Румънците и българите отдават най-голямо значение на гумите за безопасността

Румънците и българите отдават най-голямо значение на гумите за безопасността

© Нокиан



Българските шофьори са сред най-високо оценяващите значението на добрите гуми за безопасността на движението, показва проучване на финландския производител "Нокиан". Анкетата е проведена в седем държави - Германия, Полша, Чехия, Италия, Франция, Румъния и България, като е обхванало 1800 души.


Най-висок е процентът шофьори, осъзнаващи важността на гумите, в Румъния – 91 на сто. Следват България 89%, Италия 87%, Германия 85% и Полша – 79%. В същото време само 65 на сто от французите смятат, че обувките на колата имат фундаментално значение за безопасността при шофиране.


Гумите предават силите между превозното средство и пътната настилка, нужни за завиване, спиране и ускорение. Ето защо те са най-активната система за безопасност във всеки автомобил. Четири зони с площ колкото човешка длан свързват автомобила с пътната настилка и ни позволяват да управляваме превозното средство", обяснява по този повод мениджърът "Техническо обслужване на клиенти" в "Нокиан" Матю Мори.




Според проучването по-голямата част от шофьорите в Европа са наясно, че въпреки по-високата си цена премиум гумите имат предимство по отношение на икономията на гориво и по-голямата безопасност, която осигуряват. На това мнение са 87% от шофьорите в Румъния, 70 на сто от тези в България, 61% в Италия и т.н.


Проучването дава повод на експертите от "Нокиан" да припомнят, че в повечето европейски държави по закон дълбочината на протектора не може да бъде под 1.6 мм (в България е 0.6 мм). Летни гуми с толкова малък грайфер вече не са безопасни. Рискът се увеличава значително при мокро време, когато дълбочината на протектора е по-малка от 4 мм, уточняват специалистите.


Летните премиум гуми могат да намалят разхода на гориво с до 0.5 литра на 100 км и в същото време да предложат отлично сцепление и на мокър път. Средно гумите върху задвижващия мост на автомобила се изразходват двойно по-бързо от тези на свободно движещия се мост. За това е препоръчително да редуваме гумите върху задвижващите колела на всеки 8000 км с цел равномерно износване на комплекта.


Правилното налягане в гумите също е много важно. То е посочено от производителя на автомобила и гарантира най-добър комфорт при шофиране. При нормални условия леко по-високото налягане в гумите може да увеличи живота на гумите и да намали разхода на гориво.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Това и аз съм го забелязал. В Германия и Франция е пълно със коли обути в абсолютни галоши. Като за хора с пари не мога да си го обясня.

    Друг е въпроса, че ако дадена гума предлага икономия на гориво, това на прост език значи намалено сцепление. И трябва добре да си помисли човек дали си заслужава да пести човек баш от това.

  2. 2 Профил на SML
    SML
    Рейтинг: 583 Весело

    Да баш за тва в Продавалник има 488 СТРАНИЦИ обяви за гуми втора употреба. Иначе от Nokian-ките (летни) съм много доволен.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    А пък аз съм от по-малкия процент, които отдаваме най-голямо значение на разумното и безопасно шофиране.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3382 Весело

    След като на всяко авто-мото състезание коментиращите ни "проглушават" ушите с "Гумите това, гумите онова, и пак гумите...", нормално е българските зрители да бъдат ограмотени.

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Причината е, че само ние пестим от гуми, та затова все търсим най-доброто съотношетние цена-качество, ровим в интернет, четем ревюта и от там за нас има добри и лоши гуми. За нормалните хора от богатити държави лоши и некачествени гуми няма, просто защото никога не са купували такива и следователно не предполагат, че има може да има проблем с безопасността - никога не са го усещали.

  6. 6 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Чудя се къде ли е проведена тази анкета. Хората по морето рядко сменят гуми, то там не било студено, то не падало сняг, то не знам си кво. В малките бедни селища много рядко можете да видите кола с читави гуми. Летните са изгорели като подметки, зимните са на 7 години, изтъркани до сликове.
    Гумите са супер важно нещо, но когато АГУ е начин на мислене спрямо автомобила и неговата поддръжка, БГ сме много назад.

  7. 7 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3013 Любопитно

    Това защо не е маркирано като рекламна статия?

  8. 8 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Ами не обръщат внимание хората на запад, все пак карат модерни коли с всякакви системи за сигурност, ние с нашите ръняци се надяваме на гумите.

  9. 9 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    От две неща не трябва да се пести - гуми и акумулатор.
    Калпавия акумулаторб ще ти скъса нервите, а калпавите гуми ще ти скъсят живота.

  10. 10 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "...в повечето европейски държави по закон дълбочината на протектора не може да бъде под 1.6 мм (в България е 0.6 мм)."
    Пълни глупости. В България от много години не може да бъде под 1.6 мм.

  11. 11 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#7] от "yanne":

    Защото е добре маскирано като ПР. Поздравления за ПР агенцията на Нокиан, щом има коментари...

  12. 12 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Непредставително наблюдение из уличките на ЧЕРНОМОРСКИ КУРОРТ ПОКАЗА, ЧЕ ОКОЛО 50% ОТ АВТОМОБИЛИТЕ БЯХА СЪС ЗИМНИ ГУМИ, КОИТО ПРИ ТЕМПЕРАТУРИ НАД 30 ГРАДУСА СА СИ НЕ ПО-МАЛКО ОПАСНИ ... МНОГО ОТ ТЯХ БЯХА НА "ПРЕСТИЖНИ" ВОЗИЛА, КАКТО И МАСОВО НА СТАРИ ДИЗЕЛАЦИ.

    ТА ДОПИТВАНЕТО Е ЕДНО, РЕАЛНОСТТА Е ДРУГА ... ЗАЩО ДА ДАДЕШ ПАРИ ЗА ГУМИ, КАТО МОЖЕШ ДА ГИ ИЗПИЕШ И ИЗЯДЕШ?

  13. 13 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Не знам коя е била таргет групата, до която са направили допитването, защото просто имам други наблюдения. Когато наближи времето за смяна на куми, редовно някои капацитети доказват измамите на производителите на гуми, които се опитват да пробутват едни и същи гуми. Отделно са гениите с всесезонните гуми. Впечатленията ми са, че малко хора поддържат колите си с нови и подходящи гуми.

  14. 14 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Правилата ги определят такива: "Тировете затапиха Витиня, защото са без ЗИМНИ гуми????? Тъпанари...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK