Правителството ще отпусне над 158 млн. лв. за разширение на пътя Калотина - София

Правителството ще отпусне над 158 млн. лв. за разширение на пътя Калотина - София

© Георги Кожухаров



Правителството взе решение да отпусне от държавния бюджет до 158.292 млн. лв. за модернизация на пътя от Калотина до Софийския околовръстен път. Предвижда се проектът да бъде изпълнен със средства по Механизма за свързване на Европа и от държавния бюджет.


Планираната обща стойност е 177 милиона лева, като евросредствата са 47.374 млн. лв. За момента министрите решиха само да поемат ангажимент за осигуряване на останалите средства, като не се посочва кога ще бъдат отпуснати те.


Парите са за разширение на пътя от Граничния контролно-пропускателен пункт "Калотина" до пътен възел "Драгоман". Отсечката е с обща дължина 14.5 км, като се предвижда строителство на автомагистрала с габарит 25.5 м, както и множество съоръжения - мостове, надлези, подлези, пътни възли и тунели за преминаване на едри бозайници.




Обществената поръчка за избор на изпълнител беше обявена от Агенция "Пътна инфраструктура" миналия месец, като оферти се подават до 13 ноември. Срокът за изпълнение е 852 календарни дни след възлагане на договора.


Тепърва се прави проект за втората част на магистралата


От АПИ обявиха и обществена поръчка за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница. И в този участък ще бъде направено разширение до габарит 27 м, като пътят ще стане четирилентов. Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.


В момента от околовръстния път до Сливница има по две ленти за всяка посока, а след това остава по една. През август беше съобщено, че китайски инвеститори имат интерес да финансират изграждането на пътя.


Пътят между ГКПП "Калотина" и околовръстното на София е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и осигурява връзка към трансевропейски коридор "Ориент/Източносредиземноморски". Трасето е част от направлението Лондон – Будапеща – Белград – Ниш – София – Пловдив – Истанбул – Калкута, което е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток.


Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия, ще помогне за постигане в голяма степен на завършеност на магистралната мрежа по направлението запад – изток на българска територия, ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят комфортни и безопасни условия за движение, се посочва в мотивите за решението.


До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия. Това, както и последващото пускане на разширения път в българския участък, ще доведе до сериозно намаляване на времето за пътуване.


Построяване на аутобана Калотина – София наред със завършването на магистралния пръстен на страната чрез ускорено доизграждане на "Хемус" и "Струма" (от Благоевград до Сандански) е сред акцентите в секция "Транспорт" на четиригодишната управленска програма на правителството на ГЕРБ и "Обединени патриоти".

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1933 Неутрално
  2. 2 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 513 Неутрално

    За София винаги има пари другите да го д...т.

  3. 3 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1296 Разстроено

    "Правителството ще отпусне над 158 милиона лева за разширение на пътя Калотина-София"

    Абе това път ли е или аутобан? Щото ако е път - жална ни европейска майна? Какво ще си кажат чужденците, идващи от разбитата от НАТО Сърбия в членката на ЕС и НАТО България? Ниш-Димитровград -магистрала, Калотина-София - път. Да потънеш от срам!!!!

  4. 4 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Отдавна трябваше да направят този път, не е много, ако бяха почнали още с предприсъединителните фондове, да сме забравили кога е правен. Не знам защо се хвърлиха на моста при Видин, а основния ни път за Европа го мотаха толкова години.

  5. 5 Профил на Stoyan Ivanov
    Stoyan Ivanov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    За София винаги има пари другите да го д...т.
    —цитат от коментар 2 на exit13


    Това не е "за София", важна транспортна връзка за цяла България е. За сведение - не съм от София.
    Абе това път ли е или аутобан? Щото ако е път - жална ни европейска майна? Какво ще си кажат чужденците... Да потънеш от срам!!!!
    —цитат от коментар 3 на Дедо Либен

    Цитатчета от статията: "...като се предвижда строителство на автомагистрала с габарит 25.5 м..." и "...отсечката между Драгоман и Сливница. И в този участък ще бъде направено разширение до габарит 27 м, като пътят ще стане четирилентов...".
    Без да проверявам конкретното задание, от горните цитати изводът е следният: Част ще бъде магистрала с всички изисквания за такава. Другата част ще бъде четирилентов скоростен път по модела на старите германски аутобани - т.е. без аварийна лента.
    Време беше!



  6. 6 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 285 Неутрално

    А пътят към Дунав мост 2 кога?
    Той ни е по-голям приоритет от това да осигурим на гастарбайтерите бързо преминаване

  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7122 Неутрално

    Добра новина за дежурните усвоители на държавни средства

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедо Либен":

    Магистралата вече не е до Димитровград. Излиза на самата митница. Остава само да сложат маркировката.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  9. 9 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ремонт, а след ремонта... пак ремонт. Асфалтът не се ядял, вие ще ми кажете.

    #НиКой не е по-голам от Бахура!
  10. 10 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#5] от "stoyaniva":

    "Хемус" не е по-важна, нали?

    #НиКой не е по-голам от Бахура!
  11. 11 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Ботевград Видин е приоритет на ЕС, Калотина София е приоритет на някой друг. Веднъж парите за Северозапада заминаха за южната дъга, сега за Калотина, а за Хемус ще има 1 лот. Достатъчно то там хора и ме останаха.

  12. 12 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    Пътищата в България са по-лоши, отколкото в Танзания, Алжир и Мали
    Страната ни се нарежда на 93-то място в световна класация на 137 държави
    АЛИСА ИВАНОВА

    Непрекъснатите хвалби на управляващите, че подобряват пътищата в България, харчейки милиарди, засега не водят до реален резултат. Това става видно от поредната класация в ежегодния доклад на Световния икономически форум за качеството на инфраструктурата. В проучването за 2017 г. страната ни е поставена на 93-то място по качество на пътищата сред 137 изследвани държави. Непосредствено преди нас са страни като Танзания, Алжир, Черна Гора, Мали, Армения. С еднаква оценка като България са Виетнам и Уганда, а непосредствено след нас, с незначителна разлика, се нареждат Лаос, Уругвай, Аржентина, Етиопия.

    Първо място в класацията за най-качествени пътища заемат Обединените арабски емирства. В челото са още Сингапур, Швейцария, Холандия, Португалия. САЩ завършват първата десятка, а Германия е едва 15-а.

    Показателно е, че позицията на страната ни е в дъното на класацията по лоши шосета за поредна година, макар да има минимален напредък. През 2015 година например Световният икономически форум ни постави на 99-о място, но от 140 страни. Малка утеха сега е, че изпреварваме Сърбия (на 100-тна позиция), Босна и Херцеговина (109-а) или Румъния (120-а). Далеч пред нас са Гърция, класирана на 44-то място, и Турция - 30-а. Македония не е включена в изследването.

    Отчайващото състояние на пътищата у нас бе критикувано през миналата година и от Еврокомисията. Както в. "Сега" писа тогава, България влезе в Топ 5 на страните в Европейския съюз с най-лоши пътища. Страната ни бе класирана на четвърто място в класацията по лошо качество на автомобилните шосета. Преди нас по калпави пътища бе Румъния, следвана от Малта и Латвия, а на пето място бе Полша.

    В общата оценка за състоянието на инфраструктурата на Световния икономически форум България също заема място във втората половина на класацията - 76-о място. Изнeнaдвaщo добре ce пpeдcтaвямe пo кaчecтвo нa жeлeзoпътнaтa инфpacтpyктypa - 58-а позиция мeждy Typция и Bиeтнaм, мaлкo пpeди Бaнглaдeш (60-a пoзиция) и Eтиoпия (61-вa пoзиция). В оценката на пристанищната инфраструктура сме 68-и в cвeтa, а на въздушната - 73-ти.

    Доста негативна е и оценката за енергийната инфраструктура - също непрекъснато обявявана за приоритет от управляващите. По този показател България е на 78-о място - тoчнo пpeди Koлyмбия, Индия и Aлбaния.

  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    обърнато в суджуци, количеството е впечатляващо :)

  14. 14 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Пътя към до Калотина ОК, ами околовръстното от Младост 4, до магистралата за Пловдив, че там са все тапи?

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  15. 15 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    В петък вечерта пътувах до Банско. От бул България до магистрала Люлин 1:30 часа. От там до Банско 1:30 часа.

    Кога ли герберите ще се вземат в ръце и да направят нещо като хората.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Между Сливница и Драгоман да вземат да изправят Ж.П. линията, че да и вдигнат скоростта, а на нейно място да прекарат магистралния път, че по-евтино ще излезе

  17. 17 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#14] от "Deemer":

    От бйл Булгария до Люлин е още по-страшно. Особено сега заради строежа на последната метростаанция в Овча купел.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#6] от "starlighter":

    Гастербайтерите освен че създават маса проблеми и задръствания в цялата държава, ще бъдат и сериозен източник на пари след въвеждане на електронни винетки. Затова това не е услуга за тях а чист бизнес за нас. И с тесните парични може да си строим каквото си искаме, включително междуселски пътища до твърдите избиратели на БСП.

  19. 19 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#5] от "stoyaniva":


    Цитатчета от статията: "...като се предвижда строителство на автомагистрала с габарит 25.5 м..." и "...отсечката между Драгоман и Сливница. И в този участък ще бъде направено разширение до габарит 27 м, като пътят ще стане четирилентов...".
    Без да проверявам конкретното задание, от горните цитати изводът е следният: Част ще бъде магистрала с всички изисквания за такава. Другата част ще бъде четирилентов скоростен път по модела на старите германски аутобани - т.е. без аварийна лента.
    —цитат от коментар 5 на stoyaniva

    Хубаво го цитираш, само където нещо не се връзва. Магистрала (трябва да е с аварийна лента) с габарит 25,5 м. и четирилентов път (без аварийна лента, щом не е магистрала) с ширина 27 м.?!

  20. 20 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Гастербайтерите ...чист бизнес за нас.
    —цитат от коментар 18 на m17


    Кои сте тези вие дето гастербайтерите са ви бизнес?

    #НиКой не е по-голам от Бахура!
  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Съвсем сериозно! Ако се намирате на Орлов мост и искате да пътувате към Благоевград, най-добре тръгнете на изток североизток през моста Чавдар и Малашевци до северната тангента. Ще спестите и време и нерви, че даже и бензин.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 310 Неутрално

    " магистралния участък към границата с Хърватия "

    Мчи то си е магистрала и в момента? Поне главния пункт до Шид.

  23. 23 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#20] от "cfm12535317":

    Гастарбайтерите бяха бизнес на Свинетка, а сега са бизнес на наследникът й. Проблемът Калотина София не е заради тесен път, а заради огромните задръствания, които стават, защото след като минат митницата, всички гастарбайтери спират, кой където завари за да си купят винетки.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#15] от "tribiri":

    Кога ли...?! Няма да е скоро! Хората си ги избират и без да правят нищо...! Могат да я карат само на обещания. Като има, кой да вярва...! :)

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Проблемите, основни си ги създаваме ние...! Кой ни е крив, че не си оправяме ГКПП-тата и пътищата? Гастарбайтерите ли? На Калотина една тоалетна няма, за пред хората... Една метла, няма кой да удари...! Кой да ни изчисти, гастарбайтерите ли?
    Наскоро минавах през Капитан Андреево. От нашата страна, тревата около магистралата зарината с тонове боклуци. Като минеш в Турция, изметено и изчистено. Просто си поддържат хората... Ние се оплакваме, от международното положение!

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 818 Неутрално

    баце докато се мота сърбите си свършиха работата

  27. 27 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Въобще не е за София, а за Турските тирове. В страната пътищата са под всякаква критика и няма никакви инвестиции. В същото време на практика основните инвестиции са в коридора Истанбул - Европа.

  28. 28 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    ... това ще строят, онова ще строят ... по документи сигурно имаме най-многото и най-качествените пътища и магистрали (даже са на цени, като аутобани) ... ама, като подкараш колата и се почва с ... псувните!
    Те това ни е държавицата с пътища като на Танзания! Факт!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  29. 29 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    Предвидените харчове са по 479,38 ( по две пенсии и кусур ) лева на квадратен метър - има и за правене има и за крадене....:-) !

  30. 30 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#29] от "elevation04":

    Така е 50:50 горе долу

  31. 31 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    За София винаги има пари другите да го д...т.
    —цитат от коментар 2 на exit13


    Понеже за хората, живеещи в София, точно пътят за Калотина е от изключителна важност, при това само за тях и никой друг.

  32. 32 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ... а ако трябва сериозно - напълно безсмислена инвестиция в път, който е в прекрасно състояние и напълно достатъчен, като се има предвид, че и 10 ленти да сложат в едната посока, тапата на границата няколко километра по-надолу си остава точно същата.

  33. 33 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3483 Неутрално

    "До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия. "

    Сърбия завършва магистралата, а нашите тепърва ще правят проект? Това някаква подигравка ли е? Незавършен магистрален участък Сърбия-Хърватия няма. Има нещо гнило в Дания.

  34. 34 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия. "

    А защо Баце дремА толкова години, нали е баш-строител? И какви са тия четирилентови пътища, защо просто не се направи една магистрала като хората ( сърбите)?

  35. 35 Профил на agile
    agile
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#32] от "Petak":

    " а ако трябва сериозно - напълно безсмислена инвестиция в път, който е в прекрасно състояние и напълно достатъчен, като се има предвид, че и 10 ленти да сложат в едната посока, тапата на границата няколко километра по-надолу си остава точно същата."

    Тапата на границата след десетина години няма да я има. Сърбия ще бъде в ЕС, а и двете страни ще бъдат в Шенген, така че митничарите и граничарите да побързат, щото после няма да има келепир.

  36. 36 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Хубаво
    Е е да го пооправят!

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  37. 37 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#8] от "tribiri":

    да бе! А от Ниш до Пирот?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  38. 38 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2101 Весело

    Барона Драгомански оправи ли си зъбите? :-)
    В неговият ловен район път ще правят.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  39. 39 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#26] от "ck2013":

    Сърбите... Парите са от ЕС, а работата я свърши българската Трейс. Сърбите само окрадоха част от парите. А този участък го строят от повече от 10 години. Стига сте ги хвалили тия сърби.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  40. 40 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    177 милиона за 14 км разширение на съществуващ път?!
    Точно толкова струваше изграждането на най-дългия тунел в света, в Норвегия, който е 2 пъти по-дълъг от тоя участък.
    Пък заплатите на работниците в Норвегия са сигурно 10 пъти по-високи.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  41. 41 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    Ботевград Видин е приоритет на ЕС, Калотина София е приоритет на някой друг. Веднъж парите за Северозапада заминаха за южната дъга, сега за Калотина, а за Хемус ще има 1 лот. Достатъчно то там хора и ме останаха.
    —цитат от коментар 11 на patrokalche


    то и лот ли е да го опишеш! Цели 9 км ще се строрят на АМ Хемус! А защо правим връзката със Сърбия, а не си гледаме интереса - Видин, не ми е много ясно. Явно нещо се червенее в цялата тази схема.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  42. 42 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":Въобще не е за София, а за Турските тирове. В страната пътищата са под всякаква критика и няма никакви инвестиции. В същото време на практика основните инвестиции са в коридора Истанбул - Европа.
    —цитат от коментар 27 на sqrt


    турските тирове не искат да излизат от ЕС и пак да трябва да влизат в Хърватия/Унгария - разкарай се към Видин или Русе и ги виж наредени - на километрични опашки.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  43. 43 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petak":

    То по принцип освен за турските гастербайтери този път не е приоритет за българите. Въпросът е какъв е приоритета на бг правителство турските гастербайтери или българите. В този смисъл Сърбия също изгражда усилено коридора истанбул - Европа, вчера външният им министър даже пя на уше на Ердоган песента за Осман Ага. Бомо Тиква изостава -време е и той да попее на Агата.

  44. 44 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4378 Неутрално

    Добре, че сърбите си построиха отсечката до Калотина!

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  46. 46 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#34] от "agile":

    Тази магистрала в Сърбия се строи вече 15 години! Ставате за смях с подобни коментари!
    Стадно мислене!

  47. 47 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Напълно безмисленна инвестиция! Сърбия скоро няма да е в ЕС, докато България и Румъния скоро може и да сме в Шенген! Е, тогава от къде ще минавате за Западна Европа, през Калотина ли? Та този път ще упостее! Всички ще минават на Дунав мост 2 защото тапата ще е само за плащането на моста. Няма да висиш с часове по граници, а ще минаваш през пунктовете с 50км/ч. Освен това, Калотина - София е преоритет на София, не на ЕС. Има обаче една законова дупка, която позволява на страните членики да прехвърлят пари и преоритети по тяхно желание. Както и да е, това е тотална загуба на средства.

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#20] от "Моа Преател Тайпи":

    Ние сме българските данъкоплатци дето им взимаме парите от винетките !!!

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#40] от "Athanatos":

    А пък централната гара на Щутгарт излезе 16 Милиарда Евро. Така че какво точно доказват някакакви произволно хвърлени числа ?. Ако ви се стрва скъпо, направете си фирма и дайте оферта да я построите на половин цена.

  50. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    абе не са произволно бе, строителството на магистрала Тракия струваше много по-евтино - 100 милиона на Лот по 30-тина км. За строеж от зелено. А не за разширение на съществуващ път.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#50] от "Athanatos":

    Вие случайно да имате дори бегла идея от пътно строителство ?. Да имате бегла идея от идейния проект за този участък?. Щото "разширение" може да значи много неща в зависимост от терена, от изискванията и т.н.
    Не мога да разбера защо всеки прошляк се чувства компетенте да се изказва по материя която грам не разбира. Ако можете да го построите - давайте оферта и подбийте цената.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK