Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски



Карах "Рено Меган" като хечбек. Тествах го като седан. Бях зад волана и на най-спортната за момента версия "Меган" GT. Въпреки това не устоях на изкушението да опитам и модификацията комби.


Бях воден основно от любопитството. Питах се какво повече може да даде тя. Отговорът е практичност, гъвкавост и повече място за багаж. Но за това после.


Първо държа да отбележа,че колата е красива и в този си силует. Изглежда динамично, балансирано, стилно... Присъства и нужната доза елегантност, която да те кара да и хвърляш по един прощален поглед всеки път, когато я паркираш.




При този поглед всеки път се възхищавах на хромираната линия, преминаваща под линията на прозорците и нагоре към задния четвърт панел с гланцирано черно покритие. Нужната доза премиум излъчване идва и от матовите алуминиеви релси на покрива.


Луксът в дигиталната ера


В сравнение със своя предшественик новият "Меган" комби е добавил 4.5 см към дължината (до 4.63 м), като същевременно са взети почти 6 сантиметра от височината (вече 1.45 м). Междуосието е увеличено с близо сантиметър и е 2.71 м.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


В салона няма изненади, като той е идентичен с този на хечбека и седана. След третата ми среща с централния дисплей с размер 8.7-инча (22 см) бързо успях да конфигурирам началния на екран, така че на един пръст разстояние да са ми настройките на радиото и климатизацията, управлението на навигацията и режимите на шофиране, като същевременно постоянно следя и качеството на заобикалящия колата въздух. През екрана се управляват още телефонът, асистиращи системи и се правят всички настройки по колата.


Приборното табло е дигитално с пет различни оформления, като при всяка акцентът е върху различни показатели – скорост, обороти, икономичност и т.н. В най-високото нивото на оборудва цялостното излъчване на "Рено Меган" комби е премиум, като заслуга за това имат качествената кожена тапицерия, алуминиевите акценти, приятните на допир материи и осветлението във вратите, покрива и централната конзола, което може да е в пет цвята по избор.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


Предните седалки са много удобни, с добра странична опора, като шофьорската беше и с масаж в три режима – тонизиращ, релаксиращ и лумбален. На волана са изнесени копчета за управление само на свързаните с шофирането функции – круиз контрол и телефон. Аудиосистемата се командва от превключватели зад кормилото – нещо типично за "Рено".


Задните седалки също са много удобни, с оптимален наклон на облегалките, удобен подлакътник, ако пасажерите са двама, и предостатъчно място в областта на раменете и коленете.


Багажник пълен с изненади


Обяснимо, най-голям интерес за мен представляваше багажника, който изненадва приятно с модулност и хитроумни решения. Подът му е на две нива.


При високата позиция на панелите се образува равен под, когато облегалките на задните седалките са сгънати, което може да стане и чрез дръжки от двете страни на багажника. В тази конфигурация под пода е налично допълнително отделение за съхранение 55 литра.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


Свалянето на панела на подвижния под в по-ниска позиция създава максимален товарен обем в зоната откъм седалките, като тази откъм вратата е отделена с нещо като праг заради нишата, в която е поставена резервната гума. Това решение е удачно, защото се предотвратява търкалянето на товарите.


Освен това по този начин тежките предмети не се плъзгат към задната част на багажника, когато автомобилът е в движение. Подвижният панел на пода, който е по-близо до входа на багажника, пък е снабден с вдигаща се преграда, спираща евентуално изпадане на неща от него при отварянето на петата врата.


В товарната зона присъстват още странични кошове за съхранение от двете и страни, куки за закачане на пазарски чанти и изход за 12 волта, в който може да се включи хладилна чанта например. Минималният багажен обем на "Рено Меган" комби е 580 литра, като той може да се увеличи повече от три пъти при сгъване на облегалките на задните седалки. Благодарение на възможността за падане напред на облегалката на седалката до водача в колата влизат товари с дължина до 2.7 метра, което е без аналог в сегмента.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


Меката покривна щора на багажника може лесно да се сгъне, за да се улесни товаренето, а под пода има специално място, предназначено за нея, когато трябва да се махне, за да се ползва пълният товарен обем


Това, което ми липсваше в комбито на "Меган", беше тунел в средното място, което е удобство при превоз на тесни, но дълги предмети, електрическо задвижване на задната врата и отварянето й без ръце.


Дизел с технологии от Формула 1


Купувачите на "Рено Меган" комби могат да избират между бензинови двигатели с мощности 115 и 130 конски сили и дизели с 90, 110 и 130 коня. Тестовата колата разчиташе на най-мощния дизел, комбиниран с механична скоростна кутия с шест предавки. Ако търсите вариант дизел с автоматик, то ще трябва да заложите на мотора със 110 конски сили, който единствен се предлага в комбинация с трансмисия с двоен съединител.


Агрегатът в тестовата колата беше с обем 1598 куб. см и е базиран на архитектура, вдъхновена от опита на "Рено" във Формула 1. Той предлага въртящ момент от 320 Нм. Още от 1500 оборота моторът поема отлично и доставя удоволствие не само с пъргавината си, но и с приятния звук, идващ до голяма степен през тонколоните благодарение на специално разработена програма.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


С най-мощния дизел "Меган" комби се ускорява до 100 км/ч за 10 секунди, което е напълно достатъчно за семеен автомобил. Отличното доускорение прави колата подходяща и за по-динамично шофиране. Що се отнася до разхода, при 64 от 100 точки за икономично каране той се оказа 5.7 л/100 км в смесен цикъл, включващ поравно градско, извънградско и магистрално шофиране. Обещанията на производителя са за 4 л/100 км.


Комфорт като в по-висок клас автомобил


На всички, които се наслаждават на шофирането, препоръчвам снабдяването на колата с опционалната технология MULTI-SENSE, позволяваща промяна в настройките на твърдостта на волана, реакцията на двигателя и работата на автоматичната трансмисия. В спортен режим воланът е достатъчно тежък и прилично директен, а моторът издава вече споменатият приятен звук. Освен това педалът на газта реагира на всяко докосване.


Работата на окачването не се променя, но за мен то предлага отличен баланс между комфорт и пътно поведение. Неравностите се предават максимално щадящо към пътниците, а наклонът в завой на каросерията не достига до плашещи нива.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Георги Пауновски


"Рено Меган" комби демонстрира сериозна еволюция по отношение и на акустичния комфорт, като сериозно са намалени звуците от вятъра, мотора, гумите. Дори при 130 км/ч в салона е приятно тихо, което наред с комфорта на возене създава усещане за пътуване в по-висок клас автомобил.


Сигурност от най-висша класа


Нормално за семеен автомобил, "Рено Меган" комби може да се екипира с куп асистиращи системи. В тестовата кола присъстваха всички подобни, като най-полезните, поне за мен, бяха сигнализацията за превозно средство в мъртвата зона на огледалата, предупреждението за опасно приближаване към предната кола, адаптивният круиз контрол и индикацията за последния забелязан ограничителен знак. На разположение е също и аларма при напускане на избраната лента на движение.


Колата разполагаше и с полуавтономната система за паркиране, при която водачът има грижата да включи на подходящата предавка и да контролира движението с газта и спирачката, докато управлението на волана е поверено на електрониката. Заслужава отбелязване, че има възможност за паралелно, перпендикулярно и диагонално паркиране. Тествах системата и тя работи доста добре, но при успоредното паркиране приема за подходящи места с поне метър по-големи от дължината на колата, докато шофьор с опит, би я вкарал и в доста по-компактни паркоместа.


Кой "Меган" да избера


В заключение мога да кажа, че "Рено Меган" комби е със сигурност е най-универсалната версия на модела, като покупката му в никакъв случай не е компромис. И колата вече има своите фенове, като за три дни видях поне пет различни представителя на този автомобил. Цените в България започват от 31 290 лв. с ДДС, а с оборудване като на тестовата кола сумата стига до малко над 52 хиляди лева.

Тест драйв: Най-функционалното "Рено Меган"

© Рено

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Хубав автомобил и достъпен за средния клас хора.

  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    Не е посочена широчината, но изглежда прилично. Интериорът е приятно сдържан.

    Еретик
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    А беше време, га Меган си беше малка колица. :)

    Иначе тоя таблет в средата хич не ме кефи. Другото е прилично като за тоя ценови клас.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8955 Неутрално

    А най ми хареса ,че вече ще слушам двигателя през тонколоните :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Малко странно ми прозвуча,че са взели архитектура от формула едно за дизелака,ама щом Пауновски го казва може и да е вярно.Нищо ,че там дизели няма и няма и да има.

  6. 6 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 482 Неутрално

    А най ми хареса ,че вече ще слушам двигателя през тонколоните :)
    —цитат от коментар 4 на penetrating


    Това ме разкърти. И специална програмка имало, която нещо правела с този звук (предполагам, че го обръща в определен музикален стил и го пуска през тонколоните).

  7. 7 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Казвал съм нееднократно, че харесвам автомобили-комби. А тази ми изглежда много добре и като оборудване и като двигатели. Имам чудесен спомен за Рено 5 Кампус но за Меган ще бъде чудесно ако някой от вас сподели непосредтвени впечатления.

  8. 8 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 403 Неутрално

    64/100 е много лош показател, индикира шофиране на газ до дупка и спирачка, резки ускорения по нанадолнища и много късна смяна на предавките.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  9. 9 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Карах предишния модел на Меган и съм възхитен. За 160 000 км не съм пипнал нищо по него. Двигателите 1,5 се оказаха сполучливи. Първия вариант беше кофти с проблеми с дюзите, но сегашните са супер. Вече 40 000 км с такъв двигател нямам проблеми. По подразбиране е къде зареждаш гориво.

  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    Много красиви станаха новите Рена. А и Мегана в частност. Харесва ми и изчистеното откъм копчалъци табло. Попитах един от търговците защо мониторът е такъв (с ориентация портрет, вместо лендскейп). Идеята е да прилича на смарт фоните, с които сме свикнали в ежедневието.
    Прекрасна кола!

    Gunter glieben glauchen globen




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK