Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

© БМВ



БМВ обяви през миналата седмица, че електрификацията е основен стълб в корпоративната стратегия , като всички моделни серии ще имат версии напълно на ток или с плъг-ин хибридно задвижване. Към 2025 г. от концерна очакват пазарният дял на електрифицираните им автомобили да между 15 и 25 %.


Дори към днешна дата БМВ предлага доста модели с електромотор, в допълнение на традиционния двигател с вътрешно горене. На събитие в околностите на Виена компанията показа най-новите попълнения в гамата - Серия 5 плъг-ин хибрид и Серия 7 плъг-ин хибрид.


Вече имах опита от карането на зареждащи се от контакта баварки, основан на тестване на БМВ Х5 xDrive40e, Серия 2 Актив турър 225 хе и черешката на електрическата торта на БМВ - i8. Новите модели имат доста общи черти с вече описаните коли - олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика, като използват двигателите с вътрешно горене с двойно турбо, електрически мотор и батерия с голям капацитет, която осигурява сериозен преход в изцяло електрически режим и съответно нисък разход на гориво.




При Plug-in хибридните автомобили оптималното за всяка ситуация на пътя взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора се осигурява от интелигентното управление на енергията. Стратегията на управлението е насочена към чисто електрическо потегляне на автомобила.

Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

© БМВ


При ниска и средно висока скорост колите се движат предимно електрически и по този начин ползват преимуществата на електрическата задвижваща система с нулеви локални емисии. При по-мощно ускорение и по-висока скорост се стартира двигателят с вътрешно горене.


Чрез сумирането на въртящите моменти на двете задвижващи системи функцията Boost в хибридните модели на БМВ осигурява максимална динамика. Заслужава отбелязване и това, че разходът на гориво се намалява дори и при бързо шофиране по междуградски пътища и магистрали.


Флагман-хибрид


Първите си впечатления от актуалните хибридни лумузини на БМВ натрупах зад волана на флагмана Серия 7. При него системата за задвижване обединява четирицилиндров бензинов двигател с 258 конски сили и 400 Нм. въртящ момент и електромотор (113 к.с., 250 Нм.). Общата системна мощност е 326 к.с., като ускорението до 100 км/ч отнема 5.3 секунди за седмицата със стандартна дължина и 5.5 секунди, за удължената.

Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

© БМВ


Тези показатели са близки до възможностите на модификацията 740d, но голямата разлика е по отношение на разхода на гориво - 5.3 л/100 км за дизела и 2.1 л/100 км за плъг-ин хибрида.
Ниската консумация е възможна заради близо 50-те километра преход само на ток.


Логичен въпрос е какво се получава, когато батерията се изтощи? Като седнах зад волана на БМВ Серия 740е попаднах именно в такава ситуация - почти празна батерия, но пък пълен резервоар.


Всъщност, оказва се, батерията на плъг-ин хибридите никога не е напълно празна, тъй като се зарежда освен от контакта и от работата на бензиновия двигател, при движение по инерция и спиране. При това положение, в рамките на теста, колата и се ускоряваше изумително, с помощта на електромотора и се движеше само на ток при поддържане на скоростта на равен терен и при спускане. В крайна сметка, при доста динамично шофиране, разходът се движеше около 7 на сто.


Максимална икономика, или максимална динамика


Както всички останали плъг-ин хибридни модели на БМВ, така и 740е може да се шофира в някалко различни режима. В спортния, основният стремеж на бензиновия мотор и електрическия двигател е да осигурят максимално удоволствие от шофирането. л/100 км.


При активиране на режима MAX eDRIVE 740e може да се движат чисто електрически с до 120 км/ч. При работа в този режим двигателят с вътрешно горене се стартира само при рязък натиск на педала на газта.

Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

© БМВ


Хибридите на БМВ работят и в режим SAVE BATTERY, при който нивото на заряд на акумулатора може да се поддържа за по-късно електрическо шофиране. При поставяне на селектора на трансмисията в сектор S двигателят с вътрешно горене стартира независимо от активния режим на движение, за да се осигури максималната мощност и на двете задвижвания.


Тестовата Серия 5, в изпълнението 530е, също се оказа с почти изтощена батерия. Тук общата системна мощност е 252 конски сили, или точно колкото на версията 530i. Поглед към динамичните качества показва пълно равенство (ускорение от място до 100 км/ч за 6.2 секунди), но по отношение на консумацията предимството на хибрида е смазващо - 1.9 л/100 км, срещу 5.3 л/100 км в смесен цикъл.


И тук обаче, празната батерия не пречеше на динамиката, единствено разходът на гориво не можах да засека. В рамките на теста, той беше около 5 на сто.


След като на няколко пъти споменах изтощената батерия, тук е моментът да спомена и как може да се зареди това. Вариантите са няколко, като най-лесният е просто включване на автомобила в стандартен контакт, като са нужни около пет-шест часа за пълния заряд. На публични станции за бърз заряд, каквито и в България, вече не липсват, напълването на батериите става за минути.

Удоволствие от шофирането с минимум вредни емисии

© БМВ


Голямото предимство на плъг-ин хибридите е възможността в градски условия те да се придвижват само на ток. При това нужният ток излиза между 2 и 3 лева за сто километра, в зависимост дали се ползва дневна или нощна тарифа на зареждане.


За съжаление, ниските разход на гориво и нива на вредни емисии, в България не носят почти никакви ползи, докато в редица европейския страни могат да спестят стотици евро на годишна база. При това положение плъг-ин хибридите на БМВ могат да са избор основно за хора, загрижение за екологията, които обаче не искат да страдат от ограниченията, налагани от чистите електромобили.


През тази година БМВ Груп има амбицията да продаде 100 000 електрифицирани превозни средства, за да може към края на 2017 г. да разполага с 200 000 коли на ток по пътищата.

БМВ i8 за момента е най-вълнуващият плъг-ин хибрид на БМВ.

© БМВ

БМВ i8 за момента е най-вълнуващият плъг-ин хибрид на БМВ.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 951 Любопитно

    Икономия през първите 100 км, после - разхода е както си знаем, за сметка на силно усложнена конструкция.
    Единствената полза е възможността за 40-50 км чисто електрическо движение, т. е. - ако караш малко на градско. Обаче кому е нужна (и колко е подходяща) 7-серия за да минава 40 км в града?
    Хибридите са задънена улица, германците упорито държат да повторят опита на Тойота отпреди 15 години, защо?
    Вкарвайте парите в разработка на акумулаторни батерии, там е истината! Който направи пробив при тях, ще завладее автомобилния свят!

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 860 Неутрално

    БМВ използва технологиите на Тойота....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Авторът удобно пропуска да спомене цени.

  4. 4 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#3] от "truly":

    Е, казал е все пак нещо за икономиите на разходи:

    "При това нужният ток излиза между 2 и 3 лева за сто километра, в зависимост дали се ползва дневна или нощна тарифа на зареждане."

    Т.е. ако приемем, че автомобилът изминава по около 100 км ден, икономиите стават към 7-8 лв./ден, или годишно приблизително около 2000 лв. И би могло да се очаква, че за около 10 години подобно използване ще се откупи разликата в цената с конвенционален автомобил. Това показва колко е прав авторът като пише:

    "При това положение плъг-ин хибридите на БМВ могат да са избор основно за хора, загрижени за екологията, които обаче не искат да страдат от ограниченията, налагани от чистите електромобили."

    А може пъл използването на такива автомобили да стане модерно и престижно.

  5. 5 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    кому е нужна (и колко е подходяща)
    —цитат от коментар 1 на pag

    Е не знаеш ли - нужна е на еврократите, които въведоха лимити за средния разход на моделите на всеки производител. Тези лимити падат стъпаловидно в годините.
    Зорлем производителите се чудят какво да измислят за да ги покрият.
    Единия от номерата е с хибридите - ето среден разход по документи 1.9/100, бюрократите доволни, норматива изпълнен. А че като тръгнеш за Бургас си ги правиш 8/100 никой не гледа. Това 1.9 е ако зареждаш всяка вечер в гаража и караш след това 10-20 км до работа само.

  6. 6 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 438 Неутрално

    СХЕМАТА НЯМА ДА ГИ ОПРАВИ НЕЩАТА НО ЩЕ НАПРАВИ НЯКОИ "ЕКОЛОЗИ" МНОГО БОГАТИ

  7. 7 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Пак се чудят как да задържат използването на ДВГта. Пълната еклектричка е истината и Тесла Модел 3 ще ги отнесе тия баварци, ако не се вземат в ръце бързо.

  8. 8 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Любопитно

    Икономия през първите 100 км, после - разхода е както си знаем, за сметка на силно усложнена конструкция.Единствената полза е възможността за 40-50 км чисто електрическо движение, т. е. - ако караш малко на градско. Обаче кому е нужна (и колко е подходяща) 7-серия за да минава 40 км в града?Хибридите са задънена улица, германците упорито държат да повторят опита на Тойота отпреди 15 години, защо?Вкарвайте парите в разработка на акумулаторни батерии, там е истината! Който направи пробив при тях, ще завладее автомобилния свят!
    —цитат от коментар 1 на pag

    На какво се основават тези крайни и погрешни заклучения? Тойота удариха джакпота с хибридите, които ще заместят конвенционалните автомобили (междинното звено)до пълното навлизане на електроавтомобилите. До сега Тойота са продали над 10 мил. хибридни автомобила. В Германия всеки втори частен автомобил Тойота е хибрид. За 2016г имат ръст в продажбите от 8,9% и тенденцията е нарастваща. БМВ се усетиха малко късно и дано бързо наваксат изоставането.

  9. 9 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    В момента сьм студент по дентална медицина в Пловдив 5ти курс и смятам да ида да работя в Германия та въпросът ми е колко трябва да работа там за един такъв автомобил някой може ли да ми каже ?

  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#3] от "truly":

    От 50 хил.евро нагоре... Все пак е БМВ. :)

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 699 Любопитно

    Пак се чудят как да задържат използването на ДВГта. Пълната еклектричка е истината и Тесла Модел 3 ще ги отнесе тия баварци, ако не се вземат в ръце бързо.
    —цитат от коментар 7 на chevyvolt, Радев - национален предател!

    То хубаво, ама с коя Тесла да тегля караваната?

  12. 12 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 678 Неутрално

    В момента сьм студент по дентална медицина в Пловдив 5ти курс и смятам да ида да работя в Германия та въпросът ми е колко трябва да работа там за един такъв автомобил някой може ли да ми каже ?
    —цитат от коментар 9 на Mia san Bayern!



    Анатомията взе ли я? )))

    If you are going through hell... Keep going!
  13. 13 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    [quote#12:"dante_18"][/quote]

    Разбира се и анатомията и физиологията и патофизиологията :Д

  14. 14 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Е не лъжа,че на анатомия и физиология ме скъсаха първите пъти,но на поправките бях безупречен :Д

  15. 15 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Тесла Модел 3 струва по-малко пари от всичките БМВ-та спомената в статията и няма никъкви директни емисии!

  16. 16 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    То каквото о да си завършил в Бг да идеш да работиш навън застакьв автомобил трябва да работиш поне 4,5 години там извинявам се за тъпия въпрос :Д

  17. 17 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Тесла Модел 3 струва по-малко пари от всичките БМВ-та спомената в статията и няма никъкви директни емисии!
    —цитат от коментар 15 на tvr18355030


    Струва тя, ама в момента не можеш да си я купиш. Като произведат няколкостотин хиляди както обещаха, тогава ще видим.
    Между другото, не знам дали чете за голямото представяне миналия петък, но тази дето струва $35к в момента не можеш да си я купиш, не е ясно и кога ще може. Ще има скоро (уж) Тесла 3 за $52к, но за по-евтиния модел без екстри ще трябва да се изчака до 2018.
    $52к е без ДДС в САЩ - ако дойде в Европа е +20%, тоест $62.4к
    По-евтина ли е от БМВ-то?

  18. 18 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4798 Неутрално

    До коментар [#1] от "pag":

    И аз така мисля.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  19. 19 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 951 Весело

    До коментар [#9] от "Mia san Bayern!":

    Един приятелски съвет: не мислете от първия си ден в Германия как да си купите скъпо БМВ. Там не е прието млад човек без положение да кара скъпа кола (дори и "втора ръка"). Негласно, във фирмите има следната йерархия: сътрудниците карат БМВ 3-ки, МВ С-клас, Ауди А3 или А4. Средните началства - 5-ци, Е-клас, А5-А6. Всякакви големи SUV като БМВ Х-серия, разни Q7, GL и прочие се приемат за крайно неекологични и белег за изхвърляне и парвенющина, ако не става дума за наистина заможен човек - собственик/акционер/директор на сериозна фирма.
    Когато натрупате стаж и започнете частна практика, тогава ще можете да си ги позволите - и като разходи, и като имидж. Пожелавам ви го с благородна завист - бъдещето е пред вас.....

    Знанието е сила, информацията - власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK