Новите коли ще се рекламират с по-реален разход на гориво от днес

От днес до всеки нов модел на автосалоните и шоурумите на фирмите в Европа трябва да има данни за разхода на гориво и вредните емисии, замерени съгласно цикъла WLTP.

© Reuters

От днес до всеки нов модел на автосалоните и шоурумите на фирмите в Европа трябва да има данни за разхода на гориво и вредните емисии, замерени съгласно цикъла WLTP.



Всички нови модели автомобили, които се предлагат европейските пазари от днес, ще се рекламират с по-близък до реалния разход на гориво, припомниха от Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Консумацията, както и отделяните вредни емисии, ще се замерват с теста, известен със съкращението WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, или световно хармонизиран тест за леки автомобили).


Той заменя досегашният тест, познат като NEDC (от New European Driving Cycle, или нов европейски цикъл на шофиране), последната актуализация на който е от 1997 година. Новият начин за тестване на автомобилите е разработен от експерти от Европа, Япония и Индия и се твърди, че за краткото време на стенда, се симулират условия, много по-близки до експлоатацията в реални условия.


От днес информация за разхода на гориво и вредните емисии, измерени според WLTP, трябва да е на разположение за всички модели, които се пускат на пазара за първи път. От 1 септември 2018 година данни според него трябва да има за всички продавани нови коли.




От днес, производителите, които продават в Европа, се задължават да замерват разхода на гориво и вредните емисии на своите модели и по т.нар. "Тест при реални пътни условия" (Real driving emissions или RDE). Данните от него трябва да са публични и лесно откриваеми.


Подлаганите на RDE-теста коли ще се карат по публични пътища и магистрали, в градски условия, при различни температури, в режим на изкачване и спускане. За разлика от лабораторните тестове, автомобилите ще бъдат натоварени.


И RDE-тестът от днес е в сила за чисто новите модели, а от следващата година за всички коли, предлагани на европейските пазари.


От АСЕА подчертавата, че с приемането на двете нови регулации страните от ЕС ще бъдат единственият регион в света с подобно стриктно измерване на вредните емисии от превозните средства.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Да определено това което излиза като разход на валяците в офиса няма нищо общо с каране по пътищата.

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    Колкото и да налея в резервоара - винаги свършва......

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Неутрално

    Почти няма начин да се кара при идеалните условия на тестовете :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    Сега сериозно - крайно време беше да се осъвремени методиката, защото реалният разход вече няма нищо общо с "официалните" данни.
    "Официален" среден разход - 6.5 л/100, реален - 8.5-9.0 л/100, само на софийско градско - 11.0 - 12.00 л/100. Колата е трилитров дизелов V6, 300 к.с., шестстепенен автомат.

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Сега сериозно - крайно време беше да се осъвремени методиката, защото реалният разход вече няма нищо общо с "официалните" данни."Официален" среден разход - 6.5 л/100, реален - 8.5-9.0 л/100, само на софийско градско - 11.0 - 12.00 л/100. Колата е трилитров дизелов V6, 300 к.с., шестстепенен автомат.
    —цитат от коментар 4 на pag


    Кой си купува такава кола, ако го интересува разхода? Ганьо, разбира се.

  6. 6 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    от София до Варна с Пасат 2.0 TDI 170hp 4motion 6 GSD 4.9 l/100km при официален 5.0. Разходът е реален, ако не се кара агресивно, което е трудно за повечето колеги, шофьори.

    ATX
  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    От статията не стана ясно какъв ще е този "световно хармонизиран тест". Реално аз съм нямал големи проблеми с брошурните данни за разход на 100 км, - напр. когато ми дават 6л/100 км знам че става дума за измерен разход при скорост 90 км/ч, на равен път, без вятър, без включен климатик, вентилация или светлини, почти празен автомобил. И мислено добавям поне 1 л, и нещата се припокриват с действителността почти 1:1. За градско - данните изобщо не ме вълнуват, защото са в много силна зависимост от самия град (едно е в София, и друго в Шумен - все градове), и от темперамента на водача.

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    От статията не стана ясно какъв ще е този "световно хармонизиран тест". Реално аз съм нямал големи проблеми с брошурните данни за разход на 100 км, - напр. когато ми дават 6л/100 км знам че става дума за измерен разход при скорост 90 км/ч, на равен път, без вятър, без включен климатик, вентилация или светлини, почти празен автомобил. И мислено добавям поне 1 л, и нещата се припокриват с действителността почти 1:1. За градско - данните изобщо не ме вълнуват, защото са в много силна зависимост от самия град (едно е в София, и друго в Шумен - все градове), и от темперамента на водача.

  9. 9 Профил на haralkaram
    haralkaram
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ха ха, единствено в Европа има такива стандарти, но единствено в Америка разкриват мърсотиите, които изпускат европейските коли. Каква ирония на гърба на вярващите...

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#6] от "WC1":

    Ами ти си карал максимум със 110 км/ч., колко да ти е разхода?!

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    Данните за разход от производителя могат да се постигнат само при движение със скорост до 80 км/ч., и естествено, без вкл. климатик...

  12. 12 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1976 Весело

    Демократичен, по-демократичен , най-демократичен!
    реален, по-реален, най-реален!
    Разход на гориво

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Крайно време беше това да се направи! Всички лъжат в разхода по една причина - потребителят да прави "мотивиран" избор за "икономична" кола. Най-малко засегнат от лъжите е сегмента на луксозните возила, защото там никой не се вълнува във висока степен от разхода на гориво. Данните са горе-долу близки до реалните. Най-ударен ще бъде сегмента на "малките, икономични, градски коли", които натоварени, с вкл. климатик спокойно стигат 10/100, ама на каталозите пише среден разход примерно 4,9 или 5,5! Знам, че има голяма група "анти-дизел", но каталожните данни на дизелите са много по-точни от тези на бензиновите автомобили, що се отнася до разхода. А най-нарочените дизели на ВАГ са като цяло с най-близък измерван/реален разход на гориво.

  14. 14 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 932 Неутрално

    А ще пише ли че този разход е при нормално каране.. Щото повечето шОфери които срещам по шосетата са скарани с това понятие..:-) Искат при газ до дупка и спирачки през 100 метра да имат минимален разход..някак си..:-) При 150 да им харчи както при 90, да имат кола с 200 конски поне..ама да харчи като такава със 100..хаха..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  15. 15 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Карам си кротко колата, обикновено е извънградско и на големи разстояния (около и над 1000км), при скорост доста под тази за излитане (до 120 км/ч) разходът си е съвсем приличен на бензин (6.2-6.5/100) при това, с включен климатик, 3-ма пътника и багаж. Мисълта ми е, че разходът на гориво обикновено е правопропорционален на тежеста на крака. Няма как да караш със 150 и да ти гори 6/100, както се говори по махаленските седенки, ако ще колата ти да е с 10 скорости. При дизелите, заради 6-тата предавка, разходът наистина може много да падне, но винаги става дума за умерено (икономично) каране...

  16. 16 Профил на Черна Станция
    Черна Станция
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Съмнявам се, че ще започнат да пишат реалните цифри. Градско под 10/100 трудно се пада на безнин през зимата, естествено ако не караш малка количка /с половин двигател/ :) Интересно е какво ще стане с дизелите откъм емисии, че не се диша като караш след тях или тръгнат на светофара. Някакъв контрол за тия печки?

    Нищо не е каквото изглежда...
  17. 17 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "малките, икономични, градски коли", които натоварени, с вкл. климатик спокойно стигат 10/100"
    Абсолютно вярно! Малките коли извън града са истински лами! Карах фиеста 1.4 без турбо (2013) и при 140 км/ч (което не и беше никакъв проблем, вървеше здраво) харчеше 8-8.5 бензин. Сега съм с Леон 1.4 турбо и при същата скорост - 6.5-6.7 на сто бензин без значение с клима или без. В проценти това е 23%... доста си е.

  18. 18 Профил на sylt
    sylt
    Рейтинг: 234 Неутрално

    "Новите коли ще се рекламират с по-реален разход на гориво"

    Що за идиотска тенденция в езика е това? Какво означава "по-реален"?
    Има реален и нереален, или истински и неистински. Не може да има по-малко или по-истински.

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    Между другото, понеже производителя не дава данни, при скорост между 180 - 195 км/ч, разхода е 12,7 л.

  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    И колко е разрешената максимлна скорост извън населено място? Малко ли ти се струва 110 км/ч?

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#20] от "truly":

    110 при разрешена макс 140, си почти като спрял...

  22. 22 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf1":

    На пътят от София до Варна е пълно с участъци с разрешени 140 км/ч, да знаеш. А чак пък да си спрял при 110 км/ч...

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#22] от "truly":

    Варненци като пътуват до София, отиват до Бургас и оттам по "Тракия", да знаеш...

  24. 24 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    Пасат са най-икономични при 110-130 км. в началото си мислех ,че е заблуда но после чух и други да споделят такова наблюдение.
    Тази скорост при постоянно подържане на по-скоро равен участък е с икономичен разход,
    започне ли изкачване, оо нещата на компютъра стават други.;-)

  25. 25 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    Всъщност, никога не съм разбирал, защо се обявяват такива данни за разхода, за които и производители и клиенти знаят, че не са верни...!
    Съвременните коли стават все по-големи и все по-тежки. Няма как, разхода им да спада. Вярно, че се въведоха доста неща в горивните системи на двигателите, които подобряват икономичността, но... наистина някои данни идват в повече...!
    Разхода трябва да се мери на пътя, с пътници и багаж в колата, с включени обичайни консуматори. Също така колите, да бъдат карани от случайни шофьори и да се търсят средноаритметични стойности. Не най-ниски или най-високи.
    Естествено, не на последно място, фактор е качеството на горивото! Ама да не захващаме тази тема, че отиде...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  26. 26 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    140 на магистралните участъци,- 110 по "първокласните", 50 в населените места, няколко "кика" при изпреварване.

    ATX
  27. 27 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#23] от "hamiltonf1":

    И ти как разбра, че човекът е варненец, който очевидно се прибира вкъщи при това по магистрала "Тракия" през Бургас?

  28. 28 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    до Бургас се губят 2 часа през лятото, а за това време съм във Велико Търново.

    ATX
  29. 29 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "по-близък до реалния разход на гориво" означава движение по надолнище, с попътен вятър, без климатик, с един човек тежащ макс. 40 кила.

  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#27] от "truly":

    Знам, достатъчно приятели имам във Варна...

  31. 31 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Преди време спирам на Шел - Велико Търново и до мен Порше Кайен зарежда - на ГАЗ. Е те такова чудо не съм смятал, че ще видя някъде, но в БГ има всички варианти. Направо да го ужалиш такъв идиот, що не си вземе Дачия с фабрична газова, а се мъчи ли мъчи. Има много прости българи, ей.

  32. 32 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Тази година по-реален. Догодина още по-реален. След 2 години - още малко по-реален. И така... :)

  33. 33 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#30] от "hamiltonf1":

    Ти опонираш на конкретен човек, май не е сред приятелите ти. А и вече ти е отговорил.

  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#31] от "The Island":

    Не просто има, много прости българи... Понякога и аз не знам, какво сравнение или определение подхожда за доста индивиди, населяващи рОдината ни...!
    Не знам, каква е тази мания или стремеж да караш нещо, което не ти отговаря, нито на дохода, нито на общественото положение...!
    Както се казва, няма сила, която да спре гения, който е способен да монтира газова уредба на Тойота Приус...! Има и такива! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  35. 35 Профил на fifo123
    fifo123
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Уважаеми журналисти от Дневник, моля проверете в тълковния речник значението на глагола "замервам". Няма нищо общо с "измервам", за което става дума в статията.

  36. 36 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Разликите между теоретичния и реалния разход на автомобилите зависят най-вече от пиковете в преходните процеси по време на шофиране.

  37. 37 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    След всички скандали и разобличения беше крайно време да се корегират производителите. Любопито ми е как ще изглеждат параметрите/разликите на разхода на гориво.

  38. 38 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#16] от "Черна Станция":

    Карам SUV бензин в София, лятото с климатик е около 7-7.5, зимата е 8-8.5, не е най-пъргавото със 130 к.с., но върши добра работа. Преди това имах подобен дизел, харчеше може би с литър по-малко. Малката кола с бензинов двигател на жената харчи около 6 на градско. Всичките коли са нови.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  39. 39 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално
  40. 40 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1603 Неутрално




    До коментар [#38] от "fpyyh":

    Аз имам същия модел, извън София пада под 3.

  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Весело

    До коментар [#40] от "Цайко":

    Цайко, ти вече си истински хипермайлър...

  42. 42 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#40] от "Цайко":Цайко, ти вече си истински хипермайлър...
    —цитат от коментар 41 на hamiltonf1


    Нали, нали... какво е хипернезнамсикакво?

  43. 43 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Весело

    До коментар [#42] от "Цайко":

    Да караш възможно най-икономично. Ако три пъти заредиш до горе резервоара и постигнес с 20% по-нисък разход от този на производителя, такъв си.!
    И един съвет от мен, карай на бос крак, така усещането между педала на газта и ходилото ти ще е оптимално добър, което ще доведе до допълнителна икономия от поне 0.3 л.

  44. 44 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#43] от "hamiltonf1":

    :):):) Онова, за трите литра беше шега. Няма как да направиш разхода, който колегата казва. Още повече в София - 7 км за половин час, стри паления до работата, а след работа се повтаря същото.

  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    [quote#5:"Petak"][/quote]

    Давам пример, колега, за разминаването на официалните данни с реалността. Ако исках да правя икономия, щях да карам друг автомобил. Този ми е служебен от фирмата (там имаме регистрирани над 70 камиона, бусове и леки коли) и ми е абсолютно все едно колко харчи......
    Между другото, имам малка лична колекцийка от 7 автомобила (е, три от тях още не са в движение, сега ги възстановявам), производство от 1973 до 1998 г., на които си плащам данъците и застраховките за да си правя кефа през уикендите.
    Пожелавам ви да станете "Ганьо" като мен, не е толкова лошо.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  46. 46 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    :И колко е разрешената максимлна скорост извън населено място? Малко ли ти се струва 110 км/ч?
    —цитат от коментар 20 на truly


    На магистралата е 140 км/час......

    Знанието е сила, информацията - власт
  47. 47 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    Както се казва, няма сила, която да спре гения, който е способен да монтира газова уредба на Тойота Приус...! Има и такива! :)
    —цитат от коментар 34 на tww09306483


    Бакшишите - но това тяхното е диагноза, не професия.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#45] от "pag":

    Какви марки са реставрираните автомобили?

  49. 49 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1603 Весело

    До коментар [#48] от "hamiltonf1":

    Ситроен GSA 1.3 - 1973 г. - по принцип в движение, но не е реставриран; има доста работа
    Ситроен СХ 25D - 1983 г. (преди фейслифта, с никелирани брони) - всъщност са два броя, от двата ще става един; има доста работа
    Ситроен СХ 25 GTi Turbo 2 - 1988 г. (фейслифтов, пластмасови брони) - любимият ми, около 200 к.с., върви като змей
    Ситроен ХМ 2.5 TDI - 1995 г. - черен с черен кожен салон, в момента се подменя мотора с 2.2HDI Biturbo + 6-степенна кутия от Ситроен С5
    Ситроен ХМ 3.0 V6 - 1998 г. - сребрист с кожа/алкантара салон
    Всички са с хидропневматично окачване, разбира се.
    Пежо 405 Mi16 x4 - 1989 г. - черен с черен кожен салон и климатик; доста рядък модел (произведени към 6500 броя) с двойно предаване, самоблокиращи диференциали и хидропневматично задно окачване от Ситроен (предното окачване си е на пружини!)
    Последната придобивка - Алфа Ромео Alfetta GTV - 1977 г. - много ръждива, но и много красива, купе с трансаксъл скоростна кутия - на етап "разглобяване и търсене на части и ламарини".

    Засега това е.

    Планирам покупка на Ситроен С6 (за да си довърша колекцията от "големи" Ситроени), а заедно с един приятел купихме един Ситроен DS (1968 г.), който отлежава в един гараж, някой ден ще се реставрира и той......

    Знанието е сила, информацията - власт
  50. 50 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Съмнявам се, че ще започнат да пишат реалните цифри. Градско под 10/100 трудно се пада на безнин през зимата, естествено ако не караш малка количка /с половин двигател/ :) Интересно е какво ще стане с дизелите откъм емисии, че не се диша като караш след тях или тръгнат на светофара. Някакъв контрол за тия печки?
    —цитат от коментар 16 на Черна Станция


    Стига сте ревали срещу дизелите. Колкото замърсяват дизелите, толкова и бензиновите. Дизелът хвърля повече азотни окиси, които са отровни, но пък бензиновите хвърлят повече въглеродни окиси, които пък се отразяват на парниковия ефект и на смога. Все отзад откъм тая гледна точка. Между другото VW Golf 1.6 TDI Bluemotion в Англия е освободен от данък, защо ли?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  51. 51 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#44] от "Цайко":

    числата са реални, оценката ми за шофиране се колебае между 91 и 93 от 100 според компютъра на колата, но сигурно може и по-добре. Когато я взех, със стандартното ми каране, което си мислех, че е спокойно, особено в сравнение с другите в София, беше около 75, но постепенно я вдигнах.
    Минусът е, че на магистрала няма голяма разлика, пак е поне 6-6.5, като карам със 120 макс, освен при някое изпреварване.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    Ситроен маниак! Браво. Бая работа те чака...

  53. 53 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#51] от "fpyyh":

    Колега, за каква каляска става дума?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK