"Даймлер" изтегля 3 милиона дизелови автомобили, заради отделяните вредни емисии

"Даймлер" изтегля 3 милиона дизелови автомобили, заради отделяните вредни емисии

© Reuters



Германският автомобилостроителен концерн Даймлер (Daimler), за който има подозрения, че е мамел за нивото на замърсяване на автомобилите му в Германия, обяви днес, че изтегля над 3 милиона коли с дизелови двигатели от марката си Мерцедес в Европа, предаде "Франс прес". Те ще бъдат подложени на актуализация на софтуера, така че вредните емисии да бъдат намалени.


"Даймлер" вече обяви, че ще има подобна кампания сред своите автомобили, но ставаше думата за значително по-малка бройка.


Миналата седмица германски медии съобщиха, че компанията, вероятно от 2008 до 2016 година, е продавала в Европа и САЩ коли с по-високо ниво отделяни вредни емисии, от обявяваните.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Фирмата "Даймлер" тварди, че с маменето при измерване на вредните газове при лабораторни условия не е нарушила нито един немски закон.

    Което силно ме съмнява. Но ще минат с глобата "по-леко" от Щатите. Няма заместител на дизелови автомобили освен Мерцедес. Яко тровят населението, но на кой му пука

    Es muß Geld fließen!
  2. 2 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 294 Неутрално
  3. 3 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Вече не е ясно кое е реклама и кое е истерия. Практически ако Даймлер и ВАГ замърсяват над това, което рекламират, то останалите дизели не ми се мисли какво правят. Дизелът не е проблем заради личните автомобили, а защото е основното гориво за превозвачите... Аз мисля обаче, че се прави опит за баланс между избора на дизелови и бензинови двигатели, защото последните 2 десетилетия определено минаха под знака на дизела. И разбира се някаква политика за насърчаване на покупката на електрокари и хибриди, които до момента впечатляват само с рекламни кампании и са твърде далеч от рационалния избор...

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5158 Неутрално

    Явно всички са мамили и дори продължават да мамят! Необходими са нови стандарти за изпитване при по-реални, а не лабораторни условия. Същото се отнася и за консумацията на гориво. До преди няколко години трябваще да добавиш един литър към данните на производителя, за да получиш реалната консумация. Сега вече трябва да добавиш два литра!

  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Що не обесят за ташунките мениджърите, които вземат по 5-6 млн на година, а нищо ново не са постигнали, освен че излъгаха тъпата публика?
    Тези идиоти поне едно нещо успяха да направят без да искат -
    отовриха пътя на Е-Мобила.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    "Миналата седмица германски медии съобщиха, че компанията, вероятно от 2008 до 2016 година, е продавала в Европа и САЩ коли с по-високо ниво отделяни вредни емисии, от обявяваните."
    Миналата година излъгаха за вредните емисии на "Фолсваген", сега на Даймлер. По принцип дизеловите двигатели трябва да бъдат окончателно забранени, те не отговарят на съвременните изисквания за вредност на газовете.

  7. 7 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    И сега като актуализират комповете ти да видиш 307 с по динамични показатели от AMG :D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Тарикатите от Даймлер стига да можеха нямаше да изтеглят каляските?!
    Няма ли поне да уволнят сега някой висш меринджей за парлама?
    Или поне онзи шут Цече да си обръсне мустака?

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Голяма катастрофа е, че една кола със мощност 100-200 конски сили, гори с 10 или 20 % повече от обявеното. А за един ТИР с мощност 600-800-1000(!) к.с.и повече, от 5 до над 10 ПЪТИ по-мощен двигател от колите, никой нищо не споменава!!! Няма Евро 3, 4, 5 и 6, няма нищо. За дизеловите локомотиви, които са МНОГО ПЪТИ ПО-МОЩНИ от ТИР-овете, също нищо не се говори. За корабите и особено танкерите и контейнеровозите, които са МНОГО ПЪТИ ПО-МОЩНИ от локомотивите също нищо!!!! Мощността на танкерите е различна, но по-голяма от мощността на 1 000 (хиляда) леки коли и за тях няма екологични норми! Само ще добавя мощните строителни и селскостопански машини. И те не замърсяват.
    Само колите замърсяват, защото са предимно лична собственост и ще плащаме каквото ни принудят. Другите са собственост на компании и срещу тях е по-трудно.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#6] от "proza": "По принцип дизеловите двигатели трябва да бъдат окончателно забранени, те не отговарят на съвременните изисквания за вредност на газовете."

    С дизелови двигатели се задвижват камионите, ТИР-овете, всички строителни и селскостопански машини, дизеловите локомотиви, корабите и др. Ще ги забраним ли? Всички те изгарят повече дизел от колите! Не мога да си представя дизелов локомотив или трактор с бензинов двигател. Възможно е с бензинов, но ще гори повече и ще замърсява поне колкото с дизелов.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3612 Неутрално

    До коментар [#3] от "m_style":
    Премерен коментар без излишен ентусиазъм и лозунги.
    +++++++++++++++++++++++

    Еретик
  12. 12 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Остава да хванат и всички от Порше холдинга, БМВ и другите. Няма да начин и те да не мамят.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  13. 13 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Даймлер не е първа изобретила измамата. Но фирмите не искат да инвестират в нови технологии за по-дизелоспестяващи автомобили, прекалено скъпо им идвало ново разработване, което няма да доведе до повишение на акциите на борсата. По-добре да се мами, това довежда до повишение курса на акциите и повече бонус за шефа и тези от борда. Затова наказанието трябва да е страшно, и да засяга всички, за да се научат да не повтарят. Предимно финансово, без затвор и други глупости.

    Es muß Geld fließen!
  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Остава да хванат и всички от Порше холдинга, БМВ и другите. Няма да начин и те да не мамят.
    —цитат от коментар 12 на Taiga


    А Лада, Москвич и Волга да ги хванат ли?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  15. 15 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    До коментар [#6] от "proza":

    А може би съвременните "изисквания" (кой ги изисква?!?) не отговарят на съвременните дизелови автомобили?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#10] от "quatro_4x3":

    дизиловите леки автомобили горят нафта под носа ни в градовете, а не на аутобана, полето или в океана.

  17. 17 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":

    Така е, но нали целта е да не замърсяват, без значение къде точно. Атмосферата е една. Ако някой запали цигара в помещението, в което си, няма съществено значение в кой точно ъгъл го прави. Съвременните дизели с катализатор и филтър за тв. частици(които в България ги махат), са доста по чисти от старите. Отделно за еднакво разстояние изгарят с около 1/3 -1/4 по-малко гориво от бензиновите и изхвърлят с толкова по-малко газове. При дизелите съставът на тия газове е по-кофти. Решението е забрана на едните и на другите, но още не сме в състояние да си го позволим. Но нещата отиват на там. Нямам в предвид България, а целия свят.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  18. 18 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#10] от "quatro_4x3":дизиловите леки автомобили горят нафта под носа ни в градовете, а не на аутобана, полето или в океана.
    —цитат от коментар 16 на Ф.Нинов


    Модерните дизели имат редица филтри, които щом покриват изискванията на Евро 5 и 6 значи са достатъчно "чисти" като за кола. Вече старите дизели, които са преди ДПФ ерата трябва да се ограничат и да се облагат с повече данъци за да се купуват модерни коли.

    Ако беше такъв проблем модерния дизел ЕС щеше да го е забранила или да върви в подобна посока. Проблемът е старите дизели, не новите. Както и бензините...

  19. 19 Профил на shristov
    shristov
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":

    От месеци наред няколко големи (и стари) строителни машини горят ежедневно дизел пред офиса ми. Огромна част от леко-товарните автомобили са нафтови и кръстосват непрекъснато града.

    Като бонус специално за София, изгорените газове от тировете по околомръсното бавно и сигурно се разнасят над града поради географията на терена около него.

    За старите автомобили изобщо не ми се и говори.

    Пиша това с ясното разбиране, че по света нещата изглеждат - и стават по-добре. Но наистина, контейровозите цапат юнашки - доколкото знам, 10-те най-големи произвеждат повече емисии от всички леки автомобили накуп.

  20. 20 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 321 Неутрално

    До коментар [#18] от "Dreamep":

    Да, ама компаниите ги глобяват за нови дизели, не за стари ;)
    Излиза, че и новите са "мръсни", не колкото старите, но все пак "мръсни".

  21. 21 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    ами самолетите къде ги забравяте
    200 пътника 20 тона керосин

  22. 22 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#18] от "Dreamep":Да, ама компаниите ги глобяват за нови дизели, не за стари ;)Излиза, че и новите са "мръсни", не колкото старите, но все пак "мръсни".
    —цитат от коментар 20 на jif44392826


    Да, защото иначе ако минат отгоре плащат глоби. Как се очаква 3-4-5 литра двигател да мине същите изисквания като двигател 1-2 литра? Технически не знам как е, но след като вече масовитеп производители трудно слагат 2 литра двигатели то тогава какво става с премиум модели с 4-5 литрови двигатели?

    Глобяват ги, защото лъжат. Не е ясно дали минават някакви граници, някои може да не успяват да минат изискванията, някои просто целенасочено от рекламна цел го правят. Ние трудно ще намерим детайлна информация какво що. Но съм сигурен, че моят дизел е в пъти по-чист от пушещи черно дизели (като предната ми). Иначе предпочитания дизел бензин нямам, така се случва при мен.

  23. 23 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2484 Весело

    До коментар [#13] от "slan777":

    "Даймлер не е първа изобретила измамата."

    Да бе, Даймлер е приел директивата за замърсяването на нафтата с боклуци- биодизел и др. мазнини.
    Ако нафтата е изчистена от азотни и серни съединения, ще се отделя само чист природополезен СО2. Тъй де, както се грижим за "щастливите кокошки", що да не се грижим за "щастливите циано-бактерии" (СО2 е основна храна за синьд-зелените водорасли - колонии от циано-бактерии).

  24. 24 Профил на fanniemae
    fanniemae
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "m_style":

    А защо мислите, че другите не могат да са по-добри и честни. "Да живеят германските измамници"

  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Разстроено

    До коментар [#3] от "m_style":

    Под знака на дизела в Европа, в останалия свят при леките автомобили дизела не е толкова разпространан.
    Относно маменето и от Мерцедес (която е любимата ми марка автомили) мога само да кажа, че и те и Фолкцваген и който и да е друг който мами трябва да им скъсът "трътките" от наказания, но като гледам ще им се размине, ковто е супер жалко.
    Всеки, който мами да си носи пълните последствия, а не да отбиваме номера, че го наказваме.

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#14] от "quatro_4x3":

    Ако са мамили да ги хващат и тях!
    Стига сте го обръщали на политика, какво като са немци, да ги оставим да мамят ли?

    Фен съм на Мерцедес, смятам, че са най-добрият автомобил от масово произвежданите, личният ми автомобил е от тази марка, бензинов е, защото не харасвам дизели. Но в тази ситуация трябва да ги изкъртят от глоби и наказания, да си носят последствията и Мерцедес и който и да е друг, който мами!

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2484 Весело

    До коментар [#25] от "ivan_":

    "Относно маменето и от Мерцедес"

    За това ли: "Те ще бъдат подложени на актуализация на софтуера, така че вредните емисии да бъдат намалени." иде реч?

    Мамене е - при едно и също некачествено гориво, една и съща горивна камера, един и същ катализатор (дори леко износена), актуализацията на софтуера само може да увреди мощността за да няма природосъобразен СО2. Сиреч, ако съм си купил Х единици конска сила, след актуализацията ще ходя без конска сила. Данъкът (преди и митото) се плащат на мощност, а не на софтуер.

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#27] от "wanderer":

    Не разбирам аз, добре, че статията не е много дълга:)

    Бих предположил това:
    "Миналата седмица германски медии съобщиха, че компанията, вероятно от 2008 до 2016 година, е продавала в Европа и САЩ коли с по-високо ниво отделяни вредни емисии, от обявяваните."

    По ми изглежда на мамене, но пък какво ли разбирам аз от писан текст:)?

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#24] от "fanniemae":

    Отговарям ти, личен опит:
    За да не звучи рекламно - френските дизели, които съм ползвал харчат много по-различно от обявеното, докато дизелите на ВАГ /Ауди/ харчат почти точно по книжка. Та ако Ауди лъже за емисиите, какво да очаквам от тези, които лъжат много повече дори за разхода? Има и друго - ВАГ излъгаха за т.нар. "клийн дизел", т.е. че са успели да направят едва ли не незамърсяващ дизел. Другите фирми не посмяха така агресивно да се рекламират, но това съвсем не означава, че дизела на ВАГ е по-замърсяващ от аналозите си.

  30. 30 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivan_":

    Я виж статистиките за продадените нови автомобили в ЕС последните 20г. и ми кажи, че дизела не е взел надмощие над останалите! в някои страни има продажби 70/30 в полза на дизела!

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#30] от "m_style":

    За Европа е дизела, спор няма!
    Пиша за извън Европа, дизела не е по разспространен от бензина.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivan_":

    Не виждам ка на ФВ им се е разминало, след като ги отръскаха с близо 20 милиарда. По-скоро на Джи Ем им се размина, защото убиха над 100 души и платиха под милиард.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#24] от "fanniemae":

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/all-diesel-car-brands-in-europe-are-even-more-polluting-than-volkswagen-study-111352_1.jpeg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#26] от "ivan_":

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/all-diesel-car-brands-in-europe-are-even-more-polluting-than-volkswagen-study-111352_1.jpeg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dreamep":

    При дизелите проблемът е емисиите на NoX. Начинът по който гори просто отделя повече. В същото време отделят по-малко CO2, дават повече въртежен момент, и при по-малки обороти.
    Последно време малките форсирани бензинови двигатели са станали много близки до дизеловите. Малките дизелови двигатели сигурно ще изчезнат. Единственият шанс за дизела е да се промени нещо в начина на горене (например по-ниска температура), или да се направи пробив във филтрите и урята.
    За сега по-големите дизели остават полезни, но не се знае до кога. За големите двигатели на премиумите, може би хибридите (може дори и дизеловите хибриди) ще станат стандартни. Аз не съм против, защото това може да отложи пълното заместване на ДВГ. За мен електрокарите няма как да са същото.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    Размина им се, защото ги "отръскаха" само 20 за екология.
    За "неконкурентност"не ги докоснаха, а там сумата може да стигне и 100 млрд. и то допълнително към тези 20.

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#36] от "ivan_":

    Хаха, 20 милиарда било разминаване? Те разни дори предричаха фалит на ФВ, разпад на ВАГ. Хубаво, че продажбите бързо пак тръгнаха нагоре. Тоест, жалко за пропилените мечти на някои:)

    А това да твърдиш, че глобата била за екология е просто смешно. Сметни какъв е ефектът върху екологията на 400,000 дизела произведени след 2008 и с филтри в огромна страна като САЩ. Това, че доста пари ще отидат и за екология не означава, че има толкова нанесени щети.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Весело

    До коментар [#37] от "deutschwagen":

    Интересен човек сте вие?
    И по други теми сме си писали и там сте неадекватен!

    Аз нищо не твърдя!
    За какво е плащането? Тези 20 които платиха и останалите неща с изтеглянето на автомобили, промяната на софтуер, каква е първопричината?
    Да не би случайно да е надвишаване на емисии от изгорелите газове на дизелови двигатели произвеждане от концерна?
    "Скандала" започна от решение на американска агенция за защита на околната среда и нарушение на Закона за чист въздух!
    За вас това може да не е екология, но за останалия свят е!:)

    И понеже ги санкционираха само за екология и не ги санкионираха за измама и нарушаване на конкуренцията, където глобата щеше да е 10% от приходите за период от 10 години за дизеловите им автомобили твърдфя, че им се размина и то само заради натиск от Германия да не ги фалират, понеже това вече щеше да означава фалит или разбродаване на концерна на части.

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivan_":

    Абе аз не знам кой е неадекватния тук, както и в другата тема, където повтаряше наквкаи глупости като грамофон, игнонираше материалите които показах, и на края просто спрях да се занимавам.

    Ти да не би да си изчислил екологичните щети от дизелите, както те помолих? Шеървай с нас ако е така. Всеки зане, че темата е екология. Но някои като теб май не правят разлика между екологични щети и compliance, демек спазване на регулациите и законите. Екологичните агенции откриха и се занимават с този случай, защото става върпсо за РЕГУЛАЦИИ за емисиите, умнико. И така като се деуш и претендираш да си по-умните, поне чил ли си, че голяма част от глобата отива дирекно при клиента? Това са 4000-6000 долара за всеки клиент с 2.0 ТДИ, а за 3.0 ТДИ обезщетенията стават още по-големи. Това е отделно от изкупуването на колите по последната цена преди скандала, или поправянето им (което може да доведе до допълнителни компенсации). Клиентът какво ще прави с тези пари, ще сади дървета ли, специалисте? Не очаквам кохерентен отговор от теб, нито за миг да се замислиш над фактите такива каквито се, а не такива каквито ти си ги представяш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Неутрално

    До коментар [#39] от "deutschwagen":


    Виж сега, няма никакво значение това дето го пишеш!
    Наказани са за нарушение на изисквания свързани със екологични изисквания.
    Наказанието им е заради екологично нарушение!

    Дали размера на наказането е съизмеримо със замърсяването - това не съм коментирал, това ти се опитваш да го коментираш!
    Но то няма никакво влияение върху причината - тя е екология!

    Та затова ти пиша за неадекватност.
    Пишеш за изчисляване на размер, а аз ти пиша за причина, малко са различни двете неща!

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#40] от "ivan_":

    Направо ме уби. Значи аз съм бил "неадекватен". Яко си се объркал, ама много яко. Именно ти се опитваше да докажеш, че им се било разминало. Това помня, че го беше говорил и преди месеци. Никога не съм поемал темата за екологията, ти започна да говориш за това. Аз само ти показах, че изобщо не им се е разминало и глобите съвсем не се изчерпват с някакви си екологични щети. И сега изавденъж размерът и съизмеримостта не били важни:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2991 Весело

    До коментар [#41] от "deutschwagen":

    Е, тя "темата" за екологията и аз не съм я "поемал", даже и проблема не аз съм го създал, усещаш ли се, че и двамата коментираме ставащи някъде другаде и с някой друг неща?

    И всички останали са на моята позиция, та възможно е ти да си единствения адекватен, а всички останали да са неадекватните...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK