И "Порше" влиза в електрическата формула

"Порше" има дълга и успешна история в серии за издръжливост, като 24-те часа на Льо Ман, но вече приключва с тях.

© Порше

"Порше" има дълга и успешна история в серии за издръжливост, като 24-те часа на Льо Ман, но вече приключва с тях.



Порше" ще се състезава със заводски отбор в електрическата Формула E от 2019 година, съобщиха от компанията. Преди това, още в края на тази година, концернът ще преустанови участието си в клас LMP1 на Световния шампионат по издръжливост.


Новината идва броени дни, след като и от "Мерцедес" обявиха включване в електрическата формула също от 2019 година. Промяната на приоритетите при моторните спортове при "Порше" е свързана с посоката, поставена пред компанията от нейната стратегия за развитие до 2025 година. Според нея "Порше" ще разработва комбинация от чисти GT автомобили и напълно електрически спортни модели.


Формула E са първите в света състезателни серии с електрически автомобили, започнали на 13 септември 2014 г. Международната автомобилна федерация или FIA, отговаряща също за Формула 1, организира сериите, за да подкрепи електромобилността и да запали повече млади хора за моторните спортове.


За разлика от повечето други серии сезонът започва през есента и приключва през лятото. Местата на състезанията са специално проектирани улични трасета в сърцето на големите градове, което означава, че спортът идва при зрителите - а не обратното.

Към момента в надпреварата между електрическите болиди от големите производители участват "Ягуар", "Рено", "Ауди" и "Махиндра" .

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Силно се надявам до 5 години да се кача на електричка :) :) :)
    И между другото - навлизането на електрическите автомобили е без НИКАКВО участие на еко-джихадистите , а в същото време ще е с ефект в порядъци по-голям от всичките им писканици.
    И освен това въобще не е сигурно, че в планетарен мащаб средствата вложени в еко-меките са по-малко , отколкото инвестираните в разработката електричките.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2457 Неутрално

    Петроладжиите за пореден път приглътнаха на кисело.

  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    Чиста електричка не знам дали ще подкарам в скоро време, ама съм много навит на Тойота Приус плъг-ин...! Само дето, все още не се предлага в България и гони 35 хиляди евро....! Даже и соларен покрив има. :)

    https://www.toyota.de/automobile/prius-plugin/index.json #/gallery/17-850790/8

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  4. 4 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Чиста електричка не знам дали ще подкарам в скоро време, ама съм много навит на Тойота Приус плъг-ин...! Само дето, все още не се предлага в България и гони 35 хиляди евро....! Даже и соларен покрив има. :)https://www.toyota.de/automobile/prius-plugin/index.json #/gallery/17-850790/8
    —цитат от коментар 3 на tww09306483


    Мога да ти споделя с моя скромен опит, че чиста електрическа кола, е възможно най-изгодното в момента. Не говоря за цена на купуване, а като разходи после.

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1665 Любопитно

    Много са изгодни електричките, докато не се наложи да сменяш батерии. А тяхния въглероден отпечатък, никой не го коментира, защо ли?!?

  6. 6 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    До коментар [#4] от "T.M.":

    Чистата електричка, предполага каране на къси и средни разстояния. Тоест градско основно или да отидеш някъде до 100-150 километра и да се върнеш. Това, не ме устройва.
    Като знам, какви преходи правя с Астра-та по 5-6 хиляди километра... С електричка, няма как да стане...! :)
    Иначе ме блазни идеята, да си въртя градско и да обикалям из района, почти за без пари и да подминавам бензиностанциите...!
    Гледам, в махалата се появи един Ситроен Ц-Зеро. Симпатичен мъник..., предполагам около 100 километра минава без проблем. Каня се да поразпитам, тоя дето го кара, как стоят на практика нещата...

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  7. 7 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    по ми е интересно порше на педали

  8. 8 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 653 Неутрално

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.

  9. 9 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#4] от "T.M.":Чистата електричка, предполага каране на къси и средни разстояния. Тоест градско основно или да отидеш някъде до 100-150 километра и да се върнеш. Това, не ме устройва.Като знам, какви преходи правя с Астра-та по 5-6 хиляди километра... С електричка, няма как да стане...! :)Иначе ме блазни идеята, да си въртя градско и да обикалям из района, почти за без пари и да подминавам бензиностанциите...!Гледам, в махалата се появи един Ситроен Ц-Зеро. Симпатичен мъник..., предполагам около 100 километра минава без проблем. Каня се да поразпитам, тоя дето го кара, как стоят на практика нещата...
    —цитат от коментар 6 на tww09306483


    Това важи само за България, в Европа и САЩ има бързи зарядни станции. Зареждаш си батерията на колата от 0-80% за 15 минути и тръгваш отново. Иначе да, все още не можеш да изминеш много голямо разстояние, но предполагам, че и бензиновите коли в началото са били така.

  10. 10 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#1] от "qwertqwert":

    След 5 години ще е "лудница", с ново поколения батерии, поне от Тойота, цени доста по-надолу, пробег - близко до 800 км с едно зареждане + стимул от правителството в размер на 5-10 хил. лв. и изборът ще предрешен на 100%.

  11. 11 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#8] от "Булаир":

    Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.
    ---------------------------------
    Дори и да го вземем за чиста монета това изследване (а то е много спорно), за времето на живота на батериите (мин. 8 години в момента) СО2 отпечатъка на електричката в момента е над 3 пъти < от този на който и да е конвенционален автомобил.
    Увеличат ли пробега до 500 км поне и с възможност до час да си отново на пътя за нови 500 - електичките ще изместят всичко.
    Тук-там някой самотен любител на V8 ще напомня за ДВГ.
    Докато се запази инфраструктурата от бензиностанции де...
    :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  12. 12 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#9] от "T.M.":

    бързи зарядни станции.
    ----------
    = кратък живот на батериите.
    Освен това пак говорим за смешни километри .
    Имаше идея , нз докъде стигна, направо целия пакет батерии да се сменя празно за пълно, това е по-перспективно според мен.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  13. 13 Профил на zawert
    zawert
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Нагледен пример как политкоректната измама с ел. автомобилите унищожава дори автомобилния спорт .А зомбитата с настървение чакат ел.автомобилите защото щяло да бъде "беплатно".

  14. 15 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonF1":

    След 5 години ще е "лудница", с ново поколения батерии, поне от Тойота, цени доста по-надолу, пробег - близко до 800 км с едно зареждане + стимул от правителството в размер на 5-10 хил. лв. и изборът ще предрешен на 100%.
    -----------------------------------------
    Дано.
    Карах малко една Тесла - влюбих се.
    Но малко километри за извънградско, а прекалено голяма за градско.......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  15. 16 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#14] от "Булаир":

    Хайде сега пусни търсачка за същото с "faje" "debunked" :):):) и прочети пък какво пише там.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  16. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3202 Неутрално

    До коментар [#9] от "T.M.":

    Абе, бързи зарядни станции, ама само около градовете или по магистралите между големите градове. Като кривнеш настрани, тогава какво...? Плюс това не се знае, колко чакащи има на станцията и тия 15 минути, да не станат час? И колко време ти се удължава пътя, като спираш така? Отделно, бързия заряд съкращава доста живота на батериите. Какво правиш в задръствания или ако те хване времето някъде...? В обикновена кола може да сложиш туба гориво в багажника, особено зимата. Ами на електричката, какво ще сложиш?
    Засега, по моето скромно мнение, електричките са добра алтернатива за мегаполисите, които страдат от тежко замърсения въздух. Обществен, шосеен и всякакъв друг тежък транспорт си остава на течни горива, основно дизел.
    Винаги съм се питал, защо не се произвеждат и налагат, по-малки и по-леки коли с минимален разход. Не е никакъв проблем да се правят коли с разход 4-5 на сто и то в градски условия... Градовете са препълнени с огромни и тежащи по 2 тона коли, които разхождат един човек...! И за какво...?!!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...! С белната усмивка щедро да ви лъжа: Колко съм нещастен, колко съм ви длъжен...!
  17. 18 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#8] от "Булаир":

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.[/quote]

    А ако се правят и с дизелови генератори тези батерии се изхвърлят и серните съединения въвъ въздуха.Ако ползват и масло и мляко за кафето ,тези които правят батериите ,тогава значи и вредните от кравите газове може да сложим.
    Абе по-добре е , и по-здраво е с въглища като от време оно е доказано ,че по-добро от бабиното нЕма!

  18. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 895 Неутрално

    тва сигурно е едно от най-куците състезания в света. Първият сезон всички отбори имаха едни и същи болиди, после поне им позволиха да разработват собствени мотори и електроника. Ама батерийте си истават същите, всички отбори ползват еднакви. Няма зареждане, а направо сменят колите в бокса - следователно няма никакъв стимул да се развива най-слабото звено в електромобила, а именно батерията. и понеже всички ползват стандартна батерия, няма и конкуриращи се технологии и иновации.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 20 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#14] от "Булаир":

    нещо липсват в тоя доклад данните за това колко СО2 се отделя за производството на сходна бензинова кола, и колко са общите емисии след 8 години. Даже и тока да идва само от въглищни централи, по-виоката ефективност на електродвигателя дава предимство пред бензиновия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    ма то и днес се произвеждат такива мини коли с трицилиндрови двигатели, много са икономични в града. Но както на тебе не ти пасва електромобил, така на огромна част от хората не им пасва мини кола, с която нищо не можеш да пренесеш, а пътуването на магистрала е мъчение. В япония налагат кей-кар, ама това си е наказание, което на нокой не трябва да бъде причинявано.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    пътят ти се удължава с два часа между амстердам и мюнхен, и това беше преди 3 години, преди да въведат новите станции на 135 киловата, и със 85 кВч батерия, не със 100, колкото е максимума днес. Живота на батерията се съкращава, да, но ако не го правиш твърде често, ефекта е минимален. Не всеки пътува по 6 хиляди км наведнъж. А навигацията на колата ти дава информация директно колко места има свободни на зарядните станции. Остава само и да могат да се резервират, което е технически възможно.

    Не съм видял в задръстване никога някой да излезе от колата и да извади туба от багажника. Ти колко пъти си виждал? Колко от тия дето ги хвана снега на петолъчката зимата си носеха туба с бензин или нафта в багажника?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1545 Весело

    по ми е интересно порше на педали
    —цитат от коментар 7 на edin drug


    Педал за газ и за спирачка :-)

  23. 24 Профил на pbdan
    pbdan
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Бързото зареждане не е добро нито за проиводителя на ел. енергия, нито за акумулатора и не е достатъчно бързо за поребителя. Предполагам, че най-рационално е да се въведе стандартна батерия (примерно 40кВтч, 200В ) и да се застава на определено място в електростанцията, вдигат ти с кран батерията и ти слагат новозаредената. Към нея трябва да има някакъв вграден електромер, за да платиш разликата. По-мощните коли с 2 или 3 батерии.

  24. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Петроладжиите за пореден път приглътнаха на кисело.
    —цитат от коментар 2 на 442




    Не петролджиите, а истинските фенове на моторните спортове. ФЕ е една еФтина зелена реклама.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#16] от "qwertqwert":

    И шведският инсититут за изследвания на околната среда ли се оказа фейк нюз? Малиии, тоА Тръмп да е жив и здрав, отвори ми очите


    http://www.ivl.se/english/startpage.html

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#19] от "DareDebil":

    Не мога да повярвам. Освен, че съм напълно съгласен с теб, залусжаваш приз за това, че си първият който коментира темата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    "Към момента в надпреварата между електрическите болиди от големите производители участват "Ягуар", "Рено", "Ауди" и "Махиндра" .

    За успеха на този формат от значение ще бъде да влязат повече известни марки - за да ги последват спонсорите...

    I Want To Believe
  28. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.
    —цитат от коментар 8 на Булаир


    А преди да запалиш дизеловия Голф колко тона са?

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах