"Морган Стенли" прогнозира скромен ръст на продажбите на "Тесла"

"Морган Стенли" прогнозира скромен ръст на продажбите на "Тесла"

© Reuters



Анализаторската компания "Морган Стенли" прогнозира доста скромен ръст на продажбите на електромобилите на "Тесла" в следващата година и половина. Анализаторът Адам Джонас от компанията посочва, че до края на тази година няма да има доставен автомобил "Модел 3".


Според него, до края на годината доставените от "Тесла" електромобили ще достигнат 300 000 бройки. В края на 2018 техният брой ще скочи с 80% до 531 хиляди.


Това е далеч под прогнозите на самият производител, който смята да сглобява по 10 000 коли на седмица от "Модел 3" през следващата година, или 530 000 коли само от тази версия.


Очакванията на "Морган Стенли" са продажбите на "Тесла" да се умножат по десет до 2023 година. към 2040 година в цял свят би трябвало да има доставени 32 милиона електромобила.

Ключови думи към статията:

Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4196 Весело

    към 2040 година в цял свят би трябвало да има доставени 32 милиона електромобила.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    И то САМО ОТ ТЕСЛА !!!!
    Ами другите електрички ?!?!?!
    Все ПИРОНИ В КОВЧЕГА на ДЪРЖАВИТЕ БЕНЗОКОЛОНКИ,
    Бог да ги прости !!!!

    Ха-хааааа

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Стенлииии, ми то тва е на макс на производствените мощности. Като направят още фабрики ще има ръст.

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5732 Неутрално

    Нормално е делът на Тесла да намалява, но май дори през 2040 те ще произвеждат над 50% от всички електро автомобили в света.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Всичко е много хубуу, ама нали се сещате, че тез електрички вървят с ток?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  5. 5 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1029 Весело

    До коментар [#4] от "Athanatos":

    А за да вървят с ток, трябват колонки за зареждане... По колко на улица, като се вземе предвид за колко време се зарежда една такава кола..? Мда.. Освен всеки да си пуска по един разклонител през балкона.. ;))

    Fail with honour then succeed by fraud
  6. 6 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Нормално е делът на Тесла да намалява, но май дори през 2040 те ще произвеждат над 50% от всички електро автомобили в света.
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Те и сега НЕ произвеждат 50 % от всички елекроавтомобили.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  7. 7 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    до края на тази година няма да има доставен автомобил "Модел 3".
    -------------------------------------------
    За комоютри ли става въпрос или за компоти?
    Това прогноза за продажбите ли е , или за доставките?
    Щото неколцина са си резервирали Модел 3............ само 552 000 души :) :) :)
    http://model3counter.com/

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Анализаторската компания "Морган Стенли" прогнозира доста скромен ръст...
    ... В края на 2018 техният брой ще скочи с 80% до 531 хиляди.

    Щом това е скромен ръст, с колко ли ще скочат приходите на "Морган Стенли"?!

    Изобщо статията е пълна с противаречия. Не знам до превод ли е или и оригиналът е такъв...

  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1328 Весело

    Изобщо не ми дреме за прогнозите на този или онзи, колелото се е завъртяло в посока към електрификация и това е. Който иска да яхва вълната, останалите да продължават да дишат "чист" бензинов или дизелов въздух...

  10. 10 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 908 Весело

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    Туй ще да е нескопосан фейк-нюз от конкуренцията на Тесла, ха-хааа!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  11. 11 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Поразрових се из нета и се оказва, че изказването на Джонас е напълно оптимистично.
    Никъде не срещнах "доста скромен ръст" и направо безумното "до края на тази година няма да има доставен автомобил "Модел 3".

    Дневник, дали може да посочите източника на информацията за тази статия?

  12. 12 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":
    До коментар [#4] от "Athanatos":

    Нещата почват да стават. Първо в нормалните страни а след 10на години и у нас.

    Шел започва да инсталира колонки за бързо зареждане на бензиностанциите си : https://electrek.co/2017/09/27/shell-new-electric-car-charging-gas-stations/

    Улични лампи в Лондон се превръщат в станции за зареждане :
    http://www.independent.co.uk/environment/london-street-lamps-electric-car-charging-points-ubitricity-tech-firm-hounslow-council-richmond-a7809126.html

  13. 13 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Преди да се кефиш за края на държавите бензиноколонки помисли, че нефта се използва за милион други неща - огледай се и виж колко пластмаса има около теб - колко пластмаса е вложена в Тесла и т.д.

    Нефта ще си намери своето приложение, а ти ланкай по-нататък

  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#7] от "qwertqwert":

    За доставките, за доставките...
    Пък резервациите не се броят, знаеш ли по света през годините що хора са вземали пари за аванс за нещо което след това не са доставяли.
    Има такъв тип измама даже...

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 434 Неутрално

    При масовото навлизане на електричките, държавите-бензиноколонки може и да имат затруднения, доколкото това ще повлияе на добива на петрол. Може да повлияе, но се съмнявам да е сериозно. Градски и леки автомобили на този етап - да, ама икономиката се движи с тежкотоварен транспорт, а засега поне дизелът си е най-добър. Корабите няма как да се задвижват пряко с ел.енергия, а самолетите да фърчат вързани за жица да не говорим. Друг е въпросът, че някои държави-бензиноколонки, т.е. само една от тях освен износ на нефт, прави и такъв на газ, от който се добива така необходимия ток за тесличките. А освен газ, прави и ядрени централи, които пак ще правят ток. Ние сме добре, че вече имаме две реакторчета в резерв, които един ден може да потрябват. Защото ВЕИките са доста смешна работа.

  16. 16 Профил на gaspod
    gaspod
    Рейтинг: 228 Любопитно

    От една страна Илон Мъск наистина има навика да обявява твърде оптимистични срокове и цели, от друга дъмпинга е мноу гиздава обсесия за тия "анализатори" напоследък, биха камбаните, че биткойна бил балон и измама, и като падна обратно до 3 бинки, си накупиха цял трезор от същия...

  17. 17 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Който иска да яхва вълната, останалите да продължават да дишат "чист" бензинов или дизелов въздух...
    —цитат от коментар 9 на Г.Е.М.

    Да я яхнеш с какво?!? Ако ни дадеш на всичките по 70 000лв и ни направиш голяма зарядна мрежа в градовете защо не?!?
    Дотогава не си проветрявайте устата само...

  18. 18 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Тесла е само премиум сегмента на електрическите возила, но са флагмана. Разработват усилено електрически камион, а не се съмнявайте че след десетилетие ще има и електрически кораби.

    Масовите електрички отдавна са навлезли в живота. Кварталния интернет доставчик няколко години имаше за служебни возила едни малки, смешни индийски колици, но на тях им вършат работа. Освен това от две години имат и електрически дачии, които на външен вид по нищо не се отличават от хилядите други служебни бели дачии по софийските улици.

    Електрическите возила навлизат масово и без много шум, виждам и няколко електрически нисана в последно време, има и няколко шевролета и опели, които засичам из квартала.

    Тесла са прекрасни, но са скъпи. Мисля, че масовия електрически мобил ще изглежда като стандартните в момента автомобили, но ще се задвижва на ток.

    preklara rara
  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    Прогнозите са за това за да не се сбъдват. Никой не знае дали ще се сбъдне или не. Може и да се сбъдне, може и да не се сбъдне.

    Спомням си прогнозата отпреди 5-10 години как нефта се изчерпвал и как щял да стане 200 долара за барел и после да върви само нагоре.

    Па реднеците взеха че измислиха тез шисти и сега се оказа че имат залежи за следващите от 500 до 2000 години на същата цена за добив както в момента добиват.

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    ....Нефта ще си намери своето приложение, а ти ланкай по-нататък
    —цитат от коментар 13 на owz46306052

    Петролът (разбирай нефт) Е НАМЕРИЛ своето приложение, но със сигурност употребата му ще спадне, с колко - не знам! Може би 50%, 70%?
    ДВГ ще имат още живот, вероятно още 20-30 години. Въпреки големия шум около електричките все си мисля, че бъдещето е на хибридното задвижване - в населените пунктове с електрическо задвижване, извън тях - на когото както му е удобно. И вероятно жп транспортът ще има своя ренесанс.

  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    ...Защото ВЕИките са доста смешна работа.
    —цитат от коментар 15 на birnic

    Ако гледаш от нашия чардак - да, смешна работа. Само че Нушка Петкова и Баце рапон са местни (локални) явления. Я си представи фотоволтаични панели по покривите на офис сгради, МОЛ-ове и хипермаркети - автомобилите пристигат, и повечето си ги включват веднага за зареждане, за 1 час, 2 часа, 8 часа.... ВЕИ-тата ще се наложат по геостратегическо решение, и цивилизационен избор (по-малко замърсяване)
    А за АЕЦ не говори - във Франция и Германия започват да умуват не как ще ги затварят, а как ще ги загробват. Тема все още табу у нас.

  22. 22 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":
    Проблемът изобщо не е в колонките за зареждане.
    Проблемът е, че за тия колонки ще трябва да се произведе още ток, който сега не се произвежда, и ще трябва някак да се транспортира до въпросните зарядни колонки (говорим за обновяване на цялата инфраструктура на ел.преносната мрежа).
    Докато електричките са незначителен процент от МПСтата, това няма да се усети, но станат ли значителен дял, въпросът ще излезе на дневен ред.
    И за "екологичните" коли ще трябва да се правят нови мощности на кюмюр, газ или уран.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  23. 23 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално
  24. 24 Профил на IBL IBL
    IBL IBL
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#15] от "birnic":

    Колега birnic, фактът че сте го написал и обяснил така ясно, точно и достъпно е достоен за уважение, а другият факт, че има хора, които не са съгласни с фактите, които сте изложил (т.е. - с истина, до която се достига след елементарно емпирично наблюдение), значи че светът не отива много надобре. Поздрави за здравия разум.

    За хейтърите: и аз бих искал да е всичко електрическо и да няма пластмаса, въздухът да е чист и да няма торбички по дърветата, а колите да имат дървени гуми (и гумите се правят от нефт:)) ама не е толкова лесно, а и когато електричката стане с 1200 км пробег от едно зареждане (и то посред зима), тогава да заповяда. Аз мисля, че някои неща няма да станат електрически в обозримо бъдеще, колкото и да ни се иска.

  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":

    В грешка си.
    Никой няма отново да изгражда и обновява високо и ниско напрежение електропроводи.
    Има технологичен напредък и с мерки за енергийна ефективност, локално производство чрез малки гъвкави/приспособими мощности и умни мрежи ще се поеме всякакъв ръст на потреблението.

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":Проблемът изобщо не е в колонките за зареждане.Проблемът е, че за тия колонки ще трябва да се произведе още ток, който сега не се произвежда, и ще трябва някак да се транспортира до въпросните зарядни колонки (говорим за обновяване на цялата инфраструктура на ел.преносната мрежа).Докато електричките са незначителен процент от МПСтата, това няма да се усети, но станат ли значителен дял, въпросът ще излезе на дневен ред.И за "екологичните" коли ще трябва да се правят нови мощности на кюмюр, газ или уран.
    —цитат от коментар 22 на Athanatos


    Хайда да направиме една сметка примерно за БГ:

    2 000 000 електромобила по средно 40км на ден, по 20кВч разход на 100 км. Това са към 16ГВч на ден. По-малко от един реактор на АЕЦ. И в момента в държавата има толкова свободен капацитет.

    И също да добавя, че рафинирането на петрол до бензин/нафта е много енергоемко. Към 1квч за 1 литър гориво. (според интернет, никой не публикува официално тая цифра) И въпросната енергия ще бъде свободна за ползване веднага щом спреме да купуваме бензин/нафта.

  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#23] от "tvr18355030":

    Изключително скромен, става въпрос за нова компания, нов продукт и нов пазар.
    За подобни неща нормалният ръст особено в началото е в порядъка на 200-300%...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#23] от "tvr18355030":Изключително скромен, става въпрос за нова компания, нов продукт и нов пазар.За подобни неща нормалният ръст особено в началото е в порядъка на 200-300%...
    —цитат от коментар 27 на ivan_


    Хмм, Порше продавата по 220 000 автомобила на година и никой не ги смята за малки. Тесла 2018 ще продават 500 000 автомобила като средната цена на автмобил няма да е много по-различна от тая на Порше и все още ръста им е "скромен"?

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    П.С. И фосилния трол ivan_ веднага налази темата...

  30. 30 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Любопитно

    До коментар [#28] от "tvr18355030":

    Ти между ръст на продажби/доставки и количество на продажби/доставки, правиш ли някаква разлика?

    Едно питане, което да те ориентира:
    ако модел 3 към момента има 0 броя доставени, а искаш да достигне 500 000 за година в рамките на примерно 5 години, с колко процента трябва да растат доставките през първите 3 години?

    Модератора е неадекватен!
  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#29] от "tvr18355030":

    Прочети моя коментар 25, но ти май не разбираш нищо от подобни теми?

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#26] от "tvr18355030":

    "По-малко от един реактор на АЕЦ. И в момента в държавата има толкова свободен капацитет.
    "

    Наистина ли? И какво правят тези мощности сега, като бездействат?
    А че до 10 години ще затворим ТЕЦовете, щото не покриват никакви норми? А че лиценза на 5блок го удължиха едва с 10години, а на 6 още не е, а сегашния изтича през 2019?
    А че няма пари за строежа на нови мощности, дори при налични два нови реактора?
    А че зареждането на една Тесла от нормален контакт продължава над 30 часа?
    А за да се зареди "скоростно" за "само" един час, трябва сериозна мощност, което иска съвсем други кабели от трафопоста до станцията (тя няма да е с една колонка, нали?).
    Проблемите не са нерешими, но са решими с много пари. Което ще се отрази на цената на тока. В пъти.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#32] от "Athanatos":

    "Наистина ли? И какво правят тези мощности сега, като бездействат?"

    Това някакъв странен тест за олигофрени ли трябва да е?

    Отваряш линка:
    http://www.eso.bg/

    На екрана виждаш реалният товар по часове на електрическата система на България
    Ако ти трябват повече данни отваряш секцията "оперативни данни"...

    И за разнообразие можеш да пробваш да осмислиш написаното в моя коментар 25, при възмикнали въпроси, не се стеснявай питай.

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":

    споко за балкона, панелните мишки ще са си на дизел до 2040

    Birds of a feather flock together.
  35. 35 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 429 Любопитно

    към 2040 година в цял свят би трябвало да има доставени 32 милиона електромобила.---------------------------------------------------------------------------------------------------------И то САМО ОТ ТЕСЛА !!!!
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Това къде го прочете?

  36. 36 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":

    зарядните колонки могат да имат собствени банки с батерии, спуеркондензатори и т.н.
    и като се вържеш към тях да ти пускат 100А и да си заредиш колата за няколко минути, като през времто когато не зареждат коли си зареждат собствените батерии, особено през деня от фотоволтаици по покривите :)

    Birds of a feather flock together.
  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3846 Неутрално

    До коментар [#32] от "Athanatos":

    Танасчо, проблемът ти е, че анализите ти са с поглед от нашата камбанария, която много-много не се е издигнала от 2001г. И образование, и правосъдие, и здравеопазване.
    Образованието бълва кадри, които за нищо не стават.
    Хората умират пред болниците, докато работещите вътре умуват до къде се простират задълженията им.
    Пътищата ни изнемогват от тежките камиони, чийто брой вече надминава този на леките автомобили, докато цяла Европа е опасана от свръх бързи влакове, които превозват милиони тонове товари. Ти да си виждал четириосни, даже и триосни камиони в големите европейски градове? А у нас препускат даже и по централните булеварди. И си мислиш, че това ще си е все така?
    И т.н., и т.н. ГЕРБ и компания се чудят как да вържат Европа към руската бензиноколонка, било то чрез ХЪБчета и разни тръбички

  38. 38 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":споко за балкона, панелните мишки ще са си на дизел до 2040
    —цитат от коментар 34 на Xumpomo name


    След 2025 в западна Европа ще спрът да купуват дизели. Това означава, че дизели на старо ще се продават до 2035. Сед това панелните мишки или ще купуват нови електрички (защото тия коли се карат 10-15 години и след това батерията се рециклира) или няма да си купуват коли защото други освен ел. коли няма да има....

  39. 39 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#32] от "Athanatos":

    Мрежата и мощностите ги има. При електрическите коли модела на зареждане ще се промени и това ще става предимно нощно време, когато има спад на потреблението на ел. енергия. Според данни на ЕСО пика на натоварване за България вчера е бил в 20:00 часа с 4.5ГВч а а между 00:00 и 06:00 е бил около 2.9 и 3.2.

    Теслата от обикновенно контакт може и да се зарежда за 30 часа, но в по-голяма част ще трябва да се заредят 10-20% от батерията, което за въпросните 6 часа ще стане. В работен ден минавам между 10 и 20км. и в много редки случаи съм стигал до 50км. Сигурен съм че повечето лични МПС са в тези граници и такъв пробег ще изтощи по-малка част от батерия.

    А за пътуване на дълги растояния правят станции за бързо зареждане. Ето тука има едни балами дето са се кооперирали https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System и действат по въпроса, както и едни други www.chademo.com .

  40. 40 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Норвегиа - 2025
    Холандия - 2025
    Индия - 2030
    Китай- не са дали дата но най-вероятно ще е около 2030
    Англия - 2040
    Франция - 2040
    Германия - не са дали дата но най-вероятно ще е около 2040
    Калифорния - не са дали дата

    Това са сроковте, в които въпросните държава имат намерение да забранят напълно автомобилите на фосилни горива. Ако някои си мисли, че след това ще се произвеждат фосилни автомобили само за бананените републики като България, да си помисли пак.

    Или с други думи: ДО 2040 ВСИЧКИ НОВИ АВТОМОБИЛИ ЩЕ СА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!

  41. 41 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#26] от "tvr18355030":

    Тия сметки требе да ги прай кръчмар, а не ти. Щото тия 2 млн. автомобила не се движат всички през цялото денонощие равномерно. Движат се основно през деня, а се зареждат вечерта или през нощта, га соларките не бачкат. Заеби излишъка от мощност дето сме имали, той не може да се ползва ефективно и да реагира бързо на по-високо натоварване в рамките на няколко часа в денонощието. Само ядрените реактори и ТЕЦ могат да го правят.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    До коментар [#38] от "tvr18355030":

    Не бъди толкова сигурен в прогнозите.

    Намери из нета прогнозите на разни анализатори да кажем давани през 90-те или от началото на века и ще видиш какво се е сбъднало или не. Почти нищо от футуристичените прогнози не се е сбъднало. Единствено голям прогрес има в смартфоните - просто компютъра се минимизира и сега може да си го побираш в джоба.

    От 10 години има смартфони проблема с батериите им е известен още тогава. Пръскат се милиарди долари в изследвания за нови батерии - но единственото което е постигнато е подобряване на старата технология.

    90-те години се говори за летящи коли и други футуристични глупости, които щели да се случат в следващите 20 години - ми още ги няма, ако не броим летящото такси в Дубай. :)

    С две думи правенето на прогнози не работи.

  43. 43 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#40] от "tvr18355030":

    Надай се :) Никога никой никакви автомобили не е забранявал, няма да стане и сега. Когато излезе нова технология, старата просто полека си отшумява. И днес не са забранени нито каруците, нито парните машини нито двутактовите мотори, ако щеш нито отоплението на твърдо гориво. Няма забрани, просто по-доброто се налага.
    Е, може би електрическите автомобили също ще се наложат и ДВГ ще отмре, НО ще е доста след 2025та

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#41] от "birnic":

    Тези сметки кръчмарите са ги направили преди 10 тина години, а сега просто върви изпълнението, разбира се България е няколко десетилетия назад...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#42] от "realguru":

    Между другото за електрически коли също се говори не от 90те а от средата на 80те

  46. 46 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    НО думата е за Тесла тук, не за електрическите коли. Тесла си е един балон, яката надут, който ще се пръсне все нялога или ще се спихне безславно. Много премиум, много хипстърски, много технологични, НО дойде ли до реално производство и продажба на удобни, евтини и функционални машини, Нисан-Рено, Тойота и БМВ ще им надуят шошоните и ще се окаже че Теслата е сбъркала ударението.

  47. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#45] от "uq":

    Между другото, първият произведен автомобил с електрическо задвижване, е от началото на 19 век, някъде 1825 - 1840 година няколко различни изобретателя с различни автомобили и батерии.

    Модератора е неадекватен!
  48. 48 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    До коментар [#45] от "uq":

    Ми да - първия Приус излиза преди 20 години - през 1997 год.

  49. 49 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#47] от "ivan_":

    Аз не съм писал от кога е първия електрически автомобил, а от кога се говори за това. В средата на 80тте вече се утвърждаваше идеята, че електрическите автомобили ще изместят ДВГ, поради множеството му несъвършенства. Още от тогава беше ясно. че инфраструктурата и батериите са проблема и са правени какви ли не разработки по въпроса. Електрически коли обаче никой не се опитваше да продава, защото никоя от тези разработки на инфраструктура и/или батерии не изглеждаше реалистична

  50. 50 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 613 Неутрално

    А кога Тесла ще направят практична кола? Тоя седан става за тинейджъри да ходят на занятия, ама на мене ми трябва 4х4 джип.

    If you are going through hell... Keep going!
  51. 51 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4196 Весело

    До коментар [#1] от "Hawaii":Преди да се кефиш за края на държавите бензиноколонки помисли, че нефта се използва за милион други неща - огледай се и виж колко пластмаса има около теб - колко пластмаса е вложена в Тесла и т.д. Нефта ще си намери своето приложение, а ти ланкай по-нататък
    —цитат от коментар 13 на owz46306052


    Душа,
    Тези успокоителни за бензоколонките матри
    не ги казвай на мен, кажи ги на Султаните на Бензоколонките.
    Ей тъй - като антистрес
    За "милион" другите неща на съм казал нищо.
    Колкото и да "милион" другите неща, пак няма да могат
    да спрат главоломния срив на цените на нефта и газа,
    в резултат на електрификацията на автомобилите.
    И сега "милион" други неща се правят от камък и от бронз,
    но каменната и бронзовата ери безвъзвратно са приключили.
    Така ще приключи и нефто-газовата ера.

  52. 52 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#50] от "dante_18":

    И за кво ти е 4х4 джиБ? Крави ли гледаш? Или некак, какво е човека без черен джиБ

  53. 53 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4196 Весело

    Само ядрените реактори и ТЕЦ могат да го правят..
    —цитат от коментар 41 на birnic


    И то само ако са руски !!!!

    ха-хааааааа

  54. 54 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#50] от "dante_18":И за кво ти е 4х4 джиБ? Крави ли гледаш? Или некак, какво е човека без черен джиБ
    —цитат от коментар 52 на uq


    А на тебе за какво ти е седан? Я ми кажи колко е висок тоя боклук? Май става само за писта. На някой спящ полицаи ще кантароса.
    А аз в джипа мога да си карам какво си поискам и където си поискам.
    Ти явно си още малък и намаляване много опит.
    Като събере поне 10 години кормуване тогава ще говорим.

    If you are going through hell... Keep going!
  55. 55 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#54] от "dante_18":

    Смешко, 25 години зад волана. Черния ДЖИБ е само за парадиране и за да крени по завоите.
    Никъде няма да "кантаросаш" освен ако не си с някой Лотус

  56. 56 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 434 Неутрално

    А кога Тесла ще направят практична кола? Тоя седан става за тинейджъри да ходят на занятия, ама на мене ми трябва 4х4 джип.
    —цитат от коментар 50 на dante_18


    Ми, Тесла правят и 6/7 местен 4Х4 джиб от няколко години.

    Най-обичам като някъкви философи без никъкви познания за Тесла или тяхните продукти почнат да ръсят критики...

  57. 57 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Нормално е делът на Тесла да намалява, но май дори през 2040 те ще произвеждат над 50% от всички електро автомобили в света.
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Вярвай си :)
    "Тесла" има шанс, само ако Епъл/Гугъл или Майкрософт решат да правят коли.

  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#49] от "uq":

    Е колко е нереалистична като реално навсякъде пазара на електрически автомобили расте с доста добри темпове...
    Също за батериите тука се правят едни изказвания пък нещата са малко по различни, развиват се и батериите...

    Ето един приличен доклад по въпроса:
    https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#58] от "ivan_":

    Абе ти четеш ли какво пиша или си чукча писател? Говоря ти за средата на 80тте ти.. колко да е нереалистична. Какви сте такива коне с капаци, реагирате първосигнално. Електромобила е добро! Край, мантрата е готова. А некой каза нещо друго - тъп е и лъже и нищо не разбира.

  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Любопитно

    До коментар [#59] от "uq":

    Тоест пишеш нещо за време нямащо никаква връзка със статията и контекста на коментарите?

    Така кажи, че тука се бъркаме да си мислим, че нещо свързано с темата пишеш, пък ти прости си драскаш какво били през 80 те на 20ти век...

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Хайда да се обзаложим, ЧЕ В РАМКИТЕ НА НАШИЯ ЖИВОТ НИКЪДЕ НЯМА НАИСТИНА ДА БЪДАТ ЗАБРАНЕНИ ПРОДАЖБИТЕ НА ДВГ АВТОМОБИЛИТЕ! В градовете може да има ограничения до електрички и хибриди, но тея планове за забрана за продажба из разни страни, дето се чуват, ще бъдат отложени.

  62. 62 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#60] от "ivan_":

    Знаеш ли какво? Знаеш

  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#62] от "uq":

    Зная, зная не се тревожи спи спокойно довечера:)

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    А кога Тесла ще направят практична кола? Тоя седан става за тинейджъри да ходят на занятия, ама на мене ми трябва 4х4 джип.
    —цитат от коментар 50 на dante_18


    Тесла и сега има SUV, Модел Х. На една платформа са с Модел S. Кола с висока проходимост, превозваща 7 човека в удобство и с над 500 километра пробег. Това е SUV от рода на Форд Експлорър, Тойота Хайландър, Honda Пилот, Ауди Q7, BMW X5, Хюндай Санта Фе, Фолксваген Атлас, Мерцедес Бенц GLS, Волво XC90, .....

    2018-та Илон Мъск ще представи Модел Y, който е по- малък, на платформата на Модел 3 и за него ще бъде построена отделна фабрика. Сегашната фабрика на Тесла във Фриимът, Калифорния ще запълни капацитета си с Модел 3. Аз мога да ви кажа с голяма доза успех къде ще е новата фабрика.

    Модел Y ще е SUV от типа на Форд Ескейп (Куга), Хонда CRV, Тойота RAV4, Ауди Q5, .....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    Тесла и сега има SUV, Модел Х.
    —цитат от коментар 64 на Realist


    Между другото, топ модела на Модел Х ускорява от 0 до 100 за 2.7 секунди. Колкото Порше 818 за двама, което струваше $800 000 преди 2 години докато го спрат от производство и сега в САЩ се продава на старо за $1.6 милиона.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    Между другото, за да се срути цената на петрола двойно и тройно не трабват много електрически коли. Само 1-2 милиона. Това е достатъчната бройка за да спадне консумацията с 4%.

    Да, 4% по- малка консумация срутва цената на петрола двойно и тройно.

    Тъй че, и с много ел коли, и с малко пак не върви за петролните джамахирии- близкоизточни и североизточни.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    Тесла в момента има близо половин милион записали се за Модел 3. Това е рекорд в историята на автомобилите. Предишният е на 1967 Форд Мустанг, 50 000 записали се.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на ssp20523860
    ssp20523860
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тесла в момента има близо половин милион записали се за Модел 3. Това е рекорд в историята на автомобилите. Предишният е на 1967 Форд Мустанг, 50 000 записали се.
    —цитат от коментар 67 на Realist


    До сега не си чувал да има записани хора да чакат продукт и да се откажат впоследствие? Като почнат да доставят колите ще се види реално какво е положението, засега всичко е догадки.

  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Любопитно

    До коментар [#68] от "ssp20523860":

    Колко да се откажат? В САЩ модел над 100 000 бройки на година е масово производство, а Тесла има резервации за 2 години продажбите на Тойота Камри, Форд Фюжън или Хонда Акорд.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Любопитно

    Другият месец Илон Мъск ще представи голям електрически камион който Тесла ще произвежда от 2019-та. Този камион ще промени друга индустрия. Неслучайно дори Къминс изкараха електрическо задвижване заради Тесла. Също както Фоксваген, Мерцедес, БМВ, Нисан, Форд, ГМ, ..... говорят за ел колите и много от тях правят вече хубави ел коли.

    Това е бъдещето! ДВГ ще се продава по- малко и по- малко. Цените между електрическите коли и бензиновите скоро ще се изравнят. При положение, че токът е от безплатен до 5 пъти по- евтин от бензина нещата стават от яси по- ясни. И ток се произвежда обикновено от локални ресурси, не от ресурси които трябва да се транспортират от другият край на света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    А кога Тесла ще направят практична кола? Тоя седан става за тинейджъри да ходят на занятия, ама на мене ми трябва 4х4 джип.
    —цитат от коментар 50 на dante_18


    Тесла Х се продава доста отдавна. Тъкмо за теб е :)
    Само че в офроуда де ще намериш зарядна станция, не знам.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Любопитно

    Тесла Х се продава доста отдавна. Тъкмо за теб е :)
    Само че в офроуда де ще намериш зарядна станция, не знам.
    —цитат от коментар 71 на Athanatos


    Ако искате икономична електрическа кола с която през почивката да отидете на някое диво място, скоро ще има и за вас. От 2018-та, само след година, Форд подновява производството на хибридният и плъг-ин Ескейп. Плъг-ин Форд Ескейп (Куга) ще се нарича Енерджи, като другите два плъг-ина на Форд- Фюжън (Мондео) Енерджи и Си- Макс Енерджи.

    Като имате електрическо плъг-ин SUV ще можете да карате 98% от времето на ток и като решите да почивате в планината 2% от времето на бензин.

    Аз имам предишният модел, Форд Ескейп Хибрид от почти 10 години и съм много доволен. На градско е по- икономичен от малка Хонда, а може да кара пътници и багаж удобно, да тегли малка каравана или ремарке като всяко друго SUV. Ако Енерджи е достатъчно добър догодина бих сменил моят хибрид с него.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Между другото, за да се срути цената на петрола двойно и тройно не трабват много електрически коли. Само 1-2 милиона. Това е достатъчната бройка за да спадне консумацията с 4%.Да, 4% по- малка консумация срутва цената на петрола двойно и тройно.Тъй че, и с много ел коли, и с малко пак не върви за петролните джамахирии- близкоизточни и североизточни.
    —цитат от коментар 66 на Realist


    Кви са тея сметка едно към гьотере? Защитавайте си тезата, но подобни лакърдии отблъскват другите дискутиращи. Как 4% по-малко консумация срутва цената на петрола двойно и тройно? И колко са 1-2 милиона електромобили при 80млн. продажби на ДВГ автомобили ГОДИШНО. И какво са електромобилите спрямо около 1.5млрд. ДВГ автомобили? Населението на земята за съжаление се увеличава безспирно и се увеличават нуждите от петрол не само на транспорта, но и на всичко друго. Петролните джамахирии , за съжаление, засега им върви.

  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    Кви са тея сметка едно към гьотере? Как 4% по-малко консумация срутва цената на петрола двойно и тройно?
    —цитат от коментар 73 на Дундурук


    Ами, фактите го доказват. 2008-ма по време на голямата криза, консумацията спадна с толкоз, точно 4%, петролът падна от $145 за барел на $35. Същото се случи и 2014-та, тогава пък производството беше 4% повече от консумацията благодарение на двойно увеличеният добив от САЩ- от $117 за барел падна на $26. Путин тогава каза, че света ще се срине ако петролът падне под $75 за барел....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    До коментар [#73] от "Дундурук":

    Разбирате ли английски, ето ви едно видео на Блумбърг което ви обяснява всичко за което писахте. Визуално:

    https://www.youtube.com/watch?v=jwHN6QQWv2g

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 76 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#74] от "Realist":
    До коментар [#75] от "Realist":

    Правите голяма логическа каша от различни теми. Световният икономически срив, краткосрочни сривове на цените, други технологични пробиви нямат много общо с евентуалния успех на електрическите автомобили. ПРОБЛЕМЪТ НЕ Е в цените на електромобилите, броя на зарядните станции, ресурсите за производство на батериите ( които предполагаме също ще идват от североизточната голяма земя ) дори не е в екологията и източниците на електричеството. Проблемът е, че няма технологичен пробив все още. Нищо ново не е измислено, а батериите , базирани на химически процеси, не са решението. Електромобилите в сегашния си вид са просто конкурент на ДВГ автомобилите, едните и другите имат предимства и недостатъци, но победител между тях поне аз не виждам.

  77. 77 Профил на ssp20523860
    ssp20523860
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#69] от "Realist":

    Реалисте, реалисте. Дори самият Мъск писа по едно време, че част от поръчките са от хора, които си мислели, че модел 3 ще е като модел S, че даже и по-добър от него. Не е и много учудващо това, предвид че последователите на култове не са известни с трезвия си разсъдък.

  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#77] от "ssp20523860":

    +++

    ха, ха, ха, това е много добро...

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    До коментар [#77] от "ssp20523860":

    Каква част?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Весело

    Проблемът е, че няма технологичен пробив все още.
    —цитат от коментар 76 на Дундурук


    Технологичният пробив е в начинът на производство. В момента, нивото на литиевите батерии е достатъчно за автомобилни проекти. Остава цената, и тя намалява с автоматизирането и масовизирането на производството.

    2010-та цената на батерия беше около $1000 за киловатчас, сега е $145 за киловатчас. Откъде вземам данните, ГМ, шевролет Волт, 2010-та, и Певролет Болт 2016. Дори не е Тесла, за която батериите сигурно са дори по- евтини.

    На практика в следващите години екологичните изисквания за автомобилите ще се повишават. Това ще оскъпява ДВГ автомобилите. Виждате, че в САЩ в момента регулациите не позволяват производството на масов дизелов автомобил.

    И падането на цените на батериите. Има точно ниво при което двете се изравняват, батерия на цена $100 за киловатчас изравнява цената на бензиновата и електрическата кола. И в този момент идва цената на горивото, средно 10 пъти разлика в цената между електричество и бензин. Бензина няма как да падне 10 пъти, това означава под $5 за барел нефт. Остава, ДВГ да поеме пътя на газените лампи и парните локомотиви.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 686 Любопитно

    Европа предстои да се сблъска с много сериозен проблем - намаляването на коли с ДВГ за сметка на електрически означава намаляване на консумацията на бензин и дизел, а както знаем цените на тези горива се товарят с акцизи за да се пълнят държавните бюджети...
    Понеже не вярвам Европа да се откаже от разпасания социализъм, очаквам да измислят всевъзможни такси за облагане на електрическите коли за да се компенсират намаляващите приходи от акцизи върху горивата...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#80] от "Realist":

    "Технологичният пробив е в начинът на производство. В момента, нивото на литиевите батерии е достатъчно за автомобилни проекти. Остава цената, и тя намалява с автоматизирането и масовизирането на производството."

    На това се казва "икономия от мащаба", а не технологичен пробив...:)

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#81] от "Торбалан":

    Това не е проблем, напротив точно обратната, държавата "ще се роди" от облагането на електрическата енергия, много по-лесно ще и бъде...

    Модератора е неадекватен!
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Весело

    До коментар [#80] от "Realist":

    "Виждате, че в САЩ в момента регулациите не позволяват производството на масов дизелов автомобил."

    В САЩ дизелите само по поръчка и лимитирани серии ръчна изработка ли са?

    Или имаш в предвид евтин дизелов автомобил:)?

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    До коментар [#84] от "ivan_":

    Става въпрос за евтин дизелов масов автомобил. Има дизели в САЩ, не е като да няма. Но екологическите изисквания са такива, че коли от рода на Джета Дизел трудно ще пробият. Както сравни преди година един от най- влиятелните автомобилни гурута в САЩ, изискуемият хардуер за почистване е като на цяла химическа фабрика. За SUV от рода на Джип Гранд Чероки става, но за малка народна кола от рода на Фоксваген Голф, не.

    Разбира се, има и такива изключения, като например Шевролет Круз Екодизел и скоро Мазда 3, но това е пазарна ниша със затихващи функции.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#85] от "Realist":

    Ето това е коректно написан коментар!

    Не се засягай имам склоност да "се заяждам", когато видя некоректно изложена теза:)

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    До коментар [#86] от "ivan_":

    Няма нищо, мерси, приемам критиките и се опитвам да бъда обективен и да науча нещо. :)

    В крайна сметка дискутираме заради това, особено под такава тема.

    Между другото утре ще има голяма новина за Спейс Екс и Илон Мъск, който в момента е на световната конференциа по астронавтика в Аделаида, Австралия и изказването му е след 10 часа. Сигурно ще има поне 100 коментара под нея!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#87] от "Realist":

    Моля, и очаквам същото:)

    Относно другото нямам никаква идея от темата, а и там мисля че Мъск се справя повече от добре, освен да се надявам и да му желая успех друго нямам какво да коментирам...

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на ssp20523860
    ssp20523860
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":

    Точно 17.3790451%. Щом Мъск е сметнал за необходимо да се обяснява, явно е била достатъчно голяма.

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    До коментар [#89] от "ssp20523860":

    Няма значение колко е, цифрата на поръчалите е страхотна колкото и да са отказалите се. Резервациите за Модел 3 са около 450 000 в момента по думи на Мъск.

    Между другото Мъск е изключително активен в Туитър и много шофьори на Тесла контактуват с него там. Примерно имаше случай, потребител поиска кормилото да се вдига като излиза от колата и Тесла го направи в следващият софтуерен ъпдейт.

    Както и потенциален купувач на Тесла, който беше малко обиден, че продавача се е държал малко агресивно с него да купува. Мъск му се извини и венага изпрати имейл до всички магазини на Тесла да не притискат купувачите да купуват автомобили и да се държат учтиво.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3063 Неутрално

    На това се казва "икономия от мащаба", а не технологичен пробив...:)
    —цитат от коментар 82 на ivan_


    Специално за това, тесла купи германската компания Grohmann Engineering, която се занимава точно с автоматизация на производство. Помните ли чиповете, независимо от милионите човекочаса труд, един електронен чип струва няколко долара. Всичко това идва от гигантската автоматизация, масовизация, роботизация на производството.

    И имайте в предвид, че Тесла купува тази компания за да изчисти всички слаби и неефективни звена в производството си.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Aloha
    Aloha
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":

    Възобновяеми източници на енергия, би трябвало да си чувал нещичко за тях.

  93. 93 Профил на Aloha
    Aloha
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#5] от "#43c6dB":Проблемът изобщо не е в колонките за зареждане.Проблемът е, че за тия колонки ще трябва да се произведе още ток, който сега не се произвежда, и ще трябва някак да се транспортира до въпросните зарядни колонки (говорим за обновяване на цялата инфраструктура на ел.преносната мрежа).Докато електричките са незначителен процент от МПСтата, това няма да се усети, но станат ли значителен дял, въпросът ще излезе на дневен ред.И за "екологичните" коли ще трябва да се правят нови мощности на кюмюр, газ или уран.
    —цитат от коментар 22 на Athanatos


    Възобновяеми източници на енергия, би трябвало да си чувал нещичко за тях.

  94. 94 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#89] от "ssp20523860":

    Нека не забравяме, че 500 000 човека се бяха записали за модел 3, без дори да са го видяли как изглежда.

    Странното е че толкова малко се отказаха, след като го видяха с този спартански интериор.



  95. 95 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Забравих да допълня, че от както представиха модел 3, всеки ден има по 1800 нови поръчки, които най-вероятно са компенсирали броя на отказалите се.

    Вероятно производството ще се позабави спрямо плановете, Както винаги се случва при Тесла, но дано да не е много.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK