Умират ли автомобилните изложения



Автосалонът във Франкфурт, който ще отвори врати на 12 септември с първия от двата пресдни, вече привлича вниманието, но не по начина, по който организаторите биха искали. Изложението става все по-интересно не с марките, които са представени на него, а с тези които липсват, се казва в анализ на агенция "Ройтерс". Посетителите не само няма да видят хитовият Модел 3 на "Тесла", но ще забележат и отсъствието на големи имена от автомобилната индустрия като "Нисан", "Пежо", "Фиат", "Волво", "Джип", "Мицубиши" и "Инфинити".


Тазгодишното издание на автосалона във Франкфурт е първото след дизеловият скандал, тръгнал от "Фолксваген" и разпрострял се върху редица други производители и очакванията са, че посещаемостта ще е по-слаба от тази през есента на 2015-та (изложението се редува през година с това в Париж). Така например автомобилното ревю във френската столица през миналата година привлече с 14% по-малко посетители, а това в Детройт през януари беше навестено от 9000 по-малко хора.


Фокусът се прехвърля към технологичните изложения


Дизеловият скандал обаче е само една от причините за намаляващия интерес. По-сериозната е свързана с това, че с автономните и свързаните автомобили, все по-интересна за посетителите става технологичната страна на новите модели, което пък кара производителите да предпочетат изложения като това за потребителска електроника (Consumer Electronics Show-CES) в Лас Вегас или Световният конгрес на мобилните устройства в Барселона.

Първата публична поява на концептуалния "Мерцедес Еф 105 Лъкшъри ин Моушън" през 2015 година беше не на автосалон, а на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас.

© Reuters

Първата публична поява на концептуалния "Мерцедес Еф 105 Лъкшъри ин Моушън" през 2015 година беше не на автосалон, а на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас.


Има и нещо друго, благодарение на социалните мрежи от "Даймлер" отчитат, че новините за техните иновации достигат до същата аудитория - около 1 млрд. души в глобален мащаб, колкото и ако са демонстрирани във Франкфурт или на CES. Въпреки това "Мерцедес" ще присъства на автосалона в Германия следващата седмица с щанд, разположен на 200 000 квадратни метра. Говорителят на компанията Бетина Фетцел обаче не скрива, че стратегията на концерна търпи промяна.


Само жени в оскъдно облекло вече не стигат




"Автосалоните имат нужда от промяна в подхода. В противен случай ще изчезнат", коментира изпълнителният директор на Faurecia, компания, доставяща годишно компоненти за автомобилната индустрия за 19 млрд евро Патрик Колер.

Умират ли автомобилните изложения

© Reuters


"Начинът, по който хората възприемат продукти и марки се променят. Дните, когато беше достатъчно да привлечеш потребителското внимание с полуоблечени момичета по предните капаци на колите е безвъзвратно отминало", е мнението и на анализатора Арнд Елингхорст от Evercore ISI.


Какво казват отсъстващите


Разбира се, интересно е какви са мотивите на компаниите, които няма да видим на изложението във Франкфурт. От "Тесла" например посочват, че интерес за тях представляват събитията, на които не се предполага присъствието на автомобили. Говорител на компанията посочва, че много по-интересни са им голф турнири и изложения за яхти, където имат директен достъп до потенциални клиенти.


Не по-малко ефективни се оказват и роуд туровете, какъвто това лято се проведе в Европа. "По този начи достигаме до изненадващо много хора", допълва говорителят на "Тесла".


От "Нисан" пък обясняват отсъствието си от Франкфурт с обстоен анализ на глобално ниво на стратегията за присъствие на подобни изложения. Крайната цел е марката да стане по-видима.

Умират ли автомобилните изложения

© Reuters


При "Пежо" по-скоро става дума за временно оттегляне, тъй като към момента марката няма кой знае какви премиери, които да впечатлят публиката. "Автосалоните са маркетинг инструмен като всеки друг, който изисква сериозни инвестиции", коментира отговарящият за популяризирането на марката Жан-Филип Импаро. "Това, че ни няма тази година, обаче не означава, че ще отстътваме от Франкфурт твърде дълго", допълва той.


Новите участници


На автосалоните обаче се забелязва и една сравнително нова тенденция - на мястото на липсващите производители на коли, влизат доставчици на компоненти за тях, като "Тисенкруп". Германският концерн не е присъствал на автосалон от повече от десетилетие.


"При положение, че автомобилният сектор се променя толкова драматично, искаме да присъстваме на подобни изложения, за да покажем какво може да предложим", коментира ръководителят на автомобилното звено на "Тисенкруп" Карстен Кроос.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ekim
    ekim
    Рейтинг: 215 Весело

    Лас Веган :D Уникално добро попадение, Дневник, моля не го поправяйте! :)

  2. 2 Профил на biolakotka
    biolakotka
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#1] от "ekim":
    Пресдни Лас Вегас

  3. 3 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    "От "Нисан" пък обясняват отсъствието си от Франкфурт с обстоен анализ на глобално ниво на стратегията за присъствие на подобни изложения. Крайната цел е марката да стане по-видима."

    Като не става с присъствие, пробват да станат по-видими с отсъствие...

    I Want To Believe
  4. 4 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Явно още не са изтрезнели от дежурството над ..... колежките .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  5. 5 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Абе къде е Лас Веган? То вярно, че е модерно, но се скъсах от смях. Вземете някой да ви преглежда новините преди публикуване, че всяка новина е с някакви бисери.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    Дрън-дрън... "ТисенКруп" търсят къде да лъскат имидж след корупционния скандал с израелските подводници. А отсъстващите просто не желаят да се идентифицират нито с дизеловата корупция в Германия, нито с рая на имигрантите.

  7. 7 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 264 Неутрално

    YouTube журналистиката убива автосалоните. За почти всеки нов модел кола може да се гледат дузини видеа с високо качество, където освен всичко останало, човек може да чуе и гласа на колата, което няма как да се случи в затворен салон.

  8. 8 Профил на Чимиджимичамиджоми
    Чимиджимичамиджоми
    Рейтинг: 998 Неутрално

    НЕ ПОПРАВЯЙТЕ ЛАС ВЕГАН... гениално е!!! Направете го някаква рубрика или нещо подобно...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Неутрално

    Отсъстват нишови играчи, а тези изложения като Франкфуртското са насочени към масовия клиент...
    Така прави и Епъл :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    То май такива дъртаняновци като мен не трябва да се изказват по тая тема, но дизайна на колите в последните години стана много техно. Като гледам от терасата паркинга на блока, почти еднакви автомобили по външен вид. А не са кви да е все пак, отличават се на Владо голфа и на бай Стойчо пасата от 90-те, за по 1000-1500 лв. Сега еднакви купета, осветление светодиоди, фарове тип китайско дръпнати, дето писа скоро един форумник, ако им махнеш логото, не мож познаеш ква марка са. Вероятно това е тенденцията. А Дневник, ако са имали възможност, можеха да сложат по-конкретни снимки, виждаме едни черно обути кълки и няколко забулени коли...голяма представа добих от изложението, няма що.

  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1544 Любопитно

    Автомобилните салони произхождат от древните селски панаири и ще изчезнат също като тях.
    Все по-малко хора са готови да утрепят няколко дни в път и обикаляне на щандове, за да видят няколко мацета и да си направят селфи пред някой прототип.
    Информация в мрежата има колкото щеш, на няколко клика разстояние и напълно безплатна......

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    Красиви автомобили стига да имаш парите да си ги купиш..

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  13. 13 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Цитат:
    "Говорител на компанията посочва, че много по-интересни са им голф турнири и изложения за яхти, където имат директен достъп до потенциални клиенти."
    Пак ли някой ТИКВИНИК, ще започне да ми говори за ЕЛЕКТРОАВТОМОБИЛИ?!?
    Вижте им само ТАРГЕТА към кого са насочени само и на какви изложения ги представат...
    Потенциални клиенти... ГОЛФЪРИ и хора с възможности за закупуване на яхти предимно.
    Хайде у ляво.

  14. 14 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1740 Весело

    А Дневник, ако са имали възможност, можеха да сложат по-конкретни снимки, виждаме едни черно обути кълки и няколко забулени коли...голяма представа добих от изложението, няма що.
    —цитат от коментар 10 на man_un


    Е, то нали статията е, че няма какво да му гледаш.

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    До коментар [#10] от "man_un":
    "няколко забулени коли...голяма представа добих от изложението, няма що."
    ================
    Забулването става модерно.............
    А интересът към колите няма да умре, дори да умрат изложенията.

    Еретик
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    Цитат:"Говорител на компанията посочва, че много по-интересни са им голф турнири и изложения за яхти, където имат директен достъп до потенциални клиенти."Пак ли някой ТИКВИНИК, ще започне да ми говори за ЕЛЕКТРОАВТОМОБИЛИ?!?Вижте им само ТАРГЕТА към кого са насочени само и на какви изложения ги представат...Потенциални клиенти... ГОЛФЪРИ и хора с възможности за закупуване на яхти предимно.Хайде у ляво.
    —цитат от коментар 13 на Levski Levov


    Е около кофите за боклук на клошарите ли да ги представят?

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#10] от "man_un":

    Отиди в Монако, Лондон или Женева за да видиш, че и днес се правят изящно красиви коли, но не са Хюндай, Киа или Рено, и са далеч от възможностите на плебеите :-)

    Масовите коли днес са утилитарни пособия (подобно на битови уреди) които трябва да отговарят на дълъг списък от държавни регулации и на изисквания от клиентите като голям брой поставки за чаши и събиране на пет куфара в багажника.

  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    "Мерцедес" ще присъства на автосалона в Германия следващата седмица с щанд, разположен на 200 000 квадратни метра."

    Я пак... колко метра?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Статията с всичките ѝ грешки и изхвърления може да претендира за чист ученически бисер!

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  20. 20 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    вече си мисля,че грешките са умишлени.Хем събуждат публиката хем е весело.

  21. 21 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Георги":

    А според тебе щанд с размери 400 на 500 метра колко квадратни метра е? Голям ли ти се вижда?

  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#13] от "Levski Levov":

    Е,да ама виж как бг голфърите и яхтмени са ти напляскали минусите.
    Иначе,верно електричките са вид ''виж ме колко съм паралия,мога фда харча за глупости"

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivane":

    Да. Щанд половин километър на почти половин километър ми се вижда бая големичък. Още повече като знам, че най-голямата панаирна палата в Скандинавието е стотина хиляди кв.м. барабар с всичките й зали за семинари и халета.

  24. 24 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3090 Весело

    До коментар [#21] от "Ivane":

    40 футболни терена? 😱





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK