Електромобилите в София стават все повече. Днес за около десетина минути при пазара в Младост 1 видях 4 - Тесла, BMW, Citroen c1 и Zoe. Може да са малко все още като дял от всичките автомобили, но има значение колко се карат. Електромобили си купуват хпра, които карат много. А дизеляците си гният покрай панелките.
The best way to predict the future is to invent it.
Някой може ли да поясни защо има плъг-ин хибриди? Не би ли трябвало батерията да се зарежда рекупертивно, при спиране и движение надолу? Вместо моторна спирачка - да има генериране на електричество от двигателя като алтернатор? Зареждането от мрежа трябва да е краен вариант.
Някой може ли да поясни защо има плъг-ин хибриди? Не би ли трябвало батерията да се зарежда рекупертивно, при спиране и движение надолу? Вместо моторна спирачка - да има генериране на електричество от двигателя като алтернатор? Зареждането от мрежа трябва да е краен вариант.
"Зелените" като правило са технически неграмотни хуманитари и лесно се лъжат с подобни "зелени технологии". Фактът, че мазута, изгорен от кораба за доставката на един "Приус" от Япония до Европа, е повече от икономията на гориво за 500 хил. километра пробег, е непостижимо сложен за семплите им мозъци. Също толкова чужд им е въпроса какви ресурси отиват за производството на една батерия и какво ще се правят амортизираните такива.
Знанието е сила, информацията - власт
Някой може ли да поясни защо има плъг-ин хибриди? Не би ли трябвало батерията да се зарежда рекупертивно, при спиране и движение надолу? Вместо моторна спирачка - да има генериране на електричество от двигателя като алтернатор? Зареждането от мрежа трябва да е краен вариант.
Иска ти се, но законите от физиката не го позволяват. Няма как колата ти да се придвижи от едно място до друго(за което изразходва енергия) и в същото време да произвежда електричество като електроцентрала. Не че е невъзможно, но ДВГ ще трябва много да се напъне и ще ти струва много скъпо. Пропускаш момента с КПД. Рекуперацията възстановява само част от изразходваното електричество. Прост пример: ако изкачиш едно възвишение само на ток и се спуснеш обратно, електричеството, възстановено от рекуперация, няма да ти стигне по никакъв начин да изкачиш същото възвишение отново! Загуби в режим електродвигател и загуби в режим ел. генератор. Отделно въздушно съпротивление, на гумите в пътя и триене на различни чаркове един в друг. Можеш и да не зареждаш от контакта, но по-рядко(в по-малка степен) ще ползваш предимствата на хибридното задвижване.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Рено,имат страхотни електрички,но...Пофренски тарикатеят с батериите.Тяхното си е жив рекет.Това арогантно административно решение скапва иначе отличната инженерна работа. Ако продължават да упорстват с рекета над клиента,Нисан ше ги бият като маче в дувар.И съвсем заслужено.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Как да не са изостанали германците при ел. автомобилите и хибридите?! Тойота от 20 години продава хибрида Приус! Я посочи германски хибрид, не от преди 20 години, а от преди 10, че дори и от по-малко. Няма. Германците проспаха навлизането на хибридите и ел. колите. Вероятно ще наваксат, но може и да не успеят. Другите няма да ги чакат.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Те вече наваксват.Да се подценяват технологичните възможности на немците е несериозно.Те са едни от нациите,които винаги са водели в иновациите. Убеден съм,че дори в момента имат разработки,които са доста напред,но това тях не ги задоволява.Трябва им добър енергоносител,батерия или горивна клетка,която да може да удовлетвори търсенето именно в Германия.Там разстоянията са големи и скоростите доста високи,това е убиец за сегашните батерии. Предполагам,работят усилено по въпроса,вероятно по типично тевтонски няма да се хвалят преди да имат добри резултати.Не случайно Тойота и БМВ работят заедно по въпроса.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Рено,имат страхотни електрички,но...Пофренски тарикатеят с батериите.Тяхното си е жив рекет.Това арогантно административно решение скапва иначе отличната инженерна работа.Ако продължават да упорстват с рекета над клиента,Нисан ше ги бият като маче в дувар.И съвсем заслужено.
Да,но Нисан не лийзват батериите.Купуваш колата купуиваш и батерията с доста голяма гаранция.Рено не позволяват да станеш собственик на батерията.Ако караш колата 5г.На практика изплащашбатерията,но не си и собственик.Нямаш право да я замениш за нова/по-модерна,с по-голяма емкост./докато Нисан ти предлагат тази опция. Собстеника е един,но политиките различни.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
Пак са по-чисти от Мариците ни дето горят въглища 24/7. Вярно че в момента производството на батериите куца но всеки месец се модернизира. Може би до няколко години ще се пречисти процеса и няма да отделя толкова токсични боклуци. Но имай на предвид че главния фактор който е нужен за производството на батериите е електроенергия. От там идва главно замърсяването защото и щатите имат доста електроцентрали на въглища. Ако в бъдеще минат на соларна/ветрова/ядрена енергия по ще се намали замърсяването при обработката на суровините за батериите.
Лизингът е по-скоро за спокойствието, както на клиента, така и на производителя, че батерията винаги ще е в добро състояние. Сега технологиите напреднаха и батериите издържат много, ако са направени, както трябва.
Не е с час такава добра репутация. А тази, която има е заради името на производителя. Не е лош автомобил, но не e по-добър от Leaf или Bolt, а е по-скъп...
https://evobsession.com/bmw-i3-vs-nissan-leaf-test-drive-review/ Това казва доста.Едва сега Леаф последваха БМВ с педала за "газта". Изобщо да бъдат бити немците в сферата на технологиите е трудно и ако е възможно,то това ще е само от страната на изгравящото слънце.Лично мнение,но Тесла нямат никакъв шанс срещу японци и немци,когато нещата опрат до сериозни разработки.Да в Америка има много иновации,но като се стигне до производство,тези иновации не стигат в приличен вид на поточната линия.Примери много.Специално за иновациите в автомобилостроенето мога да напиша есе сравнявайки американски срещу японски и немски производители.Само с факти,без нищо друго.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
EU defender
Рейтинг: 827 НеутралноЕлектромобилите в София стават все повече. Днес за около десетина минути при пазара в Младост 1 видях 4 - Тесла, BMW, Citroen c1 и Zoe.
The best way to predict the future is to invent it.Може да са малко все още като дял от всичките автомобили, но има значение колко се карат. Електромобили си купуват хпра, които карат много. А дизеляците си гният покрай панелките.
Gunners
Рейтинг: 1505 НеутралноХубави!
Мавродинов
Рейтинг: 540 НеутралноНякой може ли да поясни защо има плъг-ин хибриди? Не би ли трябвало батерията да се зарежда рекупертивно, при спиране и движение надолу? Вместо моторна спирачка - да има генериране на електричество от двигателя като алтернатор? Зареждането от мрежа трябва да е краен вариант.
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноНе е достатъчно. При каране с равномерна скорост по гладък терен батерията ще стои празна. За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноКакви са тези "зелени модели" с вид на танк? На такова чудовище хибридът може да му помогне най-много да свали разхода от 15 на 12 л/100 км.
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПpag
Рейтинг: 1120 ЛюбопитноМдааа, очевадно става технологичното изоставане на германците.
Знанието е сила, информацията - властДаже французите са далеч по-напред.
Интересно.....
pag
Рейтинг: 1120 Любопитно"Зелените" като правило са технически неграмотни хуманитари и лесно се лъжат с подобни "зелени технологии".
Фактът, че мазута, изгорен от кораба за доставката на един "Приус" от Япония до Европа, е повече от икономията на гориво за 500 хил. километра пробег, е непостижимо сложен за семплите им мозъци. Също толкова чужд им е въпроса какви ресурси отиват за производството на една батерия и какво ще се правят амортизираните такива. Знанието е сила, информацията - власт
quatro_4x3
Рейтинг: 988 НеутралноИска ти се, но законите от физиката не го позволяват. Няма как колата ти да се придвижи от едно място до друго(за което изразходва енергия) и в същото време да произвежда електричество като електроцентрала. Не че е невъзможно, но ДВГ ще трябва много да се напъне и ще ти струва много скъпо.
Пропускаш момента с КПД. Рекуперацията възстановява само част от изразходваното електричество. Прост пример: ако изкачиш едно възвишение само на ток и се спуснеш обратно, електричеството, възстановено от рекуперация, няма да ти стигне по никакъв начин да изкачиш същото възвишение отново! Загуби в режим електродвигател и загуби в режим ел. генератор. Отделно въздушно съпротивление, на гумите в пътя и триене на различни чаркове един в друг.
Можеш и да не зареждаш от контакта, но по-рядко(в по-малка степен) ще ползваш предимствата на хибридното задвижване. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноРено,имат страхотни електрички,но...Пофренски тарикатеят с батериите.Тяхното си е жив рекет.Това арогантно административно решение скапва иначе отличната инженерна работа.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Ако продължават да упорстват с рекета над клиента,Нисан ше ги бият като маче в дувар.И съвсем заслужено.
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#6] от "pag":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Откъде е очевидно?БМВ и3 е отличен автомобил с много добра репутация.И продажби също.А не е самода е той.Имат и други.
quatro_4x3
Рейтинг: 988 НеутралноКак да не са изостанали германците при ел. автомобилите и хибридите?! Тойота от 20 години продава хибрида Приус! Я посочи германски хибрид, не от преди 20 години, а от преди 10, че дори и от по-малко. Няма. Германците проспаха навлизането на хибридите и ел. колите. Вероятно ще наваксат, но може и да не успеят. Другите няма да ги чакат. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#11] от "quatro_4x3":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Те вече наваксват.Да се подценяват технологичните възможности на немците е несериозно.Те са едни от нациите,които винаги са водели в иновациите.
Убеден съм,че дори в момента имат разработки,които са доста напред,но това тях не ги задоволява.Трябва им добър енергоносител,батерия или горивна клетка,която да може да удовлетвори търсенето именно в Германия.Там разстоянията са големи и скоростите доста високи,това е убиец за сегашните батерии.
Предполагам,работят усилено по въпроса,вероятно по типично тевтонски няма да се хвалят преди да имат добри резултати.Не случайно Тойота и БМВ работят заедно по въпроса.
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноРено и Нисан са на един собственик. Няма да видиш единият крак на същото тяло да рита другия За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#13] от "cinik":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Да,но Нисан не лийзват батериите.Купуваш колата купуиваш и батерията с доста голяма гаранция.Рено не позволяват да станеш собственик на батерията.Ако караш колата 5г.На практика изплащашбатерията,но не си и собственик.Нямаш право да я замениш за нова/по-модерна,с по-голяма емкост./докато Нисан ти предлагат тази опция.
Собстеника е един,но политиките различни.
Denis Stoyanov
Рейтинг: 221 Весело[quote#7:"pag"][/quote]
Пак са по-чисти от Мариците ни дето горят въглища 24/7. Вярно че в момента производството на батериите куца но всеки месец се модернизира. Може би до няколко години ще се пречисти процеса и няма да отделя толкова токсични боклуци. Но имай на предвид че главния фактор който е нужен за производството на батериите е електроенергия. От там идва главно замърсяването защото и щатите имат доста електроцентрали на въглища. Ако в бъдеще минат на соларна/ветрова/ядрена енергия по ще се намали замърсяването при обработката на суровините за батериите.
tie_interceptor
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#14] от "sandman":
Вече има възможност и за покупка на батерията.
Лизингът е по-скоро за спокойствието, както на клиента, така и на производителя, че батерията винаги ще е в добро състояние.
Сега технологиите напреднаха и батериите издържат много, ако са направени, както трябва.
tie_interceptor
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#10] от "sandman":
Не е с час такава добра репутация. А тази, която има е заради името на производителя.
Не е лош автомобил, но не e по-добър от Leaf или Bolt, а е по-скъп...
sandman
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#17] от "tie_interceptor":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.https://evobsession.com/bmw-i3-vs-nissan-leaf-test-drive-review/
Това казва доста.Едва сега Леаф последваха БМВ с педала за "газта".
Изобщо да бъдат бити немците в сферата на технологиите е трудно и ако е възможно,то това ще е само от страната на изгравящото слънце.Лично мнение,но Тесла нямат никакъв шанс срещу японци и немци,когато нещата опрат до сериозни разработки.Да в Америка има много иновации,но като се стигне до производство,тези иновации не стигат в приличен вид на поточната линия.Примери много.Специално за иновациите в автомобилостроенето мога да напиша есе сравнявайки американски срещу японски и немски производители.Само с факти,без нищо друго.
tie_interceptor
Рейтинг: 388 НеутралноВсеки има право да изповядва, каквато вяра желае...