Разширяването на зоната за платено паркиране не се правело за повече пари

Разширяването на зоната за платено паркиране не се правело за повече пари

© Юлия Лазарова



Разширяването на зоната за платено паркиране в София не се прави за повече пари, каза днес по Би Ти Ви изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Християн Петров. Той допълни, че основната цел е да има по-подреден и по-чист град. "Ситуацията в центъра, където хаосът вече го няма, показва, че това е правилният подход", коментира Петров.


Както "Дневник" вече писа, от 1 октомври зелената зона ще включва и района между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михайл Еминеску", улиците "Мизия" и " Хан Омуртаг", както и в район "Лозенец", в участъка между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни връх".


Той допълни и че мярката има и за задача да намали броя на автомобилите в центъра.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Не думай.

    В същност маттряла да разбира, че това, че е разширена зоната за печелене на пари за общината, Общината насита на пари нЕма и не може да очаква нЕкакви облекчения.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Е то ако се правеше за пари, тогава директорът на Центъра за градска мобилност щеше да внася десетки милиони печалби в общинския бюджет а то е ясно ,че всичко е "Пунта Мара" и за затруднение за софиянци и селяните гости на столицата които правят по 10 кръгчета на улиците преди на намерят място за паркиране!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    Не е за парите, естествено...! Ами, за петте лева...! :)

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Целта е да се направи трудно и неприятно ползването на автомобил в центъра. После това ще се разпространи върху по-широкия център, а един ден и върху целия град. Това са световни тенденции.

    Електрическите автомобили няма да бъдат пощадени, защото колкото повече стават толкова повече ще намаляват преференциите за тях.

  5. 5 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 440 Неутрално

    В действителност новата зелена зона в Лозенец в този си вид е ... безумна и лишена от логика. Христо Смирненски до семинарията, но не и пресечните срещу съда, където е най-трудно да се паркира.

  6. 6 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 738 Неутрално

    ИзгорЕха столичЕни рентиери: сега за стикер трябва да се представи договор за наем или акт за собственост. Няма да минава наемчето под масата.

    Евроатлантида
  7. 7 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Събираме и в нашия квартал подписи за зелена зона, то вече и на камиларски стан не прилича.... Всеки си тропосва возилото където и както може.... А ще става и по-лощо, като пуснат зелената в Лозенец , всичко ще се изнесе при нас.....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  8. 8 Профил на Момчил
    Момчил
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Искам платено паркиране навсякъде в София!

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    В действителност новата зелена зона в Лозенец в този си вид е ... безумна и лишена от логика. Христо Смирненски до семинарията, но не и пресечните срещу съда, където е най-трудно да се паркира.
    —цитат от коментар 5 на Shkembechorba

    Устройството на София бие всички световни тъпомери

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на tony d'amato
    tony d'amato
    Рейтинг: 422 Весело

    Ха ха ха, естети 😂

    keep calm and carry on
  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    “Ситуацията в центъра, където хаосът вече го няма, показва че това е правилният подход”, коментира Петров."

    Разширяването на зоните за платено паркиране всъщност само премества конфликтните зони в периферията, като на практика не решава проблема по никакъв начин!

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1215 Весело

    "Разширяването на зоната за платено паркиране не се правило за повече пари"

    А се правело заради стремежа за все по-пълно задоволяване обикновените потребности на гражданите!
    /Й. Фандъкова/

  13. 13 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Апропо какво стана с одита на ЦГМ?

  14. 14 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.5":

    само премества конфликтните зони в периферията, като на практика не решава проблема по никакъв начин!
    -------------
    Не е точно така. Става по-подредено паркирането , а оттам и чудодейно изникват и повече възможности за паркиране. Да не говорим че спират ежедневно провежданите ралита между отборите на майките с количките/бабите с чантите срещу този на шофьорите.
    Ако/когато разкарат грозните незаконни "гаражни клетки", още място би могло да се освободи. Но като знам какъв вой ще нададат ......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  15. 15 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Има от години зарязани МПС-та в/у общинските пътища и паркинги без ГО и преглед, а новите сгради се строят наблъскани една, с двуметрови улици между тях и с явно заобиколени правила за паркоместа.
    Разбира се, от общината НЯМА виновни. Рушветите са взети и далаверите продължават.

  16. 16 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Ехх, моето си е мое а чуждото е общо! Ганя най го боли като го накарат да си плаща пазарна цена за нещата, които ползва.
    Аман от комунисти! Крайно време е да разберете че обществото не ви е длъжно да ви осигурява паркоместа само защото сте си купили таратайка! А точно обратното, вие трябва да си плащате като си паркирате таратайките на място което е обществена собственост!

  17. 17 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 402 Неутрално

    ЛОЛ. Като Неймар не го правят за пари

  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Не е за повече пари, а за много пари

  19. 19 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Платените зони защитават живущите в тях и им дават шанс поне в платената част на седмицата да имат достъп приблизително близо до имота си. Пък Андрешковчетата да вият колкото си искат.

    Умен и красив жълтопаветник.
  20. 20 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1969 Разстроено

    Във всички големи градове живеенето в центъра е скъпо. Само че в София, т.нар. зелена/синя зона е хранилка за чиновници, а не източник на средства за благоустрояване.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1986 Весело

    ма не бе, не, тва изобщо не е поредния косвен данък, на кого би му хрумнало, моля ви са... пък обръщането на довчерашните тревни площи в общински паркинги е единствено и само за доброто на живующото в района гражданство и селянство... и впрочем, как е замърсяването лятоска, пак ли горят кимюр хайваните хахаха... Дневникът по едно време бая се вълнуваха от показателите, та - какви казвате са днес, примерно?

  22. 22 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 714 Неутрално

    М@йната им на общинарите, на кмета и на б0клуци като този анонимник Християн Петров.
    Няма да се случи да гласувам за ГЕРБ.

  23. 23 Профил на Cymbaline
    Cymbaline
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Правилният подход е полицията и Общината да си вършат работата - зона или не, има си правилник как се паркира. Просто нарочно се предизвиква хаос за да оправдаем въвеждането на зона като последен шанс за някакъв ред.

    "Before you play two notes, learn how to play one note... and don't play one note unless you've got a reason to play it.
  24. 24 Профил на Velislav Minev
    Velislav Minev
    Рейтинг: 377 Весело

    Да бе, да... Едно време Тодор Живков като качеше цените на нещо, то винаги беше "за пивишаване благосъстоянието на населението"

  25. 25 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1986 Весело

    Платените зони защитават живущите в тях и им дават шанс поне в платената част на седмицата да имат достъп приблизително близо до имота си. Пък Андрешковчетата да вият колкото си искат.
    —цитат от коментар 19 на WALL-E


    хъхъхъ, ма то за живеещите в зоните безплатни части от деня или седмицата няма бе чиче, за талончето се киха целогодишно... ама благодарим сепак за "защитата", как ли сме оцеляли досега без нея просто не знам

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Значи, ако съберат повече пари ще ги раздадат за чист въздух :)
    А корабче в окото плува ли?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    ... ъмММИИИии ... ни шъ дъ й зъ пъри!!!

    А, поне 5 % от увеличението на приходите, дали ще се насочат към изграждане на паркинги ... някакви ... или всичко ще е ... “не за пари“?!?

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  28. 28 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Това изявление на всички езици се нарича с една дума. Гавра. Софийските общинари/апропо, избрани от софиянци/, очевидно силно подценяват публиката. И има защо. Защото публиката/която им плаща заплатите/ги търпи и гласува за тях, вместо да им покаже червен картон за да стане градът наистина "по - чист" и "по - подреден". В някой друг живот.
    В подобни моменти винаги се сещам за стихотворението - диагноза, "Не сме народ", написано от дядо Славейков през 1875г.

  29. 29 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#25] от "extraCACA":

    Ами просто, на село няма проблеми с паркирането

  30. 30 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 776 Неутрално

    100 лв. на кола годишно, за 2 - 200лв., за 3 - 300лв. Толкова автомобила има горе-долу в едно домакинство. 300 лв. колкото годишния данък за апартамента.Честито на лозенчани. Според репортажа, те били поискало това!? Но новината има и положителен заряд. Не за тях, естествено. Най-сетне ще лъснат договорите за наеми. Многобройните наематели на офиси, жилища и пр. трябва да предоставят съответните договори. Които ще излязат на светло. Ако пък са с по няколко коли /дадена фирма/ ще си поискат от хазяите отстъпка за 400-те, 500-те лв. данък паркиране отгоре. Честито. Други приходящи няма. Впрочем от центъра за градска мобилност се развъртяха моменталнто и почнаха най-напред с колчетата. Дадоха в репортажа как ги забиват тук и там. По колчета, вериги и бариери сме шампиони. Освен къси, тънки, дебели, в стил ампир, шарени и пр. появиха се и подобни на гюллета за римски стенобойни майшини. С което се прави тънък намек за богатото историческо наследство на столицата.

  31. 31 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 423 Весело

    Може наистина да не е за пари, а за намаляване на безработицата... :)

  32. 32 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 272 Неутрално

    От личнен опит: старият ни офис беше в разширения център (между Лъвов мост и Централна гара). Уличката беше еднопосочна и задръстена от паркирани таралясници до ниво трудно прминаване на малоитражна кола, недай Боже нещо по-едро тип "баничарка". Дори 2 платени паркоместа не ни вършеха работа (всеки ден викахме паяк за някой "спрял за малко"). Вкараха "зелена зона". След месец оказа, че улицата всъчщност е доста широка и дори си имала тротоар и по посока на движението.
    Не че не се налагаше пак да вдигаме от служебния абонамент андрешковци ("нали бях пуснал аварийките", "като дойдеше клиента ви щях да се преместя" и т.н.), но вече беше 1-2 пъти в седмицата.
    Лично менние: всеки има право на собствен автомобил. Това не означава, че общината е длъжна да му осигури безплатно място за паркиране пред жилището. Още по-малко пък за другие 1-2-3 коли, които се продават или ползват веднъж в тримесечие. Гратисния период за паркиране в центъра е добър вариант, когато се спира наистина за кратко. Цените за престой не са непосилни, стига да са за престой отвреме-навреме.
    Нещата ще започнат да се нормализират, когато автомобилите дори и на много старо станат много по-скъпи от смартфоните в джобовете на шофьорите.

  33. 33 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Нормална практика кога паркиране платено дори пред блокови пространства, една добра статия за това http://urban.livejournal.com/8920.html

  34. 34 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Искам платено паркиране навсякъде в София!
    —цитат от коментар 8 на Момчил


    И в големите градове - Варна лятото е ужасТ.

  35. 35 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 217 Неутрално

    - Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране.
    - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ...
    - Още веднъж ... Не, никой не ти гарантира наличието на 20 кв.м. земя за да си поставиш трошката. Нито под прозореца на дома, нито пред офиса.
    - Липсата на свободно място за паркиране не ти дава право да си поставиш трошката на тротоар или детска площадка.
    - Твоят автомобил - това е само твой проблем.
    - Купил си си автомобил - купи си гараж или си наеми паркомясто.
    - Нямаш пари за гараж? Не си купувай автомобил.
    - Автомобилът в големия град не е необходимост. Той не се включва в жизнения минимум. Образование, медицина, храна - да, но автомобил - не.
    - В съвременния град притежаването на автомобил трябва да бъде скъпо. В отделни случаи - МНОГО СКЪПО.
    - Градът не е заинтересован от това ти да имаш личен автомобил и ще прави всичко, щото ти да не си го купиш. А ако си го купил, да не ходиш с него в центъра
    - Именно затова в много градове паркирането на улицата е ограничено, например до 2 часа. Тоест ти не можеш да отидеш в центъра за цял ден и да паркираш там дори срещу заплащане.
    - Именно затова в много градове властите забраняват на строителите да правят голям брой паркоместа, дори в подземни гаражи.
    - Цялото паркиране на градска територия трябва да бъде платено. Безплатно паркиране само на частна земя, ако собственикът така е решил (напр. търговски център).
    - Разбирам, не ви се вярва, затова ще повторя. Към автомобила не се полага парче земя за паркиране!

  36. 36 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Освен платено паркиране, предлагам и да вдигнат данъците на колите. Тогава се надам част от трошляците да се разкарат.

  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    До коментар [#11] от "2.5":само премества конфликтните зони в периферията, като на практика не решава проблема по никакъв начин!-------------Не е точно така. Става по-подредено паркирането , а оттам и чудодейно изникват и повече възможности за паркиране.
    —цитат от коментар 14 на qwertqwert


    И според мен не е точно така! Личните ми наблюдения са, че инцидентите при паркиране в синя зона са доста повече, доколкото го усещам и по каското си!

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#33] от "Урбанистът":

    Страхотен блог, благодаря

  39. 39 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 272 Разстроено

    До коментар [#36] от "foxa5":

    За съжаление няма да помогне.
    Голям проблем са зарязаните по улиците и паркингите коли. Заемат места, а не са в движение от години иреално няма и да си струва да бъдат ремонтирани до годност за движение. Искрено се съмнявам, че някой им плаща данъците.
    Вариантът за подобрение е законово решение, забраняващо паркиране на обществени места на коли с неплатени данъци и улесняване на процедурата по отчуждаване на репатрирани и непотърсени коли.
    Отделно трябва строг контрол на годишните прегледи. Улиците са пълни с димящи бракми, които трудно спират дори и при 20 км/час. Никакъв шанс да са покрили изискванията за движение по пътищата.

  40. 40 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Погледнете през прозореца в двора в разгара на работния ден, пълно е с коли. Повече хора не исползват коли всеки ден, само заемам място

  41. 41 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Щях да пиша прочувствен коментар, но колегата е казал всичко:


    - Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране.
    - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ...
    —цитат от коментар 35 на Урбанистът


  42. 42 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#4] от "12345":

    И в цялата концепция за улеснение на хората, къде се включват местата с абонамент?

  43. 43 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Денонощно платено паркиране в целия град е най-работещото решение за борбата с трафика и броя на автомобилите. Годишен стикер за паркиране в определен периметър по местодомуване - за първа кола - 400 лв, за втора кола на същия адрес - 800лв, за втора кола на същия собственик - 1500 лв. и т.н. Извън този периметър 2-4 лв/час. Само така ще освободим улиците за да има бърз и удобен градски транспорт. Платеното паркиране значи контрол, т.е. ще се пребори и неправилното/наглото паркиране по тротоари, зелени площи и т.н.
    Първо трябва да освободим улиците. Автобусът е на 200м от спирката, на таблото пише 1 минута, а идва след 9 минути. Автобусът е застинал в гигантско задръстване предизвикано от коли, чието използване се дължи в 90 % от случайте на това, че са били паркирани безплатно през деня. Няма безплатно паркиране и бърз и удобен градски транспорт едновремено. Додтатъчно е човек да погледне от телевизоинната кула към бул. "Цариградско шосе" в 18 часа...А120 замръзнал сред море от коли, от кулата до ситняково му отнема 10-15 минути, а разстоянието е 1 км.
    .

  44. 44 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2683 Весело

    Цяла София трябва да стане зелена зона. Така ще се ограничи потокът от селяндури.

  45. 45 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Не било за пари, съвсем ни взеха за олигофрени !!!

  46. 46 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#45] от "valtoro":

    Да не би да сме им давали поводи да го мислят?

  47. 47 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Дрън, дрън, а като спре някой на забранено в зелена/синя зона, служителите на ЦГМ не го закачат, понеже било работа на КАТ. Явно не ги интересува реда, а само парите.

    Например подадох сигнал за този хубавец:
    http://imgur.com/a/cOt2r

    И отговорът беше точно този - не е наша работа.

  48. 48 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#47] от "nikidimi":

    Можеше и към пожарната или бърза помощ да се обърнеш.
    И на тях не им е работа контрола на движението по пътищата.

  49. 49 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Относно хаоса в центъра - извън часовете на работа на ЦГМ си го има като навсякъде.
    Всеки си спира/паркира както си иска и където си иска и няма никакъв контрол.

    Според мен трябва зоните да са или денонощни (което малко трудно - може би след 20-30 години), или поне до 22-23 часа вечерта.

    Съответно повече квартали в обхвата, с такси (50 или 100 кинта да е на кола, сметнете го по 500000 коли на година колко пари са), дали няма да стигнат градският транспорт да е редовен и най-вече безплатен?! Колко би намалял трафикът с това?

    Ама и затова ще трябва да мине време. Все пак - всяка година да добавят по един квартал, след 5-10 години картинката ще бъде мноооого различна.
    И като всички квартали са платени, много хора не биха отишли с кола, защото където и да отидат, ще трябва да плащат И за паркиране.

    Отделно, коли за 6-цифрени суми паркират неправилно в часовете на синята зона, само за да не дадат 2 лева за паркиране (защото няма кой да ги глоби - на полицията грам не й пука, а като питаш леличката от ЦГМ, тя казва, че нищо не може да направи и че даже и нямала право да подаде сигнал до полицията). Ей това ме дразни най-много -
    гадни тарикатчета на дребно, ама със супер скъпите коли, се мислят за нещо повече, че и очевидно и им се получава...

  50. 50 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Абе като ви чета тука, ми се струва, че пишат само някакви хора, на които не им се е случвало:
    1, Да работят в единия край на града, а да живея в другия, като изборът е час и половина - два с градски транспорт и 15 минути с кола.
    2. Да гледат деца или болни хора, на които е невъзможно да ползват градски транспорт.
    3. Да им се налага няколко пъти месечно да висят с часове пред болници и да плащат за това.
    4. Да пренесат една греда или торба с цимент от магазина до вкъщи.
    5. Да пазаруват за няколко фамилии едновременно.
    6. Да правят по няколко домашни посещения дневно, в четирите краища на града, разнасяйки апаратура.
    Ако цялата София стане зона без промени в качествтовото и вида на градския транспорт, ще бъдат наказани както винаги старите, слабите и болните.
    Както беше казал един индианец:
    Само белите хора си мислят, че като отрежат парче от предната част на одеялото и го зашият отзад, то ще стане по-дълго.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  51. 51 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Талибанските апели София да остане само с градски транспорт и да се върви към поетапно закриване на личния превоз издават възрастта и битието на пишештите тук. В пенсионна възраст, естествено. Няма лошо. Така е във всички форуми. Пенсионерите са хора с житейски опит, зрели и мъдри. Но по теми от битието да не се налагат. Малко по-смирено. Какво като имат почти безплатни карти за градския транспорт. Какво като не им трябват коли. № 50 им го казва човекът.

  52. 52 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2800 Гневно

    Защо неграмотните тъпанари случайно попаднали на властови позиции с единствено умение да се мазнят отвратително на господарите си мислят, че когато лъжат не личи?
    Естествено, че единствената цел на зелената и синята зони са парите. Които не отиват нито в градски транспорт нито в общината.
    Градският транспорт още е на ниво от началото на 20 век.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  53. 53 Профил на pjc50313869
    pjc50313869
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Добре бе... кава е логиката и постоянният ти адрес да съвпада, за да имам правото да взема стикер?!? Принципно постоянният ми адрес е извън София и трябва да сменя абсолютно всичките си лични документи + пререгистрация на МПС, за да имам правото на стикер! Това важи, ако да речем се водя в Младост, но живея под наем в Лозенец, без единствено да пререгистрам МПС-то!

    Едва ли съм единственият подобен случай, но тази наредба е меко казано малоумна. Ако имах време бих осъдил общината за дискриминация... нима всички трябва да си сменят постоянния адрес?!?

  54. 54 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Добре бе... кава е логиката и постоянният ти адрес да съвпада, за да имам правото да взема стикер?!? Принципно постоянният ми адрес е извън София и трябва да сменя абсолютно всичките си лични документи + пререгистрация на МПС, за да имам правото на стикер! Това важи, ако да речем се водя в Младост, но живея под наем в Лозенец, без единствено да пререгистрам МПС-то! Едва ли съм единственият подобен случай, но тази наредба е меко казано малоумна. Ако имах време бих осъдил общината за дискриминация... нима всички трябва да си сменят постоянния адрес?!?
    —цитат от коментар 53 на pjc50313869


    Точно за такива тарикати като тебе се правят тия зони. Като живееш в Младост ще си живееш в Младост, а не в Лозенец. Като искаш да си в Лозенец си сменяш постоянния адрес. Като живееш в друг град ще си смениш постоянния адрес. Първо с предимство са хората които са от София по постоянен адрес, после другите са си гости (то не че Софиянците са софиянци де ама...).

    Не мога да разбера как така си купувате коли и не си взимате гараж или парко място и заради Вас трябва човек да обикаля като луд да намери къде да си паркира колата и след това да се чуди сутринта "Абе аз къде паркирах вчера..."

  55. 55 Профил на pjc50313869
    pjc50313869
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#54] от "Denis Stoyanov":

    Пич, никой не може да ми каже къде да живея, нито града, нито квартала (това първо). Може да съм от Обеля, но ако ми е кеф да си плащам наема и да си живея в Горубляне си е лично и изцяло мой избор!

    Второ, до някъде съм съгласен с теб, НО защо трябва да е постоянният адрес, а не Настоящият адрес?!? Ако по принцип си живея и работя в друг град, но ме командироват за 1 или 2 години в София, защо трябва да се променят абсолютно всички документи + колата ми, при положение че след 1-2 години си се прибириам и пак си оставам?!? Знаеш ли колко такива примери има? Същото важи и с работещите тук... нека си сменят настоящия адрес, но не и постоянния, ако жилището не е тяхно.

    ПС: и ще помоля без епитети за "тарикати"... ако аз съм най-големият тарикат тук, с мед да ме намажеш!

  56. 56 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Това с постоянния адрес е супер тъпо и аз го изпитах на собствен гръб...
    Ама си смених документите накрая.
    Според мен трябва да е по настоящ адрес.
    А да го държат на постоянен , само създават проблеми на хората.
    Уж 21 век, уж ЕС, уж мобилност и т.н...
    Други правила трябват за да се ограничат колите и паркирането, а не да спират хората с факта, че няколко дни трябва да висят на опашки по разни институции...
    Значи ако съм под наем и си сменям квартирата през няколко месеца (или година-две), всеки път трябва да ходя да си вадя лична карта с новия адрес, вместо просто да ида в общината и за 10 минути да си извадя документ за настоящ адрес? Що за глупост...

  57. 57 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 430 Весело

    До коментар [#50] от "rapidfire":

    На всеки се е случвало и като се случи, си плащаш за паркинг. Много е просто. Никой не ти е длъжен да ти осигури безплатно паркомясто!
    Ако не - има таксита, има фирми, които се занимават с местене на апаратура и мебели, има градски транспорт (да, ще го чакаш, гадничко е, признавам си).

    И все пак се надявам, че идеята не е цяла София да стане зона без да се промени ГТ.
    Ама ако стане така, наистина ще са наказани най-слабите (ама те и сега са си наказани, щото нямат пари да поддържат кола въпросните най-слаби)...
    А не, чакай, вярно - 300 кинта за трошка, 40 за преглед, 150 за гражданска, 50 за 13-ки гуми втора употреба на 7-8 години, 10-20 лева данък, а да и да не забравяме - поне 10-ина залепени стикера за седмични винетки на предния джам, от които не се вижда нищо.
    И накрая (но не напоследно място) - безплатно паркиране в градинката пред блока... Ето, готови сме, сметката се връзва, че и да работиш на минимална...
    Живи да ги ожалиш милите слаби и стари... тц тц тц...

  58. 58 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#55] от "pjc50313869":
    До коментар [#57] от "carpe_diem_":

    Има доста "хитрини" с настоящ адрес или с помощта на настоящия адрес. Труден за контрол и проверка е, не че някой го проверява засега. Затова например се направи разлика в точките за детските градини в полза на постоянния спрямо настоящия адрес.

  59. 59 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ясно, че има хитринки, ама вместо да ги неутрализират или да ги проверяват по-обстойно, заради това страдат доста повече изрядни хора...

  60. 60 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#54] от "Denis Stoyanov":Пич, никой не може да ми каже къде да живея, нито града, нито квартала (това първо). Може да съм от Обеля, но ако ми е кеф да си плащам наема и да си живея в Горубляне си е лично и изцяло мой избор! Второ, до някъде съм съгласен с теб, НО защо трябва да е постоянният адрес, а не Настоящият адрес?!? Ако по принцип си живея и работя в друг град, но ме командироват за 1 или 2 години в София, защо трябва да се променят абсолютно всички документи + колата ми, при положение че след 1-2 години си се прибириам и пак си оставам?!? Знаеш ли колко такива примери има? Същото важи и с работещите тук... нека си сменят настоящия адрес, но не и постоянния, ако жилището не е тяхно.ПС: и ще помоля без епитети за "тарикати"... ако аз съм най-големият тарикат тук, с мед да ме намажеш!
    —цитат от коментар 55 на pjc50313869


    Съжалявам за определението просто вчера трябваше да обикалям 10 минути из Младост да си намеря къде да си паркирам колата. Това се прави защото администрацията ни е помийна яма и го знаят това. Настоящ адрес се вади и не може да се следи. Просто така са си го направили. Просто с постоянния адрес: 1-во се дава предимство на хора които са се установили в София и има малко по-голяма сигурност че човека действително е от София.

  61. 61 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#60] от "Denis Stoyanov":

    Ти в Младост ли живееш?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  62. 62 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Гневно

    До коментар [#57] от "carpe_diem_":

    "На всеки се е случвало и като се случи, си плащаш за паркинг.""

    А ако ти се случва всеки ден?
    Минимум по едно от гореизброените?
    Ти чакал ли си градски транспорт 20 мин. с 35 килограма раница натъпкана от Метро на сняг и -15 градуса?
    Щото аз да!
    Първата си кола придобих през 2002 и ако не е тя няма да мога нито да работя, нито да си гледам семейството.
    Имам два чифта старци, които през ден са по болници, а лешоядите от градска мобилност са най-активни около тях, ега някой в притеснението си да забрави овремем да сси пусне СМС-са или ако е в скенера да не може да си премести колата. Отделно се пазарува и се носи ако не всеки ден през ден.
    Хляба си го изкравам с ходене с апаратура по адреси. НЕМА вариант за градски транспорт. Ако трябва да плащам паркинг навсякъде, ще трябва да го включа в цената на услугата, поради което по-малко хора ще могат да си я позволят. БТВ, това важи и за ВСИЧКИ разносни фирми, чиито услуги ме съветваш да ползвам.
    Освен това, задавал ли си си за секунда въпроса, какво ще стане с градския транспорт, ако в сегашния му вид всички изведнъж слязат от колите и се качат на него?
    Що не мислите малко с главите си преди да пишете, а?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  63. 63 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#62] от "rapidfire":

    Освен това, задавал ли си си за секунда въпроса, какво ще стане с градския транспорт, ако в сегашния му вид всички изведнъж слязат от колите и се качат на него?Що не мислите малко с главите си преди да пишете, а?[/quote]

    1. Ако се увеличи броя на колите на ГТ, а колите са същия брой (въпреки,че непрекъснато се увеличават) как ще се ускори придвижването на ГТ и редовността му? Кое от двете трябва да се намали - брой ГТ или брой лични МПС? Улиците все пак имат определена пропускна способност.
    2. Да, мислим с главите си - нито е най-справедливото, нито е най-социалното, но платеното паркиране е най-работещото решение за намаляване на трафика и на броя лични МПС. И по света мислят така https://www.economist.com/news/briefing/21720269-dont-let-people-park-free-how-not-create-traffic-jams-pollution-and-urban-sprawl?cid1=cust %2Fednew%2Fn%2Fbl%2Fn%2F2017046n%2Fowned%2Fn%2Fn%2Fnwl%2Fn%2Fn%2Fna%2F21816%2Fn
    3. Паркирането около Пирогов, ИСУЛ и т.н. да е безплатно според теб-в какъв периметър? Ако след 300 метра стане отново платено, какво ще стане на територията на безплатното? Или искаш целия град да е безплатно паркиране?
    4. Какво предлагаш?

  64. 64 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#63] от "borkar":

    До коментар [#63] от "borkar":
    Предлагам:
    1. Вдигане на всички трошки, неизползвани от години. Белег - спаднали гуми, растат разни неща под тях и по тях.
    2. Изграждане на подземни или етажни паркинги по всички части на града обявени за зони, а в другите, ПРЕДИ да бъдат обявени за зони, с капацитет да поберат колите на там живущите, както и на гостите. Платени, естествено.
    3. Увеличаване на колите на ГТ, както и на качеството им ПРЕДИ да се въвеждат повече зони.
    4. Който плаща годишен абонамент за паркиране, да има карта, разрешаваща му до 2 часа безплатен престой в зелена зона и до половин-един в синя.
    5. Билетът за ГТ да осигурява до един час ползване на ЦЕЛИЯ ГТ, както е по белите страни, а не за ЕДНО качване. Само това е достатъчно да накара хората да слязат от колите. Щото сега ако отиваш и се връщаш от работа с три прекачвания е по-евтино да отидеш с колата.
    6. Допълнителен годишен абонамент на разумна цена за фирми изпълняващи услуги по домовете.
    7. Неплащане на никакви абонаменти за паркиране там където жителите САМИ са си изградили инфраструктурата, както е при мен. Събрахме се съседи, събрахме пари, намерихме си фирма и там където имаше едно голямо кално нищо, сега има паркинг И тротоар и хората не ходят по платното. И сега някои ще имат наглостта да предлагат моята собствена инвестиция да ми се продава на мен на солена цена.
    8. Броят гаражи при новото строителство (щото старото е упущено) да е не по-малък от броя на апартаментите в жилищната сграда и да е неразделна част от тях, като изрично се забрани цената им на квадратен метър да е по пет по-висока от цената на квадрат на апартамента.
    9. Драконовски глоби за хора, които ги превръщат в работилници, складове и мазета, а колата е паркирана пред блока.
    10. Болниците да разполагат със собствени паркинги с платен абонамент за персонала и минимално заплащане за болните, като заплащането да е ПРИ НАПУСКАНЕ на паркинга, другото аз лично го приравнявам към мародерството, както и трикратно завишените цени на някои стоки по околните на болниците магазини.
    Без периметър, подземни. Щом моловете могат, значи и за тях трябва да може.
    Ще кажеш откъде пари.
    Оттам където отидоха след повече от десет години дране от зони, за които някои станаха милионери, а за гражданите на София остана един гол х...

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  65. 65 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    [quote#64:"rapidfire"]До коментар [#63] от "borkar":До коментар [#63] от "borkar":Предлагам:
    1. Вдигане на всички трошки, неизползвани от години. Белег - спаднали гуми, растат разни неща под тях и по тях.
    - Платеното паркиране работи много по-добре от наредбата за ИУМПС. Пускал ли си сигнал за ИУМПС? От повече от пет години има опити за промени в наредбата, например безумието "ИУМПС е когато са изтекли две години от датата определена за ГТП".

    2. Изграждане на подземни или етажни паркинги по всички части на града обявени за зони, а в другите, ПРЕДИ да бъдат обявени за зони, с капацитет да поберат колите на там живущите, както и на гостите. Платени, естествено.
    - Това е най-голямата илюзия, която витае в обществото. Посочи парцел - конкретен моля те в isofmap.bg, себестойност на строежа, разходи за поддръжка, охрана. Как ще събереш 500 000 коли, колко паркинга ще ти трябват да ги побереш, каква е довеждащата инфраструктура до паркингите, какъв трафик ще концентрират към/от тях, какво е мнението на живущите до тях -дали ще искат този трафик до тях .... Мога да ти напиша още поне 20 неща да ти покажа, че това е пълна илюзия. И най-важното не намалява трафика, ще го стимулира.

    3. Увеличаване на колите на ГТ, както и на качеството им ПРЕДИ да се въвеждат повече зони.
    -Писах вече - трябва да се намали трафика н лични МПС, за да има повече коли на ГТ. Ако под качество разбираш разписание - не може да се спазва в такъв трафик на лични МПС.

    4. Който плаща годишен абонамент за паркиране, да има карта, разрешаваща му до 2 часа безплатен престой в зелена зона и до половин-един в синя.
    Явно на теб така ти е удобно....

    5. Билетът за ГТ да осигурява до един час ползване на ЦЕЛИЯ ГТ, както е по белите страни, а не за ЕДНО качване. Само това е достатъчно да накара хората да слязат от колите. Щото сега ако отиваш и се връщаш от работа с три прекачвания е по-евтино да отидеш с колата.
    -Тук си 100% прав.

    6. Допълнителен годишен абонамент на разумна цена за фирми изпълняващи услуги по домовете.
    -Фирма за циклене на паркет - колко е разумното? Според мен е поне 3000лв/година.

    7. Неплащане на никакви абонаменти за паркиране там където жителите САМИ са си изградили инфраструктурата, както е при мен. Събрахме се съседи, събрахме пари, намерихме си фирма и там където имаше едно голямо кално нищо, сега има паркинг И тротоар и хората не ходят по платното. И сега някои ще имат наглостта да предлагат моята собствена инвестиция да ми се продава на мен на солена цена.
    -Твоята незаконна инвестиция в чужд имот да го направи твой - така ли?

    8. Броят гаражи при новото строителство (щото старото е упущено) да е не по-малък от броя на апартаментите в жилищната сграда и да е неразделна част от тях, като изрично се забрани цената им на квадратен метър да е по пет по-висока от цената на квадрат на апартамента.
    -Тук си 100% прав.

    9. Драконовски глоби за хора, които ги превръщат в работилници, складове и мазета, а колата е паркирана пред блока.
    -Тук си 100% прав.

    10. Болниците да разполагат със собствени паркинги с платен абонамент за персонала и минимално заплащане за болните, като заплащането да е ПРИ НАПУСКАНЕ на паркинга, другото аз лично го приравнявам към мародерството, както и трикратно завишените цени на някои стоки по околните на болниците магазини.
    Без периметър, подземни. Щом моловете могат, значи и за тях трябва да може.
    - Как да стане това при Пирогов, ИСУЛ, Медицинска академия, Първа градска...

    "Ще кажеш откъде пари.
    Оттам където отидоха след повече от десет години дране от зони, за които някои станаха милионери, а за гражданите на София остана един гол х..."
    -Явно много те дразнят зоните...Денонощно платено паркиране в целия град е най-работещото решение за борбата с трафика и броя на автомобилите.

  66. 66 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#65] от "borkar":

    1. Наредбата не е скрижал Моисеев. Ако не работи, следва да се промени.
    2. Да, не мене така ми е удобно. И на още около половин милион софиянци.
    6. Разумното следва да се уреди в съответния документ и наредба. Чийто престой е повече, трябва да плаща повече. Хората правят класификатори за тия неща. Не писах, но пак повтарям - ТРЯБВА ДА СЕ МИСЛИ!
    7. Извинявай, ама след като общината години наред се опитва да ми вмени грижата за неин имот - т.е. не да ми осигури инфраструктура, миене и почистване от листа и сняг, а само да се опитва да ме глобява, защото АЗ не върша НЕЙНАТА работа и когато най-накрая взема та я свърша, да я обяви за незаконна?!! Нещо? Диш парасъ?
    8. Който иска - търси начин. Който не иска - търси причина.
    Давам ти идея. Безплатно. Вместо да гледаме гнусния канал на Перловец, може да се покрие и да се направи паркинг. По същия начин както направиха метрото в центъра, с подземни машини, могат да се направят и паркинги. И на хората ще им е много по-радостно трафикът да е отдолу, а не отгоре.
    Да, дразнят ме зоните, защото срещу милиарди одрани от хората насреща се получава по-горе писах какво. С много малки изключения няма НИКАКВИ признаци поне НЯКАКВА част от тия пари да са вложени в смислена дейност за облекчаване на трафика, която да е удобна за всички, а не само за финансовите щения на общинарите.
    Това, което предлагаш, ще доведе до мигновен бунт и избесване по кестените на Витошка на всеки общински съвет, който се осмели да го предложи.
    И недейте да си мислите, че като варите жабата бавно, тя ще свикне. Процесът по скоро прилича на проверка колко може да издържи спукана тенджера под налягане.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  67. 67 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#66] от "rapidfire":

    Няма да се разберем... За гнусния вид на Перловската река е виновна единствена Столична община. Явно не си ходил в град без повърхностни води, там се молят за такива канали/реки. Живял съм 20 години до Перловската и мога да ти потвърдя приноса ѝ за циркулацията на въздуха. Бетонирането ѝ и паркинг върху нея и в Азия и Африка няма да си го помислят и то за да си паркираш колата!!!.
    Подземни паркинги с подземни машини?!? Цена, поддръжка, охрана, входове и изходи - искаш ли вход на такъв под прозореца ти? Несериозно е.
    Ти си мислиш, че ще ги обесят, аз пък ти гарантирам, че политическата сила повела успешна война срещу автомобилите в София като трафик и брой има веднага 400-500 хиляди гласа - хората пропищяха от автомобилите и в центъра, и около центъра, и в Люлин, и в Обеля, и в Младост, и в Дружба...

  68. 68 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    "Цена, поддръжка, охрана, входове и изходи - искаш ли вход на такъв под прозореца ти?"

    А парите събрани досега от зоните, де ги? Вместо за инфраструктура отидоха някои другари да карат бентлита и бугатота и да имат яхти скъпи к..... и имоти по Бахамите. Че им е и малко.
    И защо под прозореца ми бе душко, има един куп квартални градиники и надземни паркинги ПОД които могат да се построят други. Има по центъра, има навсякъде.
    И защо под прозореца ми бе душко, има един куп квартални градиники и надземни паркинги индустриални зони и обществени сгради, ПОД които могат да се построят паркинги. Има по центъра, има навсякъде. Пък и в крайна сметка, ако под прозореца ми има непрекъснат трафик, ква точно е разликата дали ще е по равно, или ще е надолу.
    Перловец е една миазма, която НИКОГА няма да се оправи, защото от яката на Витоша, та до гробищата цялата канализация е заустена в нея.
    Под секрат дя ти съобщя и АЗ 25 години живях близо до нея и единствения ми спомен беше циркулация на смрад на канал и гнусни боклуци.
    Така че е по-добре да се покрие, отколкото да смърди в тоя си вид.
    Бас държа, че за десет години можеше всичко, за което ти цивриш как няма да стане, да бъде направено така, че всички да са доволни.
    Няма какво да ти наливам в главата, явно си близък до тия фирми, които искат само да лапат, без да осигуряват нищо насреща.
    Младост, Люлин и Обеля са кварталите, в които живее най- бедната част от софийското население, което едва свързва двата края и за което колата неизбежна необходимост.
    Само тук-там има по някой мол или биснес парк, около които там работещите гъзета, дето не искат да плащат паркинг вътре, искат да изгонят колите на живущите, за да си паркират на спокойствие.
    Пробвайте да го направите в тия квартали и ще видите на какво ще седнете.
    Не може само да се дере народа, без да се дава нищо насреща. Ако използвате само тоягата в един момент не се знае коя посока ще хване.
    Както казах - който иска търси начин. Който не иска търси причина.
    Край на спора.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  69. 69 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#68] от "rapidfire":
    Под градинки в центъра - т.е. да вкарваме още движение в центъра?
    Под прозореца ти защото има довеждаща/отвеждаща инфраструктура. Под градинките, за които говориш - как ще стигат до там и как ще слизат?
    Нито работя в такива фирми, нито в общината (т.е. не ми казвай "пробвайте").
    Край на спора.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK