Разширението на зелената зона в София се очаква да донесе допълнителни 4.63 млн. лева

Разширението на зелената зона в София се очаква да донесе допълнителни 4.63 млн. лева

© Георги Пауновски



Разширяването на зелената зона за платено паркиране в София ще донесе 4.63 млн. лева за година, каза в интервю за агенция "Фокус" директорът на Дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова. Тя уточни, че става въпрос за очаквани приходи.


Прогнозните разходи за разширяване на зелената зона пък са 2.53 млн. лева. Към края на август от платеното паркиране в синята и зелената зона София е получила над 8.768 млн. лева.


Румяна Милова обяви, че има предложения за въвеждане на платено паркиране от граждани от районите "Оборище", "Възраждане", Крива река в "Красно село", Горен Лозенец и други. Решението е в правомощията на Столичния общински съвет, допълни тя.


Според нея още в първите дни след като е започнала работа разширената зелена зона, се е видяла разликата. Милова допълни, че зоните за платено локално паркиране създават ред.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1747 Гневно

    Разширяването на зелената зона за платено паркиране в София, ще донесе 4.63 млн. лева за година, каза в интервю за агенция "Фокус" директорът на Дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова,

    които ще потънат в неизвестни дебри, вместо ОБЕЩАВАНИТЕ НОВИ ПАРКИТГИ при всеки нови избори.
    Този център трябва да попадне в много сериозно финансово разследване! Години не дерат, а реална полза освен за тях - никаква!
    Гражданите били искали?!??
    Гражданите искат оформени паркингместа - под земята, многоетажни, просто площи.
    По белия свят примери безчет. Нали ходите постоянно да купите опит!

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Както сте тръгнали и по селата ще почнете да правите зони, голяма далавера е.
    Хората искали, все едно, че вие не искате, ама заради някое и друго обаждане от граждани се съгласявате...

  3. 3 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Със зона е в пъти по-добре. А паркинги има и се строят - буферните към метрото, НДК, Зоната, но не са безплатни.
    Надявам се бул. Стамболийски да стане зелена зона поне до пазара Д. Петков. Тротоарите са заляти с трошки.

  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3875 Неутрално

    Както сте тръгнали и по селата ще почнете да правите зони, голяма далавера е.Хората искали, все едно, че вие не искате, ама заради някое и друго обаждане от граждани се съгласявате...
    —цитат от коментар 2 на НеКой


    Вече и в малки градчета има синя, или синя и зелена зона. във Варна умуват, хората били бедни.
    А задниците им не слизат от трошките.

  5. 5 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Нека има зона, така се разтоварва центъра от хора, които могат и да не са там с колите си, непременно.
    Въпросът е къде отиват парите. Т.е. какво се реинвестира в града с прихода.
    Защото ПиГ са, до доказване на противното, една черна дупка, която генерира на някои хора (които не познаваме непременно) яхти, Бенвета и почивки по екзотични места...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Добре отработена схема - "Постъпи предложение от граждани на квартала, а общинският съвет го одобри". Т.е. 3 подставени лица без автомобили пишат удобно предложение, а общинският съвет бързо и охотно казва "Ами ето - те хората от квартала го искат, за да им се въведе ред в паркирането около тях".

    Аз пък досега от един квартал не съм чул неговите собствени граждани да са искали кварталът им да стане Зелена зона. Затова пък съм видял масови протести против.

  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Няма да е лошо Зелената зона да се разшири и в Изток, Студентски град, Младост и Люлин, а постепенно и в цяла София. Само това е начина да се вкара малко ред.

    седеньето го зголемува задникот
  8. 8 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#5] от "pariah":

    Освен ПиГ-овете, тук слагам и фирмите за боклук, заради които се събира рекета наречен "такса смет".

    седеньето го зголемува задникот
  9. 9 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Неутрално

    "Милова допълни, че зоните за платено локално паркиране създават ред."

    Не разбирам защо заради невъзможността и нежеланието на община и КАТ да санкционират неправилно паркиралите, сега трябва да си плащат и правилно паркиралите. Това е крайният резултат.

  10. 10 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    До коментар [#3] от "hahohehi":
    А паркинги има и се строят - буферните към метрото, НДК, Зоната, но не са безплатни.
    Не става дума за безплатни, приятел, а за ОБЕЩАНИТЕ парк-места, които според теб се строяли. Двадесет години ги строят!!! Мента фирма е това. Паричките си изтичат в техните джобчета.
    Там ли работиш за пенсия?

  11. 11 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Зоната щяла да струва 2,53 млн. - това за табели и боя???? Тия хора милионите за нищо ги нямат, обаче да не забравят, че дървеното пардесю няма джобове.

  12. 12 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само от разширената зелена зона, могат да се субсидират покупките на 4600 електромобила с по 10000 лева, без да се налага да ги плащат данъкоплатците.

    Също така може да се направят зарядни станции на голяма част от паркоместата, на което зареждането да е платено или дори безплатно.

    Надали обаче тези пари ще отидат за това.

  13. 13 Профил на Guero
    Guero
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Аз бях против, но наистина в долен Лозенец се поразтовари.
    Най-видимо е около високия блок до църквата.
    Пред м-н 345 беше непроходимо от коли.

    Остава въпроса за разходването на приходите.
    Ако се инвестират в тротоари ще е супер.

  14. 14 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 358 Неутрално

    До коментар [#3] от "hahohehi":

    Паркингът на НДК е частен. Буферните паркинги на метрото са в покрайнините на града и са построени със средства от ЕС, държавния бюджет и бюджета на СО. Къде отиват парите от платеното паркиране в синя и зелена зона? Това са милиони всяка година. Отделно паяците и наказателните паркинги "заработват" доста пари. Защо не се изградиха обществени паркинги в периферията на центъра, които да са безплатни за притежателите на карти на градския транспорт или платени (1-2 лева дневен престой) за останалите водачи?

  15. 15 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 358 Неутрално

    До коментар [#11] от "Цайко":

    Има доста служители на ПиГ, които обикалят улиците, те са на заплата, не са доброволци.

  16. 16 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 372 Неутрално

    И зоните за платено паркиране явно са способ да се "усвояват" пари, като се насочват към джобове, в които не би трябвало да отиват.
    Де да беше една от цяло съчетание на урбанистични мерки, осигуряващи съвременна градска среда.
    Уви, не. По лесно е вместо мислене и работа за градската среда да се прави плиткоумен PR.

    waldmeister
  17. 17 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 455 Неутрално

    "Румяна Милова обяви, че има предложения за въвеждане на платено паркиране от граждани от районите "Оборище", "Възраждане", Крива река в "Красно село", Горен Лозенец и други."
    Ключовите думи са "предложения от граждани"/да се чете не сме ние, плюйте себе си/ и "други"/да се чете цяла София/. Само от "граждани" ли? А от "трудови колективи" няма ли? Подготовка за следващото бъркане в джобовете. Пробване на почвата и мерене на температурата. От 27г. 111 000 квадратни километра в умерено - континенталния пояс са се превърнали в 24 часова зона на хайдушки грабеж от упражняващи се в управление мутирали комуноиди, усвоили отлично уроците на учителя им, разбойника Луканов. Мдаа. Никакъв шанс, някога, обитателите на тази територия да започнат да живеят нормално.

  18. 18 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":
    А няма ли да е по-добре на разни фирмички като Артекс да им се забрани да застрояват всяко свободно местенце?

  19. 19 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 943 Неутрално
  20. 20 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    До коментар [#11] от "Цайко":Има доста служители на ПиГ, които обикалят улиците, те са на заплата, не са доброволци.
    —цитат от коментар 15 на Симеон


    И така да е - 2,53 са си 2,53 и едва ли включват заплатите. Така, както е написано оставам с впечатлението, че това са прогнозни разходи по изграждането на зоната, което не включва периодични плащания, като заплати и осигуровки.

  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2211 Весело

    ъх, че нали зоните уж не бяха партийна касичка

  22. 22 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 237 Неутрално

    дано направят нещо смислено с новите приходи, ама надали.

    А 2.53 млн лв за няколко бои и няколко знака да сложат не ви ли се струва малко надценено??

  23. 23 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2211 Весело

    Ключовите думи са "предложения от граждани"/да се чете не сме ние, плюйте себе си/ и "други"/да се чете цяла София/. Само от "граждани" ли? .
    —цитат от коментар 17 на subaru


    само от граждани, да... от онея за европейското развитие :)... те въпросните "граждани" вече се пробват и с "предложения" за отцепването с бариери на глухите улици в зоните :)... нещо като публично-частно партнерство - вие ни разрешавате да си заградим ей тука бащината ни улица, пък ние си плащаме бариерата :)

  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    Отделно паяците и наказателните паркинги "заработват" доста пари.
    —цитат от коментар 14 на Симеон


    отделно, от 2012-та до миналата година ги заработваха и незаконно :)

  25. 25 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Сега остава да обяснят, за какво се харчат тези "приходи" и кога ще построят поне един гараж на етажи който да обслужва центъра на София.

  26. 26 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    "има предложения за въвеждане на платено паркиране от граждани от районите "Оборище", "Възраждане", Крива река в "Красно село", Горен Лозенец и други."

    Значи, събират се 15 човека от една улица, и си казват, знаеш ли колко ще ни е удобно ако тази улица си е само за нас и други не паркират на нея. Предлагат в общината и общината казва ами да, колко добра идея, ползвайте си я само вие тази улица а от другите ние ще вземаме пари. Връх на глупостта, спрете се, зони се правят там където е необходимо съобразявайки се с общия интерес на целия град, а не за да им е удобно на местните да си паркират. Ако някой иска да има постоянно място за паркиране пред блока, нека общината да му го подсигури но срещу 100 лв месечно каквито са наемите за гаражи примерно, а не да искат зона за всички и те за 100 лв на година да ползват улицата сякаш им е бащиния.

  27. 27 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 888 Неутрално

    ЗОНАТА Е МУТРЕНСКА РЕКЕТЬОРСКА КТРУКТУРА КОЯТА КРАДЕ ЧАСТНО ИМУЩЕСТВО И ТИ ГО ВРЪЩА СЛЕД КАТО СИ ЗАПЛАТИШ ОПРЕДЕЛЕНИЯТ РЕКЕТ , ШЕФОВЕТЕ НА ТОВАМУТРЕНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ МНОГО ЧЕСТО ДАВАТ ФИРА НЕ ПО ЕСТЕСТВЕН НАЧИН

  28. 28 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 692 Неутрално

    В някои квартали режат гуми заради това, че си "им паркирал върху мястото".
    Представям си какво ще стане с улиците, които са на границата на зелената и свободната зона.
    Повечето, които са в зелена зона, но на границата, ще си изнесат колите на съседната улица, която не е в зона. Пак ще почне масово рязане на гуми и т.н.
    Няма оправия ей!

  29. 29 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 346 Любопитно

    И къде и за какво ще отиват тези допълнителни пари?

  30. 30 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Зоната е една от най-сладките далавери в Столична община. Приход около 30 млн. на година, който потъва почти целия в нечии джобчета. Накрая в общинския бюджет я влезли 1-2, я не.

  31. 31 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Това разбрахме, ама ще разберем ли за какво ще се ползват или ще потънат като заплати и бонуси

  32. 32 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Зоната, въведена по този начин решава проблема единствено за живущите на съответните улици и на практика го избутва до съседната улица. Трябва да се въведе цялостно зониране на целия град (без навсякъде да е платено разбира се) с ясно разчертани зони за паркиране дори в крайните квартали.

  33. 33 Профил на xlz18524590
    xlz18524590
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Новата зона в долната част на Лозенец "изтика" колите в горната част.
    Сега половината места за паркиране в зоната са свободни, но пък извън нея е трагично положението и живущите там с основание ще поискат и те да са "зона".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK