Старите автомобили ще влизат в центъра на Лондон срещу такса от 10 лири

Старите автомобили ще влизат в центъра на Лондон срещу такса от 10 лири

© Reuters



Собствениците на автомобили, произведени преди 2006 година, които не покрива екостандарта Евро 4, от днес ще плащат допълнителна такса от 10 лири (21.83 лева) при всяко влизане в центъра на Лондон, обяви кметът Садик Хан, цитиран от "Ройтерс". Мярката е в сила от днес.


Няма значение дали колата е дизелова или бензинова, като таксата ще се дължи в часовете между 7 и 18 часа. За този период от деня лондонските шофьори плащат и "такса задръстване" от 11.5 лири (25.10 лв.), което означава, че за собствениците на стари коли минаването през центъра на Лондон вече ще струва 21.50 лири (почти 47 лева) дневно.

През миналата седмица "Шел" откри своята първа зарядна станция за електромобили в Лондон.

© Reuters

През миналата седмица "Шел" откри своята първа зарядна станция за електромобили в Лондон.


"Като кмет съм решен да предприема необходимите действия, за да помогна за прочистване на смъртоносния лондонски въздух. Трябва да разрешим здравната криза, пред която е изправен Лондон и която води до хиляди случаи на преждевременна смърт заради замърсения въздух", посочи Хан.


Изследване от 2015 г. на лондонския Кралски колеж сочи, че всяка година близо 9500 лондончани умират преждевременно заради продължително излагане на замърсен въздух. Мярката на кмета Садик Хан е част от усилията по програмата му на стойност 875 млн. лири (1.910 млрд лева) в Лондон да бъде създадена зона с крайно ниски вредни емисии в атмосферата.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    Ние предпочитаме да им вземем такса паркиране.
    И да си им дишаме газовете...

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4355 Любопитно

    Ааааа у нас кога ще ЗАБРАНИМ автомобилите БЕЗ катализатор и тези кашони с Евро1,2,3!Само питам....знам че няма да е скоро!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    Не старите автомобили,а тези,които не покриват еко-стандарт "Евро-4". Има разлика... Дневник...

  4. 4 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ние предпочитаме да им вземем такса паркиране.И да си им дишаме газовете...
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    Таксата паркиране има също изтласкващ ефект, но е хубаво да се комбинират различните мерки и в крайна сметка в центъра да се намали трафика на коли. Проблемът обаче не е само със замърсяването на въздуха, а и със задръстванията и използването на ценните градски площи за паркинг.

  5. 5 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 833 Неутрално

    А защо таксата не е съобразена с имотното състояние на собственика (водача)?
    Или защо няма пълна забрана?
    А, да .... за да го д@хат бедните! Които ще платят цената за разваляне на средата на богатите. Скоро и у нас.

  6. 6 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1713 Весело

    Точно така и трябва, браво!

    Спокоен съм, че това у нас не може да се случи, щото живея в демокрация, демек АЗ имам пълното право да правя каквото си искам и никой не може да ми каже копче...

  7. 7 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    Аз съм за, но ако застрахователите започнат да застраховат катализатори. Иначе си приготви по 500-1000 лв. на година за смяна на 2-3 катализатора поне.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  8. 8 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 942 Неутрално

    кметът на Лондон:
    "I refuse to be a mayor who ignores this and I am determined to take effective action to reduce the harm it does to Londoners."
    Фандъкова и българските политици са страхливи популисти, които не искат да разсърдят никого...

    Истината ни прави свободни.
  9. 9 Профил на jok05318467
    jok05318467
    Рейтинг: 235 Неутрално

    А защо таксата не е съобразена с имотното състояние на собственика (водача)?Или защо няма пълна забрана?А, да .... за да го д@хат бедните! Които ще платят цената за разваляне на средата на богатите. Скоро и у нас.
    —цитат от коментар 5 на anarhochristian


    защото в Англия богатите карат стари коли, които нямат дори и Евро 1 ;)

  10. 10 Профил на jok05318467
    jok05318467
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Ние предпочитаме да им вземем такса паркиране.И да си им дишаме газовете...
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    В центъра на Лондон обикновено няма къде да паркираш, а ако има е £5-6 на час.

  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    У нас за съжаление няма как да се случи, над 70% от колите ни са стари без/или свален/ катализатор, без еко-стандарт "Евро-4"

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    И като платят стават млади.

  13. 13 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1276 Весело

    А у нас е обратното! Колкото по-стар е дарака, толкова по-малко са му ограниченията и данъците!

  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2254 Неутрално

    Ей колко са плашливи тези англичани, няма ли да протестират, отнемат им конституционно право - да си карат колите, а те си траят.
    И какво дреме Станишев, да мобилизира там политическите другари и да им забие един протест, да видят какво ще им се случи.

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    А кога ще забранят Евро-4?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Къде са и проверим колата дали е обект на Т-такса.
    https://tfl.gov.uk/modes/driving/emissions-surcharge/emissions-surcharge-checker

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  17. 17 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":Аз съм за, но ако застрахователите започнат да застраховат катализатори.
    —цитат от коментар 7 на bludniq_sin

    Това никога няма да стане, защото много Андрешковци ще си ги свалят сами, за да им вземат парите уж че са откраднати. Познавам няколко такива само в моя блок, дето уж за входа и за нови крушки пари нямат (а иначе за кола и за бензин имат).

  18. 18 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 913 Любопитно

    Демек, когато колата пуши извън центъра на Лондон пушека ще подминава центъра?! :)
    Това е като вица за басейна: в първи коридор се пика, а в останалите не! :)
    Да ме извинява резняка, ама си е измислил още едно основание да събира такси.
    А в България, ако на някой му пукаше за въздуха първо щеше да сложи ред в кочината на тецовете и производствата на 'нашите хора', после щеше да помисли за мааалко облеквчаване на автомобилите на газ, метан, електромобили, както и цената на електричеството.
    Нещата ще си дойдат сами на място.
    Останалото е популизъм(да, точно еко-популизъм!) и маскиране на поредната такса зад некви уж еко-основания.

  19. 19 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 515 Неутрално

    У нас треба да почнат от Евро 1-2, щото с този ни младежки автопарк....

  20. 20 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Малко са им 10, трябва 50 да им сложат !!!

  21. 21 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Сумите изглеждат внушителни, но за англичаните са нищо.
    Дневният билет за метрото и автобусите е 12.20 паунда (около 30 лв, не съм го смятал колкото е точно в лева).
    Но и в Лондон метрото е толкова развито, че наистина нямаш нужда от кола в центъра.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK