С 200 милиона от бюджета ще бъде направена държавната тол-система

С 200 милиона от бюджета ще бъде направена държавната тол-система

© Цветелина Белутова, Капитал



200 милиона лева от бюджета ще са нужни, ако се тръгне към вариант изграждане на тол-система за плащане на преминаването по магистралите от държавна компания, каза днес във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на ведомството си. Той допълни, че от днес започва структурирането на държавна компания, която ще оперира системата. Информацията идва ден след като премиерът Борисов обяви, че подобен вариант е възможен.


Нанков обаче подчерта, че паралелно ще върви и процедурата по Закона за обществените поръчки за избор на частен изпълнител. "Ако успеем да класираме кандидат чрез обществената поръчка, ще продължим по стария ред", обясни министърът.


Според Нанков вложените държавни средства в изграждането на системата ще се върнат за три-четири години. В отговор на въпрос той коментира, че преценката за това кои пътища да бъдат включени в нея ще подлежи на експертен дебат, след което ще бъде взето и политическо решение, но се очаква това да не е повече от половината републиканката пътна мрежа.




Нанков изрази мнение, че тол-системата трябва да покрива всички магистрали, както и първокласните и второкласните шосета. Министърът отбеляза още, че за пътищата извън обхвата на смесената система няма да се плащат и винетки. Плановете са тол-такса да заплащат само тежкотоварните превозни средства над 3.5 тона, а за останалите ще се въведат електронни винетки.


Предвижда се системата да бъде гъвкава, което означава, че няма да бъдат налагани забраните за движение на тежкотоварни автомобили в пиковите часове, а тогава таксата за тях ще бъде по-висока. Така всеки собственик на транспортна фирма ще си прави икономически анализ, коментира министърът.


Нанков каза, че в момента с одиторска компания се оценяват пропуснатите ползи за държавата от забавянето на въвеждането на новата система, като след уточняване на сумата ще се заведе дело за пропуснати ползи срещу компаниите, които обжалваха процедурата за избор на изпълнител


"Сумата от 1,5 млн. лв. загуби на ден от липсата на тол-система се базира на най-консервативната прогноза за бъдещите постъпления и приходи. Най-ниската и песимистична прогноза в анализа на Световна банка от 2015 г. на база досегашните приходи от 320 млн. лв. годишно е, че след внедряването на новия начин на плащане ще се генерират още 660 млн. лв. годишно", каза още министърът.


Той обясни, че независимо дали ще се направи от държавна компания, или ще се довърши обществената поръчка, параметрите ще останат същите, като се предвижда срокът за внедряване на системата да бъде седем месеца, след което около една година ще бъде периодът за оценка на ефективността и коригиране на евентуални дефекти.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    Ще се изплати за 133.33 дни !!! Ако бойко е казал истината и ако ГЕРБ не краде !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6848 Любопитно

    Каквото и както и да внедряват след година-две , винетката от 100 лева ще ни се види песен!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Весело

    До коментар [#2] от "karabastun":

    ще пътуваме с дрезини.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7575 Неутрално

    Безумно високо число, съобщено от министъра като начално за наддаване между фирми-участници

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Това вече ще се хареса на Корнелия Нинова.

  6. 6 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    В ЦЕЛИЯ ЕС, с изключение на Румъния и България, винетките/тол таксите за леките коли са САМО за магистралите.
    Защо у нас се плаща и за първокласни, че и второкласни пътища, един господ знае.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":

    защото управлението е мутромилиционерско.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    В ЦЕЛИЯ ЕС, с изключение на Румъния и България, винетките/тол таксите за леките коли са САМО за магистралите.Защо у нас се плаща и за първокласни, че и второкласни пътища, един господ знае.
    —цитат от коментар 6 на Athanatos


    И за третокласни и за четвъртокласни и дори за пътища зето никога-не е имало настилка по тях, като Пловдив - Лилково примерно.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Щото на Бйме му се краде. Ама 2020 вече няма еврофондове и трюбва разликата да дойде от някъде.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Ще изградят с бюджетни пари тол-системата, и ще я предадат на "наша фирма". Като Бългериа Еър при Дедо. Или бъркам?

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4876 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":

    Не е вярно! Тол таксите са за магистрали, но винетките (където ги има - Унгария, Словения) са за всички пътища.

  12. 12 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Интересно ми е как според гербавите ще се изплати системата, като парите от тол таксите трябва основно да отиват за поддръжка и експлоатация. Кое по-напред системата или поддръжката на магистралата ? При положение, че реалният трафик по Тракия например е по-нисък от заложения като прогнозни приходи и единственият вариант за компенсация е да се надуят тол таксите. И после ще има пак бисери от Винету - аз ви построих магистрали, те ви вдигат тол-таксата.

  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1970 Гневно

    И на пътя Требич - Мировяне турете и ТОЛ такса и Винетка та да чуете що думат съселяните на чичо Митко и Чичовото. >:-)
    Кои ще са алтернативните успоредни пътища дето трябва да ги има?
    Тетка Мамата.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  14. 14 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    А нека после Бацето се кръсти, че не прави лява политика.

  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1405 Весело

    В ЦЕЛИЯ ЕС, с изключение на Румъния и България, винетките/тол таксите за леките коли са САМО за магистралите.Защо у нас се плаща и за първокласни, че и второкласни пътища, един господ знае.
    —цитат от коментар 6 на Athanatos


    Пожелавам ти приятно пътуване без винетка извън магистралите из Унгария, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска, Австрия.......
    Глобите не са големи, най-много 1500 евро........

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    Мили хорица! Каквото и да става при демокрацийката, не мой ви са угоди! Що тъй? Ако е с обществена поръчка-нагласено! Ако държавата го прави-скъпо! Добре! Може и в 2-та случая да сте прави! Но тогава какво ми хвалите демокрацийката? 27 години е така! Корупцията расте, управленската мерзост-също! А вий си искате-още от същото, моля!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  17. 17 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":
    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
    До коментар [#8] от "traveler1":
    До коментар [#13] от "Танас":

    Прекалено много неразбрали.
    За леките коли /до 3.5 тона/ винетките се запазват и стават електронни.
    За тежките коли, над 3.5 тона се въвежда тол такса, която мери и изминато разстояние.
    Пътища от трети клас нагоре са безплатни за всички.

  18. 18 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Разбира се, че е по-добре държавата, щото тя знае как се прави тол система. А, сетих се - понеже не знае, държавата ще възложи изработването на външен консултант, на когото ще плати 200 милона, само дето сега вече "е възникнала необходимост от предприемане на неотложни действия" (чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП) и ще се наложи да го избере чрез процедура на договаряне без обявление.
    Явно от тази поръчка са се заинтересували и фирми извън "нашите" и затова ние, пък, се отказваме от нея и минаваме на план "б" (виж по-горе)

  19. 19 Профил на gaspod
    gaspod
    Рейтинг: 232 Неутрално

    200 милиона лева от бюджета ще са нужни...
    Според Нанков вложените държавни средства в изграждането на системата ще се върнат за три-четири години.
    Най-ниската и песимистична прогноза е, че след внедряването на новия начин на плащане ще се генерират още 660 млн. лв. годишно", каза още министърът.

    Не съм голям математик, ама.... Сигурно неизвестните Кой, Мой и Свой отсъстват от уравнението.

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1405 Весело

    Милото денвниче пак е олигавило новината до неузнаваемост: финансирането от 200 млн. при всички случаи ще дойде от държавата, НО ако пак се обжалва обществената поръчка, щЕ БЪДЕ ОСНОВАНА ДЪРЖАВНА ФИРМА ЗА ДА Я ИЗГРАДИ.

    Дежурните форумни пинчери бездруго не четат, те си лаят съгласно поръчката, обаче ако някой случаен гражданин влезе в сайта за да се ИНФОРМИРА, ще си умре от смях от такъв журналистически "професионализъм"......

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1405 Весело

    До коментар [#17] от "plebs":

    Излишно се хабите да обяснявате, колега.
    Те не искат да четат, а да пишат..........

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":защото управлението е мутромилиционерско.
    —цитат от коментар 7 на КМЕТ В СЯНКА


    Чуй, чуй несретнико . Нанков е учил и завършил "География" в СУ. После и магистратура пак там . Магистратурата му е свързана с "Регионално развитие".
    Отличник на випуска, ако вярвам на сина ми учил и завършил заедно с него в една група. В една тайфа са били, но не поддържа контракти с никого от доминистерските си състуденти.. Никого за нищо не е уредил.
    Ти си продължавай плюенето...

  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4207 Любопитно

    Сега ще разберем коя е "правилната фирма" която ще лапне тази апетитна държавна поръчка.

  24. 24 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    Нещо не разбирам. Баце каза, че от липсата на тол-система губим по 1.5 милиона лева дневно. 365 * 1.5 = 547 мил. лева на година. Нанков пък казва, че ако държавата вложи 200 милиона, те щели да се изплатят за 4 години, т.е. по 50 милиона на година. Нерде 547, нерде 50. На кого да вЕрваме?

  25. 25 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    До коментар [#6] от "Athanatos":Не е вярно! Тол таксите са за магистрали, но винетките (където ги има - Унгария, Словения) са за всички пътища.
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Не е вярно - в Словения и Австрия винетки се изискват само за автомагистралите. Другите пътища не изискват винетнки.

  26. 26 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    [quote#25:"Smoke"][/quote]

    И в Унгария се иска винетка само за мъфистралата при автомобили до 3,5т. За камионите е малко по-сложно, понеже им искат да плащат и за някои на ионални участъци.
    От години минавам Унгария-извън магистралите безплатно и е изкл. приятно пътуването през тази страна.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на inlineonline
    inlineonline
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Тол системата, ще бъде изградена от дърджавата с помощта на "наши" фирми, сллед което умишлено ще се фалира, тъй като държавата е лош стопанин и целенасочено ще се харижи с концесия за 50 години на "наш" заслужил другар с майка геройня от тотото....

    Същото ще бъде и с новите влакове дето се канят да ги купуват за 350 милиона лева. Вече умишлено се фалира държавното "Пътничеси превози", след като се купят новите локомотиви, ще се вдигне държавнта субсидия за пътническите превози за 150-200 милиона лева и познайте #Кой ще почне да печели от превози на малцинствата и остатъците от ългарския народ - 6и6и. С ДПС към светли бъднини....
    Мафията си има държава!

  28. 28 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#15] от "pag":

    В Австрия винетка ти трябва само за магистрала и скоростен път.

  29. 29 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 906 Неутрално

    КОЙ ли ще я прави тол системата ? Пак ще се краде яко щом корупционната машина ще прави системата очакваме дълбокомислените аналзи на нашият премиер-слънце Боко .... който има интелигентност на средностатистически идиот

  30. 30 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Милото денвниче пак е олигавило новината до неузнаваемост: финансирането от 200 млн. при всички случаи ще дойде от държавата, НО ако пак се обжалва обществената поръчка, щЕ БЪДЕ ОСНОВАНА ДЪРЖАВНА ФИРМА ЗА ДА Я ИЗГРАДИ.Дежурните форумни пинчери бездруго не четат, те си лаят съгласно поръчката, обаче ако някой случаен гражданин влезе в сайта за да се ИНФОРМИРА, ще си умре от смях от такъв журналистически "професионализъм"......
    —цитат от коментар 20 на pag


    Цъ, цъ - на 100 кьорави гербави, ще намери един с едно око дето се мисли за Галилей.

    Та значи ще създавате държавни фирми и по естествен път стигнахте до идеята да одържавявате структурни дейности - това не е ли по принцип част една друга идеология, дето е свързана прякои с милиционерския терор....ооопс :)
    Защо не създадохте ДЪРЖАВНА ФИРМА да строи и магистралите като сте толкоз загрижени за благото на държавата? Ама как ще наливате иначе в партийната касичка на герб - Трейс?

    И като се създаде държавна фирма да не би тя да почне да купува своя строителна техника и да назначава стотици работници за да изгражда тол пунктовете, да подготвя комуникационните линии, софтуера и т.н?? Това няма да стане!
    Държавната фирма също ще се явява възложител по смисъла на ЗОП, ще разбие сегашната поръчка на отделни дейности и ще почне да ги възлага примерно с три оферти на "правилните" фирми, верни на герб. Прав е номер 18 - някой "независим" се е заинтересувал от поръчката и сега гербавият башибузук просто търси начин да заобиколи ЗОП.

  31. 31 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Ма нали сме си тъпи, дай да се изюркаме връз ГЕРБ. Какво предлагате бре умници та да си плащат за пътищата не по братски , ами по равно? Колко ползваш - толкоз плащаш.Това е тол системата. Кому не е изгодна ?

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":14 единици от мат,риала са ти треснали –. Те и до мат,риал не го докарват. Гарбидж , май му бе наименованието.


  34. 34 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Важното е да се направи едно хубаво държавно предприятие с поне 5-ма изп.. Директори, 15 директора, 70 началника и 2000 служителя, от които работа да вършат не повече от 50.

  35. 35 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    ".....след уточняване на сумата ще се заведе дело за пропуснати ползи срещу компаниите, които обжалваха процедурата за избор на изпълнител...."

    Имам следното питане към уважавания министър-председател Бойко Борисов, който напоително се оплаква от обжалванията и след повече от две години размотаване сега ще прави държавна компания:
    - Ако обжалванията са основателни защо са допуснати основанията за обжалване?
    - Ако обжалванията са неоснователни защо законът допуска неоснователни
    обжалвания?
    - Известно ли му е кой беше министър-председател през последните осем години?
    Имам едно питане и към уважавания министър Николай Нанков:
    - По кой закон и на коя страна вярва, че може да осъди за пропуснати ползи някой, който се обърнал за решаване на спор към съда?
    Имам и едно последно питане към българските избиратели:
    - Докога ще избирате пълни некадърници и откровени идиоти?

  36. 36 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Искам я,искам я - ще закрещя,но няма кой да чуе.Система без пътища е въздухарска работа.Апарати на дупки и бубунки.Само им гледайте саиряЕ кой как ще уцели прозорчетата. Поле за работа за разбивачите.Впрочем вече са готови за действие. Парите събрани,парите обрани, асфалта разровен, дупките оставени, системни изпълнения за запълване на всякакви дупки и вечно търсене на работници. Написах си програмата и се надявам да се прочете. С трици маймуни не се ловят ,а само такива като мен.

    mihala
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8959 Неутрално

    Ще я направят и после може да я продадат за жълти стотинки на КОЙ, ТОЙ или ТЯХ.

  38. 38 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2141 Неутрално


    Нанков обаче подчерта, че паралелно ще върви и процедурата по Закона за обществените поръчки за избор на частен изпълнител. "Ако успеем да класираме кандидат чрез обществената поръчка, ще продължим по стария ред", обясни министърът

    И както обикновено , от тая дръмка я изскочи държавно предприятие , което да въведе системата , я не . И ще чакаме отново частник да трупа бузи и врат . А някой само да брои комисионната .

  39. 39 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    В отговор на въпрос той коментира, че преценката за това кои пътища да бъдат включени в нея ще подлежи на експертен дебат, след което ще бъде взето и политическо решение, но се очаква това да не е повече от половината републиканката пътна мрежа.

    Тол- таксите по света се въвеждат изключително за магистрали . В някои случаи и за първокласни пътища с характеристики на магистрали . Освен това държавата е длъжна да ОСИГУРИ дублиращи магистралите първокласни шосета за ползване при желание от превозваческите фирми , съгласно своите икономически планове . Но едва ли в която и да е държава , половината от пътната им мрежа е платена с подобни системи . Явно държавата е готова да таксува и мееждублоковите земеделски пътища , само и само да увеличи паричните потоци към кацата на бюджета . Пари , пари трябват ... За да се докрета до успешен мандат . Пък после - после президентството

  40. 40 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2141 Неутрално



    До коментар [#35] от "Един препатил":- Докога ще избирате пълни некадърници и откровени идиоти?

    Докато станат функционално грамотни .

  41. 41 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    До коментар [#31] от "skomina":.Това е тол системата. Кому не е изгодна ?

    Не е изгодно на тези , които я въвеждат . Защото ТОЛ система САМО за магистрали е тънък доход . Виж , ако е за поне половината от пътната мрежа , барабар с второкласните офроуд писти и земеделските пътища между бостаните , е друга бира .

  42. 42 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    До коментар [#25] от "Smoke":Не е вярно - в Словения и Австрия винетки се изискват само за автомагистралите. Другите пътища не изискват винетнки.

    Преди 89- та също нямаше винетки , но имаше пътен данък . Няма начин да не се плаща за подръжка на пътната мрежа . Макар и минимална или по- висока цена . Предполагам , че в Словакия и австрия които споменаваш , също имат подобна данъчна организация . Или пък друга , но няма как бюджета да поема и разходи за удоволствие само за ЧАСТ от данъкоплатците .

  43. 43 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    Снимката - поредната мазна физиономия на селски измекяр. Гарантирано от Герб.

  44. 44 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Нещо не разбирам. Баце каза, че от липсата на тол-система губим по 1.5 милиона лева дневно. 365 * 1.5 = 547 мил. лева на година. Нанков пък казва, че ако държавата вложи 200 милиона, те щели да се изплатят за 4 години, т.е. по 50 милиона на година. Нерде 547, нерде 50. На кого да вЕрваме?
    —цитат от коментар 24 на Smoke


    То и така излиза сметката ако от тия близо 550 мил. 500 отиват за строеж и поддръжка на инфраструктурата и 50 мил. да се изплати инвестицията ако идва от държавния инвестиционене фонд... Но при всички положения системата за преминаване (тол система що се вика) ще струва 200 мил. народни пари а впоследствие Шиши ще я прилапа за 1 лефф.

  45. 45 Профил на lazar.vasilev
    lazar.vasilev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ще направят ТОЛ системата с пари от бюджета - тоест с пари от нашите данъци, а това ни прави автоматично съинвеститори в проекта.След това, вместо да ни дават процент от приходите, ще ни накарат да си плащаме за ползване на нещо изградено с нашите пари.
    Като се замислиш, хем инвестираш, хем си плащаш като поп.

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    До коментар [#22] от "skomina":

    и какво доказва това миличък ??? това променя ли характерът на мутромилиционерското управление и корупцията в България ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5704 Неутрално

    До коментар [#17] от "plebs":

    и защо водачите са неравнопоставени ? Би ли ни обяснил. Защото министърчето каза нещо съвсем друго???
    КОЙ лъже - ти или той или бойко ? Или и тримата ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1381 Весело

    Спокойно! Тол система ще изградят с 200 млн колкото изгрдиха електронно правителство с 50 млн. След 10 години пак ще си говорим. На толкова пътища мислят да изградят тол гейтове, че 200 млн няма да им стигнат само да ги проектират... :D

  49. 49 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":

    само в Румъния и България се плаща такса мост - дунав мост ,а парите се крадат и влагат в други начинания , даже до преди година две ,парите ги събираха едни мутри с черни анцузи и ланци и бележка издаваха само на русенски и софииски коли и то стари ,от други коли ,тоест парите явно се крадяха ,сега ти дават квитанция ,която не се знае колко е истинска и къде отиват парите ,след като пътя е дупка до дупка ,румънците и те са така ,ама поне си оправиха моста и дупките в района .......

  50. 50 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#45] от "lazar.vasilev":

    нали галусвате от 70 г за тях бе , все сте недоволни ,а друг е въпроса ,че нещата не се връзват 400 милиона печалба на година ,а 200 милиона ще ги избием след 3 години ,пита се останалите до 1.2 милиарда кой ще открадне , след това хубаво ще има такси , а за колите винетки ,добре ,ама парите пак се събират и се казва ,че сумата ще е 660 милиона ,ама над 320 ,които сега се събират ,тоест уж винетките падат ,ама пак ни събират пари за винетки или такси ,които са 320 милиона ,от тях махни сумите за камиони над 3.5 тона ,щото те ще плащат вече тол такса ,излиза ,че разликата до 320 милиона пак ще плащаме леките автомобили ,тоест винетката няма да падне ,а ще се вдигне като някакви такси ,данъци ,тол такси двойно на сегашното ниво .

  51. 51 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 966 Неутрално

    новият рекет започва.

  52. 52 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Сега ще разберем коя е "правилната фирма" която ще лапне тази апетитна държавна поръчка.
    —цитат от коментар 23 на bat_plamen


    Контракс и евентуално Телелинк

  53. 53 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Тол система за пътищата е нужна ако искаме да имаме хубави такива. Който мисли, че плаща много ДДС, акциз, винетка и т.н. може да погледне закона за бюджета, за която година поиска и ще види, че тези пари отиват основно за пенсии на хора, които са си внасяли данъци и осигуровки, но някак тия пари са изчезнали с течение на времето. Не знам дали са много или малко 200млн за такава система, но заинтересованите мутри трябва да са наясно, че държавата ще изгради такава система, а дали някоя частна фирма ще спечели зависи от участниците в конкурса.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK