"Амазон" разработва дрон, който ще зарежда електромобили в движение

"Амазон" разработва дрон, който ще зарежда електромобили в движение

© Reuters



В последните години продажбата на електрически автомобили се увеличава и те започват да навлизат в ежедневието на хората все повече. Зареждането им обаче остава един от основните проблеми за масовото им производство. За целта в редица държави бяха изградени зарядни станции, но имайки предвид километрите, които може да измине един електромобил с едно зареждане, те трябва да са в пъти повече от сегашните бензиностанции.


Американският гигант за онлайн търговия "Амазон" (Amazon) вече поглежда в бъдещето, като е започнал разработката на дрон, който ще може да зарежда подобни превозни средства, докато те са в движение. Още през 2014 г. от компанията са направили първи стъпки в тази насока, а в началото на октомври тази година са патентовали идеята си.


Идеята на "Амазон" е, когато батерията на автомобила пада, той да може да се свърже с команден център, който да има достъп до колата. Той ще извлича от превозното средство необходимите данни колко енергия му е нужна, за да достигне своята дестинация. Чак след това към колата ще се изпраща дрон, който да я зареди с необходимата електрическа енергия.




Все още обаче не е уточнено как зареждането ще се случва в страни като САЩ, където има много строги правила, които ограничават летенето на дронове до определена височина. Именно САЩ се очаква да бъдат една от държавите, в които търговията с електромобили да се развие най-много в близко бъдеще.


Само за изминалата година в Съединените щати са се движили около 160 хил. такива коли, а станциите за зареждани са близо 16 хил. В Китай пък има 336 хил. електромобила и 150 хил. станции.


Към момента "Амазон" използва дрон за доставка на храна до някои села във Великобритания, като не обслужва градски райони.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Любопитно

    То по тая логика могат да се разработват и дронове паразити, които пък да изсмукват енергията ???

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3071 Неутрално

    То по тая логика могат да се разработват и дронове паразити, които пък да изсмукват енергията ???
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Такъв, паразитен ,безаналогов ще направят в савецкия саюз.

  3. 3 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 343 Весело

    Летяща батерия, а? :-)))

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Е те това малко прекалено иде.

  5. 5 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Е те това малко прекалено иде.
    —цитат от коментар 4 на niakoi_si


    Абе те нека се целят високо. Върха може и да не го стигнат, но и по средата да останат все ще има голяма полза за човечеството

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Еколозите ще са във възторг. :)

    Тоя дрон ще хаби 5-10 пъти повече енергия само да отиде до колата и да фърка над нея, отколкото най-мръсния дизел. :) :)

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    Интересно решение на транспортна задача.
    Един човек да успее да пътува едновременно с две превозни средства...

    И зареждане докато се движи, много важни и неотложни неща явно се извършват с автомобилите...

    Аз мога ли да си поръчам една цистерна да си сипвам бензин в движение, че не ми се спира на бензиностанция

    Боже, боже...

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 463 Неутрално

    То по тая логика могат да се разработват и дронове паразити, които пък да изсмукват енергията ???
    —цитат от коментар 1 на karabastun


    Бастуне, бастуне, доказваш само това, че в белия свят технологиите се развиват със скорост непозволяваща да си научите и опорните точки срещу всяка една от тях.

  9. 9 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1498 Весело

    Патенти да има, пък това може и пазарна ниша да отвори. Все пак си мисля, че стандартното зареждане си е за предпочитане, щото в дрона ще трябва и електромер, и терминал да има, че как ще плащаме иначе...

  10. 10 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Пълни глупости, но сигурно след тази извънземна новина са им се качили акциите. нали чяха и с дронове да доставят стоките какво стана още чакаме

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9831 Неутрално

    По-добре е да разработят дрон който да поеме част от транспорта. Оставят колата да се зареди и човек, който да я върне, а клиентът с багажа се мята на дрина и продължава до крайната цел...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 519 Неутрално

    да направят небостъргачи на определено разстояние в които на конвеир да се зареждат батерии и от там дронове да летят до колите със заредени батерии и да връщат до небостъргача празните батерии

  13. 13 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Това е откровена кретения.

  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Все още обаче не е уточнено как зареждането ще се случва в страни като САЩ, където има много строги правила, които ограничават летенето на дронове до определена височина."Туй да е кусура - ще го променят.

  15. 15 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Еколозите ще са във възторг. :)Тоя дрон ще хаби 5-10 пъти повече енергия само да отиде до колата и да фърка над нея, отколкото най-мръсния дизел. :) :)
    —цитат от коментар 6 на realguru


    най-вероятно ще има много базови станции на зарядни дронове и ще се праща такъв, който е на 5-10 км от автомобила, няма да изхарчи кой знае колко ток да хвръкне до там и обратно, примерно макс 20% от заряда който може да носи

  16. 16 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Весело

    Като оставим всичко останало, чудно ми е как точно ще зарежда автомобила в движение? Безжично? Ще лети с вързан висящ кабел за електромобила?

  17. 17 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Кви са тия глупости?!
    Те дроновете едва изкарват по няколко минути с техните батерии, ще ще носят още ток...

  18. 18 Профил на Владислав Алексиев
    Владислав Алексиев
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#17] от "Jikevjikev Jikev":

    Че и ще тежи доста - още по-малък обсег. С тези две батерии (за него и за зареждане) ще трябва да е колкото хеликоптер.

  19. 19 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 976 Весело

    бе нее ли по-лесно на мостовете над магистралите да турат по една чичка с едно ремарке батерии и кой му се обади, че му спада да му фърга една пресна-пресна от моста у багажнико...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  20. 20 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Какви ли не тъпотии ще измислят, само да оправдаят тоталната глупост с масовото навлизане на електромобили.
    Ще ги питам от де ще взимат тока, като всички минат на електрички...

    Това вярно счупи тъпомера!
    Те и Майкрософт ги разправяха едни за мобилната си операционна система, ама само 4-5 години по-късно дори Бил Гейтс мина на Андроид. Останах само аз последния мохикан, с Виндовс :) (вече писах на Дядо Коледа - по-точно, на Снежанка - да ми донесе новата Нокия с Андроид за Коледа).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  21. 21 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "Athanatos":

    Е как откъде - от контакта!

    За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км

    Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности.

    Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално


    Общата инсталирана мощност на вятърна енергия в страната през 2016 г. възлиза на 701 MW при годишно производство около 1 426 696 МWh.

    През 2016 г. инсталираната мощност на фотоволтаици (PV) възлиза на около 1 043 MW при
    производство 1 392 338 МWh.

    През 2016 г. инсталираната мощност на електрически
    централи, работещи с биомаса възлиза на около 69 MW при производство 296 007 МWh.

    Следователно само с българските слънчева и вятърна енергия произведена 2016-та година, сме могли да заредим всичките един милион електромобила които са се движили тогава по целия свят.

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#20] от "Athanatos":

    Количеството енергия не е проблем.
    За него няма нужда да се чудим!
    Ако се абстрахирате малко от детайлите ще си дадете сметка, че енергията, която използваме не се произвежда, а се трансформира от нещо (гориво или източник).

    В този ред на мисли около нас енергия бол, единствения практически въпрос е как да е трансформираме на конкретното място, където ни е необходима.
    Технически безпроблемен казус, въпроса опира до инвестиции/пари...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вече има свръхинвестиции във ВЕИ.

    Технологиите им станаха по-евтини отколкото тези за изграждане на АЕЦ или въглищна ТЕЦ, а изграждането по-бързо. Съответно производството на енергия и паричният поток започват много скоро след инвестицията.

    Лесно прогнозируеми са, за разлика от времето и средствата за изграждане на нови АЕЦ, за които не знаеш нито колко време ще отнеме строежа, нито колко ще струват.

    При фотоволтаиците , ако днес ги закупиш, до месец са инсталирани и ти носят оборот. Ако централата се изгради на мястото за използване на енергията (например зареждане на електромобили) , не се налага да се изгражда допълнителна преносна инфраструктура.

    За времето на строителството на ТЕЦ или АЕЦ, инвестицията във фотоволтаици или вятърни генератори ще е изплатена около два пъти. Веднъж изграведени, потокът от енергия е сигурен и не зависи от настроението на държавни лидери, миньори или цени на горивата.

    Процеса на изграждане на нови ВЕИ мощности вече е набрал такава скорост, че скоро вероятно ще има проблем със свръхпроизводство на енергия, а не недостиг. Много централи на изкопаеми горива няма да издържат на конкуренцията и ще фалират.

  24. 24 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 903 Неутрално

    американците се дръвчат на ким не заради желанието им да донесат свободата и бананите в северна корея,а заради лития на батериите,който даже кроуни капиталиста мъск внася от китай-основен реципиент на лития от северна корея и производител.

  25. 25 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Ама за шнурчето ли ще ги държат, пърхайки наоколо, или ще им доставят свежи батерии?
    Само да не се окаже, че те баетриите се опразнили докато дрона ги донесе, щото, нали, тя и енергията за летене трябва да дойде от някъде.

    Имам чувството че тези идеи ги дават и развиват хора, които нямат много общо с физиката. Явно не е модерно да се подхожда научно, сега е модерно всеки да е "визионер" и колко по-безумна и неосъществима е идеята, толкова по-"визионерска".

  26. 26 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всъщност идеята била да каца върху автомобила. По този начин ще трябва да лети само 5-600 метра за да стигне от зарядната станция до магистралата, ще се вози 30 40 км докато прехвърли тока, а след това ще отлети пак 5-600 метра да се зареди отново, за да зареди друг автомобил в обратна посока. Това ще е много по-евтино отколкото да ти сменят батерията със заредена.

  27. 27 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Въздушният транспорт е един най-енергоемките и неефективни начини на транспорт.

    За да има дронове на всеки 500-600 м. това трябват дрон-станции на всеки километър. Това ще изисква огромни инвестиции за да се покрие цялата извънградска пътна мрежа.

  28. 28 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Струва ми се, че не схвана идеята. Зарядните станции от които излитат дроновете, са разположени през 50 километра по продължение на магистралата. За да не плащат скъпа земя и инфраструктура, зарядните станции са изградени на 5-600 метра от магистралата.

    Поръчваш си дрон. Когато минаваш покрай зарядната станция, спираш или намаляваш, а дронът прелита само 500 метра от зарядната станция до магистралата и каца върху тавана ти. Ти си продължаваш по пътя с дрона на тавана. Той се фиксира здраво за тавана за специална стойка , а зареждането става през вградения в стойката куплунг в движение, включително ползваш за придвижване заряда директно от батерията на дрона. След 50 километра на следващата зарядна станция, дрона отлита от колата ти, прелита 500 метра и каца на зарядната станция да се зареди отново.

    Ако отново си поръчал дрон, вече зареденият друг дрон каца отново върху покрива ти и така процедурата може да се повтаря до безкрай. Реално може да пътуваш без да спираш за зареждане, стига да не те бърка цената за зареждането, която със сигурност ще е много солена!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK