
© Reuters
Румънският производител на автомобили "Дачия" се заема със задачата на пусне на пазара модел на ток, с цена под 15 000 евро (29 403 лева), съобщи днес информационният сайт "Зиаре", цитиран от БТА. Ако това стане факт, румънската електричка ще е най-евтиният подобен модел на пазара в Европа.
Плановете са първият електромобил на ток да е готов до две-три години. От "Дачия" са решили да се ориентират към производството на електрически коли, защото от 2040 година има вероятност Франция да ограничи продажбите на коли с бензинови или дизелови двигатели на своя пазар.
"Дачия" е част от порфолиото на френско-японския алианс "Рено Нисан" от 2004 година, като до края на миналата година лансира в цял свят над 4 млн. коли. Търсенето на дачии расте всяка година, като за 2016 купените автомобили от марката бяха с 6% повече от 2015-та.
"Рено Нисан" е световен лидер по продажби на електромобили. Най-евтиният модел на ток на "Рено" е двуместното "Туизи", което е нещо средно между кола и мотопед и в България струва 26 900 лева с ДДС.
У нас "Рено" предлага още колите на ток "Зое", което е с размерите на "Клио" и струва поне 57 900 лева, и лекотоварното "Рено Канго" ZE, продавано за поне 56 990 лева.
yavooor
Рейтинг: 1518 НеутралноНа 50 години съм и никога не съм мечтал за най-евтиния автомобил.
Искал съм най-скъпия!
historama
Рейтинг: 4137 НеутралноЩом става дума за най-евтиния електромобил, без съмнение става дума за някоя градска сапонерка, или някой олекотен вариант на "Сандеро".
Във всеки случай автопроизводителите сериозно се готвят за промяната.
Чарли Мишкин
Рейтинг: 2016 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "yavooor":
Разбира се. Баце ще ти пусне една обществена поръчка и ти ще си купиш най-скъпия автомобил, дизел, нали? :-) Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
The Island
Рейтинг: 311 НеутралноЗаглавието по-скоро трябва да бъде " Рено подготвя да пусне евтина електрическа Дачиа". Браво, дано да стане и държавата ако даде 7 500 лева дотация за всяка електрическа кола и цената пада на 22 000 лв, с разход от 2 лв на 100 км и не забравяйте, че това е кола без скорости, т.е. автоматик.
neut
Рейтинг: 1571 НеутралноАмбициозни намерения
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restbpcorp
Рейтинг: 922 НеутралноНай-евтиния и респективно най-скапания :)
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноЗначи споменатите в статията цени са само за закупуването на автомобил без батерия, защото както знаем при Рено батерията не се купува, а се взима под наем.
Трябва да им кажеш колко километра ще правиш на година и те съответно ти дадат цена за месечнен наем от няколко десетки евро.
С даването на батерията на лизинг или под наем, автомобилостроителите искат да си осигурят постоянни приходи.
Тоест те + енергоснабдителите ще заместят петролните корпорации, касиращи за горива и масла при двг.
ilev1940
Рейтинг: 237 НеутралноРазни многознайковци опитват да се подиграват и омалаважават Дачия, но трябва да им напомня, че от близо половин век румънците произвеждат и продават в Европа и света стотици хиляди Дачии, а в БГ оакаха вси.ки опити за производство на коли!! Е, за това тук ни дават само да правим евтини и трудоемми части като ел.снопове за колите ....за друго .....не ставаме !! Е, за обслужване на хотели и молове....да това можем !!!!
cristo_n
Рейтинг: 524 ЛюбопитноНа тази цена батерията сигурно ще бъде за не повече от 100 км.
И вече срещу доплащане на още 15000 евро получавате още 100 км. пробег, което е минимума за някаква практичност.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноТи го карай на мечти и си живей с "това ми се иска", пък ние през това време ще живеем истински, макар и с евтини автомобили!
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноТочно затова продължаваш само да си мечтаеш за скъпите неща....
Само Левски
Рейтинг: 1003 НеутралноБатерията на Рено от доста време се продава заедно с автомобила.Цените по-горе са на автомобил Рено с батерии, включени в цената..
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#7] от "Ф.Нинов":
Искаш да кажеш, че цитираните в статията цени на Рено:
"У нас "Рено" предлага още колите на ток "Зое", което е с размерите на "Клио" и струва поне 57 900 лева, и лекотоварното "Рено Канго" ZE, продавано за поне 56 990 лева.",
са цени на автомобили без батерия??? Не го вярвам - че какво в една електричка може да струва 57 хиляди???
truly
Рейтинг: 1132 НеутралноНяма да е най-евтиният.
Ivan_
Рейтинг: 508 НеутралноНе зная но на мен тези ми изглеждат на победители в надпреварата с Мъск, поне към момента.
Модератора е неадекватен!Последния се чуди кога ще има сто тестови електроатомобила от нисък клас, а тези вече са доставили стотици хиляди, които са си в редовно производство.
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Цъ.
Това не е вярно.
Във ФРГ купуваш електромобила Рено + плащаш месечен наем за батрията.
Ето линк от самата ценова брошура на Рено.
За да ти дадат цена - трябва да попълниш формуляр кой си: http://bit.ly/2uOLWlf
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#13] от "cristo_n":
Ами идете на уебсайта на Рено България и вижте какви оферти ще направят и дали батерията е вкл. в 57 бона или не?
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Ето цени в Германия:
Renault ZOE LIFE mit Z.E. 40 Batterie UPE zzgl. Überführung ab 25.200 € zzgl. ab 69 € Batteriemiete*
** Zzgl. eines monatlichen Mietzinses von € 69,- bei einer jährlichen Mindestlaufzeit von 7.500 km. Das Fahrzeug wird nur verkauft bei gleichzeitigem Abschluss eines Mietvertrags für die Antriebsbatterie mit der Renault Bank.
https://www.renault.de/modellpalette/renault-modelluebersicht/zoe.html
destino
Рейтинг: 466 НеутралноАми всъщност не. Живея в малък град, 10хил жители, имам малък бизнес и 2 баничарки.
Едната я карам аз, и не мога да направя повече от 50км дневно.
Трябва ми да отида на работа, 3-4км, после до Еконт и да обядвам, още 4-5км, следобяд още 10км въртене и се прибирам вечер, още 3-4. Всичко 20-30км, ако отскоча до съседният град, стават около 50-60км.
Такава, евтина кола би била идеална за мен. Имам възможност и желание да поставя 20-40м2 панели на покрива на цеха.
destino
Рейтинг: 466 НеутралноИ по дяволите, да ги пускат тези коли по-бързо, искам да допринеса повече за чиста околна среда, а дизелът е едно от нещата, което много ме притиснява.
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
До коментар [#13] от "cristo_n":
Значи трябва да се коригирам.
В България, Рено продава електромобила с батерията, което е супер.
Ниво на оборудване
Двигател и батерия
Код версия
Life
R90 Normal Range
LIFEMB 17 P
57 990 лв.
Life
R90 Long Range
LIFEMB 17 RP
63 990 лв.
Intens
R90 Normal Range
INT MB 17 P
60 990 лв.
Intens
R90 Long Range
INT MB 17 RP
66 990 лв.
https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/BG/Pricelists/Pricelist_ZOE_11_04_2017.pdf
Росен Радославов
Рейтинг: 1537 НеутралноДо коментар [#20] от "destino":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНямаш нужда от електоромобил за да не цапаш природата.
Тон и половина кола се движи с ШЕСТ лева за 100 км. смесено градско и извън градско при 20% от времето и с включен климатик.
МЕТАН е отговора.
ban
Рейтинг: 738 ВеселоДо коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":
Сакън, не споменавай газовете на путин. Ако имаш предвид американски втечнен, това е друго!
ban
Рейтинг: 738 ВеселоДо коментар [#21] от "Ф.Нинов":
Чудесно, айде юруш! шейсет бона кво му плащаш!
aralambi
Рейтинг: 638 НеутралноА някои се подиграват на сънародниците си без да знаят, че Рено през 1966 сключи договор с България и от 1968 до 1970 произвеждахме Булгаррено и Булгаралпин.
http://www.168chasa.bg/article/1175295
От 1970 руснаците започнаха да правят Лада и нашите верноподнически разтуриха завода в Пловдив.
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#24] от "ban":
ами учените от БАН трябва да изчислят първо разликата м/у цените на новия електромобил и новия бензинов Рено Клио.
После да сметнат за 100 хил км. разликата за гориво и масла спрямо разходите за ел.енергия.
След това разликата в разходите за поддръжка.
Накрая да сметнат бъдещата стойност на първоначлните разходи (сл. 5 год), ползвайки формулата за future value както и остатъчната стойност на двата автомобила.... и накрая да теглят калема.
Торбалан
Рейтинг: 713 НеутралноДо коментар [#7] от "Ф.Нинов":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganТова е така.
Освен този похват, в Белгия практикуват "застраховка батерия" - плащаш месечно примерно по €75 с идеята след години да ти помогнат да си платиш новите батерии, които неизбежно са се амортизирали...
На пракрика електромобилът излиза по-скъп от такъв с ДВГ (при масовите нива на пробег).
Торбалан
Рейтинг: 713 ЛюбопитноАз лично съм скептичен към подобни гръмки маркетингови изцепки на Рено.
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganКогато се появи електрическата Дачия ще се окаже, че споменатата цена не вклщчва дори седалка за шофьора...
Ходил съм да питам за двуместното "Туизи" в близкия дилър, подмамен от цената бърху билбордовете, дето бяха налепили из града... Изненада! Вратите били ОПЦИЯ !!! И като се почна едно добавяне и смятане... то излезе на цената на Smart!
Нинов
Рейтинг: 2363 НеутралноДо коментар [#27] от "Торбалан":
в България обаче от една страна Zoë е 7 хил. лв. по-скъпо от ФРГ, но батерията е вкл. в цената, което показва колко по-ниски са цените на новите автомобили като цяло.
destino
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#22] от "Росен (Путлер капут)":
При метана, освен газовете имаме всички други недостатъци при ДВГ: ремъци, филтри, масла, картери, радиатори, ниско КПД, турбини, ОС, и т.н.
Мисля, че от Рено-Нисан искат да повторят успеха на Дачия.
Имат технологиите, просто трябва да го направят на евтина цена.
Росен Радославов
Рейтинг: 1537 ВеселоДо коментар [#23] от "ban":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВсъщност Путлер само го препродава. Казахстан е източника обикновено.
Росен Радославов
Рейтинг: 1537 ВеселоДо коментар [#30] от "destino":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoМетана е само за двигатели 100 коня или повече.
Шумен София е под 18 лева вече.
Сигурно ще успеят с "Дачия".
Ниският пробег на електричките въобще не е драма. Аз покрай 9-те години на метан съм свикнал.
130 км. градско и към 200 извънградско.
Росен Радославов
Рейтинг: 1537 НеутралноДо коментар [#28] от "Торбалан":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЗа Дачията директно в Румъния. Никакви представители в България дори и да са румънци.
Директно в завода.
Без коз
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#12] от "Само Левски":
Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !Той е прав.В Германия е така! Питал съм.
truly
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#19] от "destino":
Пробег 100-150 км, двуместен автомобил, кожен салон и навигация... и много други екстри. Цената е близо до тази, за която говорят Дачия. И вече се движи в Европа. Скоро и у нас.
destino
Рейтинг: 466 НеутралноИ що е то?
kasko
Рейтинг: 754 ВеселоДо коментар [#33] от "Росен (Путлер капут)":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.За една кола в завода? И генералния директор на завода ще те чака с чиния мамалига на входа на Миовени ...
Стефан
Рейтинг: 516 НеутралноTesla car battery production releases as much CO2 as 8 years of gasoline driving!
Някои хора още се заблуждават, че може да се изгирае природата, е не може. Всичко това в момента е политика и нацкване между фирмите, а вие кълвете като шарани. Цената на една електричка е мин. 3 пъти над еквивалентна с ДВГ а природата е натоварена с СО2 като за 8 години експлоатация на ДВГ още преди батерията да е напуснала завода. Щели дазабранят дизела през 2040 г. ама друг път. Тировете на какво ще се движат, корабите, и т.н. Въобще цяблата тази работа с глобалното затопляне е като вица за паяка: един учен сложил паяк на масата и кала ХОДИ и паяка тръгнал,после му откъснал краката и казал ХОДИ и паяка стой на място, от което заключил, че ушите на пяка са в краката. Така е и с глобалното затопляне, който каже че такова нещо няма, е еретик, спира му се финасрирането и т.н. защото уважаеми шарани, глобалнотжо затопляне е двигателя на икономиката, иначе няма нужда от солари, ватърни турбини, ел. коли и т.н. всичо щеше да е в застой. Между другото някой да се сеща, че глобалното затопляне дойде след край на студената война, защото трябваше да има нещо, което да подържа състоянието на страх и да движи икономиката разбира се. И не че няма затопляне на климата, но антропогенния фактор е силно надценен.
dnevnikar
Рейтинг: 4083 Неутралносеки 4ти км
Топлофикация планира да пусне на евро пазара най-скъп смарт парномобил!
пп
Cheap is cheap. Неизбежен фалит:
"Дачия планира да пусне на евро пазара най-евтин електромобил"
БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
Рейтинг: 1530 Неутралнодобрата новина е, че сички производители на коли се насочват сериозно към електрическите
РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГАслед 10 години едва ли ще се ползва руско-арабското горивце
като си облепиш къщата със соларни панели и горивото ще ти е безплатно :)
Торбалан
Рейтинг: 713 ЛюбопитноДо коментар [#29] от "Ф.Нинов":
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganМного съм любопитен с какви акцизи ще натоварят европейците водорода https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html ...
Пешката
Рейтинг: 1298 ЛюбопитноОт кога Дачия е пак румънска компания?
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Ivan_
Рейтинг: 508 НеутралноДо коментар [#42] от "Пешката":
Модератора е неадекватен!Винаги е била румънска компания, просто сега собствениците не са румънци, а французи, компанията продължава да си е румънска.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
m_todorov
Рейтинг: 626 НеутралноБраво на Франция. Дано навсякъде в Европа до 20-30г. са забранени дизелите и старите банзинки.
Sabbath
Рейтинг: 1075 Любопитно"Плановете са първият електромобил на ток да е готов до две-три години".
Много интересно.Вероятно авторът е виждал и други видове електромобили- на въглища,на спирт,на дърва,на нафта,на слама.Ученото си е учено,надявам се,че в някой от бъдещите броеве ще сподели и с нас по-простите тези типове електромобили и производителите им.
Росен Радославов
Рейтинг: 1537 НеутралноДо коментар [#37] от "kasko":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПриятел така си купи. Верно, че не беше една "Дачия", а две. Джипа и пикапа.
И си ги поръча с някои само екстри и цената падна доста.
kasko
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#48] от "Росен (Путлер капут)":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Джипа и пикапа са с право на данъчен кредит , т.е румънците ще му ги продадат без ДДС ако купувачът е българска фирма , а не физическо лице.Един вид ако плаща кеш ще спести за момента 8-9 хиляди . Иначе няма логика заводът да продава директно на единични клиенти и да си прецаква местните дилъри които продават с хиляди.
Иначе най-евтиният модел на Логан у нас е 14300 с ДДС , в Румъния е 6950 евро -13 630 лв.
За за шестотин лева разлика не виждам смисъл , разходите ще я изядат.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3000 НеутралноДо коментар [#7] от "Ф.Нинов":
Еретик"Значи споменатите в статията цени са само за закупуването на автомобил без батерия, защото както знаем при Рено батерията не се купува, а се взима под наем.
Трябва да им кажеш колко километра ще правиш на година и те съответно ти дадат цена за месечнен наем от няколко десетки евро."
====================
Знам, че съм позакъснял с отговора, но пътувах.
Какво излиза, че за посочената цена мога да си купя нещо, дето не върви? Така ще ме накарт да си търкалям ДВГ-то до последния възможен ден.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#19] от "destino":
С изминаване на 20 км. на ден в твоя малък град, няма как да ти е икономически изгоден електромобил - при малък пробег няма как с евтиния ток да избиеш цената на придобиване!