Британски производител на прахосмукачки обяви планове за собствен електромобил

Джеймс Дайсън информира работниците за намерението си с електронно писмо.

© Dyson.com

Джеймс Дайсън информира работниците за намерението си с електронно писмо.



Повечето хора марката "Дайсън" (Dyson) с прахосмукачките и изсушителите за ръце в обществените тоалетни, предаде Би Би Си. Вчера обаче от английската компания обявиха плановете си да инвестират 2 млрд. лири в разработването на свой електромобил.


Основателят на компания Джеймс Дайсън допълва, че няма нищо странно в решението им, след като имат доста сериозна експертиза в областта на електромоторите и батериите. Според него електромобилът на "Дайсън" ще е на пазара през 2020 година.


За реализацията на проекта вече са наети 400 души, сред които ветерани, работили за "Астън Мартин", "Тесла" и BMW. Изданието "Аутокар" припомня, че през миналата година "Дайсън" е получила грант от 16 млн. лири по програмата за подкрепа на малки автомобилни компании.


Според Би Би Си, по голямата част от предвидените за инвестиране в електромобила 2 млрд. евро ще бъдат дадени за развитието на батериите на колата.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това потвърждава страха ми, че с навлизането на сешоарите при автомобилите ще изчезне удоволствието от шофирането.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    Добрата батерия ще направи разликата с конкуренцията и ще направи продажбите успешни. поне докато не откраднат технологията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4423 Неутрално

    Дайсън не е обикновен "производител на прахосмукачки", все пак неговите изделия са най-висока класа, но както и да е.

  4. 4 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    сериозна експертиза
    -------------------------
    Всяка куха лейка почна под път и над път да говори за "експертиза", очевизвадно нечувала за българските думички "опит" , "умения" "познания" и още много други.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  5. 5 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Това потвърждава страха ми, че с навлизането на сешоарите при автомобилите ще изчезне удоволствието от шофирането.
    —цитат от коментар 1 на taratanki


    И това го има. Но пък това, че компании от други сфери започват да произвеждат автомобили самостоятелно е добре, по този начин ще избегнат стереотипите мислене на кладическите автомобилопроизводители. Така може да излезе нещо по-добро технологично. Е, има рискове да се получи и някой нов "Бонд Бъг" или още по-ужасно. Но така или иначе не е зле да има и такива

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    Е то и Нокия произвеждаха гумени ботуши и галоши преди да почнат да произвеждат мобилни телефони. После нещо не можаха да се нагодят към смартфоните обаче.

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Е то и Нокия произвеждаха гумени ботуши и галоши преди да почнат да произвеждат мобилни телефони. После нещо не можаха да се нагодят към смартфоните обаче.
    —цитат от коментар 6 на realguru


    Проблемът на Нокиа беше не апарата, а операционната система.

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 361 Любопитно

    Защо ми се струва, че електроавтомобила е първо автомобил, а след това електро...

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5805 Неутрално

    Имам неговият вентилатор - този от снимката. Великолепен е. Ако и колите му са като него, абонат съм :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 997 Весело

    лошо нема... мойта котка бая отдавна ползва една румба за превозно средство... вервам шее доволна да се качи и на дайсан

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#1] от "taratanki":
    Удоволствието е: да се придвижиш от точка А до точка Б безопасно и икономично. Който иска да изпитва гладиаторски емоции - моля, формула 1 ЗАСЕГА работи! А, май и те ще ставали електрически, ха-ха!

  12. 12 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Общо взето не бих купувал акции на Тесла...

    Това че са били първи в нещо, далеч не им гарантира монополни позиции. ДВГ-производителите нормално изчакват (защо да канибализират продажбите си на ДВГ модели?!?) И когато узрее времето не очаквам да имат проблем да пуснат какви ли не електрически модели (както немците, така и японците) И понеже имат брандове градени с години ще си продават електриците успешно смея да прогнозирам.

    Дайсън също е такъв бранд. Между другото Джеймс Дайсън е Сър Джеймс Дайсън и състоянието му се оценява на около 8 млрд лири и с оглед на всички продукти които е направил с любопитство ще следя този му проект.

    И пак да се върна на Тесла и Мъск - нищо лично дет' се вика ама да му мислят финансовите анализатори като тръгнат да сконтират парични потоци... :)

  13. 13 Профил на Минчо Минчев
    Минчо Минчев
    Рейтинг: 442 Весело

    Пробегът ще зависи от дължината на кабела. Но пък, откъдето мине, ще е чисто!

  14. 14 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Е то и Нокия произвеждаха гумени ботуши и галоши преди да почнат да произвеждат мобилни телефони. После нещо не можаха да се нагодят към смартфоните обаче.
    —цитат от коментар 6 на realguru


    Нокиа произвеждаше смартфони още преди някой да ги нарече така. Симбиан си беше мобилна система, отворена за писане на приложения преди Джобс да реши да представи окастреният айфон, който нямаше възможност за инсталиране на приложения. Просто Нокиа нямаха ПР-а на Епъл, както и техните леминги. Блекбери също имаха смартфон преди Епъл, но пак не разпознаха заплахата на църквата на Епъл.

  15. 15 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Общо взето не бих купувал акции на Тесла...Това че са били първи в нещо, далеч не им гарантира монополни позиции. ДВГ-производителите нормално изчакват (защо да канибализират продажбите си на ДВГ модели?!?) И когато узрее времето не очаквам да имат проблем да пуснат какви ли не електрически модели (както немците, така и японците) И понеже имат брандове градени с години ще си продават електриците успешно смея да прогнозирам.Дайсън също е такъв бранд. Между другото Джеймс Дайсън е Сър Джеймс Дайсън и състоянието му се оценява на около 8 млрд лири и с оглед на всички продукти които е направил с любопитство ще следя този му проект. И пак да се върна на Тесла и Мъск - нищо лично дет' се вика ама да му мислят финансовите анализатори като тръгнат да сконтират парични потоци... :)
    —цитат от коментар 12 на Yomega


    производителитена коли с ДВГ имат сериозен проблем, че трябва да изхвърлят бая неща от автомобилити си, защото няма да са нужни в електромобила. Проблемът на германските премиум марки е, че те така ще убият една индустрия, защото всяко шесто работно място в Германия зависи от автоиндустрията, която е градена върху ДВГ (запалителни системи, ауспуси, скоростни кутии). Бош са толкова навътре в дизела и не искат да го изоставят. Та проблемът е по-скоро каква работа да се намери за хората, които са в автоиндустрията произвеждащи компоненти, които са нужни само на автомобили с ДВГ. Да не стане малко като с Кодак.

  16. 16 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#15] от "alabalko":
    Ще навива ротори и статори и ще лепят чипове по компютърни платки за управление на електриките! Край на ауспусите! Долу периодичната смяна на масло и ремъци! Никакъв основен ремонт на колянови валове!

  17. 17 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 611 Неутрално

    "Британски производител на прахосмукачки обяви планове за собствен електромобил"

    Хм, голема новина. Отдавна се правят разни коли и мотори с двигатели от прахосмукачки. Яко е и забавно! Сетих се, че и с косачки съм виждал. Представям си. как някой е жулел с прахопищялката и го е осенила идеята за кола. На Дайсън някои модели прахосмукачки са по-скъпи от кола втора употреба. Дайсън е изобретател и най-искрено му желая Успех!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  18. 18 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тесла направи публични патентите за технологиите за създаване на батерии и на управлението на електромоторите, така че няма какво да се крадат, само ти трябва да знеш къде и какво да четеш :)

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 361 Любопитно

    До коментар [#15] от "alabalko":

    Ако знаеш колко им пука на акционерите в автоиндустрията за работниците на доставчите им...

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Дайсън беше един от знаменосците на брекзит. Сега получава грант за 16 млн.(отплата?), ще вложи в разработка половината,ще направи и прототип. Производството ще се финансира от банки и след 2-3 години всичко ще приключи тихо и кротко , с няколко продажби и без никакви пазарни успехи. Ще се изплати инвестицията,Дайсън ще се кипри като пионер на автопроизводството. И неусетно ще добави разликата до 16 млн от гранта в личните си офшорни сметки.

  21. 21 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 888 Весело

    "изсушителите за ръце" Жива да не бях :) :)

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Технологично нищо сложно няма в един електрокар.Най-"сложни" за сега са цените им.Оправданието е,че батериите са скъпи.Хм...

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    До коментар [#15] от "alabalko В Германия и навремето са имали същия проблем-много хора са загубили работата си,понеже е била свързана пряко,или коствено с концлагерите.Редица германски фирми,вкл.и от сферата на автомобилостроенето, също така са пострадали материално,загубвайки безплатния робски труд от същите.Предполагам и тук ще намерят изход,не ги мисли.

  24. 24 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2508 Весело

    Браво на Дайсън. Дано повлекат крак и да се включат и роботите на Roomba с напълно автономен електрокар, Miele с електрически изтребител, Electrolux с градинска косачка, а Hoover с електрически мотоцикъл.

  25. 25 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4161 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ленина

    WОW... электронно писмо!

    Кога ли ще стигнем
    Джеймс да достигнем.

    Дано да е скоро.
    Ха дано.

    "Джеймс Дайсън информира работниците
    за намерението си с електронно писмо."

  26. 26 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    "Повечето хора марката "Дайсън" (Dyson) с прахосмукачките и изсушителите за ръце в обществените тоалетни, предаде Би Би Си"

    Велико изречение, ДНЕВНИК!

    Fail with honour then succeed by fraud
  27. 27 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Е то и Нокия произвеждаха гумени ботуши и галоши преди да почнат да произвеждат мобилни телефони.
    —цитат от коментар 6 на realguru


    Нокия най-първо започва да произвежда електричество - още в края на 19 век. После се обединява с фирма за електрически и телеграфни кабели. После след войната започва да произвежда военна комуникационна техника, електроника за ядрени централи. И от 60-те години нататък: мрежово компютърно оборудване, мобилни радиотелефони, телевизори... и чак след това идват GSM-ите. Всъщност тя е сред основателите на GSM стандарта. Така че легендата "от галоши към телефони" хич не е вярна.

    А Дайсън, както казаха по-горе първо е изобретател, а после производител на прахосмукачки. Доколкото помня основава компанията си само защото никой от големите производители не е искал да купи изобретението му. Затова лепенето на етикети по хората не помага. Както знаем Мъск също не е от занаята. Беше програмист и търговец преди да се хване с автомобилите и космическите кораби.
    При достатъчно финансиране няма да му е трудно да направи електроавтомобил. Дори е възможно да стане добра кола. Трудното ще бъде да я вкара в силно конкурентния пазар, което вече не винаги зависи от качествата на продукта.

  28. 28 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    Много яки прахосмукачки! Когато ги видях през 90-те си помислих за поредната ширпотреба но не било така, а сега и коли ще правят. Сигурно не се шегуват.

  29. 29 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 71 Неутрално

    До коментар [#27] от "tamada":

    Забравяш, че живеем в информационната ера. Днес дори и автомобил може да си купиш по Интернет.

    Тесла не плащат за реклама, но въпреки това, са популярна марка именно заради качествата си, в този висококонкурентен пазар.

    Времената се менят. Който произведе най-добрите батерии, той ще бъде най-добрият автопроизводител.

  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#15] от "alabalko":Ще навива ротори и статори и ще лепят чипове по компютърни платки за управление на електриките! Край на ауспусите! Долу периодичната смяна на масло и ремъци! Никакъв основен ремонт на колянови валове!
    —цитат от коментар 16 на Мавродинов


    Тъй зер - ремъци и ауспуси няма да сменяме, направо ще сменяме колата. Че като изгори нещо някоя платка вътре и като ти кажат $Х хиляди за нова... не се ремонтира - все едно таблет или телевизор, кой ти ремонтира вече, направо хвърляш и си купуваш новия модел, ово йе стандарт!
    Е, тука сумите са малко по-сериозни, ама кой е казал че всеки трябва да има личен автомобил - ще ги споделяме и ще ги викаме от юбер.

  31. 31 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 474 Весело

    До коментар [#30] от "Камен":

    Е, то в ДВГ автомобилите няма платки...

  32. 32 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 751 Неутрално

    То и в прахосмукачките и изсушителите експертизата му е толкова. целият му бизнес се крепи на патенти на Тошиба за безвинтов вентилатор на началото на 80-те.

    Човекът е опортюнист - вижда ниша, запълва

  33. 33 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#27] от "tamada":Забравяш, че живеем в информационната ера. Днес дори и автомобил може да си купиш по Интернет.
    —цитат от коментар 29 на Ivane

    Ми то не се забелязва особено, че живеем в такава ера. Легендите като тази за Нокия са безброй и макар достъпът до информация е по-лесен от всякога все още си разказваме митове по форумите.
    Така или иначе пазаруването през Интернет в случая няма общо. Маркетингът си работи така, както е работил и преди 50 години - проучваш пазара, намираш ниша, изчисляваш разходи и ефективност, произвеждаш продукт, пласираш го. Интернет е просто още един канал, не е панацея.

    Тесла не плащат за реклама, но въпреки това, са популярна марка именно заради качествата си, в този висококонкурентен пазар.
    —цитат от коментар 29 на Ivane

    Първо, грешиш, че не плащат за реклама. Рекламата има много форми и платените клипове са само една от тях. Освен това Тесла беше първата серийна електрическа спортна кола, което предизвика огромен интерес, а фигурата на Мъск като основател на друг много популярен бранд също помогна. Днес 10 години по-късно пазарът вече не е същият, а когато Дайсън пусне своята ще е съвсем различен.

    Времената се менят. Който произведе най-добрите батерии, той ще бъде най-добрият автопроизводител.
    —цитат от коментар 29 на Ivane

    Не е задължително. Живеем в профилиран индустриален свят, в който често е по-евтино да купиш части от доставчик, отколкото да ги разработиш и произведеш. Дори сме свидетели как огромна корпорация като Apple купува части от най-големия си конкурент Samsung и то за основния си продукт. И те не са единственият пример. В автомобилния бизнес масово се разчита на външни доставчици за едно-друго.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK