В ЕКО-Рали България ще участват 15 електромобила

В ЕКО-Рали България ще участват 15 електромобила


Електромобили, производство на компании като "Тесла", БМВ, "Рено", "Киа", "Хюндай", "Опел" и "Нисан", ще участват в поредното издание на ЕКО-Рали България, съобщиха организаторите на пресконференция днес. Надпреварата, която е кръг от Е-световния шампионат за Е-регулаторна купа на FIA за нови енергии и задвижвания, ще се проведе от 28 до 30 юли 2017.


Заявки до момента са подали повече от 15 екипажа със задвижвани от електричество возила. Освен тях на старта ще застанат хибриди и задвижвани от алтернативни горива автомобили, които ще спорят за съпътстващата "Национална екокупа".


На старта на ЕКО-Рали България 2017 ще застанат претендентите за Световната купа Хесус Ехаве от Испания с БМВ i3 и Валтер Кофлер от Италия с "Тесла". Те ще се изправят срещу опитни и силно ентусиазирани български пилоти и навигатори, които искат купата от надпреварата да остане на родна земя.




Три общини ще се включат със свои екипажи в надпреварата – София, чрез екипаж на Столичния инспекторат, Самоков и Сливница, като идеята е да се популяризира използването на екологичен транспорт в населените места.


Екоралитата не са скоростни състезания, при които се гони минимално време и максимална скорост. В случая правилата на състезанието включват придвижване по пътна книга и провеждане на т.нар. регулаторни тестове, като общата идея е за икономично и екологично шофиране.


За участие в ЕКО-Рали България 2017 по изискванията на FIA се допускат електромобили, коли с горивни клетки и задвижвани от електричество автомобили, разполагащи с ДВГ, който не е механично свързан към колелата. За автомобили, задвижвани от алтернативни горива като пропан-бутан и метан, както и за хибридни автомобили се провежда и съпътстващо Национално екосъстезание, като участващите в него ще се движат по същия маршрут и ще извършват същите тестове като състезателите в Световната купа.


Официалният старт на ЕКО-Рали България 2017 ще бъде в петък, 28 юли, от 19 часа, на площад "Александър Батенберг" в София. В събота участниците ще се отправят по маршрут от София към Боровец, минаващ през Бистрица, Железница, Самоков и Костенец. Закритият парк ще е в Боровец, като в неделния ден маршрутът на надпреварата ще протече, общо взето, наобратно към столицата.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Haправете го софия-бургас и който стигне до финала без зареждане печели! Нали всички електрички гарантират вече 500 километра с едно зареждане!

  2. 2 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Haправете го софия-бургас и който стигне до финала без зареждане печели! Нали всички електрички гарантират вече 500 километра с едно зареждане!
    —цитат от коментар 1 на ban


    Ако не бяха германците да ни пробутват старите си брички, такива като тебе щяха да минават София-Бургас със коне и каруци. Сега продължи да ни разказваш как стария ти гоуф е много по-добра кола от "смотаните електромобили".

  3. 3 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Най-много ми харесва, че целта е не да се кара бясно, а интелигетно и икономично! Успех на състезателите и дано купата остане в България!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  4. 4 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Този вид състезания са заимствани от Ретро рали и наистина е похвално, че по този начин се промотират нови технологии. Но дори при тях, постигането на постоянна средна скорост понякога е сериозно предизвикателство.

    Дано организаторите се справят по-добре тази година, успех на участниците!

    А на традиционните Рали състезания последното нещо, което може да си позволи един пилот е да кара бясно ... само така изглежда ;-)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK