От 2018 г. цената на "Гражданска отговорност" ще зависи и от нарушенията на шофьора

От 2018 г. цената на "Гражданска отговорност" ще зависи и от нарушенията на шофьора

© Юлия Лазарова



Цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" от догодина ще бъде различна за шофьорите с и без нарушения, като тези с провинения ще плащат повече. т.нар. система бонус-малус, за която се говори от над 10 години, ще бъде въведена в страната от началото на 2018 г., съобщи зам.-председателят на Комисията за финансов надзор КФН) Ралица Агайн на конференция, организирана вчера от Асоциацията на застрахователите в България.


До края на месеца информационните регистри и бази данни между МВР и застрахователите ще бъдат свързани, каза Агайн, цитирана от в. "Сега". Така застрахователите ще може да получават в реално време данни за санкциите на всеки собственик или шофьор на автомобил. Електронният достъп до регистъра ще улесни и самото сключване на застраховки - хората ще посочват само регистрационния номер на колата и на талона, а застрахователят ще получава останалата информация онлайн.


Все още не е известно с колко ще се оскъпят застраховките, тъй като първо трябва да бъде предложен модел на системата "бонус-малус". Очаква се до дни да е изготвено предложение за модел на системата, а след това той да бъде подложен на обществено обсъждане.




"Различните държави са въвели различни модели, като в повечето случаи цената на застраховките зависи от броя на пътнотранспортните злополуки на всеки един водач. У нас обаче, благодарение на модерните технологии, задължително ще се използва и информация дали участниците спазват правилата за движение по пътищата. Така шофьорите, които са добросъвестни, ще бъдат двойно наградени", каза Агайн. За нарушителите всеки застраховател ще има право да завишава тарифата си с определени стъпки.


На конференцията бе посочено, че България е на първо място в Европа по тежки пътнотранспортни произшествия с почти 100 смъртни случая на 1 млн. души население. Освен това страната губи огромни средства за лечение на тежко пострадали при катастрофи - между 30 хил. и 50 хил. лв. струва на един такъв пострадал, отбеляза министърът на здравеопазването Николай Петров. В 95% от случаите вината за произшествията е на водача - несъобразена скорост, отнемане на предимство, неправилно изпреварване, употреба на алкохол, изтъкна шефът на "Пътна полиция" Бойко Рановски.

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1930 Весело

    Много странно е , че тук се мисли след въвеждане на системата "с колко ще се оскъпят застраховките"......

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  2. 2 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Весело

    Глупости!тва от 1990 годинаго слушаме;))Нещо ново?!?

    Долу рушистите и фашистите
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Най-сетне.
    В много държави цената на застраховката е многократно по-възспиращ фактор от глоби и др. мерки. Ако караш като идиот и те понащракат достатъчно с камерите, на практика най-мъдрото решение е да продадеш колата, да си запалиш книжката и да се превърнеш в редови пътник за години напред.
    В Канада например младите шофьори карат като зайчета-байчета, защото застраховката е много висока, обикновено я плащат мама и тате, като подарък, и ако се издъниш, дотам с шофьорлъка. Пак така за години напред.

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 794 Неутрално

    В България има толкова загинали не поради високата скорост, а поради изключително лошата и престъпно изпълнена пътна инфраструктура.
    Колко завои са с обратен наклон ?!
    Колко пътища не са отводнени по правилата ?
    Колко кратери по пътищата има ?
    Колко безумни знаци за ограничение на скоростта има по междуградските пътища, заяото някой отворил баничарница и веднага турили 30 км.ч., а не са го задължили да си направи лента за спиране и ускоряване ?

    Когато Бойко, Мойко, Гойко и останалата паплач, започне да пътува със скоростта съобразена с ограниченията, а не НСО да лети, тогава ще бъдат премахнати и подобни безумия.
    А Ралица, не мисли ли че това са лични данни ?!
    А ако застрахователя има достъп до здравното ти досие, дали ще ти направи здравна застраховка или такава живот, ако е видно че си хронично болен.

    България става фашистка държава.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  5. 5 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    А аз си мислех как след въвеждане на бонус/малус ще ми поевтинее застраховката! Като на дисциплиниран водач, все пак. И понеже за мен рискови са капаните с ограничение 60 км/ч около разни кафенца, където КАТ дебне, щях да правя предложение. Моля всикки крайпътни обекти да бъдат задължени да обезопасят отклоненията към тях - забавящи и ускоряващи ленти, видимост и да се махнат ограниченията. Все пак ние сме тръгнали да стигнем от т.А до т.Б, а не да пием кафета по пътищата. Типичен пример за абсолютно безсмислено ограничение и стационарна камера са двете бензиностанции при с.Малиново, Севлиевско. Прав участък, абсолютна видимост. Заради лошо направените бензиностанции - 60 км/ч. Така че настояваме да се осигури от частните обекти разрешената скорост от 90 км/ч.

  6. 6 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Весело

    Добре, сега остава да почакаме и да видим как ще ми се отрази на портфейла новата методика. Вече 20 години съм без никакви нарушения, значи трябва да ми плащат на мен, а не аз на тях...

  7. 7 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1271 Любопитно

    "хората ще посочват само регистрационния номер на колата и на талона"

    А ако колата я кара повече от едни водач :D
    Служебните коли какво правим :D

    ГО ще е на водача не на колата или казано иначе може да имаш 5 коли и да ги караш с една ГО може да имаш 1 кола НО ако е ползват двама трябват две ГО-та ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  8. 8 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Тая царска кака беше една пикла, когато я сложиха парче-шеф при застрахователите. От тогава само дрънка едни и същи неща, а застраховките в БГ са само за "отбий номер"...

  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#4] от "ironhorse":

    Стига си писал глупости. Убиват се в дървета и на прави участъци. Самонадеяност и липса на адекватен контрол. Добрият шофьор и по коларски път е добър.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#7] от "mititu":

    Застраховката е за автомобила и собственика му!
    Отделно когато се изчислява се дава информация кой още ще я шофира и съответно застраховатяля определя цената...

    Модератора е неадекватен!
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4869 Неутрално

    Дали система "бонус-малус" ще доведе до намаляне на ПТП, едва ли. Всичко е в главите на участващите в движението на транспортни средства.

  12. 12 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    бегай ве.застрахова се колата и колкото места искаш отделно.няма значение кой я кара.ти първо си купи кола преди да пишеш щуротии.пхахахаха

  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Дано добрите намерения и този път не изтекът в канала. Желая успех.

  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мавродинов":

    Напълно съм съгласна с написаното!
    Моите примери са от Пловдивско, например Строево-Карловско шосе. Прав като струна, идеална настилка, видимост, 90 км. и изведнъж - някакво фирмЕнце, което поникна преди две години и прас - 60 км. ограничение.

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#11] от "pet_fire":

    Именно в главите де. Джобът е пряко свързан с кратуната.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Изчанчена "бонус-малус" система с цел по-големи печалби на застрахователите и техните лобисти. В нормалните страни "бонус-малус" е на база причинено от водача застрахователно събитие и няма нищо общо с нарущенията на ЗЗДП. На застрахователят не му пука как караш стига да не плаща за причинени от водача щети. Значи ако колата е регистрирана на някоя баба без книжка застраховката ще е най-ниска, нищо че водачът може да бъде скъсван от глоби. Същата простотия, като данъка на старите таралясници да е с пъти по-нисък от тази на нов автомобил.

  17. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    А бе чудят се как да увеличат застраховката и много ми е интересно следното.:
    Гражданската застраховка се издава на МПС, а не на шофьор....как ще се изчислява застраховката на фирмено МПС, което се управлява от повече от един шофьор....
    З

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4616 Неутрално

    "хората ще посочват само регистрационния номер на колата и на талона"А ако колата я кара повече от едни водач :DСлужебните коли какво правим :DГО ще е на водача не на колата или казано иначе може да имаш 5 коли и да ги караш с една ГО може да имаш 1 кола НО ако е ползват двама трябват две ГО-та ;)
    —цитат от коментар 7 на mititu


    Точно казано! ГО трябва да е на водача! Справка - САЩ!

  19. 19 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мавродинов":

    "А аз си мислех как след въвеждане на бонус/малус ще ми поевтинее застраховката!"

    Мне, целта на всички добрини където ни правят с бележките за страх е да си подобриме бевепето. В случая кой няма нарушения ако има късмет - пак ще плаща толкоз, а кой има - повече.

    Едно време, преди либерализацията, гражданската отговорност струваше 25 марки. След усърдна либерализация се наду до 50. След туй пък почна усърдна европеизация и се наду до колко е сега. Туй новото е следващия етап във "все по- пълното задоволяване на растящите материални и духовни потребности".

  20. 20 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Весело

    До коментар [#12] от "uej03527584":

    Това къде, във България може би?

    Я като имаш автомобил и вземи погледни полицата на чие име е дали е на името на собственика и важи ЗА конкретния автомобил.
    Ако се застрахова само автомобила, защо застрахователя иска и даните на собственика и на водачите и защо статията е за това как нарушенията на ВОДАЧА ще повишават цената на застраховката, нали само автомобила според теб се застрахова...

    Модератора е неадекватен!
  21. 21 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1930 Весело

    Дневник, поздравявам Ви с непрекъснатото крашване на сайта при опит за четене на коментари. Тръгва долу-горе след втори рефреш..."

    cript type='text/javascript'> googletag.display("div-gpt-ad-1486549213202-128");
    surrogate->handle($this, '/_fragment?_path=type%3Dstory%26itemid%3D3054945%26_format%3Dhtml%26_locale%3Den%26_controller%3DAppBundle%253AForum%253AforumESI&_hash=s6IWBYf5JenpP0TVw4cya%2Bq6gpZWnSpucy7Erkk0AEQ%3D', '', true) ?>

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#17] от "elevation04":

    Лесно, посочваш колко и какви водачи ще управляват въпросното МПС, застрахователя изчислява риска и ти казва премията.
    Колкото повече водачи, топкова по-скъпа застраховка...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1271 Весело

    До коментар [#10] от "ivan_":

    Това и сега го има и не работи ;)Трябват пари момко застрахователите не печелят вече от автокаско другите застраховки са на санитарния минимум :D
    Иначе живей с тази мисъл и с това как пенсионерите ще почнат да карат поршета,мерцедеси и т.н

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#21] от "mitko11":

    Вчера спрях да пиша, защото ми беше невъзможно при подобно безобразно "влачене"...
    Тръгваш да пишеш и на всяка трета дума ...

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#23] от "mititu":

    Това за пенсионерите не го разбирам?

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3737 Неутрално

    Това са пълни глупости...! В България се прави застраховка на колата, не на шофьора! Това е, големият проблем!
    Какъв ми е проблема, да карам колата регистрирана на баба ми или жена ми и същевременно да имам десетки нарушения? Може да си убил някого на пътя или да са те хванали с алкохол плащаш, като всички останали! Но това, явно устройва застрахователите и няма да го променят!
    Застраховката ГО, трябва да е поименна и санкциите за липса на такава, трябва да са жестоки!
    Преди няколко години рекох да се пробвам, когато за пръв път въведоха някакво намаление за застраховката, ако нямаш нарушения. Ами, разходих се до КАТ, изгубих половин ден, за да взема бележка. Накрая намалението на застраховката се изразяваше в няколко лева. Абсолютно безсмислено...!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на Londoner
    Londoner
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Хубаво. Откриха топлата вода. Дано скоро и дапуна

  28. 28 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Фактически, ГО в Абсурдистан се отнася за автомобила и са упоменати некви мъгляви препратки към некви си хора, 'които щели да я карат'?!
    Пълен АБСУРСД!
    Типично в стила на застрахователното лоби и с активно съдействие на държавта!
    Абсурдно е обвързването на определена кола с определен водач, разбира се, ако искаме да сме свободна държава.
    Най-разумно е ГО да е обвързана с лицето, което управлява срещу опредлена премия в зависимост от преценката на ЗК за съответния водач. Сама по себе си колата е НЕудошевен предмет и НЕ може да нанесе щети без идиота зад волана и следователно е безумно обвързването на застраховката с колата, а не с шофьора.

  29. 29 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivan_":

    какво да си гледам полицата ве лаик.в България се застрахова колата и отделно местата в нея по желание.няма значение кой я кара умнико.ае пали с 200та смешко.пхахахахаха

  30. 30 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Весело

    До коментар [#29] от "uej03527584":

    :)

    Драсни им на Дневник да не се излагат ами да свалят статията, че няма нищо вярно в нея...

    Ще ми пишат те, че от нарушенията на водача ще зависи цената на застраховката!
    Ама ха, не знаят ли, че само автомобила се застрахова, какви водачи, какви собственици, какви пет лева:))))

    Модератора е неадекватен!
  31. 31 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#30] от "ivan_":

    казах ти пали с 200та.майка ми е собственик на 5 автомобила и няма книжка и ги караме цялото семейство кви шофьори бе.полицтата е на нейно име и толкова

  32. 32 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Алилуя!...

    Остава да доживеем и да плащаме такса смет въз основа на това колко реално боклуци изхвърляме...

  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Весело

    До коментар [#31] от "uej03527584":

    Стига!
    Сериозно ли полицата е на физическо лице?

    Не думай, защото аз се бях объркал да си мисля, че само автомобила се застрахова?

    П.С. Чувал ли си, че има фирмени автомобили. Собственика е юридическо лице и пак са застраховани.
    Статията е за сумата на застраховката, но как да го разбереш?
    Става дума за това, че когато водача на автомобила има нарушения застрахователя ще повиши стойноста на застраховката...

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#33] от "ivan_":

    полицта е на колата ве лаик.като те спрат от кат ти проверят дали колата е застрахована не кой я кара.и какво ми се изметаш като плужек.по горе ми пишеш че в полицата се пишели и шофьорите на автомобила.пхахахахахаха

  35. 35 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Рекапитулация на системата бонус-малус:
    1. За едни ще има бонус (мутрозастрахователите)
    2. За други ще има фалос (народа)
    3. Честиту!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  36. 36 Профил на Gale To
    Gale To
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Сега много се е изписало горе как се застраховат колите в другите държави. УК е втора във света по най-малко жертви на пътя, можем да предположим, че системата й работи. Застрахова се водачът и колата, ако дадена кола се кара от повече от един чивек се посочват и двамата (това оскъпява), ако имате 5 коли трябва да сте заствахован по отделно и за петте. Застраховката е де оскъпява при вписани нарушения, независимо дали сте напеавили клейм или не, при оскъпяването за клейм няма значение дали сте били виновни за инцидента или не. Застраховката на кола за 500 паунда например най-верояно, ще е по-скъпа от самата кола. Можете да направите отделни застраховки ГО и Каско, но само ГО е по-скъпа от комбинираната. Застраховката става по-еврина със всяка година в която нямате наришения, но губите натрупването ако направите такова.

    За ограниченията, те зависят много от местните власти, промерът е за Югозападна Англия - по принцип в центъра на населеното мясо и покраи училища има зона 20 м/ч, в населено място по принцип е или 30м/ч или 40, на повечето селски пътища е 40, прекъсвано от 30 за ферми, къщи или кръстовища, има и участъци със 50 но са рядкост, много рядко има 60, на широките граски пътища може да видите и 70, но е ужасно рядко и само сако пътят не монава през жилищна зона, на магистралите е 73-75, но до 80 няма да ви глобят, стига да не сте извършили друго нарушение (засичането е нарушение, но “бързата лента” не е законово понятие). На магистралата обаче често се обявява ограничение 60 или 40. Като цело много рядко ще видите изпреварвания на двулентов път (по една лента на посока) дори и първата кола да кара под ограничението. Има завои на всякакви наклони и без никаква видимост, има еднолентови пътища с ограничение 40, но никой не кара с 40 на тях, за да може да спре за раминаване. Пешеходци, колоездачи, коне и селскостопанска техника имат абсолютно предимство.

  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#34] от "uej03527584":

    Да, в целия нормален свят застрахователната премия се определя на база и водача/водачите на автомобила.
    Статията точно това показва, че от 2018г. настоящият ред във България ще се промени към оеднаквяване и нормализиране в това отношение...
    Също така застрахователното покритие ще се вдигне, а с него и премията за застрахователя.
    В момента има български застрахователи, които са затруднени защото застраховани при тях автомобили участват в ПТП в чуждбина, където обезщетенията са по-високи.

    За теб обаче важното е да пишеш нещо, пък дали е по-темата на статията...

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#34] от "uej03527584":

    Я си развий тезата за КАТ, моля!
    Като те спрат искат ли шофьорска книжка или само талона за ГО ти искат?

    Като ти напишат акт на автомобила ли го пишат или на водача?

    Модератора е неадекватен!
  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#36] от "Gale To":

    и да те допълня, ако хванат автомобил без застраховка независимо какъв е отива в пресата за автомобили...дори и да е бугати за 1 млн.

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivan_":

    пхахахахахха.ми ествествено че се пише акта на собственика бе.пхахахахахахах на който е колата на него се пише и акта

  41. 41 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    има логика в тези методи на застраховане ,само не мога да разбера ,защо винетката в Румъния е 2 пъти по евтина ,каското също ,а и гражданската , каква е причината тук да са по скъпи .

  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#40] от "uej03527584":

    Акта в Република България се пише на водача на автомобила, защото водача е нарушител и него е спрял контролния орган.
    Ако нарушението е заснето с технически средства се санкционира собственика на автомобила освен ако същия не предостави доказателство, че в момента на нарушението автомобила е управляван от друг водач...

    В Испания например, независимо от това кой е водача на автомобила в крайна сметка акта се издава на името на собственика, защото след това ако не се плати акта директно се удържат средствата от собственика, а ако той няма средства се задържа автомобила...

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#37] от "ivan_": В България нещата със застраховките стоят по друг начин в сравнение с останалите нормални държави. Застрахователите нямат интерес правилата да се уеднаквят или спазват. Пример Застраховките на Виена иншурънс груп или Дженерали са различни ( не говоря като сума) в България и Австрия. Щом същите се натискат за нашият скромен пазар, значи досегашното положение ги устройва.

  44. 44 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#42] от "ivan_":

    бегай ве смешко.преди седмица акта ми за неправилно паркиране в синя зона от кат дойде при майка ми.ае възирай.ясно стана че нямаш собствен автомобил.пхаахахахахха

  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#43] от "Гарван":

    Явно им се появил интерес, защото точно това пишат в статията, че ще са промените от 2018г. Застраховката ще отчита и водача и историята му като водач...

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#44] от "uej03527584":

    Да, господине, точно така!
    Нали това съм написал, когато нарушението се констатира в отсъствие на водач или в отсъствие на контролен орган (техническо средство), акта се издава на собственика на автомобила и ако той предостави доказателство, че по-време на нарушението автомобила е управляван от друг водач се санкционира другия водач.

    В конкретния ви случай кого да санкционират за неправилно паркиран автомобил?Естествено, че собственика!
    Паркиран е автомобил, в който няма водач, как да санкционират водача в случая?

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До всички които пишете глупости и не разбирате от застраховки, включително и тези от КФН. Кой е риска, водача или автомобила? В България правиш гражданска на автомобил, а не на водач!!! Идиотщина, ако имам 5 автомобила плащам 5 граждански и то според параметрите на автомобила. Да не би всички едновремено да ги карам? От друга страна пак, автомобила е на жената която няма книжка и не шофира. Малус никакъв. Аз може колко си искам актове да си имам, автомобила ще има евтина гражданска. Скъп автомобил скъпа гражданска, трошка 40 годишна лада която е в пъти по опасен автомобил, евтина гражданска, но може да се потроши скъп автомобил с нея. Идиотизми от всякъде в тази неграмотност...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  48. 48 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#46] от "ivan_":

    а ве тъп.катаджията ми написа акта не на мен а на майка ми пред бнр.бегай да пасеш.баси психото неграмотно

  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#48] от "uej03527584":

    Ми не зная тогава кой е тъпия?

    Паркиране е когато водача не е в автомобила, когато е там е престой...

    Вие написахте, че акта е за паркиране не Аз!

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#49] от "ivan_":

    малееее ти си мноу зле ве.паркирах пред бнр и ходих до съда като се върнах куката ми пишеше акт.иска ми книжката и талона и написа акта на майка ми.ся по ясно ли ти стана.не ми губи повече времето

  51. 51 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#45] от "ivan_": Този интерес е продиктуван единствено от по-големите печалби и това ще се постигне чрез изкривената "бонус-малус система основаваща се на иформация от КАТ. Тогава ще бъдем двойно санкционирани за извършени наручения на ЗЗДП. В страната в която живея всяка година получавам удостоверение на кое бонус-малус ниво съм. Досега нямам промяна на нивото (най-ниското- 00) въпреки наложени глоби за превишена скорост например. Бонус-малус нивото се променя само и единствено при причинени от теб щети ( Не зависи от това дали е нарушен ЗЗДП, затова е пътна полиция ).

  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#51] от "Гарван":

    Да, и при мен застраховката скача само при събитие довело до плащане от застрахователя...

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#50] от "uej03527584":

    И защо ви иска книжката и талона, нали акта е бил на майка ви?
    И как катаджията пише акта на майка ви, откъде знае един паркиран автомобил кой му е собственика?
    И ако сте там, защо акта е присигнал по пощата при майка ви?

    П.С. Това, че системата във България позволява на подобни на вас "тарикати" да я прекарват е друга тема. Ясно е защо сте регистрирали толкова автомобили на човек без шофьорска книжка и защо се договаряте с контролния орган да пише актовете на него...
    Това не променя закона, който ясно посочва на кого се съставя акт, това че не се спазва процедурата не я променя...

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на Gale To
    Gale To
    Рейтинг: 221 Неутрално

    uej като се има предвид, че си извършил нарушение, за което според теб някой друг е наказан не е лоша идея да помислиш за малко по-смирен изказ. също така като някой който няма кола в България но наема често, знам че всички глоби при липсващ водач се пишат на сибственика (има клауза за това че ще ти ги препратят и трябва да ги платиш в договорите за наем на коли), това дали притежаваш или не кола не определя дали знаеш правилата или не, както можем да видим в твоя случай.

    гарван - ако се оеднаквят застраховките трябва да се изравнят и премиуте и правилата за движение и редица изисквания, не виждам смисъл от това в два коренно различни като платежоспособнист пазара, става малко като жабата и коня

    ivan - да, комфискуват я на място, имаш две седмици да преставиш валидна зстаховка, ако не колата се скрапира, имаше някакъв провижън ако не си вписан в застраховката, а я караш, защото това я канселира, но не знам какво е точно (не казвай на копърите, че зимат книжка ако не знаеш нещо от правилника).

  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Любопитно

    До коментар [#47] от "vladek":

    Риска са и водача и автомобила, разбиращия от застраховки!

    Помисли защо те питат къде нощува автомобила (във Бълагария може и да не го правят но в чужбина го правят).

    Автомобила е риск и паркиран без водач!
    Има случаи на паркиран на наклон автомобил да предизвика поради техническа неизправност застрахователно събитие и съответно застрахователя заплаща...

    Отделно когато имаш повече от един автомобил ползваш отстъпка от застраховката на втория и т.н.. За мен специално втория ми автомобил има 50% отстъпка от застраховката, но това зависи и от застрахователя.
    За един и същ автомобил и за един и същ водач различните компании ми дадоха с до 40% разлика в цената на застраховката:)

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    До коментар [#54] от "Gale To":

    Точно както го пишеш е!

    Ако автомобила се управлява от водач непосочен при сключване на застраховката, същата не важи (застрахователя има право да откаже плащане на база това основание). Също ако е продаден застраховката автоматично отпада.

    Провери конкретно за Великобритания, понеже има на някой пазари възможност освен посочения водач и един член на семейството му да шофира с тази застраховка!
    Стига този член на семейството да е правоспособен, да не е млад шофьор (с книжка под 1 или 2 години имам в предвид) или над определена възраст, най често над 65 години (в тези два случая такъв водач задължително се упоменава ако ще шофира).

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Веднага мога да ви посоча кола заведена на бабичка на село дето в живота си не е помирисвала книжка.

    Колата / сериозно 4х4 / се кара от различни хора занимаващи се с земеделска обработка и обикалящи нивите.

    В ГО-то има записан един човек като водач - този който е отишъл при брокера да и направи ГО.

    Никога не е имало какъвто и да е проблем от страна на КАТ затова кой кара колата и какво пише в полицата.

    Докато не го променят да е на водача полицата ще има бонус-малус друг път!

  58. 58 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    държавата ни е толкова малоумна, че данъкът за старата ми кола беше 12лв, а данък ГО беше 144лв.

  59. 59 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Дано най после го въведат, от десет години съм със златен талон, ама ми викат това е без значение давай парата и продължавай така

  60. 60 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1930 Весело

    До коментар [#59] от "Гаргамел":

    И платинен талон да имаш, хората имат семейства да хранят:
    "Добър ден, Старшина Петров, женен с три деца...Документите за проверка..."

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  61. 61 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9599 Неутрално

    Кой знае, не им вярвам.

  62. 62 Профил на galq IVANOVA
    galq IVANOVA
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "ivan_":Здравейте а имате ли идея от кого зависи промяната в застраховката-който е шофирал при нарушенията или собственика на автомобила

  63. 63 Профил на galq IVANOVA
    galq IVANOVA
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "mititu":

    тук не ми е ясно-кой е виновника -водача или собственика на колата

  64. 64 Профил на galq IVANOVA
    galq IVANOVA
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Здравейте а някой имали идея -това с повишените граждански застаховки ще се отразят ли ако автомобилът ми бил в нарушение от друг водач през изминалата 2017 година.Автомобилът е на мое име но е с електронни фишове от друг човек..
    Благодаря

  65. 65 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 348 Неутрално

    модерните технологии ??? телефонно обаждане , еди КОЙ ме изпраща , или служебна карта към мвр . Трудно ще се намери в цял свят по престъпен и крадлив ;модел; , и естествено с него не се цели подобряване на пътната обстановка ? а присвояване по ;закон; от посочените / посочват ги районите ;библиотекари;/ личности . Това е пример как нещо правилно / цена според изплатени и нанесени щети/ може да се деформира и ползва за грабеж и репресии в милиционероландия





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK