Прокарване на шосетата през пустеещи земи и телефонно покритие на магистралите предвижда нова наредба

Прокарване на шосетата през пустеещи земи и телефонно покритие на магистралите предвижда нова наредба

© Цветелина Белутова, Капитал



Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи и до 10-метрова зона, в която край пътя да няма никакви обекти, предвижда проект на Наредба за проектиране на пътища, публикувана за обществено обсъждане на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. След приемането им, правилата ще важат при проектирането на нови и при реконструкцията на съществуващи шосета.


В момента проектиране на пътища и съоръженията по тях се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти и др, се казва в аргументите в подкрепа на документа.


Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. Приоритетно те ще минават през необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да вървят само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.




Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона, в която не трябва да има билбордове, преместваеми обекти, дървета, стълбове и други препятствия, започва от края на активната лента за движение, варира от 1.5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.


С наредбата се въведени и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири пътни потока, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия. Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.


В документа е обърнато внимание и на велоалеите, като те трябва да широки минимум 1.25 метра, ако са за една лента на движение и 2 метра при две ленти. Общите алеи за колоездачи и пешеходци, трябва да са широки минимум 2.50 метра.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Проблема не е че няма шосета през пустеещите земи, а че повечето шосета приличат на пустеещи земи! Или казано по-просто тупаме топката докато пиарите измислят ново амплоа на банкянския бек.

  2. 2 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1248 Любопитно

    "....шосетата през пустеещи земи....."
    Опаа!
    НяКой се готви да рекетира дребните собственици, които не са в състояние да обработват маломерните си поземлени имоти и иска да ги подтикне, да ги дадат за комасация в полза на мафиотите- зърнари или други наши другари, едри земевладелци?
    Как досега не беше хрумнало на БГ правителството?
    Явно това ще е някакъв свеж принос на обединените фашисти...

  3. 3 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1064 Любопитно

    Нова фаза на далаверките със заменки, а?

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  4. 4 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 285 Неутрално

    А има ли магистрали и скоротни пътища без телефон (мобилен/клетъчен, че и бабите на село са вече мобилни. Някой да им каже на законотворците, че теле-то идва от жица) или без радио (не коментирам избора, но го има), ако говорим за радиото в смисъл на радиоразпръскване?!

  5. 5 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Колко ли "път"-чета с държавни пари ще бъда построени до частни вилаети

  6. 6 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Май пътища си има, само дето приличат на лунен пейзаж. Не е лошо, освен асфалт, да им сложат и маркировка! С маркировката даже в София положението е зле.
    Иначе въвеждане на зона край пътя без билбордове и пр. е много добре. За кръговите "кръстовища" - много умно трябва да се подхожда, защото когато са твърде много или на неподходящо място, са по- опасни от просто кръстовище. Дано не залитнат в направата на всякакви островчета, островчета за светофарчета за велосипедисти и пр., така че един иначе широк прав път да стане с множество препятствия и да се стесни с по 1 лента....., за да се затрудни максимално движението.
    Да не споменавам колко пари може да се усвоят от правенето на островчета, кръгчета и осморки.
    Дано доживеем време, когато по трасетата на магистралите ще има уай- фай. Така де, плащаме винетки, данъци и пр., това може да се направи.

  7. 7 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1806 Гневно

    До коментар [#6] от "danid":

    Те пътищата ще заприличат на осморки и змейки с тия изисквания. Навремето ги е имало, затова през последните 50-тина години се изправят при възможност разни безсмислени чупки, които удължават двойно пътя. Сега пък ще ги завиваме, че нали ще слагаме катализатори на всички коли и да им увеличим километрите, та да могат да изпушат достатъчно газове, да не прецакаме бизнеса с екология и климатични промени.

  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1806 Гневно

    Между другото, някой в МРРБ виждал ли е велосипед, щото тия, дето аз съм виждал малко трудно ще се разминават двупосочна на алея, широка два метра.

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10597 Неутрално

    Нещо много странно изглежда това описание на плановете за промяна...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Проблема не е че няма шосета през пустеещите земи, а че повечето шосета приличат на пустеещи земи! Или казано по-просто тупаме топката докато пиарите измислят ново амплоа на банкянския бек.
    —цитат от коментар 1 на telqk


    Повече мязат на пустеещи Луни, мен ако питаш...

    "We're not gonna take it! Anymore."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK