Китай подготвя график за спиране на продажбите на бензинови и дизелови автомобили

Китай подготвя график за спиране на продажбите на бензинови и дизелови автомобили

© Нисан



Китайският министър на промишлеността Ксин Губин обяви, че страната разработва график, който да регламентира спирането на производството и продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели, предаде Блумбърг. За момента няма данни за времевите периоди за забраните, но идеята е да се притиснат производителите да разработват електрически автомобили.


Китай е най-големият пазар на нови автомобили в света и страната се присъединява към Франция и Великобритания, които също обявиха планове за спиране на търговията на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 година.


През миналата година Китай вече изпревари по продажби на електромобили САЩ с купени над 336 хиляди подобни превозни средства, това беше с 50% ръст спрямо 2015-та. Това е 40% от всички сделки с подобни коли в глобален план. В САЩ продадените електрички са 159 620.


В Китай вече са близо до въвеждането на квоти за електромобили за производителите на автомобили, като за 2018 година това трябва да е 8% от тяхната продукция, а през 2019 година 10%. Съответно за 2020 година електромобилите трябва да са 12 на сто от всички коли.

Ключови думи към статията:

Коментари (248)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 983 Неутрално

    "В САЩ продадените електрички са 159 620."

    Електрички, бензинки, дизелаци ... в крак с времето.

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Сега руските тролове са в несвяст. Плюеха по електричките, а сега "братски" Китай какъв нож заби в гърба на русийката и другите петролни сатрапии.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Живеем в супер интересни времена. Това не може да се отрече.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    "Под 90 долара за барел световната икономика фалира" В.И. Путин

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8316 Весело

    Е, СЕГА значи вече ще си купуваме нови дизели по 1000 лева!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Плановата икономика до нищо хубаво не е довела.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  7. 7 Профил на iur21527716
    iur21527716
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Китай не само е най-големият пазар на автомобили в света, но е и най-големият производител на автомобили в света и е най-големият производител на елекромобили в света.

  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Светът върви напред и никой няма да чака тези, които добиват въглеводороди и си мислят че са върха на сладоледа. Да му мислят дауншифтърите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Ахахаха, 60% от производството на електричество в Китай е въглища. Съвсем ще се опушат тея.

    Coal: 943 GW (57.2%) Thermal, natural gas, bio-mass: 114 GW (6.9%) Hydro: 332 GW (20.1%) Wind: 149 GW (9.0%) Solar: 77 GW (4.7%) Nuclear: 34 GW (2.1%)

  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    Не ги мисли тях. Щом почти 1/3 им е от ВЕИ... Почти половината им електроенергия е относително чиста...

  11. 11 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Това вече е новина...Китай, кой ти е предполагал...
    ...положението се сгофнясва , който не мисли за бъдещето после да не се сърди...
    Може и да са прогнозирали проблеми с доставките на нефт но какво от това.... тия като плануват не се шегуват...

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":

    Живота в общество изисква ограничаване на някои лични права за благото на цялата група. Китай се кани да ограничи личните права на гражданите и да притежават замърсяващи автомобили за сметка на благото на цялото общество - да диша чист въздух.
    Това е практика във всички развити демокрации и въпреки че китай не е пример за демокрация очевидно следват добрите практики.

  13. 13 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Май навлизането на електро возилата ще стане по бързо от колкото си представяме. Точно китайците в последните години имаха големи проблеми със смога.
    Дърпаха се за изхвърлените емисии, но може понеже са силно потърпевши да станат водещи в екологичните производства.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  14. 14 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Какъв "Ксин" бе?! Вие китайски изобщо учили ли сте?! В този език НЯМА как сричка да започва с две букви! Още малко и ще ми кажете, че китайската информационна агенция е Ксинхуа! Нямам думи...

  15. 15 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":Живота в общество изисква ограничаване на някои лични права за благото на цялата група. Китай се кани да ограничи личните права на гражданите и да притежават замърсяващи автомобили за сметка на благото на цялото общество - да диша чист въздух.Това е практика във всички развити демокрации и въпреки че китай не е пример за демокрация очевидно следват добрите практики.
    —цитат от коментар 12 на m17

    Шегуваш ли се?При положение,че в китайските градове не може да се диша от смог и реките и почвата са отровени,последната грижа на китайската комунистическа партия е грижата за здравето на хората.Съображенията са различни-Китай е голям вносител на нефт и природен газ,а така автомобилите няма да харчат бензин и дизел.Освен това така ще развият автомобилостроенето си.Нищо общо няма екологията-все пак над половината еленергия се добива от ТЕЦ,които не отговарят на екологичните изисквания.

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    "СЕГА значи вече ще си купуваме нови дизели по 1000 лева!"

    Парите са си твои, не ти се меся.

    Аз лично смятам след година-две да си купя това
    https://www.tesla.com/tesla_theme/assets/img/models/v1.0/slideshow/Blue_Sunset-1440.jpg?20170420
    за 72,000 EUR.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Под развитие на автомобилостроенето имам предвид,че така китайските автомобилни фирми ще имат по-малко конкуренция,защото така или иначе големите автомобилни гиганти още не са развили достатъчно електромобили.И по-лесно ще продават собствената си китайска продукция докато големите фирми изкарат на пазара читави електромобили и в достатъчно голям мащаб.

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Неутрално

    И цената на петрола - пак и още по-ниска! Аз харесвам това! Русия и арабите - не!

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Под развитие на автомобилостроенето имам предвид,че така китайските автомобилни фирми ще имат по-малко конкуренция,защото така или иначе големите автомобилни гиганти още не са развили достатъчно електромобили.И по-лесно ще продават собствената си китайска продукция докато големите фирми изкарат на пазара читави електромобили и в достатъчно голям мащаб.
    —цитат от коментар 17 на mushashi


    Не съм съгласен, че конкуренцията е малка. Тепърва тя ще става все по-голяма. А от това ще спечелим ние потребителите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    А сега де ....

    http://www.dnevnik.bg/skorost/2017/08/21/3028063_merkel_shte_tursi_varianti_za_vrushtane_na_doverieto/

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Любопитно

    Да му мислят т.н. "производители на нефт"/Русия,Емирствата,Венецуела и т.н./!

  22. 22 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Путин/Русия/ ке падне-:)

  23. 23 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    Е, СЕГА значи вече ще си купуваме нови дизели по 1000 лева!
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Купувай смело !
    Току виж са ти дали като бонус към дизела за 1000 лева и
    безплатен руски лампов телевизор

  24. 24 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4308 Весело

    До коментар [#7] от "iur21527716":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ......................И най-многолюдната страна в света............................китайски/огромни/ мащаби!

  25. 25 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 769 Неутрално

    [quote#19:"EU defender"][/quote]

    Производството на електромобиле в момента не може да се сравнява с това на тези с ДВГ.На пазара реално има няколко модела-"Нисан Лийф","Тесла","Шевролет Болт".Всички големи производители разработват елавтомобили,но едно е да се конкурираш с доказани марки и модели,друго с тепърва налагащи се автомобили.Китайските производители яко ще дръпнат,защото разработват собствени марки елавтомобили.

  26. 26 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Това означава ДЕФИЦИТ, затова цените на ДВГ колите втора употреба и в Китай ще се повишат.

  27. 27 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1601 Весело

    Бре неочакван удар по москалия. Петролецът отиде...

    Имало едно време ссср...
  28. 28 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Може би не е зле да си припомним, че у нас почти не сме използвали чекове. Изоставането ни в развитието на банковото дело доведе до това, че прескочихме чековете и преминахме направо към баковите карти. Нещо такова се получава и сега - Китай ще прескочи по-бързо от колите с двигатели с вътрешно горене към електромобилите.

  29. 29 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Плановата икономика до нищо хубаво не е довела.
    —цитат от коментар 6 на Athanatos
    Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  30. 30 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Весело

    До коментар [#5] от "karabastun":Това означава ДЕФИЦИТ, затова цените на ДВГ колите втора употреба и в Китай ще се повишат.
    —цитат от коментар 26 на Дундурук


    Дефицит сравним само и единствено с
    ДЕФИЦИТА НА КОНСКИ КАРУЦИ и ВОЛСКИ ТАЛИГИ
    С ДЕФИЦИТА на РУСКИ ЛАМПОВИ ТЕЛЕВИЗОРИ,
    ПЕРАЛНИ ВЯТКА и
    РОЛКОВИ МАГНИТОФОНИ МАЯК
    Ха-хааааааааааааа
    РЕВЕ ВИ СЕ ЗА НЕПРЕЖАЛИМИЯ ДЕФИЦИТ от СОЦ ВРЕМЕНАТА,
    ама света вече е друг
    Свиквайте !!!!

  31. 31 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Така, така, а тук в България да продължим споровете за енергетиката и от къде ще се купува ток за зареждане на стотици хиляди електроавтомобили, които до четвърт век ще станат основен транспорт и у нас. Някои хорица си мислят, че конвенционалните бензинови и дизелови автомобили ще продължат да се произвеждат в същите мащаби и ще се подаряват, а бензинът и дизелът ще са без пари.

  32. 32 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    Пропускаш дребната подробност че Китай е също и най-големият производител на фотоволтаични системи, и собствените им соларни инсталации растат експоненциално.

  33. 33 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Ахахаха, 60% от производството на електричество в Китай е въглища. Съвсем ще се опушат тея. Coal: 943 GW (57.2%) Thermal, natural gas, bio-mass: 114 GW (6.9%) Hydro: 332 GW (20.1%) Wind: 149 GW (9.0%) Solar: 77 GW (4.7%) Nuclear: 34 GW (2.1%)
    —цитат от коментар 9 на Дундурук
    Китай строи стотина реактора, а ние закриваме блокове в АЕЦ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#29] от "dark'star":

    "Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха..."

    Теб - да.

    Що не подадеш документи за инженер в Китай - хем комунизъм, хем имат нужда от кадърни хора...

    Ще им произведеш няколко спътника, и от ККП ще те позлатят.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Весело

    Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха
    —цитат от коментар 29 на dark'star


    Тавариш,
    „Пазарните талибани” са тези, които
    НАПРАВИХА РАЗЛИКАТА между
    ПАЗАРНАТА ЮЖНА КОРЕЯ и
    ПЛАНОВАТА СЪВЕТОИДНА СЕВЕРНА КОРЕЯ
    Понял !?!?!?!

  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Може би не е зле да си припомним, че у нас почти не сме използвали чекове. Изоставането ни в развитието на банковото дело доведе до това, че прескочихме чековете и преминахме направо към баковите карти. Нещо такова се получава и сега - Китай ще прескочи по-бързо от колите с двигатели с вътрешно горене към електромобилите.
    —цитат от коментар 28 на Един препатил


    Така е. Ние също прескочихме и ADSL и директно от dial up прескочихме на LAN (broadband). Сега България е сред държавите с най-бърз достъп до Интернет в света.

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#35] от "Hawaii":

    "... РАЗЛИКАТА между
    ПАЗАРНАТА ЮЖНА КОРЕЯ и
    ПЛАНОВАТА СЪВЕТОИДНА СЕВЕРНА КОРЕЯ..."

    Този спор вече е воден. Многократно при това.

    Според безработния от 25 години лумпен, СКорея превъзхожда далеч ЮКорея, понеже там нямало безработни, а в работническия стол имало осигурен порцион за всички трудещи се: оризова чорба, задушен ориз, сутляш.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8316 Весело

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    Хубава е !
    С кеф да си я караш!

    karabastun1@abv.bg
  39. 39 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":Пропускаш дребната подробност че Китай е също и най-големият производител на фотоволтаични системи, и собствените им соларни инсталации растат експоненциално.
    —цитат от коментар 32 на bobyb


    Само дето фотоволтаиците имат особеност,че през нощта и при лошо време не произвеждат еленергия.А още не е намерен ефективен начин за съхраняване на еленергия.

  40. 40 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Според безработния от 25 години лумпен, СКорея превъзхожда далеч ЮКорея, понеже там нямало безработни, а в работническия стол имало осигурен порцион за всички трудещи се: оризова чорба, задушен ориз, сутляш.
    —цитат от коментар 37 на Norman Granz


    Силно ме съмнява в Северна Корея да има такова изобилие.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    Китай ще зададе тона за електрическата автомобилна революция и Германия ще трябва да се съобрази с това...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Преди година си разпрвяхме с приятели, че като навлезнат масово ел. автомобили, тероризмът рязко ще намалее, арабеските и росия няма да има петролни пари за да спонсорират терор. Ето, че времето дойде. И между другото, дубайците имат инвестиции по цял свят, рашките какво имат?

  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Весело

    До коментар [#35] от "Hawaii":"... РАЗЛИКАТА между ПАЗАРНАТА ЮЖНА КОРЕЯ и ПЛАНОВАТА СЪВЕТОИДНА СЕВЕРНА КОРЕЯ..."Този спор вече е воден. Многократно при това.Според безработния от 25 години лумпен, СКорея превъзхожда далеч ЮКорея, понеже там нямало безработни, а в работническия стол имало осигурен порцион за всички трудещи се: оризова чорба, задушен ориз, сутляш.
    —цитат от коментар 37 на Norman Granz


    Ха-хаааааа
    Бихме го допълнили другаря, че В ЗАТВОРА ПАРНОТО Е БЕЗПЛАТНО.
    За разлика от Северна Корея, където ПАРНО НЯМА, а сега не ми се мисли как ще мръзнат като кучета през зимата, предвид недостига на горива.
    ВСЕКИ ЗАТВОР в САЩ и ЕС за северокорейците би им се сторил като ПЕТЗВЕЗДЕН ПХЕНЯНСКИ ХОТЕЛ !!!!
    Ха-хаааааааа

  44. 45 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Сега руските тролове са в несвяст. Плюеха по електричките, а сега "братски" Китай какъв нож заби в гърба на русийката и другите петролни сатрапии.
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    Китай ВИНАГИ следва своя собствен интерес и ничий друг. Не се заблужадавайте, че Китай е подлога на Русия. Китайците са супер горд и много шувенистически настроен народ.

    Every cradle is a grave.
  45. 46 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха
    —цитат от коментар 29 на dark'star


    Мне, не сме. Какво постигат пазарните "талибани" можем да видим в Швейцария, у нас виждаме какво "постигате" комунистите като се хванете да правите пазарна икономика и демокрация.

    И искам да добавя, че дори и това уродливо подобие на пазарна икономика и демокрация, които такива като теб сътвориха в България е много по-добро от плановата ви икономика.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  46. 47 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Така е. Ние също прескочихме и ADSL и директно от dial up прескочихме на LAN (broadband). Сега България е сред държавите с най-бърз достъп до Интернет в света.
    —цитат от коментар 36 на EU defender


    Тъпанарите от Виваком за един кратък период от време предлагаха само АДСЛ, но тогава всички други доставчици предлагага ЛАН услуга, и после виваком също се преориентира :)

    Every cradle is a grave.
  47. 48 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Иначе - още един пирон в ковчега на Матушката на безродниците.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  48. 49 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#29] от "dark'star":


    Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха
    —цитат от коментар 29 на dark'star


    Бай Тан!
    "Видяхме и "пазарните талибани" на какъв хал СА ТЕ докарали!"

    Намали мащабите! Пиши за себе си!
    Лошо, че партийните секретари, останахте зад борда, но ядохте и пихте и се веселихте, нооо ... сега плачете, като ви представиха сметката! Поплачи си малко!

    Да разлая троловете!!
  49. 50 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#33] от "dark'star":

    ние закриваме блокове в АЕЦ и не правим нови ,защото комунистите тук толкова много крадат ,че ако блока струва 1 милиард ,ще откраднат още 20 , така тока кой то ще ни произведе този АЕЦ ще струва толкова , колкото все едно колата да ти гори сега 100 на 100 , кой ще си купи този ток ,там е проблема , за да има за всички комунисти яхти и къщи в Лондон или на гръцкото крайбрежие ,че тук вече не е модерно .....

  50. 51 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Иначе - още един пирон в ковчега на Матушката на безродниците.
    —цитат от коментар 48 на Ian Smith


    Наистина подобна новина говори,че цената на нефта ще остане ниска,а дори и ще пада още.А тя влияе и на цената на газът.И тъй като над 50 процента от приходите в руският бюджет са от нефт и природен газ се очертават интересни времена за северноазиатците.

  51. 52 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Аз планирам да стана по-малко зависима от колата си.
    А иначе днес да споменем Китай с добро.
    Харесаха ми квотите за производителите на коли, няма искаш, не искаш.

  52. 53 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    Аз си чакам ситроена.

    Иначе електричките са много гот. Днес ме изправари една и много приятно звучеше. Едно такова на нов електромотор, нещо като по филмите.

    По едно време се бях навил да преработя една кола, но цените на електромотора и батерите ме отказаха. Ако паднат още малко цените ще я направя.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  53. 54 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    Таварищи, разбрахте ли защо е много опасно да сте суровинен придатък? Просветна ли в кагебистките глави? Това е краят, Вова.

    The best way to predict the future is to invent it.
  54. 55 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#33] от "dark'star":

    Еми ще строят, щом в момента само 2.1% от електроенергията им е от АЕЦ.

  55. 56 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Весело

    Китай строи стотина реактора, а ние закриваме блокове в АЕЦ
    —цитат от коментар 33 на dark'star



    До коментар [#33] от "dark'star":Еми ще строят, щом в момента само 2.1% от електроенергията им е от АЕЦ.
    —цитат от коментар 55 на Дундурук


    В ЦЯЛАТА СЕГАШНА РУСИЯ има-няма 10 АЕЦ !!!!
    Тукашните рубладжии мяучат и се вайкат, че сме имали само 1
    Че то, ако беше толкова евтино и хубаво, само в ДВОРА НА КРЕМЪЛ щяха да нацвъкат барем 2,
    и в чертите на МОСКВА – не по-малко от ТРИЙСЕ АЕЦа........
    Да, ама НЕ !!!!

  56. 57 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#30] от "Hawaii":

    Е това да слагаш квоти на производството на автомобили не е ли команизъм? Не трябва ли пазарът да определя правилата и когато алтернативите на ДВГ станат търсени на пазара производството им само да се увеличи. ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ВСЕ ОЩЕ ИМАТ НЕДОСТАТЪЦИ и по-добре да има няква китайска томбола, която да определя кои граждани ще се набутани с такива возила. Никой доброволно няма да иска да се набута засега или ще ги пращат на държавните служби да се мъчат. ДВГ колите не могат да бъдат спряни, ЗАТОВА казвам, че ще са търсени и ще има дефицит и високи цени.

  57. 58 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Скоро имах един с един невеж трол оспорващ промяната в климата.
    Та, според него Китай само произвежда соларни панели, вятърни генатори и подобни неща, но не ги използва.
    Голяма мъка за троловете днес.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  58. 59 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1301 Любопитно

    До коментар [#14] от "lechevalier":

    "В този език НЯМА как сричка да започва с две букви"

    Щом няма срички, започващи с 2 букви, туй значи, че сричките са от по 1 или 0 букви, или започват с цифри.

  59. 60 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В момента една читава електричка струва 50-100 хиляди долара.
    След Тесла и Китай до 10 години може да струва 30-35.
    При това положение всички нормални хора ще си купят.
    Хубаво идея е сега човек да инвестира в тези неща, но като знам в България как стават нещата е много рисковано.
    Но пък от друга страна без руско финансиране много фирми у нас ще окапят.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  60. 61 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":

    И защо да помагаш на Елън да стане първия истински трилионер в модерно време?
    Не, мерси, ще карам Тойота.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  61. 62 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#14] от "lechevalier":

    Е, то и хуй не се произнася така на мандарин, ама пък става готини вицове.
    Много труден език, ама много. Само унгарският се приближава.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  62. 63 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Доналд не харесва това.

  63. 64 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1116 Весело

    Китайците откраднаха бъдещето на руснаците. Там палят свещи пред иконата на Путин и броят колко месеца остават до вдигането на ценат на петрола. А както се оказва, такова вдигане няма да има. И тъй като руснаците понеже са много.................. умни , за разлика от страните от залива не са инвестирали нито рубла от трилионите които господ им даде, не ми се мисли какво ги чака ....................................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  64. 65 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    До коментар [#36] от "EU defender":

    Не сме прескачали ADSL. Услугата се предлагаше доста време от Виваком и беше успешна в градове, където нямаше развити ЛАН мрежи.

  65. 66 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    До коментар [#28] от "Един препатил":прескочихме чековете
    Прескочил си ги ти защото късно си се родил. Чековете са използвани още преди войната и то широко.

  66. 67 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    Зареждането на ел. автомобили е изгодно със слънчева и вятърна енергия. С въглищен ТЕЦ е разхищение.

  67. 68 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ще върнем България в Европа":

    Разхищение със сигурност не е, защото електроенергията от въглищата е няколко пъти по-евтина от ВЕИ. Отровна е просто. Проблемът е, че в електросистемата няма такова разделение на енергията и цената е микс. Дори и да се измисли вариант за разделяне, кой ще определи, че екологичната и евтината енергия ще отива точно за зареждане на автомобили, а не за друга по-важна потребност?

  68. 69 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#6] от "Athanatos":...въпреки че китай не е пример за демокрация очевидно следват добрите практики.
    —цитат от коментар 12 на m17

    колко и странно да е, но в Китай най-много се отчита мнението на хората, почти всички решения се вземат след допитване - социологически проучвания и т.н.

  69. 70 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#66] от "ahasver":

    Хаха, широко, викаш?
    Това 80-те ли?

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  70. 71 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":И защо да помагаш на Елън да стане първия истински трилионер в модерно време?Не, мерси, ще карам Тойота.
    —цитат от коментар 61 на Светлото бъдеще


    И какъв е проблема да стане първия трилионер, и пътьом да разсипе педеруската сатрапия?
    Аз мисля че ще е напълно заслужено.

  71. 72 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Е, СЕГА значи вече ще си купуваме нови дизели по 1000 лева!
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    След 5-7 години автомобилите на банзин/нафта ще станат доста по-скъпи защото ще намалее значително броя на продажбите. А след 15 - 20 ще стане много трудно да се намери и фосилна кола дори и на старо защото хората отдавна ще са спряли да ги купуват като нови.
    И тогава пернишките батки ще трябва да се върнат към конете и каруците защото електричките се купуват нови за много пари и след 10-15г се изхвърлят/рециклират.
    При тях финансовите ползи са предимно при първия собственик, които след скъпата покупка няма никъкви други разходи. А батерията простно няма да има достатъчно живот, че и местните цигани да могат да си купуват таратайки на 15 години и да ги карат още толкова.

  72. 73 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 877 Неутрално

    В момента една читава електричка струва 50-100 хиляди долара. След Тесла и Китай до 10 години може да струва 30-35. При това положение всички нормални хора ще си купят. Хубаво идея е сега човек да инвестира в тези неща, но като знам в България как стават нещата е много рисковано. Но пък от друга страна без руско финансиране много фирми у нас ще окапят.
    —цитат от коментар 60 на Светлото бъдеще


    Какви 10 години, Тесла 3 е вече 35К, а има и по-евтини, новия Нисан Лийф ще е малко по-евтин за сравним пробег.

  73. 74 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#16] от "Norman Granz":И защо да помагаш на Елън да стане първия истински трилионер в модерно време?Не, мерси, ще карам Тойота.
    —цитат от коментар 61 на Светлото бъдеще


    По-добре да си давам парите на Елън отколкото на Путин и Златев...

  74. 75 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 877 Неутрално

    В момента една читава електричка струва 50-100 хиляди долара. След Тесла и Китай до 10 години може да струва 30-35. При това положение всички нормални хора ще си купят. Хубаво идея е сега човек да инвестира в тези неща, но като знам в България как стават нещата е много рисковано. Но пък от друга страна без руско финансиране много фирми у нас ще окапят.
    —цитат от коментар 60 на Светлото бъдеще


    Като стана дума, след 10 години нещата ще изглеждат драматично различни, според този пичага:

    "Oil demand will peak 2021-2020 and will go down by 100 million barrels, and will go down to 70 million barrels within 10 years. And essentially what that means is that the new equilibrium price in the oil markets is going to be $25. So if you produce oil and you can't compete at $25, essentially you are holding stranded assets," Seba said.

    https://www.cnbc.com/2017/05/23/reporters-notebook-be-warned-us25-oil-is-coming-and-along-with-it-a-new-world-order.html

  75. 76 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Весело

    електроенергията от въглищата е няколко пъти по-евтина от ВЕИ.
    —цитат от коментар 68 на Дундурук


    Искаш да ни кажеш, че БЕЗПЛАТНАТА НА ПРАКТИКА ЕНЕРГИЯ
    Която БЕЗПЛАТНО ГРЕЕЩОТО СЛЪНЦЕ и
    БЕЗПЛАТНО ДУХАЩИЯТ ВЯТЪР ни дават
    е „по-скъпа” от въглищната енергия, свързана с
    МИНЬОРСКИ ЗАПЛАТИ И ОСИГУРОВКИ,
    ТРАНСПОРТНИ РАЗХОДИ и прочее....и прочее....
    Слънцето и Вятъра, поне ОСИГУРОВКИ И ЗАПЛАТИ ИМ НЕ ТРЯБВАТ

  76. 77 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4209 Весело

    До коментар [#5] от "karabastun":"СЕГА значи вече ще си купуваме нови дизели по 1000 лева!"Парите са си твои, не ти се меся.Аз лично смятам след година-две да си купя това https://www.tesla.com/tesla_theme/assets/img/models/v1.0/slideshow/Blue_Sunset-1440.jpg?20170420 за 72,000 EUR.
    —цитат от коментар 16 на Norman Granz


    добре отпушилите те ... и не , няма как от ситроен ц5 да скочиш на Тесла

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  77. 78 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6729 Неутрално

    Китай в крак със световната тенденция

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  78. 79 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#30] от "Hawaii":Е това да слагаш квоти на производството на автомобили не е ли команизъм? Не трябва ли пазарът да определя правилата и когато алтернативите на ДВГ станат търсени на пазара производството им само да се увеличи. ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ВСЕ ОЩЕ ИМАТ НЕДОСТАТЪЦИ и по-добре да има няква китайска томбола, която да определя кои граждани ще се набутани с такива возила. Никой доброволно няма да иска да се набута засега или ще ги пращат на държавните служби да се мъчат. ДВГ колите не могат да бъдат спряни, ЗАТОВА казвам, че ще са търсени и ще има дефицит и високи цени.
    —цитат от коментар 57 на Дундурук


    Никой не слага квоти, които задължават някой да прави електромобили. Навсякъде квотите и облекченията са за автомобили с нулеви емисии. Всеки може да си ги прави както иска, за разлика от тъпите шваби, които навремето набутака регулации за една конкретна технология на целия ЕС (дизеловите двигатели) и с това успяха да пратят цялата европейска автомобилна индустрия в трета глуха (с двигатели, които никой ивън ЕС не иска да купува...)

  79. 80 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Може би не е зле да си припомним, че у нас почти не сме използвали чекове. Изоставането ни в развитието на банковото дело доведе до това, че прескочихме чековете и преминахме направо към баковите карти. Нещо такова се получава и сега - Китай ще прескочи по-бързо от колите с двигатели с вътрешно горене към електромобилите.

    До коментар [#28] от "Един препатил":

    Предимството на изоставащия.
    Затова и московското метро е по-добро от това в Ню-Йорк. Най-вече в планировката.

    Затова и в много държави на Южна Америка са си спестили милиони километри медни жици от телефонни кабели - скочуха направо към ЖеСеЕм-ите.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  80. 81 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Китай в крак със световната тенденция
    —цитат от коментар 78 на neut


    Китай вече налага световните тенденции!

  81. 82 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4209 Весело




    Бре неочакван удар по москалия. Петролецът отиде...
    —цитат от коментар 27 на citoplast

    лепенка , колко от добития петролец отива за горива и колко за производство на електрички ? какво/колко от Мадоф 2.0 е произведено без петролец

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  82. 83 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    Светът върви напред, колкото и да им е тъжно на някои. Това трябваше отдавна да стане, но очевидно е било много силно лобито на държавите производителки на петрол. Надявам се да се развива пазарът на електромобилите и чалмите да пият по една студена вода (то и това няма там). Струва ми се, че темповете на растеж, посочени по-горе са много бавни, но и това е нещо. Никой не иска да рискува и да поведе хорото.

  83. 84 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1467 Весело

    Крайно време е ДВГ,да заминат там където им е мястото-на вторични суровини и по музеите.Дано Китай проправи пътя им за там.

  84. 85 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2669 Весело

    Китай обяви петролна война на рушнаците,...Путин се хапи там къде не се стига...Лукойл Бг фалира...кеф...:)

  85. 86 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 656 Неутрално

    30-годишен времеви период.
    Ще има време всеки да се подготви - споко.
    Който иска, де.

    И колко е глупаво, да ревем във възторг от тази новина.
    Щото освен леки коли, петрол използват и камионите, багерите, корабите и самолетите.
    А в посочения времеви период - населението на земята ще се удвои. Следователно ще се удвои и търсенето на всички гореизброени хубави неща.
    Ще се удвои и производството на пластмаси.
    Достатъчно, за да компенсира автомобилите.

    И въобше не е сигурно, че ще изчезнат напълно всички и навсякъде. Свят широк.
    Не и докато не измислят електромобил, който може с 4 човека да мине Шипка от Казанлък до Габрово.

    Еле пък в Хималаите и Андите - със сигурност няма да изчезнат бързо.

    За камионите - въобще не говоря.
    Освен, ако не им направят специални пътища и да ги обърнат на тролеи.
    Май "Сименс" експериментират с нещо такова.

    Е, аз преди 2 месеца си купих нова бензинка.
    Не е за 72 000 евро, като мечтаната кола, която другаря Гранц щял бил да си купи....някога.....
    Но със сигурност ще мина Шипка със семейството си по-бързо от него.......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  86. 87 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#53] от "Чоко и Боко":

    "Аз си чакам ситроена. "

    Като реша да го продавам, ще те имам предвид. Пазя си го, 80% от километража съм навил по хубави европейски пътища, няма драскотина, петънце или разхлабено болтче.

    Но тия дни ме повозиха на една Тесла модел S - МНОГО ми хареса!! Следващата ми кола ще е такава.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  87. 88 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Нима китайските комунистически партийни функционери са по-умни от нашите демократически партийни функционеири? Дневник, да не сте объркали нещо?

  88. 89 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2378 Любопитно

    До коментар [#39] от "mushashi":

    Само дето, батерията на автомобила е елемент за съхраняване на енергия, който липсва в останалите домакински уреди. Освен в бойлера, но при него също вече се използват соларни панели по същата причина.

  89. 90 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    Но със сигурност ще мина Шипка със семейството си по-бързо от него.......
    —цитат от коментар 86 на г-н Саранди Говедаров


    Едно или две минавания на Шипка какъв аргумент е в полза на бензинките ?
    Отиват на бунището на историята – така както отидоха ламповите телевизори,телефоните с шайба, ролковите магнитофони и кинокамерите с лента....

  90. 91 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Едно или две минавания на Шипка какъв аргумент е в полза на бензинките ?

    До коментар [#90] от "Hawaii":

    Ми ако излезеш от смрадливата София, ще се учудиш колко много хора минават Шипка.
    И Хаинбоаза.
    И Юндола.
    И Бургас-Варна.
    И....
    И.....
    Когато намериш теслА, която да може да ги изкатери с 4 човека - обади се😊

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  91. 92 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Когато намериш теслА, която да може да ги изкатери с 4 човека - обади се😊

    До коментар [#91] от "г-н Саранди Говедаров":

    Казвам "изкатери", щото надолу можеш да я пуснеш по инерция - все ще стигне до Габрово....по-точно до Етъра, щото после е равно.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  92. 93 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#90] от "Hawaii":

    "Едно или две минавания на Шипка какъв аргумент е в полза на бензинките ?"

    Аргументът на Говедаров е, че докато има двигатели с вътрешно горене, ще има Русия.

    Зер, двигателите с вътрешно горене потребяват гориво, гориво се произвежда от петрол, а петролът съставлява 70% от експортните постъпления на въпросното государство.

    И човекът си е купил "бензинка", за да помогне и той според силите си.

    Ако е и Лада, помощта е двойна - ще получи две картички "С праздником" за рождения ден на Путин.
    😆😆😆😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  93. 94 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2669 Неутрално

    До коментар [#86] от "г-н Саранди Говедаров":

    За камионите - въобще не говоря.
    Освен, ако не им направят специални пътища и да ги обърнат на тролеи.
    =============
    Комуне много си изостанал...както всички комунета си живеете в предшния век...
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1938-tesla-kamion-septemvri-2017
    https://www.kamioni.bg/menu/10/post/20024/Tesla-testva-elektricheski-kamion-s-avtopilot

  94. 95 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#87] от "Norman Granz":

    Имайте ме предвид. Личи си по човека, как се отнася с околните и с техниката. Та затова.

    При електромобилите е голямо предимството на висок въртящ момент още при ниски обороти, което липсва при малолитражките, а "осмаци" не всеки може да си позволи да храни.
    Оказа се, че има "replacement for displacement".

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  95. 96 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 980 Неутрално


    Напълно разумно решение.В Китай масовата автомобилизация предстои и се случва сега и е логично да е с най-подходящото.В Китай се правят прилични четириместни електромобили с пробег от 100 километрна цена около $ 10 000

    Производството на автомобили с ДВГ е затихващ бизнес с намаляваща добавена стойност,плюс това капиталоемък,с ниска възвръщаемост и висока автоматизация,така че да се инвестира в такъв е малоумно.плюс това е и зает.
    Ако не са били антипазарните монополистични злодеяния ,най-голямото от които е Сухия режим ,на Рокфелер и неговата Стандарт ойл вероятно голяма част от автомобилите щяха да са електромобили и такива на етанол.В Ню Йорк в началото на миналия век електрическите автомобили са били повече от бензиновите и такситата са били електрически.

  96. 97 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Не е за 72 000 евро, като мечтаната кола, която другаря Гранц щял бил да си купи....някога.....Но със сигурност ще мина Шипка със семейството си по-бързо от него.......
    —цитат от коментар 86 на г-н Саранди Говедаров


    Пич, в момента Тесла продават кола, която има по-добро ускорение от 0 до 100 от всички Ферарита и Ламборджинита правени някога!

    И още един интересен факт: Рекорда за най-добро време на Нюрнбургринг в момента се държи от електромобил!

    Сори, ако ти е неприятно но товията бензинка освен, че е цапаща и шумна е и ужасно бавна и морално остаряла!

  97. 98 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#92] от "г-н Саранди Говедаров":

    Когато намериш теслА, която да може да ги изкатери с 4 човека - обади се
    -------------------
    Викаш теслАта с нейните 382 кончета (на бюджетните версии, нема гледаме тези с по 762 ) ще се озори на Шипка с 4 човека ? :) :) :)
    Не с 4 човека, и нафтовта си печка с 4 човека да ѝ закачиш да дърпа нагоре пак няма да ги усети......
    :) :) :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  98. 99 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#92] от "г-н Саранди Говедаров":

    "Казвам "изкатери", щото надолу можеш да я пуснеш по инерция - все ще стигне до Габрово....по-точно до Етъра, щото после е равно."

    Явно на Копринка си се нажабуркал с нещо, дето още ти държи. Винаги си писал глупости, но и от глупост до глупост има разлика.

    На нормалните потребители: Чао от мен, довечера може пак да си пишем. 😊

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  99. 100 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2521 Весело

    До коментар [#29] от "dark'star":"Видяхме и пазарните талибани на какъв хал ни докараха..."Теб - да.Що не подадеш документи за инженер в Китай - хем комунизъм, хем имат нужда от кадърни хора...Ще им произведеш няколко спътника, и от ККП ще те позлатят.
    —цитат от коментар 34 на Norman Granz

    Направо ще направя семейна династия - баща ми вече беше в Китай и направи бая, сега аз ще продължа (по твой съвет)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK