
© Reuters
Собствениците на автомобили, произведени преди 2006 година, които не покрива екостандарта Евро 4, от днес ще плащат допълнителна такса от 10 лири (21.83 лева) при всяко влизане в центъра на Лондон, обяви кметът Садик Хан, цитиран от "Ройтерс". Мярката е в сила от днес.
Няма значение дали колата е дизелова или бензинова, като таксата ще се дължи в часовете между 7 и 18 часа. За този период от деня лондонските шофьори плащат и "такса задръстване" от 11.5 лири (25.10 лв.), което означава, че за собствениците на стари коли минаването през центъра на Лондон вече ще струва 21.50 лири (почти 47 лева) дневно. © Reuters През миналата седмица "Шел" откри своята първа зарядна станция за електромобили в Лондон.
"Като кмет съм решен да предприема необходимите действия, за да помогна за прочистване на смъртоносния лондонски въздух. Трябва да разрешим здравната криза, пред която е изправен Лондон и която води до хиляди случаи на преждевременна смърт заради замърсения въздух", посочи Хан.
Изследване от 2015 г. на лондонския Кралски колеж сочи, че всяка година близо 9500 лондончани умират преждевременно заради продължително излагане на замърсен въздух. Мярката на кмета Садик Хан е част от усилията по програмата му на стойност 875 млн. лири (1.910 млрд лева) в Лондон да бъде създадена зона с крайно ниски вредни емисии в атмосферата.
НеКой
Рейтинг: 1330 НеутралноНие предпочитаме да им вземем такса паркиране.
И да си им дишаме газовете...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2049 ЛюбопитноАаааа у нас кога ще ЗАБРАНИМ автомобилите БЕЗ катализатор и тези кашони с Евро1,2,3!Само питам....знам че няма да е скоро!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...deaf
Рейтинг: 3123 НеутралноНе старите автомобили,а тези,които не покриват еко-стандарт "Евро-4". Има разлика... Дневник...
Ал Бънди
Рейтинг: 575 НеутралноТаксата паркиране има също изтласкващ ефект, но е хубаво да се комбинират различните мерки и в крайна сметка в центъра да се намали трафика на коли. Проблемът обаче не е само със замърсяването на въздуха, а и със задръстванията и използването на ценните градски площи за паркинг.
anarhochristian
Рейтинг: 594 НеутралноА защо таксата не е съобразена с имотното състояние на собственика (водача)?
Или защо няма пълна забрана?
А, да .... за да го д@хат бедните! Които ще платят цената за разваляне на средата на богатите. Скоро и у нас.
geordgeo
Рейтинг: 1355 ВеселоТочно така и трябва, браво!
Спокоен съм, че това у нас не може да се случи, щото живея в демокрация, демек АЗ имам пълното право да правя каквото си искам и никой не може да ми каже копче...
bludniq_sin
Рейтинг: 1853 НеутралноДо коментар [#2] от "Messerschmitt":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlАз съм за, но ако застрахователите започнат да застраховат катализатори. Иначе си приготви по 500-1000 лв. на година за смяна на 2-3 катализатора поне.
Forrest Gump
Рейтинг: 900 Неутралнокметът на Лондон:
Истината ни прави свободни."I refuse to be a mayor who ignores this and I am determined to take effective action to reduce the harm it does to Londoners."
Фандъкова и българските политици са страхливи популисти, които не искат да разсърдят никого...
jok05318467
Рейтинг: 231 Неутралнозащото в Англия богатите карат стари коли, които нямат дори и Евро 1 ;)
jok05318467
Рейтинг: 231 НеутралноВ центъра на Лондон обикновено няма къде да паркираш, а ако има е £5-6 на час.
pet_fire
Рейтинг: 5305 НеутралноУ нас за съжаление няма как да се случи, над 70% от колите ни са стари без/или свален/ катализатор, без еко-стандарт "Евро-4"
442
Рейтинг: 1416 НеутралноИ като платят стават млади.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1058 ВеселоА у нас е обратното! Колкото по-стар е дарака, толкова по-малко са му ограниченията и данъците!
tsvetko_51
Рейтинг: 1717 НеутралноЕй колко са плашливи тези англичани, няма ли да протестират, отнемат им конституционно право - да си карат колите, а те си траят.
И какво дреме Станишев, да мобилизира там политическите другари и да им забие един протест, да видят какво ще им се случи.
penetrating
Рейтинг: 5559 НеутралноА кога ще забранят Евро-4?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertplamen1967
Рейтинг: 594 НеутралноКъде са и проверим колата дали е обект на Т-такса.
ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/https://tfl.gov.uk/modes/driving/emissions-surcharge/emissions-surcharge-checker
Камен
Рейтинг: 963 НеутралноТова никога няма да стане, защото много Андрешковци ще си ги свалят сами, за да им вземат парите уж че са откраднати. Познавам няколко такива само в моя блок, дето уж за входа и за нови крушки пари нямат (а иначе за кола и за бензин имат).
ali_ibn_isa
Рейтинг: 787 ЛюбопитноДемек, когато колата пуши извън центъра на Лондон пушека ще подминава центъра?! :)
Това е като вица за басейна: в първи коридор се пика, а в останалите не! :)
Да ме извинява резняка, ама си е измислил още едно основание да събира такси.
А в България, ако на някой му пукаше за въздуха първо щеше да сложи ред в кочината на тецовете и производствата на 'нашите хора', после щеше да помисли за мааалко облеквчаване на автомобилите на газ, метан, електромобили, както и цената на електричеството.
Нещата ще си дойдат сами на място.
Останалото е популизъм(да, точно еко-популизъм!) и маскиране на поредната такса зад некви уж еко-основания.
calc
Рейтинг: 434 НеутралноУ нас треба да почнат от Евро 1-2, щото с този ни младежки автопарк....
valtoro
Рейтинг: 933 НеутралноМалко са им 10, трябва 50 да им сложат !!!
Athanatos
Рейтинг: 1397 НеутралноСумите изглеждат внушителни, но за англичаните са нищо.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Дневният билет за метрото и автобусите е 12.20 паунда (около 30 лв, не съм го смятал колкото е точно в лева).
Но и в Лондон метрото е толкова развито, че наистина нямаш нужда от кола в центъра.