдив в посока Бургас ще започне след 15 септември.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Бойко ще ги даде, той за матряла, няма проблеми.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4608 Неутрално

    Тази магистрала илезе златна...
    Колко вили и къщи се построиха от нея...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5018 Весело

    220-240 млн лв не са ли малко, няма да има за крадене.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6642 Неутрално

    Еха, ще има доста за усвояване по правилата на играта

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Тия милиони за нищо ги нямат. Реално,колко се харчат по направление не се знае, както не се знае и от корупция колко влизат в банковите сметки на върхушката и гравитиращите около нея мошеници. Щом за смяна на плочките около НДК се дават 5 милиона лева можем да направим основателно предположение,че тия пари ще отидат в сметката на "наш човек" -производител на тия "златни" плочки.

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    Те пак много издържаха, за разлика от новопостроените на 'Тракия".

  7. 7 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 521 Неутрално

    ", които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година."

    Значи признавате, че магистралата е опасна, така ли? При това положение, затваряй и се радвайте на народната любов! И стига оправдания с нямане на пари и други, след като подарявате едни милиарди значи има.

  8. 8 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Четвърт милиард лева! Евала на холдинга!

    Every cradle is a grave.
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Тъпанар от ГЕРБ:
    ...и е в експлоатация от 1984 г, като от тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт.

    Кога да очакваме следващия ремонт? През Септември?

  10. 10 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    20-30 км. По приблизителни пресмятания, съгласно други ремонти. В други мерни единици - 5-6 канавки.

  11. 11 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Май ГЕРБ си намериха нова златна кравичка, след като ремонтите по Цариградско много се набиха на очи и почна да смърди.

    Every cradle is a grave.
  12. 12 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 418 Неутрално
  13. 13 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Докато я построят тази магистрала, готовите от преди 30г. участъци ще трябва наново да ги строят

  14. 14 Профил на Martin Pavlov
    Martin Pavlov
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Хм, за другото не знам, но осветлението реално струва:
    Телата 128016 лв с ДДС ( монтирани по късата страна ( 310 мм ) 765 м * 2 = 474 тела) без рамката и при параметри, при които вътре може да се печеш (LED Street light Granada 2 112W 5000K IP66 100Lm/w)
    Рамката пак толкова ( вкл. кабела )
    Труд * 2
    = 512 064 лева с ДДС
    Това трябва да е максималната цена за осветлението, като наистина страшно съм надул мощността.
    Ако някой има СМР по тази точка, да даде, колко точно по документи са платили "нашичките" ?

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    Абе..., какво мрънкат ГЕРБ-ерите сега и се оправдават?! Ама струвало, еди колко си...! Ами, да струва, колкото си иска! Мене никой не ме пита дали имам пари за винетка, застраховка, данък или за ремонти по ходовата част, заради дупките! Трябва да си платя и си плащам! В замяна очаквам поддържани и свестни пътища, отворени и годни за ползване през цялата година! Но, както обикновено получавам дупки, прахоляк, липсваща маркировка и знаци, затваряне заради две педи сняг...!
    Между другото, ГЕРБ обещаха и цяла магистрала Хемус до края на мандата!!! Забравихте ли...??!

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Еми нали направихте винетката 100 лв. Действайте!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  17. 17 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 284 Неутрално

    То не останаха живи данъкоплатци в тази държава. Управляващите ще трябва скоро да си внесат. Борисов вероятно ще избяга като Станишев на европейска службица след 1-2 годинки. Като гледам дава съвети насам-натам по европейски въпроси тия дни.

  18. 18 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Това прави по близо 16 000лв на метър?!? За едната хидроизолация, асфалт и нови лампи?!?
    Ааа - забравих данък клан Б. и данък клан П.

  19. 19 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Пък за старите участъци на Тракия нищо не пише. А старите пътища скоро ще ги отпишат напълно. Българийо, майко мила, каквото сама си правиш, никой не може ти го направи.

  20. 20 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Да се разбира следното:
    Седнахме на масата, дълго изчислявахме, че от 30-50 милиона за асфалт, заплати на негрите и гориво за техниката, пресметнахме, че можем да фактурираме 220-240 милиона с комисионните и кражбите ;)

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 990 Любопитно

    Щом така е преценило избраното на слободни избори правителство, значи са нужни! Тези пари сигурно са нужни на Пеевски и Черепа и на контролираните от тях офшорни фирми-но това е демокрацията!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Е тя цялата до Ябланица е 70 км и всички отсечки бяха ремонтирани от Бочето последните 10 години.

    Аз нямам спомен да не е имало отсечка да не е ремонтирана и да е със стар асфалт, т.е. голяма част от тези 45 км, които пак са за ремонт са просто зле заради некачествени ремонти и сега пак същата мафия иска да ги ремонтира.

    Ми че то това идеално перпетум мобиле.

    Ремонтираш некачествено на тройни цени, след 5 години народът е забравил и всичко пак е за ремонт.

    Няма гаранционни срокове, сладка работа.

  23. 23 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 636 Гневно

    Абе я не се занимавайте с глупости. Кой софиянец ще тръгне по тази магистрала? А важното е къде пътуват софиянци (и "софиянци" най-вече), нали? За тях трябва да има магистрали. Северна България кучета я яли, то някой остана ли там въобще? А 240 милиона са си 240 милиона - и за НДК ще има, и за захлебване ще остане.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK