Меркел ще търси варианти за връщане на доверието към дизеловите автомобили

Меркел ще търси варианти за връщане на доверието към дизеловите автомобили

© Reuters



Германският канцлер Ангела Меркел заяви днес, че трябва да се възстанови доверието към дизеловите автомобили, за да се избегнат забрани за движението им, предаде Франс прес. Изявлението дойде на форум, организиран от вестник "Билд".


63-годишната Меркел, която ще се кандидатира за четвърти мандат на изборите на 24 септември, отново заяви, че иска промишлеността да остане силна, като за целта трябва да се намери разумно съчетание на мерките, наложени в този стратегически сектор, в който работят над 800 000 души.


Като част от стъпките към връщане на доверието в дизеловите автомобили на 4 септември Меркел кани на среща общините, надвишаващи допустимия праг на замърсяване.




Канцлерът увери, че след като приключи политическата си кариера, няма да приеме пост в бизнеса, критикувайки своя предшественик социалдемократ, който отиде в руския петролен гигант "Роснефт".
"Намирам, че това, което направи господин Шрьодер не е добре, поне не и в "Роснефт", изтъкна Ангела Меркел.


"Дизелгейт" представлявал заплаха за германската икономика


Междувременно в месечния доклад на германското министерство на финансите се посочва, че скандалът с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании, представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него, предаде "Ройтерс".


Наред със скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, който започна преди почти две години, след като "Фолксваген" разкри, че е манипулирал тестовите данните за вредните емисии в САЩ, ведомството посочва като риск за германската икономика излизането на Великобритания от ЕС и протекционистката търговска политика на американското правителство.


Автомобилната промишленост е най-големият германски износител и осигурява около 800 000 работни места. В допълнение т.нар. дизелова криза се определя като нов риск за германската икономика, макар че последиците от нея в момента не могат да се изчислят количествено, се посочва в документа.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Е поне едно не може да и се отрече - бори се до последно за обречени каузи.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Цяла Америка вече минава на ток, тя още за дизели се загрижила. Дизелите вече са отживелица, трябва тотално да се забранят, а не да се преоткриват тепърва.

  3. 3 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Натиснаха я значи...👎. Да спасиш дизела не е като фа спасиш редник Райън. Това е трънливия път за никъде. Да се поучат от Рено-Нисан и Тесла.
    Ако продължат да упорстват ще се закопаят сами!

  4. 4 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 688 Гневно

    Меркел да се бори против избиването на европйци....

    Подпис - електронен ;)
  5. 5 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    Измамата с дизеловите двигатели е сериозна. Вероятно по-добре ще е двигатели на алтернативно гориво/метан , пропан-бутан/.Хем по-чисто , хем по-евтино за потребителя.

    SHADOWS of SOFIA
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    Късно е, либе, за китка. Светът се развива.

  7. 7 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Дизелът със своите сажди е канцерогенен и трябва постепенно да бъде изхвърлен от употреба. Всеки би трябвало да е виждал по улиците как пушат дори и не толкова старички дизели. Има голяма опасност България да се превърне в дизеловото бунище на Европа, ако не се вземат мерки да се ограничи безразборния внос на дизеляци.

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1810 Весело

    Ех, избори, избори, какво ли не се говори по това време:)

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    И как ще върнем доверието??? Мириканска ГМО рапица за биодизел ли ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Един от най-лесните начини за това би била масирана кампания, която да разясни най-накрая на милионите промити мозъци, че СО2 не е никакъв замърсител а представлява храна за разстенията

  11. 11 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    Има и други решения. Оставете дизелите за камиони и по-тежки пикапи. Хибридите са икономични колкото дизелите и технологията вече е развита добре. И Тойота и Форд и ГМ имат вече милиони хибриди по пътищата и си работят чудесно. Това е много добър преход към чисто електрически коли. .... Но като сте рекли дизели та дизели
    Някой, дори в България, може ли да каже поне едно предимство на дизелова лека кола освен че харчи по-малко. (и за това сме говорили, не харчи по-малко а дизела е 30% по-калоричен затова и използва 30% по-малко количество за еднакъв пробег и за еднакви други параметри).

    California Über Alles
  12. 12 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Европейските държави започват постепенно да се отричат от петрола като цяло, като държави като Норвегия смятат изобщо да забранят продажбата на петролни коли след 2025-та, тя искала да рехабилитира дизела.. ХАХАХА

    Fail with honour then succeed by fraud
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    Един от най-лесните начини за това би била масирана кампания, която да разясни най-накрая на милионите промити мозъци, че СО2 не е никакъв замърсител а представлява храна за разстенията
    —цитат от коментар 10 на lustmord


    Абе не е точно така ... ама дори и да се съгласим с тебе, не му е СО2 проблема на дизела а NOx и саждите.

    California Über Alles
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Правилно, Европа трябва да е девствена и чиста за новите европейци. Те много обичат девиците.

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Дизелът се кара лесно, има голяма мощност в ниските обороти. Малко по-тромав е, което е предпоставка за по-спокойно каране и по-малко инциденти с "голфаджии" по пътищата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1008 Весело

    До коментар [#10] от "lustmord":

    Ако си мислиш, че СО2 е единственото, което отделят автомобилите на дизел, май по-скоро на теб трябва ти се направи една масирана кампания, наречена обучение. :)

    Fail with honour then succeed by fraud
  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6464 Неутрално

    Фрау Меркел с мисия невъзможна - масовото производство на електромобили чука на вратата

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Меркел да прави каквото си иска. Аз вече събирам парички за електромобил. Като гледам няма да е на германски производител.....

  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3465 Неутрално

    Основния проблем на дизелите в България е, отвратителното нещо, което ни продават за нафта...!!!

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1066 Весело

    До коментар [#2] от "442":

    Да,бе! Отживелица са! Особено корабните дизели!

    Да разлая троловете!!
  20. 20 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Един от най-лесните начини за това би била масирана кампания, която да разясни най-накрая на милионите промити мозъци, че СО2 не е никакъв замърсител а представлява храна за разстенията
    —цитат от коментар 10 на lustmord


    Само дето никой не забранява дизелите заради ЦО2 ( те дори произвеждат по-малко ЦО2 от бензиновите двигатели). Проблема са отровните азотни газове и ФПЧ. Но определено човек като тебе би имал затруднения да ги разбере тия неща...

  21. 21 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#19] от "lone_wolf":

    До коментар [#2] от "442":Да,бе! Отживелица са! Особено корабните дизели!
    —цитат от коментар 19 на lone_wolf


    https://qz.com/1039133/the-electric-revolution-is-coming-to-freighters-and-cruise-ships/

  22. 22 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#18] от "tww09306483":

    +++
    И двете ми са дизели, при това мощни, и при всяко зареждане, виждам разликите в тъй нареченото дизелово гориво. Особено при измислицата "Авио-дизел" на ЕКО!

    Да разлая троловете!!
  23. 23 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Опитвам се да разбера противниците на дизеловите двигатели, но искам да има кажа -не бързайте да го отписвате! Има още много хляб в него и неговото КПД. Вече се работи здраво за неговото "изчистване". А който е карал съременен дизел, а и по-старичък и ако се е грижил добре за него - знае за какво говоря.

  24. 24 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#21] от "tvr18355030":

    Туй е като руските самолети 5-то поколение!
    "Ти иди, я дуйду!"

    Да разлая троловете!!
  25. 25 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Разхода на пари срещу километри е в полза на дизела. Отделно дизеловия двигател има своите положителни страни - по-висок въртящ момент при ниска честота на коляновия вал (много хора обичат това), по-голяма устойчивост на скорост (теглителна сила за каравани, ремаркета и т.н.), по-дълъг живот (при транспортния бизнес е от значение, не случайно камионите и автобусите са дизел) и др.
    Съответно имат и много минуси, които мисля са ясни на почти всички.
    В крайна сметка дизелови автомобили се търсят доста и то не само в България. Разбира се, че ще се намерят хора за и против това.

    Относно околната среда е ясно положението. Аз лично съм привърженик на идеята да живеем на едно по-чисто и незамърсено място. Ето защо се надявам ограничаването на дизелите вбъдеще - дали чрез по-високи данъци, дали чрез облекчения за бензин/хибрид/електрички, дали по друг начин.

  26. 26 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 374 Весело

    И как би могла да го направи, при положение че придвижването на ток е около 10-тина пъти по-евтино?! Обичам конкуренцията, има доста плюсове за потребителите.

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#7] от "paralelepiped":

    Не става въпрос за канцерогенни сажди, а за азотни оксиди. А какво е в България не е показател за нищо, защото филтрите или се махат съзнателно, или се крадат. В България много неща са скапани.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1810 Весело

    До коментар [#14] от "БМЗ":

    То най-лесно се кара обществения транспорт, сядаш и те возят.

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    САългасен съм, че дизелът ще започне да изчезва. Колкото до въпроса ти, от моя опит и в България, и в САЩ, дизеловите коли ускоряват много добре, имат невероятен въртежен момент дори и на ниски обороти и следователно можеш наистина да ги караш на ниски обороти и да се чувстваш, все едно караш бензинов на високи обороти. Днес разликата вече не е винаги е толкова голяма спрямо бензиновите двигатели които имат турбо. Даже при по-малките двигатели нещата са доста изравнени.

    Между другото, калоричността на дизела не е единствената причина да са по-икономични, и мисля съвсем не е с 30% повече. Самият процес на горене е също по-икономичен. Трябва да се има предивид, че това е на фона на по-високото тегло на дизеловия двигател

    https://www.quora.com/Why-do-diesel-cars-give-more-mileage-and-less-power-than-the-petrol-ones

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#14] от "БМЗ":

    С какво дизелът е по-тромав? Точно обратното, дава повече уксорение на по-малко обороти.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#21] от "tvr18355030":

    https://image.slidesharecdn.com/advancedpowertraintechnologiesandthenorthamericanlocomotivemarket-110606170754-phpapp02/95/advanced-powertrain-technologies-and-the-north-american-locomotive-market-6-728.jpg


    За камиони ще говорим ли?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Тия ,дето напират за масови електрически автомобили,може ли да ми кажат каква ще стане цената на тока,когато намалеят приходите от акциз на дизела. И как ще се произвежда необходимото допълнително електричество. А колко дълъг кабел ще ми трябва за зареждане,ако да речем,нямам гараж, където да паркирам?

  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    До коментар [#25] от "t0d0":

    Проблемът е производството на ток. Въглищата са най-мръсната енергия. Забраната на дизелите може да подобри въздуха в големите градове, но не решава проблема със замърсяването като цяло.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Освен, че е по-икономична, е много по-мощна от хибридната и удоволствието да караш дизел с голям въртящ момент е голямо. Разбира се не говорим за онези хибриди дето имат 3 литров дизел , те са просто за парлама.
    Дизеловата кола освен това е доста по-проста от хибридната по същия начин , както електрическата е по-проста от дизеловата. Това има отношение към поддръжката на автомобила.

  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#14] от "БМЗ":


    До коментар [#25] от "t0d0":

    Съгласен съм за въртящия момент. Това го правиш и с един по-голям обем бензинов двигател. Не случайно няма дизелови Ролс Ройси и Бентлита. Но да кажем че харчат 30% повече бензиновите мотори. Същия ефект се получава с малолитражни бензинови мотори с турбо. Но аз бих отишъл още по-далече - хибридите го решават този проблем с Torque Filler точно при ниски обороти от ел мотора. Паралелните хибриди то дават точно това усещане. Дръпват те бързо от стоп поради големия въртящ момент на ел мотора и после бензина се включва точно където е най-ефективен в средните и високи обороти. Но електриката ти дава доста други предимства. Регенерираш енергия когато спираш. Не ти работи мотора когато си спрял.
    Преди година бях командировка в Германия. рентвах БМВ Х3 дизел със Старт/Стоп система. Ами много лошо работи на сфетофар или в градско каране. Адски че чуства паленето. Понякога като спреш в трафика само за момент и гаси и после пак пали ... и вибрациите са все едно те рита кон в седалката. Като го настъпиш дръпва първоначално и после умира бързо. Карах го 5, 6 дена в Хамбург. Аз не познавам града много добре и за това карам внимателно и без да гоня. Един път трябваше да отидем до Регенсбърг ... на около 60 км. Карах с около 120. Имаше мъгла. Само на едно място беше слънчево и го настъпих малко - за около 2 минути не повече вдигнах 150 или 160. Това е. Може да се каже съвсем нормално карана нели. после преди да върнем колата трябваше да я заредим и викам на колегата - гледай сега какво е Европейски дизел - мирише го бензина. като заредих и като сметнах ... ами не се оказа чак толкова по-малко. Сега не си спомням но беше близо до това което правя в САЩ с 3.8л бензинов двигател в калифорния със сто катализатора и добавки в бензина за чистота които качват разхода и намаляват мощността. Освен това тук винаги се кара на климатик и или си спри-тръгни трафик или караш със 130-140. Честно казано аз лично не видях голямо предимство.
    Не забравяйте че в Европа дизела се субсидира. трябва да е по-скъп от бензина. Не знам как е.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    ".....скандалът с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании, представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него, предаде "Ройтерс"."

    Май коня падна в ряката! Най-голямата европейска икокомика потъва в блатото. Загубите даже не могат да се изчислят, последиците ще са трагични. Лоша работа за МАМАТА и Бочко!!!!

  37. 37 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Бг нафта, дюза 1000 лв. не, благодаря, ЗА сега само бензин.

  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 716 Неутрално

    даже и да ги забранят от продажба, въпросът е какво да се прави с колите в движение, а те са десетки милиони. Могат да накарат производителите да слагат на старите коли съвременни системи с урея и достатъчно големи резервоари, които да могат да се пълнят на всяка бензиностанция. Но при разни цени от порядъка на 1500-2000 евро на кола, производителите ще се съпротивляват доста яко.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#20] от "tvr18355030":

    той точно това има предвид вероятно - дизлите отделят по-малко СО2, затова и бяха толкова силно субсидирани, данъците все още се определят от нивата на СО2, не на сажди или азотни окиси. Вредата от СО2 продължава да се набива в главите на народонаселението. Отделно че акциза на дизела дълги години беше много по-нисък от този на бензина. За да се коригира това трябв да стане обратното - данъка да се определя от нивата на азотните оксиди, а дизела да е по-скъп, не просто равен на бензина.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Тия ,дето напират за масови електрически автомобили,може ли да ми кажат каква ще стане цената на тока,когато намалеят приходите от акциз на дизела. И как ще се произвежда необходимото допълнително електричество. А колко дълъг кабел ще ми трябва за зареждане,ако да речем,нямам гараж, където да паркирам?
    —цитат от коментар 32 на le_bigmac


    Производството и дистрибуцията на ток не представлява предизвикателство за Европа.

    Веднага щом тока тук почне да поскъпва, хиляди хора ще почнат сами да си го произвеждат. Не е по-сложно от това да се сложи колектор за топла вода на покрива.
    Основният проблем беше с пиковите моменти, но мисля, че и той лесно може да бъде преодолян.

    По-важен е въпроса, как някои държави, же запълнят дупките в бюджета си, като БГ, заради по-малките постъпления от акциз, и Русия, заради тоталното сриване на цените на суровият петрол и газ.

  41. 41 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    Не си мечтайте за отпадане на дизела преди отпадането на ДВГ. Просто при обработката на петрола излиза и дизел, а никой няма да го хвърли. Може да остане само за камионите, автобусите, тракторите и корабите. Така пак ще ще изгаря, но вие ще се чувствате невинни. А цената леко ще падне и фирмите ще са доволни.

    Еретик
  42. 42 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Регенсбург е на 80 км от Мюнхен и 700 от Хамбург. Следващия път като "ходиш в командировка в Германия",по внимателно си подбирай лъжите

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11056 Неутрално

    Слуховете за смъртта на дизела все още са силно преувеличени :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Изказваш се пространно по тема, която не разбираш! Дизелът не е по-калоричен, а с по-висок КПД, оттам и по-ниския разход.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  45. 45 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Хващането за дизела като удавник за сламка е най-сигурния начин да си закопаят автомобилната индустрия. Ще им струва много работни места... Чел съм, че задвижването на Рено Зое е на Continental, немска фирма, ма не, те ше спасяват дизела, раиаш ли...👎

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1933 Весело

    ... Но като сте рекли дизели та дизели Някой, дори в България, може ли да каже поне едно предимство на дизелова лека кола освен че харчи по-малко...
    —цитат от коментар 11 на Pontif New Dnevnik SUCK
    МИ дизела става чудесно за крадене и съхранение по мазетата. Бензина е по-тегав за крадене, щото е по-опасен за съхранение, а и местата дето го "изписват" са мнооооого по-малко от местата дето се точи нафта.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1933 Весело

    Меркел може да върне доверието в дизела, ако направи еврофондове дето да разплащат в нафта, а не в евро. Нашите като източат фонда, и ще видите как на нафта е по-евтино...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 48 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#42] от "uej03527584":


    Регенсбург е на 80 км от Мюнхен и 700 от Хамбург.
    —цитат от коментар 42 на uej03527584


    Рендсбург е имал предвид най-вероятно. (може би щото англоезичните си превеждат реген с рейн и се объркват :-)

  49. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#42] от "uej03527584":

    Прав си моя е грешката. Rendsburg е градчето не Регенсбург, близо до Датската граница. Може да ти кажа и фирмата Питър Уолтърс, Сега вече е Лапмастър Уолтърс защото ги купи една Американска фирма. Не злобей като селяндур от Краводер. Последното нещо за което ми пука е дали ти или някой друг гастарбайтер ми вярва или не.

    California Über Alles
  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#11] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Изказваш се пространно по тема, която не разбираш! Дизелът не е по-калоричен, а с по-висок КПД, оттам и по-ниския разход.
    —цитат от коментар 44 на Скакауец


    Дизела като мотор е с по високо КПД защото работи близо до идеалния цикъл. Аз имам предвид дизела като гориво! на единица обем е по-калорично от бензин за същия обем. Ако изгориш един кубически см дизел (нафта за тебе) и също такъв обем бензин, нафтата ще произведе с 30% повече топлина. Така по-разбираемо ли е?

    California Über Alles
  51. 51 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Ако изгориш един кубически см дизел (нафта за тебе) и също такъв обем бензин, нафтата ще произведе с 30% повече топлина.
    —цитат от коментар 50 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Дизеловото гориво е с около 11% по-калорично от бензина при еднакъв обем:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel

    Кпд на реалните термичните двигатели не може да надвиши този на цикъла на Карно и зависи пряко от отношението на началната температура на разширение на газа към крайната. При дизела, началната температура на газа е по-висока, затова са и по-ефективни, но това води и до по-високи нива на NOx.

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Ангела не е толкова глупава, но е пред избори. Поставете се на нейно място, гледа да замете неприятностите от дизелгейта. Но пък и германските фирми прекалиха с шосейните кръстосвачи с 6 и 8 цилиндрови двигатели (бензинови и дизели). И то точно в момента, когато големи фирми търсят алтернативи било то чрез хибридно задвижване, било то в чисто електрически, или симпатичната с-ма на Мазда с кондензатора, която за минута поема електрическата консумация при изпреварване.
    А дали накрая няма да се появи някой хибрид с превес на електрическото задвижване, и с малък 1 л ДВГ двигател, който да се използва за аварийно задвижване извън града, или за дозареждане на батериите? Само че най-добрата формула няма да се намери в матросовското бранене на дизелите!

  53. 53 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Ангела не е толкова глупава, но е пред избори. Поставете се на нейно място, гледа да замете неприятностите от дизелгейта. Но пък и германските фирми прекалиха с шосейните кръстосвачи с 6 и 8 цилиндрови двигатели (бензинови и дизели). И то точно в момента, когато големи фирми търсят алтернативи било то чрез хибридно задвижване, било то в чисто електрически, или симпатичната с-ма на Мазда с кондензатора, която за минута поема електрическата консумация при изпреварване.
    А дали накрая няма да се появи някой хибрид с превес на електрическото задвижване, и с малък 1 л ДВГ двигател, който да се използва за аварийно задвижване извън града, или за дозареждане на батериите? Само че най-добрата формула няма да се намери в матросовското бранене на дизелите!

  54. 54 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Срам и позор за нашата комсомолка, че е завършила физика.
    Срам, танте Ангелче, срам!!!

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  55. 55 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#25] от "t0d0":

    Близко си, много топло.
    Но ако правиш ремонт на дизели е изключително скъпо удоволствие, а вече не може да караш със старо олио!
    N.B. Преди години можеше.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Слуховете за смъртта на дизела все още са силно преувеличени :)
    —цитат от коментар 43 на penetrating


    за леките автомобили и за автобусите ни най-малко.

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Слуховете за смъртта на дизела все още са силно преувеличени :)
    —цитат от коментар 43 на penetrating


    за леките автомобили и за автобусите ни най-малко.

  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Слуховете за смъртта на дизела все още са силно преувеличени :)
    —цитат от коментар 43 на penetrating


    за леките автомобили и за автобусите ни най-малко.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK