БМВ, "Даймлер", "Форд" и "Фолксваген" създават съвместно дружество за изграждане на зарядни станции

БМВ, "Даймлер", "Форд" и "Фолксваген" създават съвместно дружество за изграждане на зарядни станции

© Reuters



Четири от най-големите концерни за производство на автомобили обединяват сили в изграждането на мрежа от високоскоростни станции за зареждане на електрически автомобили за пътуване на дълги разстояния. Зад проекта IONITY застават БМВ груп, "Даймлер", "Форд мотър къмпани" и "Фолксваген груп".


Те създават съвместно дружество, което има амбицията да изгради около 400 станции за бързо зареждане на основните европейски магистрали до 2020 година. Партньорите имат равен брой акции в съвместното предприятие, докато другите автомобилни производители са поканени да разширят мрежата.


Базираната в Мюнхен съвместна компания се ръководи от Михаел Хайеш, главен изпълнителен директор и Маркус Грол, главен оперативен директор, като екипът ще се разшири до 50 души до началото на следващата година.


На всеки 120 км зарядна станция




Общо 20 станции ще отворят още тази година, разположени на централни пътища в Германия, Норвегия и Австрия, като те ще са на максимално разстояние от 120 км една от друга. Партньори в първата част на проекта са веригите бензиностанции "Tank & Rast", "Circle K" и "OMV".


През 2018, мрежата ще се разшири с повече от 100 станции, всяка от които ще даде възможност на множество кленти, собственици на различни марки автомобили да зареждат едновременно. С капацитет от до 350 kW на всяка точка на зареждане, нужното време за запълване на акумулаторите на електромобилите ще се намали драстимно, спрямо сега използваните станции.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Тея направо забиха петроладжийте в киреча.

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    Ама верно ли бе?!

    Тия са големи наивници - де го дежурния по Прага (на Посолството) да им обясни, че поне още 100 години сортът Урал ще държи Гейропа за топките?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8558 Неутрално

    Новите "петролни шейхове" :)
    Горките източни страни:) Бързо им премина мечтата за вечно богатство

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Добра новина за електромобилите. Добра мрежа от зарядни станции ще ги направи доста по-привлекателни. Следва по-масово производство - по-ниски цени.

    Морски
  5. 5 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2737 Неутрално
  6. 6 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    Немските компании тръгват бавно по отношение на новостите, но потеглят ли, няма спиране.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  7. 7 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 429 Любопитно

    Дааааа, 100% сега ще има бум на електромобили. Дали ресурсът, от който се произвеждат батериите, ще може да се добива със същия темп не е ясно. Но веднага забихме пирон в конвенционалните фосилни горива.
    Електромобилите вероятно са по-безвредни, но досега няма задълбочени анализи на тема производство на батерии и утилизация/рециклиране/.

  8. 8 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Електромобилите навлизат с гръм и трясък в ежедневието ни, Това трябваше да стане отдавна, но може би заинтересуваните от запазването на позициите на ДВГ бяха по-силни. Интересно кое промени нещата и даде тласък на тази революция в автомобилостроенето, много съм любопитна.

  9. 9 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Ако се приеме предложеният от GOP нов данъчен код на US, който премахва фед. субсидии за купуване на EV (tax credit), това ще е краят на пазара на EV в US:


    “That will stop any electric vehicle market in the U.S., apart from sales of the highly expensive Tesla Model S,” said Xavier Mosquet, senior partner at consultant Boston Consulting Group, who authored a study on the growth of battery powered vehicles. “There’s no Tesla 3, no Bolt, no Leaf in a market without incentives.”


    За Европа, нещата опират до това, докога правителствата ще могат да наливат субсидии в EV-индустрията, която ме може да стои на собствените си крака без тях. Бензинът и дизелът не са победили коня и жп със субсидии, а с реални преимущества.
    В скорошно интервю CEO на Chrysler Sergio Marchione бе много по-реалистичен: близкото бъдеще ще види известен растеж не на EV, а на HV.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Това трябваше да стане отдавна, но може би заинтересуваните от запазването на позициите на ДВГ бяха по-силни.
    —цитат от коментар 8 на proza

    Както виждаш, въпросните компании са точно тези, заинтересувани от запазване на позициите на ДВГ. Но никоя фирма не мисли така вече - то е все едно Епъл да не пуска Айфон Х за да за запази позициите на Айфон 7. Да, ама ако не пусне, тогава Самсунг ще пусне и стария Айфон пак е обречен.
    Та причината е не че си пазят позициите, а че досега не е било изгодно. Тези станции никак не са евтини, ако има десетина точки по 350кВ, само инсталираната мощност 3.5мВ е доста скъпо да ти прекарат някъде посред магистралата, отделно самите зарядни колонки от този вид са май $50к едната. И като я минат днес 5 коли да заредят, я не - инвестицията е неоправдана.
    Сега като почва малко по малко да се натрупва критична маса, дай боже да потръгне. Първо в Европа, пък десетина години след тях и ние. Ще им купим старите коли като "нов внос", дано батериите им да държат дотогава.

  11. 11 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1639 Любопитно

    Екстра новина, много съм щастлив, че миризмата на изгоряла нафта и бензин лека полека ще си отиде в историята. Да, знам, че няма да е днес или утре (особено в България), но посоката е правилната и се надявам ако не аз, детето ми да порасне в една по-чиста и приветлива, безшумна и по-малко мръсна околна среда. Дай Боже!!!

  12. 12 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":


    "Тия са големи наивници - де го дежурния по Прага (на Посолството) да им обясни, че поне още 100 години сортът Урал ще държи Гейропа за топките?"

    За дежурния и смъртта на нефта не знам, но IEA е на малко по-различно мнение, др. гранц. Търсенето на нефт се увеличава:

    http://www.ogj.com/articles/2017/09/iea-revised-up-forecasts-of-global-oil-demand-growth.html

    https://www.reuters.com/article/us-asia-energy-iea/iea-sees-southeast-asia-oil-demand-growing-until-at-least-2040-idUSKBN1CT03R



  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2929 Весело

    До коментар [#12] от "bellend":

    Най- много да забавят с няколко години масовотъо навлизане не електрическите коли другарко, ха-ха-ха, Bell End. Да ви напомня, отделните щати имат също данъчни кредити и сума ти допълнителни помощи за електрическите коли.

    Плюс това, не вярвам републиканците, колкото и да са свързани с Big Oil и Big Coal да приемат това. В репъбликанската партия има много поддръжници на електрическите коли, както и в Демократическата.

    И ако това наистина стане, аз ви обещавам че, ГМ, Нисан и Тесла ще ускорят намаляването на цената на моделите си. Това направи Тойота през 2007 когато свършиха данъчните кредити за тяхните хибридни автомобили, поеха около 50% от разликата.

    Между другото, Тесла ще запълни 200 000-дите бройки позволени от закона в началото на другата година. ГМ и Нисан ще ги запълнят някъде в края на 2018, началото на 2019-та. Форд, към края на 2019-та. така или иначе в близките години този данък ще отпадне за основните производители, освен ако Конгреса не го поднови.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2929 Весело

    До коментар [#12] от "bellend":

    Нисан в момента продава старият модел Лийф с $10 000 отстъпка, Форд Фокус също, което ме навява на мисълта, че производителите вече са намерили начин как да намалят цената.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Big Oil, Big Coal?! В момента средната загуба на автокомпания за всеки един продаден EV е $10,000. Не че автокомпаниите умират да губят пари (присъствали ли сте някога на среща на CEO с акционери, на каквато и да е компания?). Принудата идва от стандартите CAFE на Обама и стандартите на CA. Предстои CAFE стандартите - под натиск на автокомпаниите - да бъдат ревизирани от EPA на Трамп, а оттам и да се намали както броят на модели, така и на произвеждани EV.

    Между другото, Big Coal няма нищо против EV: 33% от еленергията в US идва от въглища.

    Що се отнася до субсидиите при покупка, дания е класика. При субсидии:

    http://nordic.businessinsider.com/denmark-is-killing-tesla-with-a-jaw-dropping-94-sales-drop--and-elon-musk-saw-it-coming-2017-6/

    6 Tesla продадени за тримесечие след премахване на субсидиите:

    2015: 2738 Tesla vehicles sold
    2016: 176
    2017 (q1): 6

    Year-on-year change, 2015 to -16: - 93,5 %

    Ами това е "моделът" Маск/Tesla.

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Весело

    До коментар [#9] от "bellend":

    "Бензинът и дизелът не са победили коня и жп със субсидии, а с реални преимущества."

    Това е много забавно!

    А петрола, петрола ползвал ли е субсидии, например в САЩ?

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Весело

    До коментар [#12] от "bellend":

    Това същата IEA ли е, която публикува и този документ ли:

    https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf

    В него пишат, че към 2030 г. в света може да има 200 млн. електро автомобила:)

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Весело

    До коментар [#15] от "bellend":

    "среща на СЕО сакционери", това не се ли нарича общо събрание на акционерите или имате в предвид нещо друго?
    През останалото време има ли срещи на СЕО-то с акционери:)?

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivan_":

    Терминът е ceo shareholder meeting. Не живея в БГ от доста години, нито учатвам в бизнеси там.

  20. 20 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivan_":

    E и? Вие май мислите, че нефтът/суровият петрол се използва само за деривати за автомобили?!

    В момента в света са регистрирани около 1.3 млрд. автомобили. Колко ще са през 2030? И какъв ще е процентът на тези 200 млн тогава, ако бъдат въобще прозведени?

  21. 21 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivan_":

    Говорим за автомобили. Форд Т определено не е ползвал. фед. субсидии.

  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Весело

    До коментар [#19] от "bellend":

    И извън въпросното акционерно събрание, на което между впрочем СЕО не се среща с акционерите, а им дава отчет какви ги е свършил, има ли друга възможност СЕО то да се среща с акционери?
    Така го пишете, че излиза че редовно присъствате на подобни срещи и сте "вряла и кипяла" в тях:),
    като ви следя начина на "мислене" зад коментарите най-много да сте сервирали кафето и да сте отбелязвали/помагали за регистрацията на присъстващите:)
    Опс, извинявам се вие имахте МВА на визитката, не сте сервирали кафето, разнасяли сте финансовите отчети:)

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    До коментар [#20] от "bellend":

    По една случайност имам доста добра представа за какво се използва суровия петрол (да ви напиша под секрет ако искате правдоподобност на версията, че живеете в Северна Америка и "Не живея в БГ от доста години, нито учатвам в бизнеси там") не използвайте "нефт":)

    Та основно, понеже сме "големи умници" хората го горим след преработка като гориво главно в транспорта. За химическата индустрия отива прекалено малко количество.
    Та субсидиите, които САЩ десетилетия наливат в петрола всъщност са субсидии в транспорта/автомобили. Даже структурата на федералните и местни данъци в САЩ свързани с горивата са също косвена субсидия на петрола/транспорта.

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    До коментар [#20] от "bellend":

    Е, сега като сте толкова образована не можете ли да сметнете какъв процент представлява 200 млн. от 1,3 - 1,5 млрд.?

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    До коментар [#21] от "bellend":

    Запозната ли сте с корпоративната история на САЩ?
    Имена като Карнеги, Вандербилд, Дюпонт, Форд, Морган, Рокефелер (пропускам някой но се надявам да усещате намека) нещо говорят ли ви?
    Корпорации, анти тръст законодателство, олигополи, твърде голям за да фалира, стачки, финансова криза, голяма депресия, Рузвелт и кризата от 1907, цялото управление на Рузвелт и развититето на американските корпорации по това време...

    Наистина ли ще използвате аргумента по времето на форд модел Т е нямало субсидии за автомобилите?

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Информирайте се за мита около субсидиите на добив на НЕФТ (вкарайте "нефт" в google и вижте резултата) в US:

    https://www.forbes.com/sites/drillinginfo/2016/02/22/debunking-myths-about-federal-oil-gas-subsidies/ #7cf6aa466e1c

    Подобно е положението със "субсидиите" в канада. След което погледнете, какъв % от цената на литър бензин/дизел в US/EC/Канада са фед/провинц/щатски/муниципални данъци. Освен това:

    "On average, the industry (oil & gas) pays a 45% tax rate when all state, federal, and foreign taxes are totaled up. By comparison the Healthcare Industry pays a total rate of 35% and the Pharmaceuticals pay an estimated rate of 21%. Based upon these numbers it’s hard to believe which business sector is criticized the most for “subsidies”."

    What government giveth government taketh, както се казва. Във време, когато "всички сме социалисти", ще Ви е трудно да схванете, но Форд, Никола Тесла, Едисон и пр. не са ползвали субсидии. Тесла е банкрутирал и умрял в бедност.

    CAFE на Обама (ще бъде изменено от ЕРА на Трамп) предвижда около 3% EV в US през 2030. 200 m EV глобално (около 10-13%) е доста оптимистичен вариант при всеобщата задлъжнялост и липса на "пари на другите хора" за субсидиране на EV.

    Какво става на "събрание", може да разберете, ако си закупите акции. "Отчетът" идва по пощата/инет (financial statements, CEO/board notes, guidelines). Подробният му преразказ от СЕО на "събранието" не се препоръчва. Компетентността дори на дребни акционери около корп сч-ство ще ви изненада. Маса пера до EBIDTA и след това до net income/revenue/profit, както и центовете около EPS и дивидента често се обсъждат на добро ниво.

    Въобще повтарям съвета си към Вас. Не се впускайте в дискусии, за които нямате капацитет. Очевидно масажът на егото Ви е приятен, но се получава - как да се изразя по-окуражително? - забавно.

  27. 27 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3417 Весело

    Въобще повтарям съвета си към Вас. Не се впускайте в дискусии, за които нямате капацитет. Очевидно масажът на егото Ви е приятен, но се получава - как да се изразя по-окуражително? - забавно.
    —цитат от коментар 26 на bellend


    Не е зле да препратиш съвета към себе си. Щото страдаш от мания, че си компетентна по всичко, а егото ти е гигантско. Затова при липса на аргументи се осланяш на слухове и конспирации, от гнусни по-гнусни. Гледам вече е пролет, щом си се завърнала както обеща, та чакаме поредния бълвоч за Нунес и "разследването" срещу Мюлър.
    А по петролната тема си доста боса, то само с накълвано от статии не става, требе и малко опит, и повечко акъл, а не само зубраческо повтаряне.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  28. 28 Профил на Electric Car Chargers
    Electric Car Chargers
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Към днешна дата проекта си е в начална форма, но по отделно и четирите компании действат здраво към интеграция на електромобилите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK