В Букурещ обмислят да въведат такса за коли в центъра

В Букурещ обмислят да въведат такса за коли в центъра

© Георги Пауновски



Такса за достъп до центъра на румънската столица обмислят местните власти с цел опазване на околната среда и историческите сгради в Букурещ, съобщава агенция Аджерпрес. Кметът на града Габриела Фиря заяви днес на конференция на тема инвестиционни проекти, че е възможно да се стигне до подобно решение, но само след прилагане на пакет от мерки за разтоварване на пътния трафик и адекватни обществени обсъждания и проучвания на общественото мнение по темата.


В Лондон подобна такса за всички автомобили действа от 14 години, а от вчера колите, които са на повече от десет години, дължат допълнителна сума. "Не можем да продължим да си позволяваме това, което става днес. В Букурещ е пълно със стари коли", заяви Фиря.


Според нея обаче такива ограничителни мерки не могат да се налагат преди да се обновят превозните средства на градския транспорт, да се изградят паркинги и велоалеи. Тя посочи, че въвеждането на такса за центъра ще стане след осъществяването на тези цели и след адекватни обществени обсъждания.




Габриела Фиря съобщи още, че кметството е в напреднали преговори с Европейската банка за възстановяване и развитие за закупуването на още 200 градски автобуса със стандарт за изгорелите газове Евро 6, в допълнение към други 400, които са предмет на обществена поръчка. "Как да насърчаваме гражданите да използват градския транспорт, когато автопаркът е съставен от 1000 много стари автобуса", коментира кметът.


Същевременно министърът на околната среда Грациела Гаврилеску заяви днес, че автомобилите със стандарти за изгорелите газове, по-ниски от Евро 2, 3 или 4 може да бъдат таксувани в зависимост от вредните емисии, предаде Аджерпрес. "Качеството на въздуха е в опасност", отбеляза министърът допълни, че в периода януари-септември 2017 г. са регистрирани 80% повече автомобили в сравнение със същия период на миналата година.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1157 Весело

    у софия нема нужда от такса... напрао изчушкват сички автомобили от периметъра патриарха-ботев-сливница-левски аут и оставят само публичен транспорт и доставки... ше стане център за чудо и приказ

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    И в София трябва да се въведе такава такса! В Лондон работи перфектно. Няма нужда да откриваме топлата вода!

  3. 3 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    До коментар [#1] от "tucker case":

    Според мен идеята Ви да се забрани влизането на автомобили в центъра е по-добра отколкото таксата. Да не забравяме все пак, че центърът на София е колкото едно магаре да се отъркаля. Заслужава да се обсъди. Ще трябват паркинги. Многоетажни. Надземни и подземни.

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6804 Неутрално

    Кога ли ще се случи това и в нашата столица

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9011 Неутрално

    Те пък да не видят нещо.

  6. 6 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Властта не е за всеки. Ходенето пеша и ползването на градски транспорт - също.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    До коментар [#3] от "Един препатил":

    Ако се забрани влизане в центъра, то тези паркинги ще са извън центъра. Строителството им не би било скъпо. Забраната е просто по-краен вариант на таксата.

  8. 8 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 297 Неутрално

    А, стига бе!
    И с това ни изпревариха...

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    Ма разбира се! Те София и Лондон са неотличими един от друг!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Отличими са, отличими! Центърът на София е с многократно по-мръсен въздух от центъра на Лондон! Да кажете нещо по темата?

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Разбира се. Само не знам как реши, че проблемите на град с 10 млн се решават по същия начин, като проблемите на град с 1 млн. Като двата града реално нямат прилика по нищо. Нещо да кажете?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    Не си и помисляйте за забрана на автомобили в центъра. Бедна ви е фантазията колко "специални" автомобили ще се появят!

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    До коментар [#11] от "Darth Plagueis":

    Аз не обсъждам в цялост проблемите на двата града, а замърсения въздух в центъра. Вие не коментирате това. А прилики има: столици са и страдат от трафик в центъра.

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3113 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Ами именно там е грешката. Лондон е град, който има разкошна велоинфраструктура. Лондон има разкошно по своето покритие метро. Има завидна пешеходна зона и пешеходни маршрути. Накратко - Лондон отдавна е дал моркова на хората. Т.е., Лондон може и трябва да покаже и тоягата. Затова там такса център работи и е от полза, защото морковът е експлоатиран до край.
    София няма нито едно от горните неща. И да направиш забрана - все тая, само ще увеличиш корупцията. Как да слезеш от автомобила, като с колело ще те сгазят, тротоари няма, а градският транспорт е като в страна от третия свят?

    Така дали е по-ясно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Такса замърсяване ще спомогне за намаляване на замърсяването толкова,колкото увеличаването на цените на цигарите ще накара някой да спре да пуши. На който му пука истински за чистотата на въздуха ,да забрани движението на колите с ДВГ.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11023 Неутрално

    Букуреш е доста по-малък от Лондон все пак...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    това в Букурещ няма как да стане ,защото основните артерии на града минават през центъра ,околовръстното шосе е много разбито , със светофари ,които правят километрични опашки през деня , а големи комплекси магазини и молове са на 6 края в Букурещ и основните магистрали и пътни артерии им минават през центъра , няма как да стане да е заплатено ,защото това ще предизвика още по голям хаос в града .

  18. 18 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Явно ни готвят за такава такса.

    Може би е по-добре първо да се изчерпят останалите възможности, които общината пропуска умишлено.

    - Етажни паркинги,
    - Трафик система- която в момента се прави непрозрачно и е пълна скръб.
    -Контрол от страна полицията за неправилно спиране, престрояване и др.
    - Контрол на газовете на автомобилите
    - направа на кръгови кръстовища , където е възможно

  19. 19 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Пак говорите за подземни/надземни многоетажни паркинги. Това първо е мит и второ не решава никакви проблеми:
    1. Посочете парцел в кадастъра
    2. Стойност на парцела.
    3. Стойност на строежа.
    4. Стойност на поддръжката.
    5. Стойност на охраната.
    6. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат. Колко ще струва ползването на паркинга -...лв/час, .../ден?
    7. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ви т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще се съгласите ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
    8. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен.
    9. Не се решава проблема с трафика на лични МПС и продължаваш да се тровиш с мръсен въздух и да си жертва на шумово замърсяване - трафикът е основен източник на шум.

  20. 20 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 853 Любопитно

    Нещата в София могат да се решат съвсем лесно: по подобие на Синята зона в карето Дондуков, Христо Ботев, Патриарх Евтимий, Васил Левски да бъде въведена Еко-зона с достъп 5 лева на час, без такса за паркиране. Стикери за живущите, жестоки глоби за неплащане. Така ще се изкара трафика от там, а доставките ще могат да бъдат необезпокоявани - на съответната цена.

    Евроатлантида
  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Ако го направят, градът ще се позлати. Трафикът е по-зле от София. Само Варна може да им се опре.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK