"Мерцедес" представи визията си и за компактен електромобил

"Мерцедес" представи визията си и за компактен електромобил

© Мерцедес



Мерцедес" продължава да представя визията си за своите бъдеще модели на ток с прототип, позициониран в компактния клас. Концептуалната кола И Кю Ей (EQA) е с дължина 4.29 метра и се задвижва от два електромотора с обща мощност 268 конски сили.

"Мерцедес" представи визията си и за компактен електромобил

© Мерцедес


Автомобилът се ускорява от място до 100 км/ч за 5 секунди, а с един заряд на батериите се изминават до 400 километра. Плановете на "Мерцедес" са да започне производството на първия си електрически модел от ново поколение през 2019 година в завода в Бремен.
"Мерцедес" представи визията си и за компактен електромобил

© Мерцедес


Той ще носи означението И Кю Си (EQC), който ще е на базата на "Концепт И Кю", представен на автосалона в Париж преди година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Разстроено

    Сигурно съм одъртял, това ми прилича на сапун със светодиоди...

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Сигурно съм одъртял, това ми прилича на сапун със светодиоди...
    —цитат от коментар 1 на ivan_


    А на мен - на гол охлюв.
    Хубаво е че повече компании обявяват електромодели, но засега е на картинка. VW също представиха графика скоро, но не и реален прототип.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Страхотен дизайн!

    I Want To Believe
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4692 Неутрално
  5. 5 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1224 Весело

    олеле малеле... болтовете им капят по завоите, те - електромобил

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Сигурно съм одъртял, това ми прилича на сапун със светодиоди...
    —цитат от коментар 1 на ivan_

    По-скоро на използван сапун и с фотошопа са махнали мехурчетата, не знам как ще склонят собственици на AMG6,3 които карат по хиляди километри на седмица, да подкарат електричка която трябва да се зарежда с часове в бокса!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Весело

    Точно така, давайте, колкото повече, толкова по-добре за клиентите, нека има избор и конкуренция. Щото засега само "ТЕСЛА"-та даваше заявки с подобни параметри за пробег и ускорение, а я виж ти как всички автомобилостроители се преориентираха за нула време към електрическото бъдеще...

  8. 8 Профил на Marin Pavlov
    Marin Pavlov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Късно, много късно!
    Дотогава Мъск ще е на светлинни години пред тях.

  9. 9 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 805 Весело

    Един забавен ефект от развитието на технологиите базирани на акъл е че бандитите от държавите бензиностанции (като например русия) няма да могат просто да си купуват последната лачена каруца щото в бантустана няма да я има необходимата инфраструктура.

    Тъжно е да си русначкаджия в епохата на акъла, ето и в коментарите един симпатяга плещи колко са обречени електричките. Отчаяна защита на осъзнаващ безнадеждната си инфериорност мозък

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  10. 10 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Дано някой ден българският народ да може да си позволи подобен автомобил,защото сьм сигурен,че и цената му е впечатляваща ;)

  11. 11 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Е по колко хиляди на година да карат? Скоро нямаше пример за Тесла с малката батерия, която е изминала 480 хиляди километра за последните две години и мисли да излиза кръгли на 2 милиона километра за оставащите шест години от гаранцията, която няма ограничение в пробега.

    Имаш ли си представа, Колко струва само обслужването за половин милион километра на AMG 6,3, за което говориш? А горивото? Отделно че при спазване на ограниченията на скоростта, това AMG, ще има да бере срам пред тролея по динамика!

  12. 12 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    За в града става. Както обичам да се миткам по планини и езера, тия 400 километра, ще ме оставят в някоя пустош с контакта в ........

    chavo64
  13. 13 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Много лампи, много диодни ленти, много арабска радост...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  14. 14 Профил на zahariy
    zahariy
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Много стилно и много изчистено! Харесва ми определено.

  15. 15 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 727 Неутрално

    За в града става. Както обичам да се миткам по планини и езера, тия 400 километра, ще ме оставят в някоя пустош с контакта в ........
    —цитат от коментар 12 на Chavo64


    Що, по тия места има ли бензиностанции?

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5206 Неутрално

    Все още догонва Тесла...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#15] от "bobyb":

    Даже и да няма, може да се върнеш с туба нафта...! Ама да търсиш генератор е, определено по неприятно...! ;)
    За момента, ако си с електрически автомобил, трябва да си правиш доста по-добре сметката, къде ходиш и как ще се връщаш. И аз не бих отказал един за градски условия. Но, преди няколко дена имаше статия за едно Рено. С цена към 60 хиляди лева му се губи смисъла просто...!
    Електрическите коли са идеални за големите градове в западна Европа. При нас, няма да са съвсем на място още дълги години. Няма стимули в цената, проблеми със зареждането. Не се знае и как стои въпроса с поддържането... Въобще не вярвам на тия дето казват, че нямало поддържане! Автомобилните производители са помислили и за това. Не вярвам да се откажат от досегашните си печалби, с лека ръка...!

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 598 Неутрално

    400км е малко... Нужни са поне 500-600км с включен климатик.

  19. 19 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Щом го показват, значи швабите имат и нова версия, която е в проект. Това вероятно е на Хитлер летящата чиния, която е била скрита досега в Антарктида. НЕВЕРОЯТЕН ДИЗАЙН ! Китайците вече правят копи / пейст. Скоро ще има такъв Great Wall с вътрешно горене.

  20. 20 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Любопитно

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    За поддръжката конкретно ти сам помисли колко по-малко възли и агрегати има в един елавтомобил. Консумативите и ремонтите на една кола с ДВГ малко ли са годишно? Както се вижда, бъдещето не работи в полза на пушещите двигатели...

  21. 21 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 213 Весело

    400-500 км били малко????
    Алоу, разбирачите, вие на колко км правите почивка? На 1000 или на 2000???
    От мен да го знаете, на всеки 4 часа се прави почивка, макс на всеки 5.
    Иначе ще ви изчагъркват от някъде.
    А още по-добре ако на всеки два часа спирате за малко.
    Което ще рече, че пробег от 400 км е предостатъчен.

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  22. 22 Профил на antitrol
    antitrol
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    друго си е Масквич, нали? всяка година представят нов перфектен дизайн за "автомобил", който може с едно зареждане на оловен бенДзин да премине 230 км и да умре насред гората...

  23. 23 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#15] от "bobyb":

    Той си носи в туби

  24. 24 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Бих предпочел 200 конски сили, но 600 км пробег.

  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Бих предпочел 200 конски сили, но 600 км пробег.
    —цитат от коментар 24 на Мавродинов


    Уви връзката между двете е правопропорционална, а не обратнопропорционална, като при ДВГ ;)

    Stef
  26. 26 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 295 Любопитно

    Ето нещо за всички русофили, както и за обикновените нефтофили:
    https://youtu.be/xI166Ps8DIo

    Настоящето е на електромобилите... батериите и слънчевите панели от Тесла... за някои хора.

  27. 27 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#21] от "Светлото бъдеще":

    Г-н разбирач, даденият 400км пробег в реални условия през зимата с пуснато парно ще е под 300. "Почивката", за която говориш, може да е няколко часа в зависимост от това къде и как зареждаш батериите.

  28. 28 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#27] от "blaf":

    Трол, ти лично на колко км почиваш?

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  29. 29 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#12] от "Chavo64":

    Забелязвате ли как в по-голямата част от коментарите, проблемите се отнасят до липсата на зарядна инфраструктура, а недостатъците вече не са насочени към самите електромобили.

    При адекватна зарядна инфраструктура, дори на този технологичен етап, електромобилите вече са пълноценни заместители на бензиновите автомобили.

    Колкото до закъсването в планината. Пропускате факта, че за разлика от бензиновите автомобили, на които им трябва гориво което да горят дори надолу, електромобилите не само че не хабят електроенергия, а дори си зареждат батериите. Има случаи в които, при спускането може да имаш повече заряд на батерията, отколкото като си тръгнал да качваш баира.

    Освен това, във всяко едно планинско селце, ще е по-лесно да намериш контакт, дори трифазен, отколкото туба с бензин или дизел. Срещу заплащане или не, на всяко едно крайпътно капанче също няма да ти откажат зареждане, докато им правиш оборот да хапнеш и починеш.

    Въпрос на време е, във всяко едно селце да има зарядна станция. Нещо което надали ще се случи с бензиностанциите. Към този момент в България, на всеки седем електромобила се пада по една зарядна станция. Дали има по една бензиноколонка, за всеки 7 бензинови и дизелови автомобила?

  30. 30 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivane":

    Точно затова си личи, че в Тесла са взели насериозно електрифицирането на транспорта, за разлика от наложилите се производители, които или показват само концепти, за да покажат, колко е далеч масовизирането на електромобилите, или за да отговорят на регулаторни изисквания за определен процент чисти коли.
    Никой друг освен тях не изгражда мрежа, нито строи заводи за батерии (или други алтернативи).
    Дори и 1000 км да изминава всеки елетромобил, все ще трябва да зарежда някъде, когато е на дълъг път.

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivane":

    Леко фантазираш... Трифазен ток в забутани селца... Може и по черните пътища даже да сложат зарядни станции, м-да-а-а-а-а...!
    Ей така, докато си караш, спираш да си почиваш по 3-4-5 часа, че да ти се зареди колата и пътуването ти трае по няколко дена, нали?
    Дайте по-сериозно. Големия проблем пред електрическите коли са батериите, бързината им на зареждане и пробега. Засега има повече въпросителни отколкото отговори.
    При положение, че в цената на електрическа кола е стойността на горивото за 300 хиляди километра пробег за подобна кола, нещата не изглеждат толкова розови...

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 675 Неутрално

    В София нещата също започват да се случват доста бързо https://www.facebook.com/SOfiaGreenCity/posts/280441569122299

    The best way to predict the future is to invent it.
  33. 33 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "tww09306483":

    Вероятно никога не си имал "село".
    От дете си спомням, как и на двете ми села, Имаше хора които се занимават с най разнообразни дейности, като дърводелство, мелничарство, рязане на дърва и т.н., за които им трябва трифазен ток. Поне в 5%от къщите имаше трифазен ток. Вероятно дори в градовете процента е по-малък.

    Въобще даже не споменавам за държавните предприятия и ТКЗС, които съществуваха тогава.

    Следващият път като спреш на някое крайпътно капанче, дори в планината, Попитай ги дали имат трифазен ток и съм почти сигурен за положителен отговор.

    Освен това, не вярвам да има някой толкова глупав, че да му Свърши тока по средата на пътуването. Ако не му достигне ток, То ще е съвсем в края на пътуването, близо до населеното място откъдето е тръгнал, което предполага на първо място че има повече зарядни станции, а на второ място, че ще му трябва да зареди за Максимум 10~20 километра, което може да се случи в рамките на минути, независимо от мощността на зареждане.

  34. 34 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#31] от "tww09306483":

    Вероятно никога не си имал "село".
    От дете си спомням, как и на двете ми села, Имаше хора които се занимават с най разнообразни дейности, като дърводелство, мелничарство, рязане на дърва и т.н., за които им трябва трифазен ток. Поне в 5%от къщите имаше трифазен ток. Вероятно дори в градовете процента е по-малък.

    Въобще даже не споменавам за държавните предприятия и ТКЗС, които съществуваха тогава.

    Следващият път като спреш на някое крайпътно капанче, дори в планината, Попитай ги дали имат трифазен ток и съм почти сигурен за положителен отговор.

    Освен това, не вярвам да има някой толкова глупав, че да му Свърши тока по средата на пътуването. Ако не му достигне ток, То ще е съвсем в края на пътуването, близо до населеното място откъдето е тръгнал, което предполага на първо място че има повече зарядни станции, а на второ място, че ще му трябва да зареди за Максимум 10~20 километра, което може да се случи в рамките на минути, независимо от мощността на зареждане.

  35. 35 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Суперчарджарите зареждат на 80% акумулатора за 15 минути. Важното е да има по 5-6 такива на всяка бензиностанция, паркинг и т.н.

    При развитие на безконтакното зареждане, колата ще може да се зарежда дори и по време на движение по пътя.

  36. 36 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivane":При положение, че в цената на електрическа кола е стойността на горивото за 300 хиляди километра пробег за подобна кола, нещата не изглеждат толкова розови...
    —цитат от коментар 31 на tww09306483


    300,000 км са в най-добрия случай 60,000 лв гориво. Модел С е да поне 120,000 лв. Искаш да кажеш, че дизелова уонъби "Тесла" струва 60,000 лв?!
    Доста си се объркал...

    Stef
  37. 37 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "stef":

    Цитирам си част от мнението на друга тема:

    Наскоро имаше статия за Тесла изминала 480000 км за две години. Разходите за поддръжка и гориво бяха 10 000 долара, а бяха сметнали, че за бензинов автомобил, разходите щели да бъдат 70 80 хиляди долара. При положение че са купили целия автомобил за 80 000$ , а им остават още шест години пълна гаранция на батериите и двигателя, без ограничение в пробега километри, познай колко ще е загубата когато продадат колата.

    Ще ти подскажа, че само от гориво и консумативи, за 8 години ще спестят 480 000$ и смятат да навъртят два милиона километра. Хайде сега сметни само консумативите и ремонтите за който и да е бензинов автомобил изминал 2 милиона километра, а после намери на кой да го продадеш!

    Ако това е въпрос с повишена трудност, може просто да ми посочиш бензинов автомобил изминал половин милион километра за две години. Бонус риторично въпросче е дали още е в гаранция?

    После пак разправяйте колко им е малък пробегът на електромобилите и че не става ли за дълги пътувания.

  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ivane":

    Опел, Хюндай надявам се под бензинов имаш в предвид ДВГ, защото посочените примери са дизели.
    Отделно чувал ли си за бусове, автобуси и камиони. Всичките са с ДВГи този пробег го правят не за години, а за месеци.

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivan_":

    Иванчо, ти определено си най-долния фосилен трол на цялия дневник. Явно имаш много за губене от електричките? Бензиностанцийка ли е, или сервизче за двигатели? Всъщност няма значения, се ще го ду**ш....

  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#39] от "tvr18355030":

    Не съм сигурен че имаш идея какво значи фосилен в случая:)

    Също така си толкова далеч от истината!
    Ако искаш можем да си играем на топло студено, в момента си на студено към условия за съхранение на риба са суши.:)

    Ако ще още от утре всичко на света да мине на ел.енергия от ВЕИ за мен няма да има значение... всъщност ще трябва да си сменя авомобила, който е на бензин в момента!

    Приеми, че съм направил повече за отказа от използването на изкопаеми горива отколкото всички във този форум някога ще направите, ако това ще ти даде успокоение:)

    Има тук един съфорумец "лъстморд" с него редовно си пишем за енергия, той пък ме обвинява, че съм бил най-големия подръжник на ВЕИ, да ви се чуди човек какво толкова ви обърквам:)?

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#40] от "ivan_":

    Ако имате време и желание, дали може да формулирате мнението си за предимствата и недостатъците на електромобилите в сравнение с ДВГ автомобилите?

    За мен недостатъците на електромобилите са:
    - Много високата цена (Моделите на Тесла дори не са много по-скъпи от тези с ДВГ в класа си).
    - Все още слабо развитата мрежа от сервизи и зарядни станции (Това все по-малко се отнася за Европа и САЩ).
    - По-малък пробег с едно зареждане (Ще отпадне съвсем скоро с развитието на системата от зарядни станции. А 300-400 км са предостатъчни и сега за повечето хора).

    Предимствата са много по-големи:
    - Не замърсяват атмосферата, особено важно в градовете. (Ще става още по-значимо с преминаването към повече ВЕИ. Може и сам да си произвеждаш емергията.)
    - Много по-икономични, както за енергия, така и за поддръжка.
    - Много по-голяма динамика (Несравнимо усещанане при шофиране).
    - Много финансови облекчения (Ще отпаднат при масовизирането на електромобилите).
    - Имат големи възможности за развитие в сравнение с ДВГ автомобилите.

  42. 42 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#37] от "Ivane":

    Моят отговор не е към теб, а към tvr18355030

    Аз напълно споделям коментарите ти...

    Stef
  43. 43 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivan_":

    Под бензинов автомобил имах предвид бензинов автомобил. Защото след половин милион километра, ако въобще може да ги навърти, бензиновия автомобил за нищо няма да става още втората година. За 2 милиона километра не ми се мисли.

    За тирове, микробуси и автобуси, пак малко бъркаш, защото половин милион километра са много за две години, Дори и за тях. Нека приемем обаче че си прав.

    Хайде Сега сметни колко ще е разходът само за гориво за половин милион километра? Включително за Opel и Hyundai, за които спомена в предишното мнение?

    Реално става така, че за две години само за консумативи и гориво даваш повече отколкото си платил за превозното средство. Не ми се мисли ако трябва да включим и ремонтите по двигателя.

    Погледнато от тази гледна точка, точно тези които въртят най-много километри, е логично да минат на електромобили. В момента в който се появи пълноценна електрическа алтернатива, тировете ще са първите, които ще прехвърлят 50% от продажбите в световен мащаб, защото иначе ще фалират заради конкуренцията.

  44. 44 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 494 Любопитно

    До коментар [#6] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ти осъзнаваш ли какви глупости си написал!?

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#41] от "tie_interceptor":

    Нямам никаква идея от елетроавтомобили.
    Нито от автомобили като цяло, в смисъла на това какво точно изделие са автомобилите като характеристики.
    Шофирал съм доста километри и много различни автомобили, също съм управлявал бизнес, в който съм купувал фирмени автомобили.
    От там имам някакви впечатления.

    Ако си направите труда да обърнете внимание какво точно коментирам, то е бизнеса
    на Тесла, а не продукта.
    Също така съм си дал субективното мнение за дизайна на автомобила от статията.

    Колкото и да се пънете във форума според мен е очевадно, че има политическо решение за подмяна на ДВГ автомобилите с електроавтомобили.
    Според мен до 10 години този процес ще е приключил, така че колкото и да се пише връщане няма да има.
    Ако някой се заблуждава, да върне лентата назад и да види как точно се въведоха в Европа дизелите...

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#43] от "Ivane":

    Въобще не ти разбирам мисленето!
    Ти с какво се занимаваш, понеже не ми изглежда да е нещо свързано с управление или сериозен бизнес.

    Ето ти малко съображения от моя страна:
    1. Кой иска да изминава два милиона километра с един автомобил без значение какъв точно е ДВГ или ел. ?!?
    2. На бизнеса не му пука какви точно са разходите за подръжка на ДВГ спрямо ел. Пука му каква е печалбата. Като минеш на ел и намалиш разходите, конкуренцията ще ти намали и приходите и печалбата ще ти е същата и ти дреме ел, двг или вода от ручея ползва превозното средство.
    3. Транспортния бизнес съществува още от преди автомобилите и най-вероятно ще съществува и след тях, така че тези промени всъщност са просто една дъвка за дъвчене никакво друго влияние няма да окажат.
    4. Ако разгледаш автомобилния бранш ще установиш той е много сегментиран и всички сегменти за препълнени! Автомобилите не са само средство за предвижване, ако беше така най-вероятно нямаше и да съществуват. Разходите са много относително понятие, ако не знаеш ДДС и акциза върху горивата са основно перо в бюджета на една държава, което предполага, че тези сметки за разходи за ел.автомобили, които в момента правите най-вероятно няма да са такива.
    "Чичо Сам" няма да остане прекаран не си прави илюзии за това.

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#46] от "ivan_":

    С други думи, дори според тебе, който остане на ДВГ, ще фалира заради по-големите разходи. Нали и аз това казах! Нямаше нужда да пишеш толкова.

    Не знам Каква ти е информацията, но фирмите карат автомобилите докато им изтече гаранцията, а не до определен пробег. Ако гаранцията го позволява, ще карат не два А три милиона километра, щом някой друг им ремонтира безплатно автомобила.

    За разлика от зареждане на бензиностанция, зареждането с ток може да стане по десетки начини на стотици цени. Включително да си го произвеждаш сам, от което следва, че дори да имаш същото транспортно средство, разходите за транспорт могат да са много различни. Следователно конкуренцията не е точно в същите условия, в които се намираш ти, както се опитваш да го изкараш.

    Ако си произвеждаш сам тока, малко трудно ще ти сложат акциз и ДДС на него. Могат да го наложат само еднократно, при закупуването на средството за производство. След това обаче, можеш да планираш дългосрочно разходите си без да очакваш никакви промени.
    Това пък е моята гледна точка. С кое не си съгласен?

  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ivane":

    Компаниите имат вътрешни правила според, които става ползването на служебни автомобили.
    Поне от моя опит (мултинационални компании) гаранцията няма нищо общо с процедурите.
    Първо компаниите не са крайни клиенти, които купуват по един автомобил на 4-5 години и за тях подобни общи условия на дилърите не важат. Повечето компании които купуват автомобили договарят условията конкретно при покупката. Вътрешните правила на компанията определят срока за ползване ,но обикновенно не надхвърля 200 000 км. пробег или 4-5 години максимум.
    Имай в предвид, че много често мултинационалните комапнии имат глобални договори сключени на ниво центални офиси и за местните национални офиси остава само изпълнението.
    Второ - голяма част от комапниите не купуват, а наемат автомобили, в този случай пък разходите за подръжка са им съвсем през оная работа, те са казус за компанията отдаваща автомобила под наем. в този случай и смяната на автомобилите става обикновенно когато излезе новия модел и/или както е описно по-горе.

    Автомобилите освен всичко останало имат овехтяване. Ако не си в премиум/луксозния сегмент за този пробег дето го коментиращ седалки, волан, педали, пластмаси в купето, тапицерии всичко ще стане на гъз, ако ще и двигателя да е вечен, автомобилът няма да става за ползване.
    Затова и в предния коментар ти писах, че никой няма да кара лек автомобил 1 млн. километра независимо с какво гориво е.

    Конкуренцията няма как да е в много различни условия, защото бачкате в една държава или в един съюз от държави. В наше дни трудно се измисля нещо което никой друг не е измислил или което другия няма да копира.

    За производството на ел.енергия пък въобще не отваряй приказка, защото очевадно си нямаш идея.
    Малка тема за размисъл за теб.
    В Германия независимо дали имаш телевизор и гледаш телевизиия плащаш за националната телевизия такса.
    В повечето държави независимо дали си вярващ и ако си независимо каква религия изповядваш също плащаш такса за религията, която е официална за държавата.
    Ако си турист в някаква страна плащаш туристическа такса, независимо дали си за семинар или пък няма да стъпиш извън, хотела защото си дошъл да изграеш хазарт.

    Както ти написах "Чичо Сам" ще си вземе неговото на този свят не можеш да избягаш от смъртта и от данъците.

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ще поживеем и ще видим!

  50. 50 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#9] от "evlampi":

    Вижда ми се краят на епохата Лукойл и производното Златев. Дано по-скоро навлязат и в България, та да не им седим по бензиностанциите на руските олигарси. Въпросът, който обаче изниква с електромобилите е цената на електроенергията.

  51. 51 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#46] от "ivan_":

    Твърдиш, че имаш опит в корпоративния бизнез. Аз пък да ти кажа, голяма част от фирмите, за които споменаваш, са инициатори на по-природосъобразно отношение към бизнеса си. Убеден съм, че със сигурност първите, които ще преминат на електрически автомобили, ще бъдат именно западните фирми. Това е така наречената социална отговорност, която почти всички уважаващи себе си компании следват. Да не говорим, че със сигурност производителите ще имат интерес големите да купуват от тях - все пак това са големи продажби, от които никой не би се отказал. Колкото до обикновения човек, мисля, че няма как да избягаме от прогреса. Е, да, на някои с големи бицепси може и да не им харесва, че няма да се чува, като минават покрай теб, но уви, в полезрението не са ми примитиви....

  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#51] от "hgg21387465":

    Не твърдя, а имам.
    Ти обаче нямаш, личи си от това което пишеш...

    Ето ти един линк като за лаик, за да разбереш мотивите на бизнеса...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sustainable_Stock_Exchanges_Initiative

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivane":

    Освен всичко друго някой направил ли е сметката колко площ, разрешителни и инвестиции са необходими за бензиностанция за дизел, бензин, пропан-бутан?

    Следващия път като спрете на бензиностанция обърнете внимание на

    1. Отстоянието на резервоарите от колонките
    2. Отстоянието от съседните парцели
    3. Вентилационната система и оградите около резервоарите
    4. Специалното покритие под зареждащите автомобили
    5. Разделението физически на пропан-бутана и метана от дизел/бензин.
    6. Забраните за пушене, говорене по телефон и т.н.

    Имате ли идея каква е общата цена на съвременна бензиностанция с всичките обезопасяващи системи задължителни по закон?

    След това спрете на някои от новите Лидл или Кауфланд и вижте колко е голяма колонката за зареждане на 2 електромобила:

    http://www.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_2898791.jpg

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 265 Неутрално

    ентусиасти&корпократи":друго си е Масквич, нали? всяка година представят нов перфектен дизайн за "автомобил", който може с едно зареждане на оловен бенДзин да премине 230 км и да умре насред гората...
    —цитат от коментар 22 на antitrol


    Русоробите не можете , да не намесите във всякаква дискусия, любимия си "Москвич"..

    П.П
    Заводите "Москвич" бяха в ръцете на частни предприемчиви капиталисти .. май не само руснаци ..
    Предприемачите решиха да съборят халетата в Москва и да вдигнат лъскави офис сгради ..
    Сега дават под наем , събират пари, въртят синджирче и не им пука от мрънкането на москвичните фенове, що автомобилите им били умирали в гората ..

    П.П
    Абе, Ушанке Антитрол - ей ти да се възрадваш .. "Москвич" може и да се възроди май ..

    "Российский филиал Renault — ЗАО «Рено Россия» — регистрирует в Роспатенте права на товарный знак «Москвич», его эмблемы, а также все изображения, которые когда-либо использовались на автомобилях АЗЛК."

    Ще е френска кола, като се замислиш , ама ти и твоята Мурзилна групичка, ще имате повод да подскачате из форуми ..

    Поздрави

  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivane":Леко фантазираш... Трифазен ток в забутани селца... Може и по черните пътища даже да сложат зарядни станции, м-да-а-а-а-а...!..
    —цитат от коментар 31 на Petleshev


    ТОВА е решението..

    Иначе КАК ??

    Трябва да пътуваш, при роднини в Русенско .. и си оставяш електрокарната кола у вас, а си палиш бензиновото комби?
    Или искате да идете на Боженци, за 3 дена , ама като си знаеш, че ще сте 80 коли , вземаш бензиновия джип?
    Ако пък ще ходиш някъде из балкана и в забутани места - си вземаш дизеловата джипка ..
    Ако ще пътуваш в чужбина- към Гърция или Германия .. пак си оставяш "Теслата" в къщи , а вземаш на сина ти колата?

    А ако ще пътуваш по магистрала- тогава вече , ще си с "Теслата"?
    Жена ти - и тя с 3 коли, зависи от случая?

    Това представяш ли си го?
    Значи-зарядни станции на всеки километър, кабели в земята ще копат багери , подстанции, иначе какъв смисъл има?

    П.П
    В Германия има РЕВОЛЮЦИОННА ИДЕЯ за мобилно зареждане!

  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Ето-намерих го на руски и за заинтересувах..

    https://elektrovesti.net/66742_nemetskie-inzhenery-izobreli-zaryadnuyu-stantsiyu-dlya-elektrokarov-na-metanole

    "Берлинская компания MEenergy создала уникальную заправочную станцию, на которой могут зарядиться электромобили. На станции стоят двигатели внутреннего сгорания .. такая зарядная станция полностью автономна и не зависит от электросети."

    https://hello-moto.com/news/v-germanii-elektromobili-budut-zaryazhat-ot-dvs

    "Перед тем, как обрисовать, что придумали инженеры из стартапа ME Energy, стоит сказать, что современная установка суперчарджеров подразумевает безумно дорогую прокладку силовых кабелей, которые будут обеспечивать необходимую мощность. Если использовать более дешевые или менее сильные кабеля, батареи будут заряжаться в разы дольше, что совсем недопустимо. Плюс в некоторых регионах прокладка может вестись только подземным способом, что также увеличивает стоимость из-за земельных работ и восстановления дорожного полотна.

    Так, молодые инженеры из ME Energy подошли к решению вопроса более кардинально и решили вовсе обойтись без прокладки кабелей и, соответственно, порчи городской инфраструктуры. По предложенному проекту, развертывание одной станции можно осуществить в течение пары часов.

    Суть проекта в том, чтобы подвозить к месту расположения станции уже готовое к работе оборудование и просто закреплять его в положенном месте. Для этого, собственно, нужен суперчарджер и источник энергии. Таким источником выступит ДВС."
    --------------
    Гениално!
    Дизели покрай пътищата , в забутаните селца, на Балкана, на морето ..и зареждат "Тесли"..
    Не ти трябва инфраструктура допълнителна .. няма багери да копаят хиляди километри за полагане на дебели кабели, няма да се възстановяват, след копането, тротоари и асфалтови платна..
    Зарядното си е автономно, под земята, един път на месец минава цистерна, та го зарежда с гориво..

    Ей и сайта на берлинчаните:

    http://www.meenergy.com/index.html

  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#9] от "evlampi":Вижда ми се краят на епохата Лукойл и производното Златев. Дано по-скоро навлязат и в България, та да не им седим по бензиностанциите на руските олигарси. Въпросът, който обаче изниква с електромобилите е цената на електроенергията.
    —цитат от коментар 50 на hgg21387465


    Много и противоречиви данни намирам в Интернет , с колко % ще се промени разходът на петрол, ако ВСИЧКИ ЛЕКИ коли на земята, станат електрокарни ..

    Говорим за ЛЕКИ КОЛИ, защото трактори, самолети, автобуси, тирове, хладилни камиони, самосвали , комбайни, асфалтополагачи, валяци, вършачки, паламанде трошачки , сламопреси, бетонпомпи , валяци, локомотиви за влакове , кораби ..е ясно, че няма как да станат на батерийки ..

    Срещал съм данни от 5% до 10% от петрола на Земята ..

    Това било ЗА ЛЕКИТЕ КОЛИ .. другото количество в графа - "петрол за транспорт" е било пък за всичкия останал транспорт в света ..
    И си мисля, от моя професионален и житейски опит - че май е така..

    Виждал съм с очите си, на строителен обект-изграждане на ВЕЦ , при селскостопанска кампания-жътва, при изграждане на пътен участък и воден цикъл , колко тона гориво отиват за камиони, булдозери, товарачки, бетоновози ..

    Виждал съм и колко зарежда кораб и колко самолет ..

    Та 5%-10% ще намалее търсенето при "Лукойл" , може би ..
    Пак не е малко. Хак им е!

  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Срещал съм данни от 5% до 10% от петрола на Земята ..

    Това било ЗА ЛЕКИТЕ КОЛИ .. другото количество в графа - "петрол за транспорт" е било пък за всичкия останал транспорт в света ..
    —цитат от коментар 57 на simChо


    И за машините ..
    За пътно строителните машини , багери, булдозери, пилотонабивачки, шлицова машина и т.н. .. плюс за селскостопански и горски машини, плюс за кораби-драги, дълбачки на фарватер, фадроми , бобкати , за минни машини при открит и закрит забой - грамадните "Катерпилари-скалоразбивачи , грамадните камиони "Либхер", "Белаз" и т.н.

    Та транспорт на хора и товари (не с леки коли)+ машини разни бил , комай преобладаващият разход на петролни продукти в графа "гориво за ДВГ"..

    Склонен съм да вярвам, донякъде , макар че данните няма как да са точни.

    Иначе дори и 10%-15% да намалее потреблението на горива, когато 100% от ЛЕКИТЕ КОЛИ станат електро, животът ще се промени ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK