
© PSA Group
Участващ в тестовете автомобил "Пежо", по който е монтирано нужното оборудване за тестовете.
Средната разлика между полученият при тестовете на нови автомобили разход на гориво и реалният е 1.74 литра на 100 километра, но когато става дума за движение в градски условия колите горят с около 2.5 л/100 км повече. Това показаха 18 месечни тестове, направени по методика на PSA Group, френската природозащитна организация France Nature Environnement, организацията за чист транспорт в Европа Transport & Environment и специализираната в тестовете и сертифицирането организация Bureau Veritas.
През проверка са минали 60 автомобила от марките "Пежо", "Ситроен" и DS, които са навъртели повече от 40 000 км. Разработването на протокола за изследване на разхода на гориво в реални условия започва в края на 2015 година.
Тестовете, извършени с пътнически автомобили, разкриват среден разход на гориво от 5.8 л/100 км и потвърждават средна разлика от 1.74 л/100 км спрямо официално одобрените данни. В градски условия разликата между сертифицираните и реалните данни е почти еднаква за дизеловите (с 2.4 л/100 км повече) и бензиновите (2.5 л/100 км) автомобили. В проценти обаче става въпрос за разминаване от 53% за колите, работещи на нафта, срещу 42 на сто за бензиновите.
Дава ли надеждна информация бордовият компютър
Тестовете показват още, че бордовият компютър дава надеждна информация на водача за консумацията на гориво. Освен това се оказало, че икономичността на дизеловия автомобил се влияе в по-малка степен от стила на шофиране.
Въпреки развитието на технологиите, разходът на гориво при автомобили с механична скоростна кутия е по-нисък от тези с автоматична (с поне - 0,4 л/100 км).
Вече работи уеб-базирано приложение, което позволява тези данни да са достъпни за широк кръг потребители. Клиентите могат да оценят също и своя собствен разход на гориво въз основа на действителното ползване на автомобила. Приложението за момента е налично на уебсайтовете на марката в 12 европейски държави. Към момента такава информация може да се намери на сайта https://www.spritmonitor.de
Както е известно от 1 септември разходът на гориво на всички нови модели автомобили, които се предлагат на европейските пазари, се тества по нова методика, известна със съкращението WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, или световно хармонизиран тест за леки автомобили), която дава по-близки до реалните резултати. Освен това, също от началото на този месец, производителите, които продават в Европа, се задължават да замерват разхода на гориво и вредните емисии на своите модели и по т.нар. "Тест при реални пътни условия" (Real driving emissions или RDE). Данните от него трябва да са публични и лесно откриваеми.
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 НеутралноТова може да е така за френските, но за голфовите нафтомобили не е вярно. При движение те не изразходват, а произвеждат нафта! Всички го знаят това в Перник.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!ostin22
Рейтинг: 644 НеутралноЯ да видим сега кой замърсява повече..дизеляка с разход 4/100..или бензиняка с 8/100..или пък електричака за който за да се свърши същата работа са изгорени няколко тона лигнити в Мариците..:-)
There is no way to happiness, happiness is the way!Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#2] от "ostin22":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАми, електричката замърсява най-малко, колкото и да ти е тъжно.
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 НеутралноА защо токът и да е от мариците, а не от фотоволтаиците и ветрогенераторите? Какъв % от ел. енергията е от мариците? Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#2] от "ostin22":
Може би не знаеш, че при изгарянето на дизела и на бензина се отделят различни неща., които при дизела са и канцерогенни. Кое е по-вредно в случая зависи повече от това какво се отделя след изгарянето, а не толкова от количеството.
Колкото до електричките, виждам, че си против. Няма смисъл да говорим по темата:)
nikolaimi
Рейтинг: 536 НеутралноПоне напишете разликата в плюс ли е или в минус, то се знае, но...
Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have warhamiltonf
Рейтинг: 4028 Неутралноhttps://www.spritmonitor. де
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Страхотен сайт!
ludiakolio
Рейтинг: 448 НеутралноАко вземат и да ги тестват с нащо гориво, ще се хваната за главата с разхода. Иначе цената му е по евро стандарт.
hamiltonf
Рейтинг: 4028 НеутралноДо коментар [#8] от "ludiakolio":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Така си е. Минимум 1 литър отгоре.
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноАвтопроизводителите са хванати в още една лъжа...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМисля, че в САЩ вече ги осъдиха за занижаване на разхода.
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#10] от "penetrating":
Условията, при които е измерен техния разход, биха били трудни за постигане в реална среда - асфалтова настилка, наклон на пътя, сила и посока на вятъра. Те симулират някакви идеални условия, за да изкарат възможно най-ниски стойности.
В реална среда караме при "по-тежки" условия, затова и разхода се вдига.
Трудно ми е да си представя как ще ги осъдят за тези неща, но пък хората си го знаят това. Надявам се..
iliyapopov
Рейтинг: 494 НеутралноТова отдавна го има например в "Аутобилд" - правят тестове и в реални условия, например използват маршрут от около 150км съставен от 50км магистрала, 50 км междуградско шосе и 50км градско. Според списанието разликата в цифрите е между 17 до 45%. А стойностите на разхода, давани в спецификациите се получават чрез тест на стенд - без участието на водач и се правят, за да се уеднаквят условията и да могат да се стравняват различните автомобили. Те са при "90км/ч", "градски цикъл" и "120 км/ч". И естествено са далеч от реалните. Но най-много разходът зависи от "десния крак" на шофьора - агресивният стил го увеличава поне с 50%.
Athanatos
Рейтинг: 1376 НеутралноДо коментар [#4] от "quatro_4x3":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот ."Какъв % от ел. енергията е от мариците?"
Голям. Много голям.
Около 35% дава АЕЦ. Около 55% дават тецовете, всички останали дават около 10%. Фотоволтаиците и перките общо дават около 3%. При производството на акумулаторите за електромобилите, както и за панелите на фотоволтаиците колко емисии се отделят?
usero
Рейтинг: 531 ВеселоТова е железна информация - колко е средната разлика при 60 различни автомобила, че и от различни марки.
geordgeo
Рейтинг: 1346 ВеселоМисля, че всеки си знае разхода на личния автомобил и какво може да се направи, за да бъде той възможно най-нисък. Ама пустия му тежък крак значи, то не може хем да сме първи на светофара, хем колата само да "души" горивото... Проблемът обикновено е в задкормилното управление, ама на тоя фактор не знам кой как може да повлияе...
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#12] от "iliyapopov":
Разходът зависи от много неща - асфалт, гуми, гориво, наклон, сила и посока на вятъра, десния крак на шофьора и т.н. Много са параметрите.
На мен и мои приятели ни е направило впезатление, че средния разход на гориво на запад от България ни е винаги по-нисък, а не сме от най-планинските държави, ако мога така да се изразя :)
Petak
Рейтинг: 531 Неутралноhttp://www.fuelly.com/
DDR
Рейтинг: 2747 НеутралноТова лято си направих засичане показанията на бордовия и реално сипоното според километрите. Колана две години и половина, дизел.Двигател 1,5. Засекох я на смесен пробег от 5000 км (малко под месец). Разминаването е около 10 литра за 5000 километра, което прави по 0,2 литра на 100 километър или в рамките на допустимата грешка, борда показваше 5,4 значи реално е 5,6. Всичко е ок.
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"ostin22
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#4] от "quatro_4x3":
There is no way to happiness, happiness is the way!:-) Ми щото ако беше от фотоволтаиците само.. ще ти струва мижавите 10 лева да идеш до работа и обратно всеки ден с електричка.. Виж тарифите на Нек..
chepokalipsis
Рейтинг: 1357 НеутралноДо коментар [#2] от "ostin22":
Ако можеш да си позволиш ел.кола, можеш да си позволиш и соларни панели(ако живееш в къща).
ostin22
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#5] от "t0d0":
There is no way to happiness, happiness is the way!Аз не съм против никакви електрички.. Просто съм против да се следва сляпо някакъв тренд без да се мисли.. Никой не смята например че на 3 години тая няколкостотин килограмова батерия ще трябва да се сменя.. а в нея нЕма ама нищичко канцерогенно..:-)
deymus
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#3] от "Darth Plagueis":
Хич не ми е тъжно, дори напротив. Още повече когато правите половинчато сравнение, само от разхода на км пробег. Но всички знаем, че въглеродния отпечатък на електричките е при произвеждане и рециклиране на батериите.
Лео
Рейтинг: 1026 НеутралноДо коментар [#4] от "quatro_4x3":
Хубавото на електричката е, че можеш да я заредиш когато има най-голямо производство и най-малка консумация и да я караш когато искаш. Лошото е, че все още не можеш да минеш София - Варна с нея.
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноДо коментар [#11] от "t0d0":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТочно заради "реалността" на тестовете бяха осъдени :)
ostin22
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#20] от "chepokalipsis":
There is no way to happiness, happiness is the way!Разбира се няма да споменеш, че 80% от населението живее в блокчета..:-) Няма да споменеш, че и заплатите са 5 пъти по-ниски от на тези които биха желали към 2035-а да се премине към електрички..:-)Ама иначе би забранил всичко дето не е на ток по българско от утре.. Изумително!:-)
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#24] от "penetrating":
Сподели някакъв линк да видя, ако може. Аз мисля, че разходка е адекватен при условията, които го мерят. Това, че ти и ние караме при различни условия си е наша работа реално погледнато. Правно на каква база са ги осъдили?
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 269 НеутралноВажното е да кипи безсмилен труд.
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефb1izzard
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#8] от "ludiakolio":
според данните от сайта опоменат по горе относно Honda Civic 1.6 DTEC, който аз карам в София, дава разлика около 2л/100км, а спрямо данните подадени от производителя там почти не се разлияават. Аз тази разлика я отдавам на качество на гориво основно.
Като пример ще дам следната случка: Citroen C3 1.4HDI 70кс. Зареждам дизел в Лефкада и при пристигане в София доливам 27 лита - 700км. А за прехода от София до Бургас наливам 22литра - 380км.
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#21] от "ostin22":
Така де, ама тези батерии се рециклират.
Допълнително пък се работи по тяхната ефективност и тя ще бъде повишена.
В началото ДВГ-тата също са срещали силен отпор.
В крайна сметка не мисля, че изведнъж всички коли ще станат ел. Тенденцията, обаче, е ясна. Рано или късно това ще стане.
Аз лично бих се радвал, ако в града се движат масово електрички - по-чист въздух и по-тихо място.. Отделно икономическата съобразност.
kamenvasilev
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#21] от "ostin22":
батерията не се сменя на три години, това е много масова заблуда http://www.greencarreports.com/news/1107864_electric-car-battery-warranties-compared
geordgeo
Рейтинг: 1346 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "ostin22"
Батерията има много по-дълъг живот от 3 години, отделно, че новите, които сега се внедряват в производство са още по-добри, мислят ги хората. Щом моята на електроколеото ми, която по химически състав е близка до тези, ползвани в автомобилите е на 5 години всекидневно ползване и още има 90% от началния капацитет, значи не е толкова лошо положението, което вас ви притеснява. А и докато настъпи масовия електротранспорт по света, ще се намери цаката на повечето проблеми, свързани с батерията в сегашно време...
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 НеутралноКато ги пишеш тия, вярваш ли си??? Или за теб е важно ние да ти вярваме?
За 2015 г. : "Дял на възобновяемата енергия в брутното крайно потребление на енергия - 18.2 %" - данни на Националния статистически институт!
Вече, близо 2 години по-късно предполагам са станали около 20%.
http://www.nsi.bg/bg/content/4212/ %D0%B4%D1%8F%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%8F%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%B1%D1%80%D1%83%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B8%D1%8F Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Athanatos
Рейтинг: 1376 НеутралноИ колко време ще ти се зарежда колата от соларните панели на покрива?!?
Седмица? Месец?
Абе като ги пишете тия глупости, поне малко се образовайте бе.
Или за електричките физичните закони не важат? Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 Неутрално[quote#33:"Athanatos"][/quote]
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Някои хора вече си ги зареждат, колкото и да ти е неприятно.
Athanatos
Рейтинг: 1376 НеутралноДо коментар [#32] от "quatro_4x3":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .В това са включени и ВЕЦовете. А ние говорихме за перки и соларни панели.
Ай пак си провери данните.
http://www.mi.government.bg/files/useruploads/files/epsp/buletin_energy_2012&annex.pdf - стр.14
Във всички случаи кюмюра не е под 50%, а като се сложи и АЕЦ-а, стават поне 80%.
(За "екологичността" на АЕЦ няма да отваряме дума, нали?)
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноДо коментар [#16] от "t0d0":
Са... по принцип си прав, ама неправилни неща си написал :D
Първо, направо сме си от най-планинските държави :).
Разхода при новите автомобили, в градски условия най-вече зависи от климатичните условия. Ето в момента както е, карам без климатик, без отоплител на задното стъкло, без вентилатор, ДВГ загрява бързо, старт-стоп системата работи безупречно и докарвам разход по каталог. Стане ли студено, двигателят е студен през повечето време, парното е на макс и най-вече вентилатора е на макс, та и климатика се включва за да не се потят стъклата,отопление на задното стъкло, поради високата консумация и студения двигател старт-стоп системата не го гаси, зимни гуми и ... съм точно 2.5 литра над разхода по каталог.
Като е жега - също климатик, вентилатор, старт-стоп системата не гаси мотора, настъпваш повече за да компенсираш консумацията на климатика... и така.
Виж за извън града .. да ако караш със 100 разхода е хубав, ако със 160... друг :)
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноДо коментар [#35] от "Athanatos":
Ае стига с тия вецове и пецове бе, неекологичното на електричките е производството и рециклирането на батериите.
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#36] от "uq":
Имаш право, съгласих се:)
Моя разход е малко над посочения по каталог, но това е, когато сипвам уж хубаво гориво и карам "пенсионерската". Извън страната си ми става по каталог.
Извъградско и не по магистрала карам 80-110 км/ч, а по магистрала 130-140 с темпомат. Гледам да поддържам постоянна скорост, а не да карам газ-спирачка-газ. Винаги съм с климатик обаче.
valtoro
Рейтинг: 903 НеутралноИ без тези тестове всеки го е разбрал след няколко посещения
до бензиностанцията !!!
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 680 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "quatro_4x3":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειНа гърба на всяка фактура от ЧЕЗ можеш да видиш това. Много интересна информация. Особено за АЕЦ.
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноДо коментар [#38] от "t0d0":
Абе зависи и какво наричаш "извън страната" :) Ако извън страната си най-вече на магистрала и на темпомат, а в страната си Габрово-Казанлък.... :)
Пък и да не си, извън магистралата в БГ е... газ -100 път без предимство от дясно 60 газ 100 - бензиностанция - 60 газ 100 - населено място 50, газ 100 - камьон с бали - 40.
Е как да ти даде :)
quatro_4x3
Рейтинг: 1495 НеутралноТова написа ти: "Около 35% дава АЕЦ. Около 55% дават тецовете, всички останали дават около 10%. "
И ВЕЦ да включим, и биомаса и т.н. сметката ти за тия 10% пак не излиза в пъти.
АЕЦ и кюмюрите няма как да влязат при възобновяемите! Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
uej03527584
Рейтинг: 244 Неутралноами той и моят бордови компютър показва среден разход 10.4,но дефакто под 11.5-12 литра не падам
бабачко
Рейтинг: 471 НеутралноИ аз така направих и при мен нещата за 6000 км е разлика 0.1~0.2, което е наистина в рамките на нормалното. Иначе разлика 2.5л/100 спрямо заводските показания. искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
mitko11
Рейтинг: 1738 ВеселоДо коментар [#16] от "t0d0":
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!И в Румъния веднага пада с около 1 литър разхода......
vtl53383951
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#13] от "Athanatos":
И как я реши тази глупост :)
Я погледни и каква част от тецовете са на ГАЗ, а не на въглища :)
Ето ти към момента!
MW
АЕЦ 1910
Кондензационни ТЕЦ 2069
Топлофикационни ТЕЦ 170
Заводски ТЕЦ 143
ВЕЦ 38
Малки ВЕЦ 108
ВяЕЦ 3
ФЕЦ 604
Био ТЕЦ 26
Товар РБ 4146
usero
Рейтинг: 531 НеутралноЕ, за икономическата съобразност малко трудно ще излезе сметката. КПД-то на ДВГ е около 35%. На парната турбина, която е с най високо КПД от всички източници на еленергия - приблизително пак толкова. При преноса се губи нещо, може и половината, КПД-то на трансфера източник - батерия - консуматор е около 20%. Това, че течните горива имат здрав акциз, а токът засега не, заблуждава, ама подозирам, че когато стане по-голям броят на електричките, тая заблуда правителствата ще я накарат да изчезне. Е, част от тока се произвежда от АЕЦ, което го прави по-евтин. ВЕИ-тата (с изключение на микроВЕЦ) работят при екстремни условия, имат ниско КПД и кратък живот, така че само капиталовите разходи са достатъчни да вдигнат себестойността им над тая на въглищните ТЕЦ, та едва ли ще ни стане евтино. Не говорим за разхода за подмяна на батериите, който ще избие икономията от много по-евтиното обслужване на електроколите и ще ни натовари допълнително.
А за ДВГ не знам да не е приеман и да е срещал някакъв отпор. По-скоро обратното, и преди 150 години са вярвали, че колите трябва да бъдат електрически и са се стремели да го направят, а ДВГ от самосебеси се е наложил като временното по-удобно решение и така и досега.
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноДо коментар [#26] от "t0d0":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе мога да намеря този който имах предивд, но видях междувременно друг. https://conversation.which.co.uk/motoring/misleading-car-mpg-claims/
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноДо коментар [#26] от "t0d0":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЕто друг линк след края на делото https://hyundaimpginfo.com/customerinfo/compensation-information
с уредените компенсации за class action дела
usero
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#47] от "usero":
Пропуснал съм още една малка подробност, колата с ДВГ, докато е на паркинга не консумира нищо, батерията, освен саморазряда, е поставена в климатизиран отсек, щото се скапва, ако не е в много малки температурни граници, между 16-20 градуса, та имаш една постоянна допълнителна консумация. Да речем, че спирачките компенсират, даже дават нещо отгоре, ама ако не я караш с дни, вече не е така.
usero
Рейтинг: 531 НеутралноЕ, взел си много специален момент, когато ФЕЦ работят почти на максимум. Ама исках да те питам, как разбра кои ТЕЦ са на газ и кои на въглища.
vanillaeyes
Рейтинг: 431 Неутралнода, да - и на мен ми направи впечатление, че може и да е сайт за следене на употребата на алкохол.
inn
Рейтинг: 1163 НеутралноМоят начин за измерване на разхода е един-единствен и смея да твърдя, че по-точен от него няма. Всеки може да го изпробва, като това най-лесно може да стане с помощта на т.нар. "екселска таблица". От нея са достатъчни само две колонки - в едната: количествата заредено гориво; в другата - пробега.
Дотук нищо ново, но онова, на което лично аз за себе си най-много държа е "натрупването" на тази информация (т.е. "представителността" на информацията). Към колкото по-дълъг пробег се отнесат заредените литри (със всичките му светофари, задръствания, магистрали и т.н.), толкова ПО-ИСТИНСКА ЗА МЕН е сметката. В тази насока опит с параметър поне 5000 км. пробег за ? литра дизел/бензин, ще даде истинска яснота в картинката. Ще получите онова, което сте длъжни плащате (от Лукойл спасение няма), а не онова, с което да се хвалите (като ловджиите и рибарите) пред колегите си...
Малко конкретна информация за моя автомобил и моите УСЛОВИЯ и НАЧИН НА КАРАНЕ:
- според производителя (1.6 дизел 116 к.с.) разходът трябва да е: 4,3 литра смесен цикъл.
- а ето какво съм платил на бензиностанциите: за четири поредни цикъла от по 10 хил. километра пробег, съответно 640 литра гориво (т.е. 6,4 л/100 км.); 619 литра; 647 литра и 653 литра.
Както се казва: "Ай, чиститу!"... (следва да се има предвид, че хич не жаля десния педал ).
DareDebil
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#50] от "usero":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.това за батерията не е вярно, има вече почти милион електрически коли на пътя, пробвай или питай.
DareDebil
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#50] от "usero":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.батерията при -20 се запазва перфектно, при ниски температури саморазряд почти няма. И енергията си е там, само трябва батерията да се затопли, за да може да я отдаде.
DareDebil
Рейтинг: 770 НеутралноДо коментар [#47] от "usero":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.КПД на ДВГ не е 35%, а към 20. 35% може да е на двутактов корабен двигател при постоянен товар. Най-високото КПД на парна турбина с когенерация е към 70%. При преноса се губят 2-3%, най много, не половината.
hamiltonf
Рейтинг: 4028 НеутралноДо коментар [#28] от "b1izzard":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.От София до Бургас, със 100-110 км/ч ли караш?
b1izzard
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#57] от "hamiltonf1":
не, със 115-125 км/ч.
Но какво е значението с каква скорост карам за посоченият пример - да със същата скорост съм карал и ~500 километра от другият маршрут, който също е магистрала и 200тата допълнителни километра са били 70-90 км/ч.
hamiltonf
Рейтинг: 4028 НеутралноДо коментар [#58] от "b1izzard":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Караш бавно, това е значението. Карай със 135 - 145, и ще направиш разликата.
The Core
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#32] от "quatro_4x3":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеНъц! Не са станали!
Запознай се с темата и тогава говори!
Ето ти данни в реално време:
http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg
The Core
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#47] от "usero":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеКолега,онези 20% не зная откъде си ги взел, но по принцип системите за генериране и пренос на енергия работят с КПД много над 90%. Турбините са с КПД от порядъка на 50%. Зареждането на батерии също е доста ефективен процес - във всички случаи КПД е над 60%.
Виж, атомните реактори имат доста ниско КПД спрямо енергийната стойност на ядреното гориво - около 6-10%, но там дяволът е голям!
Иначе - по темата за ел. автомобилите основният проблем е, че трябва да се изградят мощности за производство на ел. енергия, кореспондиращи с консумацията на бензин в момента. Ако приемем, че един автомобил е около 80 киловата (110 кс), за всеки час движение му трябват 80 киловат-часа енергия. Т.е. еквивалентната зарядна мощност, която ще е необходима, когато всичките (напр. 1 милион автомобила) се включат на заряд е около 8-10 пъти по-голяма от всичката мощност, която може да се генерира в момента в България! И второ: Цялата тази мощност, за да бъде пренесена от ТЕЦ до консуматори изисква 10-кратно повишаване на максималните параметри на системите за високо и ниско напрежение! Домашните мрежи трябва да станат за 100 киловата, вместо сегашните 10-12. Такива ми ти работи! Светло бъдеще, ама във филмите, книгите и най-много вестниците!
Oggie Petkov
Рейтинг: 390 НеутралноДо коментар [#47] от "usero":
Много лъжи и глупости си надрънкал с апломба на всезнайко. Нито КПД то на системата батерия - елдвигател е 20%, нито ВЕИ работят при екстремни условия и не могат да се изплатят и да носят печалба. Ако беше вярно това, което казваш нямаше преходът София- Бургас по магистралата да струва под 10 лв с електричка. Не малко предимство на "електричките" е това, че замърсяването се локализира в отдалечени места и може да се сведе до минимум, а за шума да неговорим.
Oggie Petkov
Рейтинг: 390 НеутралноДо коментар [#61] от "The Core":
Колега, правите една капитална грешка в сметките си. Мощността на двигателя е 80 квт, но те се използват само при тръгване и може би при рязко изпреварване. Погледнете средните пробези и мощности на електромобилите и капацитета на батериите им. За да бъдат реални вашите сметки трябва да разделите на 10 това, което сте получили, така че дяволът не е толкова черен. Нито са необходими такива мощности, нито ще е необходимо преизчисление на кабелите у дома, ако не се ползва бърз заряд. Освен това КПД на елдвигателите е близо 3 пъти по-добър от този на ДВГ.
iavorski
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#33:"Athanatos"][/quote] При всички случаи дори и за седмица да се зарежда електромобила от соларните панели пак е по бързо от това да се разходиш до Дубай, да си изкопаш малко петрол, да го донесеш до колата, да го преработиш до бензин и да го налееш в резервоар. Хващаш ли целия процес или да ти го обясня с детайлите.
UJC4040
Рейтинг: 564 НеутралноДо коментар [#61] от "The Core":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Страхотно колега, така нагласи цифрите, че баба Пена би се стреснала. Ако бяхме преди 30 години, мястото ти на партиен секретар в някое ТКЗС щеше да ти е в кърпа вързано. Все пак погледни календара, коя година сме. Пък и пишеш във форум на Дневник, не на Сега. Да нямаш раздвоение на никовете?
wanderer
Рейтинг: 2203 ВеселоАко можеш да си позволиш соларки, можеш и погребение да си направиш! Нъл тъй - разход нула на "всеки километър".
Да Ви ... "умниците" -икономисти!
wanderer
Рейтинг: 2203 ЛюбопитноДо коментар [#64] от "iavorski":
"При всички случаи дори и за седмица да се зарежда електромобила от соларните панели "
През зимата да не би времето да има квантово удължение и три месеце зареждане да Ви се вижда седмица!?
Ако батериите на електричките бяха на сметка, тираджиите отдавна да са минала на тях ... вместо да се разхождат до Дубай.
wanderer
Рейтинг: 2203 ЛюбопитноДо коментар [#62] от "Oggie Petkov":
"а за шума да неговорим."
Какво за шума? Да не би електричките да се движат на въздушни възглавници и не произвежда само с гумите си 60-80 децибела? Повече отколкото на дизелов двигател.
wanderer
Рейтинг: 2203 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "The Core":
"Иначе - по темата за ел. автомобилите основният проблем е, че трябва да се изградят мощности за производство на ел. енергия"
Да не би въпросът с теглото на батерията (батериите) да е решен вече!? Освен това всяка батерия има N на брой зареждания. След което трябва да се пържат нови 100 тона руда и още толкова въглища за да се произведе 500 кг нова батерия ... освен ако не се премине на благородни метали -платина, злато за по 1300 долара за трийсетина грама.
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#68] от "wanderer":
Електричките са по-шумни от дизелите?
Не бях чувал такова нещо досега, но щом си казал..
Тракането на дизела прави по-голям шум от триенето на гумите с асфалта. Това за външния шум.
Колкото до вътрешния, само да ти кажа, че изискванията за BSR (buzz, squeak and rattle) noise на автомобилните производители към доставчиците на електроника и оборудване стават по-сериозни при моделите с ел. задвижване. Това е точно, защото електрическия двигател генерира доста по-малко шум от останалите и човек може да чуе по-дребни скърцания.
The Core
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#63] от "Oggie Petkov":
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеДо коментар [#63] от "Oggie Petkov":
Колега, въобще, ама въобще не е на 10 делението!
Това, което съм написал е 100% верно, без коментар на условностите.
Коментирал съм СЪИЗМЕРИМИ автомобили и двигатели. Защото сегашните просто не са! Ел-автомобилите в момента са достигнали параметрите до около 20-30% от максималните за масовите трошки. Да сравняваме круша с круша и ябълка с ябълка, нали?
За един нормален бензинов двигател, с консумация на гориво от порядъка на 8 литра на час и енергийна стойност 44 Мегаджаула за килограм (бензин), еквивалента е от порядъка на 70 киловат-часа. (44х8х0.7)х0.2777778
А за високото КПД на ел-моторите сметката е вярна само ако работят в стационарен режим. При динамичните режими на автомобилите въобще не е същата ситуацията. Доста по-сложни, многополюсни двигатели + електронно управление. Налага се дори принудително охлаждане. Т.е. 100 киловат-часа от батерията на са 100 киловат-часа от мотора.
А, и да не пропусна: в сравнение с аналогичен автомобил, електро-версията е с поне 300-500 кг. по-тежка, т.е. поне едно 30% разлика. Сметни колко ел-енергия ще е нужна да придвижиш 2 тона с 80 км/час на 80 км дистанция.
И по принцип: КПД има отношение към количеството гориво в резервоара и капацитета на батерията. Мощността на изхода на всеки двигател е определена величина.
Един нормален автомобил с 50 литра гориво в резервоара има енергиен запас от порядъка на над 600 киловат-часа. Ел-автомобилите са още много далеч от тези стойности и поради това се налага драстично ограничаване на мощността на двигателя или пробега на автомобила. Изберете сами!
Жив пример:
ТЕСЛА модел S е 2100 кг, батерия за 75 или 100 киловат-часа.
Автономност - около 200-500км, в зависимост от начина на каране, вид на терена, околна температура и състояние на батерията.
А 100 киловат-часа при "домашен" предпазител от 63 ампера няма как да ги заредите за по-малко от 12 часа, и то само ако си изключите бойлера.
https://www.tesla.com/support/model-s-specifications
http://www.cars-data.com/en/peugeot-ion-specs/36634
Костадин Иванов
Рейтинг: 3567 НеутралноДо коментар [#18] от "DDR":
Еретик"Това лято си направих засичане показанията на бордовия и реално сипоното според километрите. Колана две години и половина, дизел.Двигател 1,5. Засекох я на смесен пробег от 5000 км (малко под месец). Разминаването е около 10 литра за 5000 километра, което прави по 0,2 литра на 100 километър или в рамките на допустимата грешка, борда показваше 5,4 значи реално е 5,6. Всичко е ок."
=================
При мен ситуацията е подобна. При двигател 2.4Д разминаването е с почти половин литър, но карам с един размер надписани гуми, така съпротивлението е по-високо, отчетеният пробег малко се разминава, а разходът е почти точен /реално/. При кола, тежка 1600кг, средният разход е под 6, значи просто трябва да се сдържаме.
The Core
Рейтинг: 740 НеутралноОще по темата:
Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! НицшеСтаро, но добро!
https://dariknews.bg/novini/komentar/zelen-elektrokar-me-presledva-694786
zyx
Рейтинг: 269 НеутралноДругари и Другарки, изобщо не е случайно, че електрокара е измислен преди автомобила с ДВГ. Това се дължи на простия факт, че първия е по-прост (елемантарен) от втория. Проблема преди 150 години и проблема сега остава един и същ! Съхранението на енергия! Един автомобил не е само двигател. На него му е необходима още много енергия за разнообразни консуматори, някои от които доста лакоми. С тези консуматори пробега на днешната електричка е толкова смешен, че да се засмееш е срамно. Безспорен е факта, че трябва преди всичко да дишаме и да сме живи, което поставя вече остро въпроса за пенсионирането на ДВГ в момент в които всеки вече има по три коли. Но това не променя факта, че към днешна дата електричката още е недоносче и условия за нея няма. Въпрос на време е да са премине на електрички във разнообразни форми - с батерии, с контактни мрежи като тролей или с нещо друго. Прехода ще е плавен и затова е безпредметно да се дърляте кое е по-модерно или технологично. Вместо това се усмихвайте на живота и създавайте вашата добавена стойност.
Стефан
Рейтинг: 485 НеутралноСитроен С4, реален среден разход 7,8 дизел със 165, когато карам със 190 разхода става 11.
В момента оптималния вариант е хибрида, хем в града пести гориво като регеерира спирането, хем замърсява по-малко като на къси разстояния може да се кара на ток, извън града обаче алтернатива на горивата няма.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1573 НеутралноДо коментар [#1] от "quatro_4x3":
Оставяйки настрана до болка изтърканото клише за голфа и Перник, колите на фолксваген са едни от тези, чийто разход най-близо се доближава до този по спецификация.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1573 НеутралноДо коментар [#8] от "ludiakolio":
Още едно клиширано изказване. От личния си опит мога да споделя, че карам кола, чийто разход ако се засече както го отчитат на тестовете няма да е много по-различен от този по спецификация, и то с бензин от България. Ако висиш в софийските задръствания няма как да стане, но когато производителите тестват каране в градски условия, става въпрос предимно за каране а не предимно за висене на светофара, от тук идва и разликата.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1573 НеутралноХората, които намират разлика в разхода си в други държави спрямо този в България бих ги запитал дали това не се дължи най-вече на факта че тук генерално си караме по-смело и бързо, докато в чужда държава естествено човек е малко по-внимателен. Да не говорим че тукашните магистрали са с ограничение 140, което за много хора значи поне 150 щото "то 10 км отгоре си било стандарт", а в повечето държави на магистрала е 120, тези неща дават сериозна разлика в разхода.
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноВ Гърция ограничението е 120 км/ч, а в българия всеки кара както си иска. Кносумацията на горива рязко се увеличава след 120 км/ч.
Иначе го знам от транспортьорите с туристическите автобуси, че на Запад от Калотина, особено в Запдна Европа автобусите им са с 10% по-икономични.
historama
Рейтинг: 3664 НеутралноДо коментар [#71] от "The Core":
Колега, на всички е известно че максималната мощност на двигателя се използва при ускорение, тръгване, евентуално за движение при максимална скорост, но това се прави най-много за минута, защото консумация е изключително висока, а двигателят много бързо се износва (при Ф1 животът им е само няколко часа).
И друго за електричките - все още има наивници, които си мислят че се работив върху тях от симпатия към пичовете, които искат цял ден да джиткат безцелно с автомобилите си. Нищо чудно придвижването с индивидуални МПС да стане по-скъпо. Целта е изваждане на петрола от списъка на стратегическите суровини, и рязко снижение на потреблението на фосилни горива.
primerno
Рейтинг: 307 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "b1izzard":
700 километра с 27 литра, надявам се си допуснал неволна грешка, а не вземаш другите за канарчета
primerno
Рейтинг: 307 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "Oggie Petkov":
На един ел. автомобил му трябват между 15 и 25 киловатчаса, според размера и разбира се, десният крак на водача.
iavorski
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#81] от "primerno":
700 км с 27 литра не е проблем с 1.4 дизела на пежо ама трябва да караш с максимум 90 и колата да е някое градско мини.
Аз лично с на пежо 1.6 HDI съм правил 4,1л/100 реален разход / борда го даде на 3,8 ама колонката каза друго / по ненатоварено време и движение с темпомат с 90 км/ч за общо 500 км по затворен маршрут - София-Свищов-София.
byrd
Рейтинг: 287 ВеселоМоята кола гори колкото й сипя....
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#78] от "Modestmouse":
Аз лично говоря за един и същ стил на каране при нормална скорост.
Под нормална скорост разбирам извънградско - 80-110 км/ч, а по магистрала 130-140 км/ч на темпомат.
Наскоро един приятел се прибра за малко от Германия с автомобила си, та и той вика за няколко дни тук и разхода се вдигна по борд за извънградско с литър и малко.
Pandipool
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#49] от "penetrating":
Е прочети Backstory-то де:
https://hyundaimpginfo.com/customerinfo
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1573 НеутралноДо коментар [#85] от "t0d0":
Истината е, че не мога да кажа със сигурност дали бензина на запад дава тази разлика, но съм забелязал че на мен основната ми разлика в разхода идва от нивото на задръстване и профила на пътя. При мен по един и същи маршрут, понякога разхода може да стигне до 9-10 а друг път да е под 5, става въпрос за градскко каране в София. Има значение и какви са пътищата, колко намаляваш скоростта заради дупки и после увеличаваш или си караш само с една и съща, това се отразява на разхода. Аз съм засичал за себе си, на разстояние от около 170 км с около 10 км каране в София, след това каране на магистрала и междуградско, разхода беше нещо около 4,4 като по спецификация средния разход е 4,7, и става въпрос за български бензин. Затова твърдя че разхода, който го дават производителите е постижим дори в български условия, всичко зависи от пътя по който се кара и начина на каране.
ksarax
Рейтинг: 296 НеутралноКато си избирах автомобил винаги слагах 1.5 над това, което казват. Точно толкова се оказа :)
galapagas
Рейтинг: 713 НеутралноРазходът в България и извън България се раличава най-вече заради начина на каране. Всички диваци, които в България тръгват с мръсна газ на светофара и карат на макс на магистралата, стават кротки като агънца зад граница.