Строителството на нови почти 13 километра от "Струма" започва

Строителството на нови почти 13 километра от "Струма" започва

© Георги Кожухаров



Началото на изграждането на участъка от автомагистрала "Струма" между Благоевград и Крупник ще бъде официално поставено в четвъртък - 31 август, съобщи БНТ2. Министерството на регионалното развитие и благоустройството издаде разрешение за строеж за първите шест километра от отсечката, която е с обща дължина 12.6 километра.


Символичната първа копка на обекта ще бъде направена в района на Благоевград, където завършва лот 2 от автомагистралата.


През следващата седмица ще бъде подновена поръчката и за тунел "Железница", който попада в участъка на лот 3 от автомагистрала "Струма". Стойността на договора е 186 милиона лева. Поръчката беше спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков, след като се установи изнасяне на документи на участник в търга от външен оценител в процедурата.




Срокът за изграждане на тунел "Железница", който е най-трудният участък от магистрала "Струма", трябва да бъде намален с поне 400 дни. Това се налага, за да не се загуби европейското финансиране на проекта.


Надеждите са през 2019 година да започне реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле. През май министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви, че общата цел е изграждането на автомагистрала "Струма" да приключи до декември 2023 година. Ако това стане факт, България няма да връща средства, отпуснати по европейски програми.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7165 Неутрално

    Дано няма пречки и строителството свърши в определените срокове

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1391 Весело

    186 милиона лева?!?!?!?! За 13 километра очаквах цената да е поне 13 милиарда! Прокуратурата да се намеси! Какви са тия мижави милиончета???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    Лапаницата започва. Утроявана на стойноста на строителството, минимум...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Весело

    До коментар [#2] от "quatro_4x3":"186 милиона лева?!?!?!?! За 13 километра очаквах цената да е поне 13 милиарда! Прокуратурата да се намеси! Какви са тия мижави милиончета???"

    А, докато го завършат, може и повече да станат!

  5. 5 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "quatro_4x3":"186 милиона лева?!?!?!?! За 13 километра очаквах цената да е поне 13 милиарда! Прокуратурата да се намеси! Какви са тия мижави милиончета???"А, докато го завършат, може и повече да станат!
    —цитат от коментар 4 на batzdravo


    Може. Но тия ниски цени са причината да няма рушвеи за всички нас, а само някои да са с гуши като на пеликани!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  6. 6 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 561 Неутрално

    След Тракия, която обслужва Южна България, трябваше да се построи и магистралата, която обслужва Северна. Вижда се защо, от едната страна икономическия бум в Пловдив, Стара Загора, Бургас и тн... а от другата - двата най-бедни региона в ЕС - Северозападен и Северен централен... Защо "Струма" изпревари "Хемус"? За да могат столичани да стигат по-бързо до гръцкото море или родните ски писти? Не мисля... по-скоро е заради точно тези тунели по 180 милиона, нови трасета, проекти, дефилета, костенурки и тн... Докато при "Хемус" е останала най-лесната, 250км равнинна част... Усвоително ми е, някак си!

    I shave with Occam's razor
  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сахаров":
    "Защо "Струма" изпревари "Хемус"? За да могат столичани да стигат по-бързо до гръцкото море или родните ски писти? Не мисля... по-скоро е заради точно тези тунели по 180 милиона, нови трасета, проекти, дефилета, костенурки и тн... Докато при "Хемус" е останала най-лесната, 250км равнинна част... Усвоително ми е, някак си! "
    ==========================
    Последната ми идея е да се карам с тебе, Сахаров, макар че живея в Южна България. Да, не е справедливо, дори според мен. Не, не е въпросът в размера на сумата, процентът на заделяне е почти константен, но пък зависи от наличните пари. Колкото има, толкова се..... влагат.
    Но ще припомня, че и при други приоритети, магистралата стигна до Правец, нататък решиха, че е излишно. Защо ли?

    Еретик
  8. 8 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сахаров":
    Европейски средства лесно се отклоняват. На българина, ако му вземеш 5 лева от джоба - ще ти извади очите. Но ако присвоиш милиони, но обществени (повчето от еврофондовете) - даже ще те потупа по рамото.
    Накратко - парите за Хемус ще са от бюджета, а не от еврофондове. Затова ще са трудни за присвояване.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сахаров":
    Ти верно ли мислиш, че магистралата носи икономически бум за регионите?

    По темата - разкошна цена, Делянчо харесва това.
    И разбира се - топ новина е строежа на 13 км магистрала. Представих си за миг подобно заглавие в произволна страна от ЕС.....

    Абе, вие у ред ли сте? Честно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4576 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Сърбите строят повече километри от нас без еврофондове! Дори българската Трейс строи в Сърбия (предполагам по-евтино)! Хърватите построиха стотици километри преди присъединяване към ЕС! А иначе 13 км магистрала си е "гордост"!

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8404 Неутрално

    Сега, след като говедарят разчисти гората, може и да продължат.

  12. 12 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 931 Неутрално

    [quote#6:"Сахаров"] Защо "Струма" изпревари "Хемус"?

    Ако си спомняш, "Струма" ТРЯБВАШЕ да е готова до 2004 година за Олимпиадата в Гърция... "Тракия" и хеле пък "Марица" бяха мираж...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4576 Неутрално

    До коментар [#12] от "ТНТ":

    Аз това го помня. Голям майтап! Дано бъде построена поне с 20 години закъснение - 2024!

  14. 14 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ти верно ли мислиш, че магистралата носи икономически бум за регионите?
    —цитат от коментар 9 на Darth Plagueis


    Па... знам ли?! Ръстът на БВП за 7 години при северните региони е: 4,7%, 16%, 17,9%, при южните: 26%, 22,7%, 22,5%... а от 29 града, които увеличават населението си, 4 са в северна България, 25 в южна... Но може да се дължи и на по-топлото време

    I shave with Occam's razor
  15. 15 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#8] от "hammurabi":

    Потресаваща некомпетентност! Магистрала "Струма" е част от европейски коридор № 4 (ако не се лъжа). "Тракия" и "Марица"също са част от европейски коридори, т.е. парите се отпускат от ЕС точно за тази посока, точно с този срок на изпълнение. А правителството поема този ангажимент да бъде завършен в договорения срок. Магистрала "Хемус" не е част от такъв коридор и за това не се предвижда европейско финансиране и съвсем логично, (липса на достатъчно пари), там нещата вървят по трудно (отделно от традиционните идиотщини с безчетните обжалвания и т.н. и т.н.).

  16. 16 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Весело

    И пожара приключи навреме 😁браво на комунисто мафиотите на герб

    Долу рушистите и фашистите
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#14] от "Сахаров":

    Може пък да се дължи на още един куп причини, а? Или ти си изследвал цялостно микроикономиката в отделните градчета и села и си изчислил как влияе магистралата? Я кажи какво стана с Оризово, след като магистралата мина оттам? Или с Ябланица? Нещо им порасна икономиката, а? Или напротив?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сахаров":

    Това са форумни легенди.

    1. Защо "Струма" изпревари "Хемус"? Защото Струма е част от европейски транспортен коридор и получава европейско финансиране. Хемус не е част от нищо. Нито пък има икономическа логика в изграждането й. Ако имаше такава, щяха да я вземат на концесия, но никой не я иска.
    2. Кой те излъга че Хемус е лесна за строене? Напротив, магистралата ще минава през Предбалкана - хълмисто-платовиден терен и ще е една от най-скъпите, с множество тунели и виадукти. Май не си стъпвал в Северна България.
    3. Ако махнем област София, то икономическото развитие на Северна и Южна България е напълно еднакво, с лека преднина на Северна. По средна заплата, средни общи доходи и БВП на човек Северна България води с малко или са равни. Не всичко се върти около магистралите.

  19. 19 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 688 Неутрално

    зелените нема ли да протестират,.. знаете ли колко мравки и бубиолечки ще бъдат с преместено местожителтво при това строителство ?

  20. 20 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сега, след като говедарят разчисти гората, може и да продължат.
    —цитат от коментар 11 на Роси


    Най-много екоактивистите настояваха магистрала Струма да мине от там. Даже искаха не само в едната посока, ами и в двете. И сега случайно нает от тях циганин запали гората на същото това место.

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#18] от "bgj49530769":

    В повечето неща си напълно прав. Нуждата от магистрала Хемус е малко като на прасе звънче. Въпреки, че аз лично бих бил облагодетелстван от нея, щото често пътувам натам, но обективният поглед е важен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Разстроено

    Явно стАличани не им трябва АМ Хемус, като чета мненията тука и се хващам за главата...северна БГ била с по-добри показатели от южна, нямало нужда от Хемус...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#22] от "Пешката":

    И нуждата от Хемус е...?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#15] от "shule":

    Потресаваща некомпетентност проявяваш освен коридор ІV има и други които преминават през България но не устройват София
    1. Коридор ІХ Русе -Свиленград - един мост при Бяла не могат да направят, започнаха да работят по тунела под Шипка направиха обхода на Габрово и всичко замразиха и пренасочиха парите за софийската тангента
    2. Коридор ІV - Видин-Кулата - във частта София-Видин магистрала кога е вярно няма море при Видин
    3. Северната част на Коридор VІІІ Скопие-София- Бяла (връзка с коридор ІХ) пак нищо
    4. Южна част на Коридор VІІІ София- Бургас-Варна - някакво движение по магистрала Черно море
    5. Коридор Х е това може и да стане София Ниш

  25. 25 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Дневник, толкова ли е трудно да сложите една снимка на картата и мястото където ще се строи?

  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1432 Любопитно

    И най интересна е ситуацията с тунела под вр. Шипка (европейски Коридор №9), защото България е поела ангажимент да бъде изграден още в Договора за присъединяване към Европейския съюз, като крайният срок е 2014 година.

  27. 27 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#24] от "1001":

    Голяяяма грешка! Европейски пари НЕ МОГАТ да се пренасочват или по точно могат само в болното въображение на някои, а на практика, няма как. Що се касае до другите т.н. коридори, да, мисли се, коментира се, но пари и конкретни срокове ЗА СЕГА НЯМА.
    А относно темпа на строителство базата за сравнение е 120 км за 30 години и останалите за 5,6 години . Има разлика, нали?!

  28. 28 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    До коментар [#14] от "Сахаров":

    тези показатели вече не могат да бъдат постигнати ,просто защото населението се изнесе ,това е предимно работоспособното и маргиналите , което значи ,че и да има вече магистрала на север ,а и на юг ,тя ще е само за логистика ,тоест да ходят румънци и украинци ,а и ние някъде на море .Тъй като такава възможност в следващите 10 години не се очертава ,тупат се само обещания от управляващите ,особено за пътя Русе Бяла , сега почнаха с фантасмагории ,как китайците ще ни построят мост на Дунав , магистрала и тунел на Шипка и ще рипнем в развитието си на СЕВЕР , ,е да ,ама не ,народа вече го няма ,а тези дето ще рипаме вече сме на 50 и си имаме всичко ,нямаме желание да правим икономически бум от тук нататък ,а децата ни да са ни живи и здрави ,трябва да ги изнесем там ,където има отдавна изградени магистрали ,така няма да губим живота си в правене на нищо .

  29. 29 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2928 Весело

    Айде, цялото зелено гюбре - на оружие, дрогари! Да провалим магистралата и европейското финансиране веднъж и заа винаги. Обратно в землянките!

  30. 30 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    ако обвържат парите от европейските програми за магистрали и тези за преброяване на диви зайци, комари и жаби, няма да има едни екоактивист , който да е против магистралите.
    Екоментаците в България, са просто алчни тарикати, нищо повече.

    Няма нищо по нормално от това да се строят магистрали за които ти дават 60-70 % от парите, а ние едвам събираме останалите 30% .
    После се задават глупави въпроси защо се строяла Струма а не Хемус.
    Ако даваха пари за Хемус, а не за Струма, щеше да е обратното.

  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    "Ако това стане факт, България няма да връща средства, отпуснати по европейски програми."

    А ако ни стане факт, ще станем жертва, като Гърция. Вероятността да стане е 1%.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":

    Това да не е Станишеф ?!? Досега в нито един строителен проект започнат от ББ и не е имало увеличаване на стойността. И постигнатите цени на търговете са най-ниските в цяла европа. И то не случайно не са спирани еврофондове и не са връщани сериозни суми.

  33. 33 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#6] от "Сахаров":

    Защото Струма свързва две държави членки на ЕС. И се строи с финансиране от съюза.
    А защо една от членките на съюза разчита единствено на финансиране от съюза и къде дява собствените си пари питай боце.

  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#14] от "Сахаров":

    Което как се връзва с магистралите? Видин като си има мост прокопса ли? Севлиево се разви без магистрала и без да е областен център. Пазарджик от 80-те е на магистрала и хич не прогресира.
    Или все пак причината е друга?

  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":

    Хич.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4177 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":

    Я посочи поне един строителен обект, на който няма увеличение?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  37. 37 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#27] от "shule":

    я пак даже откриха 5 или 15 км от околовръсното на Габрово (сего отива до никъде), но държавата трябваше да осигури съфинансиране, и какво направиха казаха че нямат възможност за този проект но можели да намерят за скоростната тангента. Да малко сложно стана пренасочването пътека направиха до Бруксел да им разрешат да пренасочат средствата.
    И може би по тазипричина Брюксел раздели България на две зона Софийски регион и Останалата част на страната и за Регион София пари от 2020 г няма да има защо вече са достатъчно раззвити

  38. 38 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    До коментар [#33] от "Цецо":

    дрън дрън цялото бързане е че Брюксел отделя Югозападна България в отделен район и спира финансирането т.като е достатъчно развита в пътно отношение. Така че финансиране за магистрала Струма след 2020 няма да има сега е момента, е ще спрем другите проекти амаааа
    После се чудят що ГЕРБ губят изборите от Видин до Търново, ами те хората не са толккова прости

  39. 39 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#15] от "shule":

    Силни думи в началото, затова те прочитам внимателно, повтарям прочита и не мога да те разбера. Кое му е потресаващото, след като твърдиш това, което и аз твърдя - че за магистрала "Хемус" няма предвидено европейско финансиране. Другото са си мои изводи.

  40. 40 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#22] от "Пешката":И нуждата от Хемус е...?
    —цитат от коментар 23 на Darth Plagueis


    е как бе Тони, има страшно много ползи от тази магистрала - най-малкото за регионалната интеграция на северна България. Варна в момента е изолирана, без бърза транспортна връзка със столицата, да не говорим до южна България. Повечето превози стават все още с камиони. Хемус пресича няколко важни коридора север-юг, обединява градовете от София през Плевен/Ловеч, ВТ, Варна. Виждаме какво става по цялата дължина на Тракия, а и вече и на Марица - Пловдив се превръща в индустриален град, привлича и население. Бургас дръпна и заради завършването на АМ Тракия. Тия убавци няма да спечелят нищо в северна БГ ако не я започнат сериозно догодина.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK