"Quando indossiamo questa maglietta rappresentiamo noi ma anche milioni di tifosi in tutto il mondo. E' fondamentale per noi dare il massimo".
Davide Calabria
Дааааа, 100% сега ще има бум на електромобили. Дали ресурсът, от който се произвеждат батериите, ще може да се добива със същия темп не е ясно. Но веднага забихме пирон в конвенционалните фосилни горива. Електромобилите вероятно са по-безвредни, но досега няма задълбочени анализи на тема производство на батерии и утилизация/рециклиране/.
Електромобилите навлизат с гръм и трясък в ежедневието ни, Това трябваше да стане отдавна, но може би заинтересуваните от запазването на позициите на ДВГ бяха по-силни. Интересно кое промени нещата и даде тласък на тази революция в автомобилостроенето, много съм любопитна.
Ако се приеме предложеният от GOP нов данъчен код на US, който премахва фед. субсидии за купуване на EV (tax credit), това ще е краят на пазара на EV в US:
“That will stop any electric vehicle market in the U.S., apart from sales of the highly expensive Tesla Model S,” said Xavier Mosquet, senior partner at consultant Boston Consulting Group, who authored a study on the growth of battery powered vehicles. “There’s no Tesla 3, no Bolt, no Leaf in a market without incentives.”
За Европа, нещата опират до това, докога правителствата ще могат да наливат субсидии в EV-индустрията, която ме може да стои на собствените си крака без тях. Бензинът и дизелът не са победили коня и жп със субсидии, а с реални преимущества. В скорошно интервю CEO на Chrysler Sergio Marchione бе много по-реалистичен: близкото бъдеще ще види известен растеж не на EV, а на HV.
Както виждаш, въпросните компании са точно тези, заинтересувани от запазване на позициите на ДВГ. Но никоя фирма не мисли така вече - то е все едно Епъл да не пуска Айфон Х за да за запази позициите на Айфон 7. Да, ама ако не пусне, тогава Самсунг ще пусне и стария Айфон пак е обречен. Та причината е не че си пазят позициите, а че досега не е било изгодно. Тези станции никак не са евтини, ако има десетина точки по 350кВ, само инсталираната мощност 3.5мВ е доста скъпо да ти прекарат някъде посред магистралата, отделно самите зарядни колонки от този вид са май $50к едната. И като я минат днес 5 коли да заредят, я не - инвестицията е неоправдана. Сега като почва малко по малко да се натрупва критична маса, дай боже да потръгне. Първо в Европа, пък десетина години след тях и ние. Ще им купим старите коли като "нов внос", дано батериите им да държат дотогава.
Екстра новина, много съм щастлив, че миризмата на изгоряла нафта и бензин лека полека ще си отиде в историята. Да, знам, че няма да е днес или утре (особено в България), но посоката е правилната и се надявам ако не аз, детето ми да порасне в една по-чиста и приветлива, безшумна и по-малко мръсна околна среда. Дай Боже!!!
Най- много да забавят с няколко години масовотъо навлизане не електрическите коли другарко, ха-ха-ха, Bell End. Да ви напомня, отделните щати имат също данъчни кредити и сума ти допълнителни помощи за електрическите коли.
Плюс това, не вярвам републиканците, колкото и да са свързани с Big Oil и Big Coal да приемат това. В репъбликанската партия има много поддръжници на електрическите коли, както и в Демократическата.
И ако това наистина стане, аз ви обещавам че, ГМ, Нисан и Тесла ще ускорят намаляването на цената на моделите си. Това направи Тойота през 2007 когато свършиха данъчните кредити за тяхните хибридни автомобили, поеха около 50% от разликата.
Между другото, Тесла ще запълни 200 000-дите бройки позволени от закона в началото на другата година. ГМ и Нисан ще ги запълнят някъде в края на 2018, началото на 2019-та. Форд, към края на 2019-та. така или иначе в близките години този данък ще отпадне за основните производители, освен ако Конгреса не го поднови.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Нисан в момента продава старият модел Лийф с $10 000 отстъпка, Форд Фокус също, което ме навява на мисълта, че производителите вече са намерили начин как да намалят цената.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Big Oil, Big Coal?! В момента средната загуба на автокомпания за всеки един продаден EV е $10,000. Не че автокомпаниите умират да губят пари (присъствали ли сте някога на среща на CEO с акционери, на каквато и да е компания?). Принудата идва от стандартите CAFE на Обама и стандартите на CA. Предстои CAFE стандартите - под натиск на автокомпаниите - да бъдат ревизирани от EPA на Трамп, а оттам и да се намали както броят на модели, така и на произвеждани EV.
Между другото, Big Coal няма нищо против EV: 33% от еленергията в US идва от въглища.
Що се отнася до субсидиите при покупка, дания е класика. При субсидии:
"среща на СЕО сакционери", това не се ли нарича общо събрание на акционерите или имате в предвид нещо друго? През останалото време има ли срещи на СЕО-то с акционери:)?
E и? Вие май мислите, че нефтът/суровият петрол се използва само за деривати за автомобили?!
В момента в света са регистрирани около 1.3 млрд. автомобили. Колко ще са през 2030? И какъв ще е процентът на тези 200 млн тогава, ако бъдат въобще прозведени?
И извън въпросното акционерно събрание, на което между впрочем СЕО не се среща с акционерите, а им дава отчет какви ги е свършил, има ли друга възможност СЕО то да се среща с акционери? Така го пишете, че излиза че редовно присъствате на подобни срещи и сте "вряла и кипяла" в тях:), като ви следя начина на "мислене" зад коментарите най-много да сте сервирали кафето и да сте отбелязвали/помагали за регистрацията на присъстващите:) Опс, извинявам се вие имахте МВА на визитката, не сте сервирали кафето, разнасяли сте финансовите отчети:)
По една случайност имам доста добра представа за какво се използва суровия петрол (да ви напиша под секрет ако искате правдоподобност на версията, че живеете в Северна Америка и "Не живея в БГ от доста години, нито учатвам в бизнеси там") не използвайте "нефт":)
Та основно, понеже сме "големи умници" хората го горим след преработка като гориво главно в транспорта. За химическата индустрия отива прекалено малко количество. Та субсидиите, които САЩ десетилетия наливат в петрола всъщност са субсидии в транспорта/автомобили. Даже структурата на федералните и местни данъци в САЩ свързани с горивата са също косвена субсидия на петрола/транспорта.
Запозната ли сте с корпоративната история на САЩ? Имена като Карнеги, Вандербилд, Дюпонт, Форд, Морган, Рокефелер (пропускам някой но се надявам да усещате намека) нещо говорят ли ви? Корпорации, анти тръст законодателство, олигополи, твърде голям за да фалира, стачки, финансова криза, голяма депресия, Рузвелт и кризата от 1907, цялото управление на Рузвелт и развититето на американските корпорации по това време...
Наистина ли ще използвате аргумента по времето на форд модел Т е нямало субсидии за автомобилите?
Подобно е положението със "субсидиите" в канада. След което погледнете, какъв % от цената на литър бензин/дизел в US/EC/Канада са фед/провинц/щатски/муниципални данъци. Освен това:
"On average, the industry (oil & gas) pays a 45% tax rate when all state, federal, and foreign taxes are totaled up. By comparison the Healthcare Industry pays a total rate of 35% and the Pharmaceuticals pay an estimated rate of 21%. Based upon these numbers it’s hard to believe which business sector is criticized the most for “subsidies”."
What government giveth government taketh, както се казва. Във време, когато "всички сме социалисти", ще Ви е трудно да схванете, но Форд, Никола Тесла, Едисон и пр. не са ползвали субсидии. Тесла е банкрутирал и умрял в бедност.
CAFE на Обама (ще бъде изменено от ЕРА на Трамп) предвижда около 3% EV в US през 2030. 200 m EV глобално (около 10-13%) е доста оптимистичен вариант при всеобщата задлъжнялост и липса на "пари на другите хора" за субсидиране на EV.
Какво става на "събрание", може да разберете, ако си закупите акции. "Отчетът" идва по пощата/инет (financial statements, CEO/board notes, guidelines). Подробният му преразказ от СЕО на "събранието" не се препоръчва. Компетентността дори на дребни акционери около корп сч-ство ще ви изненада. Маса пера до EBIDTA и след това до net income/revenue/profit, както и центовете около EPS и дивидента често се обсъждат на добро ниво.
Въобще повтарям съвета си към Вас. Не се впускайте в дискусии, за които нямате капацитет. Очевидно масажът на егото Ви е приятен, но се получава - как да се изразя по-окуражително? - забавно.
Въобще повтарям съвета си към Вас. Не се впускайте в дискусии, за които нямате капацитет. Очевидно масажът на егото Ви е приятен, но се получава - как да се изразя по-окуражително? - забавно.
Не е зле да препратиш съвета към себе си. Щото страдаш от мания, че си компетентна по всичко, а егото ти е гигантско. Затова при липса на аргументи се осланяш на слухове и конспирации, от гнусни по-гнусни. Гледам вече е пролет, щом си се завърнала както обеща, та чакаме поредния бълвоч за Нунес и "разследването" срещу Мюлър. А по петролната тема си доста боса, то само с накълвано от статии не става, требе и малко опит, и повечко акъл, а не само зубраческо повтаряне. От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1390 НеутралноТея направо забиха петроладжийте в киреча.
Norman Granz
Рейтинг: 4748 НеутралноАма верно ли бе?!
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Тия са големи наивници - де го дежурния по Прага (на Посолството) да им обясни, че поне още 100 години сортът Урал ще държи Гейропа за топките?
penetrating
Рейтинг: 8312 НеутралноНовите "петролни шейхове" :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertГорките източни страни:) Бързо им премина мечтата за вечно богатство
Морски
Рейтинг: 458 НеутралноДобра новина за електромобилите. Добра мрежа от зарядни станции ще ги направи доста по-привлекателни. Следва по-масово производство - по-ниски цени.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Associazione Calcio Milan
Рейтинг: 1562 НеутралноХубава новина.
"Quando indossiamo questa maglietta rappresentiamo noi ma anche milioni di tifosi in tutto il mondo. E' fondamentale per noi dare il massimo". Davide CalabriaНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5575 НеутралноНемските компании тръгват бавно по отношение на новостите, но потеглят ли, няма спиране.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевshakez
Рейтинг: 464 ЛюбопитноДааааа, 100% сега ще има бум на електромобили. Дали ресурсът, от който се произвеждат батериите, ще може да се добива със същия темп не е ясно. Но веднага забихме пирон в конвенционалните фосилни горива.
Електромобилите вероятно са по-безвредни, но досега няма задълбочени анализи на тема производство на батерии и утилизация/рециклиране/.
proza
Рейтинг: 395 НеутралноЕлектромобилите навлизат с гръм и трясък в ежедневието ни, Това трябваше да стане отдавна, но може би заинтересуваните от запазването на позициите на ДВГ бяха по-силни. Интересно кое промени нещата и даде тласък на тази революция в автомобилостроенето, много съм любопитна.
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноАко се приеме предложеният от GOP нов данъчен код на US, който премахва фед. субсидии за купуване на EV (tax credit), това ще е краят на пазара на EV в US:
“That will stop any electric vehicle market in the U.S., apart from sales of the highly expensive Tesla Model S,” said Xavier Mosquet, senior partner at consultant Boston Consulting Group, who authored a study on the growth of battery powered vehicles. “There’s no Tesla 3, no Bolt, no Leaf in a market without incentives.”
За Европа, нещата опират до това, докога правителствата ще могат да наливат субсидии в EV-индустрията, която ме може да стои на собствените си крака без тях. Бензинът и дизелът не са победили коня и жп със субсидии, а с реални преимущества.
В скорошно интервю CEO на Chrysler Sergio Marchione бе много по-реалистичен: близкото бъдеще ще види известен растеж не на EV, а на HV.
Камен
Рейтинг: 914 НеутралноКакто виждаш, въпросните компании са точно тези, заинтересувани от запазване на позициите на ДВГ. Но никоя фирма не мисли така вече - то е все едно Епъл да не пуска Айфон Х за да за запази позициите на Айфон 7. Да, ама ако не пусне, тогава Самсунг ще пусне и стария Айфон пак е обречен.
Та причината е не че си пазят позициите, а че досега не е било изгодно. Тези станции никак не са евтини, ако има десетина точки по 350кВ, само инсталираната мощност 3.5мВ е доста скъпо да ти прекарат някъде посред магистралата, отделно самите зарядни колонки от този вид са май $50к едната. И като я минат днес 5 коли да заредят, я не - инвестицията е неоправдана.
Сега като почва малко по малко да се натрупва критична маса, дай боже да потръгне. Първо в Европа, пък десетина години след тях и ние. Ще им купим старите коли като "нов внос", дано батериите им да държат дотогава.
chip
Рейтинг: 1206 ЛюбопитноЕкстра новина, много съм щастлив, че миризмата на изгоряла нафта и бензин лека полека ще си отиде в историята. Да, знам, че няма да е днес или утре (особено в България), но посоката е правилната и се надявам ако не аз, детето ми да порасне в една по-чиста и приветлива, безшумна и по-малко мръсна околна среда. Дай Боже!!!
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#2] от "Norman Granz":
"Тия са големи наивници - де го дежурния по Прага (на Посолството) да им обясни, че поне още 100 години сортът Урал ще държи Гейропа за топките?"
За дежурния и смъртта на нефта не знам, но IEA е на малко по-различно мнение, др. гранц. Търсенето на нефт се увеличава:
http://www.ogj.com/articles/2017/09/iea-revised-up-forecasts-of-global-oil-demand-growth.html
https://www.reuters.com/article/us-asia-energy-iea/iea-sees-southeast-asia-oil-demand-growing-until-at-least-2040-idUSKBN1CT03R
Realist
Рейтинг: 4378 ВеселоДо коментар [#12] от "bellend":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Най- много да забавят с няколко години масовотъо навлизане не електрическите коли другарко, ха-ха-ха, Bell End. Да ви напомня, отделните щати имат също данъчни кредити и сума ти допълнителни помощи за електрическите коли.
Плюс това, не вярвам републиканците, колкото и да са свързани с Big Oil и Big Coal да приемат това. В репъбликанската партия има много поддръжници на електрическите коли, както и в Демократическата.
И ако това наистина стане, аз ви обещавам че, ГМ, Нисан и Тесла ще ускорят намаляването на цената на моделите си. Това направи Тойота през 2007 когато свършиха данъчните кредити за тяхните хибридни автомобили, поеха около 50% от разликата.
Между другото, Тесла ще запълни 200 000-дите бройки позволени от закона в началото на другата година. ГМ и Нисан ще ги запълнят някъде в края на 2018, началото на 2019-та. Форд, към края на 2019-та. така или иначе в близките години този данък ще отпадне за основните производители, освен ако Конгреса не го поднови.
Realist
Рейтинг: 4378 ВеселоДо коментар [#12] от "bellend":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Нисан в момента продава старият модел Лийф с $10 000 отстъпка, Форд Фокус също, което ме навява на мисълта, че производителите вече са намерили начин как да намалят цената.
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноBig Oil, Big Coal?! В момента средната загуба на автокомпания за всеки един продаден EV е $10,000. Не че автокомпаниите умират да губят пари (присъствали ли сте някога на среща на CEO с акционери, на каквато и да е компания?). Принудата идва от стандартите CAFE на Обама и стандартите на CA. Предстои CAFE стандартите - под натиск на автокомпаниите - да бъдат ревизирани от EPA на Трамп, а оттам и да се намали както броят на модели, така и на произвеждани EV.
Между другото, Big Coal няма нищо против EV: 33% от еленергията в US идва от въглища.
Що се отнася до субсидиите при покупка, дания е класика. При субсидии:
http://nordic.businessinsider.com/denmark-is-killing-tesla-with-a-jaw-dropping-94-sales-drop--and-elon-musk-saw-it-coming-2017-6/
6 Tesla продадени за тримесечие след премахване на субсидиите:
2015: 2738 Tesla vehicles sold
2016: 176
2017 (q1): 6
Year-on-year change, 2015 to -16: - 93,5 %
Ами това е "моделът" Маск/Tesla.
Ivan_
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#9] от "bellend":
Модератора е неадекватен!"Бензинът и дизелът не са победили коня и жп със субсидии, а с реални преимущества."
Това е много забавно!
А петрола, петрола ползвал ли е субсидии, например в САЩ?
Ivan_
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#12] от "bellend":
Модератора е неадекватен!Това същата IEA ли е, която публикува и този документ ли:
https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
В него пишат, че към 2030 г. в света може да има 200 млн. електро автомобила:)
Ivan_
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#15] от "bellend":
Модератора е неадекватен!"среща на СЕО сакционери", това не се ли нарича общо събрание на акционерите или имате в предвид нещо друго?
През останалото време има ли срещи на СЕО-то с акционери:)?
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#18] от "ivan_":
Терминът е ceo shareholder meeting. Не живея в БГ от доста години, нито учатвам в бизнеси там.
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#17] от "ivan_":
E и? Вие май мислите, че нефтът/суровият петрол се използва само за деривати за автомобили?!
В момента в света са регистрирани около 1.3 млрд. автомобили. Колко ще са през 2030? И какъв ще е процентът на тези 200 млн тогава, ако бъдат въобще прозведени?
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноДо коментар [#16] от "ivan_":
Говорим за автомобили. Форд Т определено не е ползвал. фед. субсидии.
Ivan_
Рейтинг: 507 ВеселоДо коментар [#19] от "bellend":
Модератора е неадекватен!И извън въпросното акционерно събрание, на което между впрочем СЕО не се среща с акционерите, а им дава отчет какви ги е свършил, има ли друга възможност СЕО то да се среща с акционери?
Така го пишете, че излиза че редовно присъствате на подобни срещи и сте "вряла и кипяла" в тях:),
като ви следя начина на "мислене" зад коментарите най-много да сте сервирали кафето и да сте отбелязвали/помагали за регистрацията на присъстващите:)
Опс, извинявам се вие имахте МВА на визитката, не сте сервирали кафето, разнасяли сте финансовите отчети:)
Ivan_
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "bellend":
Модератора е неадекватен!По една случайност имам доста добра представа за какво се използва суровия петрол (да ви напиша под секрет ако искате правдоподобност на версията, че живеете в Северна Америка и "Не живея в БГ от доста години, нито учатвам в бизнеси там") не използвайте "нефт":)
Та основно, понеже сме "големи умници" хората го горим след преработка като гориво главно в транспорта. За химическата индустрия отива прекалено малко количество.
Та субсидиите, които САЩ десетилетия наливат в петрола всъщност са субсидии в транспорта/автомобили. Даже структурата на федералните и местни данъци в САЩ свързани с горивата са също косвена субсидия на петрола/транспорта.
Ivan_
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "bellend":
Модератора е неадекватен!Е, сега като сте толкова образована не можете ли да сметнете какъв процент представлява 200 млн. от 1,3 - 1,5 млрд.?
Ivan_
Рейтинг: 507 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "bellend":
Модератора е неадекватен!Запозната ли сте с корпоративната история на САЩ?
Имена като Карнеги, Вандербилд, Дюпонт, Форд, Морган, Рокефелер (пропускам някой но се надявам да усещате намека) нещо говорят ли ви?
Корпорации, анти тръст законодателство, олигополи, твърде голям за да фалира, стачки, финансова криза, голяма депресия, Рузвелт и кризата от 1907, цялото управление на Рузвелт и развититето на американските корпорации по това време...
Наистина ли ще използвате аргумента по времето на форд модел Т е нямало субсидии за автомобилите?
bellend
Рейтинг: 375 НеутралноИнформирайте се за мита около субсидиите на добив на НЕФТ (вкарайте "нефт" в google и вижте резултата) в US:
https://www.forbes.com/sites/drillinginfo/2016/02/22/debunking-myths-about-federal-oil-gas-subsidies/ #7cf6aa466e1c
Подобно е положението със "субсидиите" в канада. След което погледнете, какъв % от цената на литър бензин/дизел в US/EC/Канада са фед/провинц/щатски/муниципални данъци. Освен това:
"On average, the industry (oil & gas) pays a 45% tax rate when all state, federal, and foreign taxes are totaled up. By comparison the Healthcare Industry pays a total rate of 35% and the Pharmaceuticals pay an estimated rate of 21%. Based upon these numbers it’s hard to believe which business sector is criticized the most for “subsidies”."
What government giveth government taketh, както се казва. Във време, когато "всички сме социалисти", ще Ви е трудно да схванете, но Форд, Никола Тесла, Едисон и пр. не са ползвали субсидии. Тесла е банкрутирал и умрял в бедност.
CAFE на Обама (ще бъде изменено от ЕРА на Трамп) предвижда около 3% EV в US през 2030. 200 m EV глобално (около 10-13%) е доста оптимистичен вариант при всеобщата задлъжнялост и липса на "пари на другите хора" за субсидиране на EV.
Какво става на "събрание", може да разберете, ако си закупите акции. "Отчетът" идва по пощата/инет (financial statements, CEO/board notes, guidelines). Подробният му преразказ от СЕО на "събранието" не се препоръчва. Компетентността дори на дребни акционери около корп сч-ство ще ви изненада. Маса пера до EBIDTA и след това до net income/revenue/profit, както и центовете около EPS и дивидента често се обсъждат на добро ниво.
Въобще повтарям съвета си към Вас. Не се впускайте в дискусии, за които нямате капацитет. Очевидно масажът на егото Ви е приятен, но се получава - как да се изразя по-окуражително? - забавно.
vesolr
Рейтинг: 2637 ВеселоНе е зле да препратиш съвета към себе си. Щото страдаш от мания, че си компетентна по всичко, а егото ти е гигантско. Затова при липса на аргументи се осланяш на слухове и конспирации, от гнусни по-гнусни. Гледам вече е пролет, щом си се завърнала както обеща, та чакаме поредния бълвоч за Нунес и "разследването" срещу Мюлър.
А по петролната тема си доста боса, то само с накълвано от статии не става, требе и малко опит, и повечко акъл, а не само зубраческо повтаряне.
От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
Electric Car Chargers
Рейтинг: 8 ЛюбопитноКъм днешна дата проекта си е в начална форма, но по отделно и четирите компании действат здраво към интеграция на електромобилите.