
© МРРБ
Председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов даде старт на церемонията.
Започва строителството на финалните етапи от реализирането на транснационалния проект "Струма", обяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от пресцентъра на министерството. Заедно с транспортния министър Николай Московски той направи символичната първа копка на лот 3.1 на магистралата от Благоевград до Крупник.
Участъкът е с дължина 12.6 километра. В тази част на "Струма" ще се изградят два нови пътни възели - "Благоевград- Юг" и "Симитли". Ще се направят повече от 20 инженерни съоръжения- мостове над реките Струма, Логодашка, Суха река и Градевска.
Николай Нанков изрази увереност, че между Благоевград и Крупник ще се пътува по магистрала през август 2019 година. Изграждането на участъка между Благоевград и Крупник от автомагистрала "Струма" лот 3.1 се финансира от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г, като стойността на договора е 139.021 млн лв. без ДДС.
Министърът напомни, че на 11 септември предстои обществено обсъждане на екооценката за частта на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Ивайло Московски пък изрази надежда, че хората ще бъдат мъдри и трезво ще решат кое е по-добре за региона.
Утре пък ще се обяви новия търг за изграждането на тунел Железница, който е основна и важна част от изпълнението на направлението към Кресна. Поръчката беше спряна от служебното правителство на Огнян Герджиков, след като се установи изнасяне на документи на участник в търга от външен оценител в процедурата.
Надеждите са през 2019 година да започне реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле. През май министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви, че общата цел е изграждането на автомагистрала "Струма" да приключи до декември 2023 година. Ако това стане факт, България няма да връща средства, отпуснати по европейски програми.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4380 Неутралноголяма мъка.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Корки
Рейтинг: 2550 НеутралноТрябва да се обяви търг за изграждане на частна магистрала по източното трасе и да си събират тол такси. Държавата нама да дава, а ще взема пари. Проблемът с еко изнудвачите остава.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.stedim
Рейтинг: 2060 НеутралноДано да се сложи на безкрайните обжалвания и демонстрация на дейност от някои "еко".
Judjuk
Рейтинг: 3278 НеутралноЕколозите дадоха картбланш на магистралата. Те разбраха, че безсмислено се съпротивляват. Щетите, които магистралата щеше да причини за 1000 години, пожарът ги направи само за една седмица. Сега новият министър /за пръв път професионалист и негербаджия/ да прецизира, рационализира и ускори проектирането. Вече е безмислено и едното платно да върви по реката. Цялата магистрала - по източния склон. Действайте!
Georgi Yordanov
Рейтинг: 624 Неутрално.... започнало ... “реализирането“ .... че и на финални етапи ... стига ве ... тая вечност, да не е свършила???
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!По-полечка с радостите, че да не се окажат ... прости балонени .. и да пукнат!?