Дневник
Новини Избори 2023 Култура Скорост
Анализи България Развлечение Морски
Видео Свят Детски Земеделие
Галерии На една маса с Европа На път Зелен
Комикс Бизнес Здраве От вас
След 5 Спорт Книги Специални проекти
Коронавирусът Храна и напитки ТВ програма PR Сфера
Фоторазказ: Наследникът на "Йети"
  • Избори 2023
  • Д Експрес (7)
  • Всичко от днес (57)
  • Търсене
  • Влезте в профила си
  • Икономедиа
    • Economedia
    • id
    • Капитал
    • Дневник
    • Кариери
    • Бакхус
    • Одит
    • Регал
    • DigitalK
    • KQuarterly
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 21
Търсене
x
 
"Шкода" пусна свой модел сред средноразмерните кросоувъри още през 2009 година, когато се появи "Йети". Автомобилът беше доста популярен и името му се наложи, но чехите решиха наследникът му да носи ново название - "Карок".<br /><br />Вероятно търсеният ефект е да се подчертае колко различен автомобил е "Карок", а и да се спази географията при определянето на имената на кросоувърите на "Шкода". Както "Кодяк", така и "Карок" е свързан с Аляска, като наименованието е комбинация от думите на местното население за стрела и автомобил. >

© Шкода

увеличи
"Шкода" пусна свой модел сред средноразмерните кросоувъри още през 2009 година, когато се появи "Йети". Автомобилът беше доста популярен и името му се наложи, но чехите решиха наследникът му да носи ново название - "Карок".<br /><br />Вероятно търсеният ефект е да се подчертае колко различен автомобил е "Карок", а и да се спази географията при определянето на имената на кросоувърите на "Шкода". Както "Кодяк", така и "Карок" е свързан с Аляска, като наименованието е комбинация от думите на местното население за стрела и автомобил.
виж повече
"Карок" е изграден на една от най-съвременните платформи на "Фолксваген груп" (MQB) и в него за първи път при "Шкода" се появяват куп технологични новости. Сред тях са светодиодните фарове, които, от една страна, осветяват по-надалеч и с по-малко дразнеща очите светлина, а на второ - придават на автомобила по-модерно излъчване.
виж повече
Като цяло в кросоувъра, както и във всички нови модели на "Шкода", на светлините се обръща сериозно внимание и се търси максимална близост със стила, излъчван от прочутия чешки кристал, както във фаровете, така и в стоповете.
виж повече
Дебют в модел на "Шкода" прави и виртуалното приборно табло. Влязло първо при "Ауди", а после при "Фолксваген", то позволява водачът да избере най-често използваната информация и да акцентира на това, което му е най-важно - навигацията, мултимедията, бордовия компютър или нещо друго.
виж повече
"Шкода Карок" е дълга 4.38 метра, а в салона има място за петима пасажери. Задната седалка се състои от три отделни сегмента, които се движат напред и назад и могат лесно да се демонтират. Това позволява по-голяма гъвкавост.
виж повече
Вратата на багажника може да се отвори с прокарване на крак под бронята, а обемът му впечатлява дори само на пръв поглед. В абсолютни стойности това ще рече минимална вместимост от 521 литра и максимална от 1630 литра.<br /><br />На разположение срещу доплащане са комплект от мрежички за организиране на товара, гумено покривало, сак за ски, а част от серийното оборудване е подвижното фенерче, което играе ролята и на лампа за багажника.<br /><br />
виж повече
Ако дори и това място не е достатъчно, на разположение като аксесоари са стилни багажни кутии.
виж повече
На серийните рейки на покрива лесно може да се монтира и багажник за велосипеди.
виж повече
Организацията на бутоните за управление е логична и ергономична, като в същото време на салона не липсва и стил. В тестовите коли беше монтирана най-скъпата версия на мултимедийната система, през огромния екран на която се управляват навигацията, аудиосистемата, правят се част от фините настройки по колата и т.н.<br /><br />Личното ми мнение е, че поне за усилване, намаляване и търсене на станции можеха да бъдат запазени физическите бутони, но в "Шкода" са на друго мнение. Част от командите могат да се правят и с жестове, но така и не успях да схвана как точно става това.
виж повече
В салона има достатъчно места за чаши, бутилки и различни дреболии, на разположение е подложка за безжично зареждане на телефон и дори компактно кошче за боклук във вратата на пътника до шофьора.<br /><br />Хитрите решения продължават с обособено място за чадър под предната дясна седалка, ниша за светлоотразителна жилетка в жабката, отделение за химикалка, щипка за билет за паркинг и още куп решения, който правят живота на всички на борда по-лесен.
виж повече
"Шкода Карок" е на пазара с пет двигателя с мощности между 115 и 190 конски сили. Успях да тествам два от тях, които вероятно ще се радват и на най-голямо търсене.<br /><br />Започнах с черешката на тортата - 2.0-литров дизел със 190 конски сили, комбиниран с шестепенна механична трансмисия и задвижване на четирите колела.
виж повече
Така екипиран, автомобилът е пъргав (ускорението до 100 км/ч отнема малко над 9 секунди). Приятна изненада е и разходът на гориво – 5.4 л/100 км в смесен цикъл при 5.0 по книжка.
виж повече
Автомобилът беше снабден и със системата за промяна на настройките в до шест режима - еко, спортен, нормален, индивидуален, офроуд и сняг. С избора на всеки от тях по различен начин се усещат воланът, педалът на газта, работата на асистиращите системи и т.н.
виж повече
Всички седалки, както и воланът, могат да бъдат с подгряване, а осветлението в салона е светодиодно. Приятна глезотия е и панорамният покрив.
виж повече
Тестовият "Карок" беше екипиран и окачване с променливи характеристики, което може да акцентира на комфорта или на по-спортните настройки. Дори стандартното окачване осигурява нетипично комфортна за кросоувър возия, като в същото време колата е стабилна и при влизане в завоите с висока скорост.
виж повече
Не по-малко приятен е "Карок", когато под предния капак е монтиран новият бензинов мотор с мощност 150 конски сили. В случая той беше комбиниран с автоматична скоростна кутия с двоен съединител.<br /><br />Трансмисията за пореден път ми хареса с незабележимата смяна на предавките при спокойно каране, адекватната реакция на командите от педала на газта и динамиката, която осигурява в спортен режим.
виж повече
"Карок" разполага серийно или като опция с до 20 помагащи на водача системи. Безопасното пътуване се гарантира от асистент за кола в мъртвата зона на огледалата, сигнализация за излизане от лентата на движение, с коригиране на траекторията с намеса във волана, предупреждение за риск от удар в предното превозно средство със спирачна функция и др.<br /><br />Камера на предното стъкло пък разпознава знаците и информира водача за актуалните ограничения.
виж повече
Без да е подходящ за преходи през много тежки терени, "Шкода Карок" e доста убедителна извън пътя. Клиренсът от 18.3 см е сравнително малък, но системата за задвижване 4Х4, успява прецизно да жонглира с въртящия момент, за да осигури максимална проходимост.
виж повече
Работещият с помощта на радар адаптивен круиз контрол е прецизен, а когато "Карок" е екипиран със системата за задържане на лентата, той може да се придвижва в задръстване и без водачът да държи волана и да борави с педалите. Подобна възможност имат малко автомобили в средния ценови клас
виж повече
"Шкода Карок" направи българския си дебют на приключилия на 22 октомври софийски автосалон и вече може да бъде поръчана. Цените тръгват от 38 860 лева с ДДС. С дизел, автоматик 4Х4 и всички екстри автомобилът струва около 65 000 лева.
виж повече
виж повече
виж повече
виж повече
16:35, 05 ное 17, 28506
Дневник
Георги Пауновски

Георги Пауновски

Ключови думи към статията:

  • кросоувър
  • 4х4
  • тест драйв
  • SUV
  • Шкода
21 Коментара >

Още по темата

  • Фоторазказ: Приятната изненада от "Шкода" при големите кросоувъри

  • Светодиодни фарове и нови двигатели за обновената "Шкода Фабия"

  • "Еуратек" отчете 44 000 продадени шкоди за четвърт век

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Изпращане

Последни галерии

Фотогалерия: Вечерта на най-добрите в кухнята

Фотогалерия: Вечерта на най-добрите в кухнята

виж повече
Снимка на деня: Първият мач на Аржентина след световната титла

Снимка на деня: Първият мач на Аржентина след световната титла

виж повече
Снимка на деня: Входът на кметството в Бордо в пламъци

Снимка на деня: Входът на кметството в Бордо в пламъци

виж повече

Топ галерии

Днес / Този месец / Тази година
Снимка на деня: Първият мач на Аржентина след световната титла

Снимка на деня: Първият мач на Аржентина след световната титла

виж повече
Снимка на деня: Входът на кметството в Бордо в пламъци

Снимка на деня: Входът на кметството в Бордо в пламъци

виж повече
Фотогалерия: Вечерта на най-добрите в кухнята

Фотогалерия: Вечерта на най-добрите в кухнята

виж повече

Още от Дневник

Това ли е "националният интерес" - да се пазят интересите на Русия

Това ли е "националният интерес" - да се пазят интересите на Русия

06:29, 24 мар 23 / Анализи 338
Влизат в сила по-тежките наказания за пилите и каращите с превишена скорост шофьори

Влизат в сила по-тежките наказания за пилите и каращите с превишена скорост шофьори

12:18, 24 мар 23 / България 86
Най-добрият ресторант за 2022 г. печели за втори път

Най-добрият ресторант за 2022 г. печели за втори път

12:19, 24 мар 23 / Храна и напитки 8
1/23

Фоторазказ: Наследникът на "Йети"

Шкода" пусна свой модел сред средноразмерните кросоувъри още през 2009 година, когато се появи "Йети". Автомобилът беше доста популярен и името му се наложи, но чехите решиха наследникът му да носи ново название - "Карок".


Вероятно търсеният ефект е да се подчертае колко различен автомобил е "Карок", а и да се спази географията при определянето на имената на кросоувърите на "Шкода". Както "Кодяк", така и "Карок" е свързан с Аляска, като наименованието е комбинация от думите на местното население за стрела и автомобил.

  • Препоръчване
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 21

Филтър

Ново | Четено | Коментирано | Препоръчвано

Анализ на отпадните води потвърди, че Антверпен е "кокаиновата столица" на Европа

18:03, 24 мар 23 / Европа 2

Нетаняху нарушава закона, обяви главният прокурор на Израел

17:54, 24 мар 23 / Свят 5

Мистериозен цилиндричен обект е намерен край пробития "Северен поток 2"

17:43, 24 мар 23 / Войната в Украйна 16

Над 80% от българите са ограничили потреблението на храни заради високи цени, сочи проучване

17:42, 24 мар 23 / България 23

Армения се присъедини към Международния наказателен съд

17:14, 24 мар 23 / Свят 25

Всичко от Ново >

нагоре
Дневник
Facebook Twitter Viber Instagram Telegram Youtube
Новини
Политика България Свят Спорт Бизнес Технологии Култура Развлечение Градска среда
Докладване на проблем
Екип
Помощ
Нов Дневник
Анализи
Редакционни коментари Авторите на Дневник Цитат на деня Интервю Дебат
Бизнес
Компании Финанси Имоти Лични финанси Потребители Туризъм Осигуряване
Европа
Новини от ЕС Земеделие На една маса с Европа Региони
Спорт
Футбол Тенис Волейбол Екстремни За любители Формула 1
Зелен
Въздух Отпадъци Биоразнообразие Климат Ресурси Стил на живот
Здраве
Здравословен живот Ново в медицината Прегледи и кампании
Детски
Образование Детски книги Свободно време Здраве С децата на път
На път
Как се прави От първа ръка
Скорост
Автопремиера Автомобилна индустрия Коли в кадър
След 5
ТВ програма Театър Изложби Филми Концерти
От Вас
Новини от вас Читателски галерии Читателски Дневник Комикс Стена на славата Изпращане на новина
Галерии
Голямата снимка Снимка на деня
Видео
С две думи Видео 5
Морски
PR Сфера

© 2001 – 2023 Икономедиа АД. Някои снимки © 2023 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.

Общи условия за ползване | Политика за бисквитките | Декларация за поверителност

Уеб разработка на Икономедиа + дизайн на Studio X

Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.

Дневник спазва етичния кодекс на българските медии.

Реклама

Към мобилната версия.

America For Bulgaria Foundation logo
Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа". Мненията и твърденията, изразени в изданията на "Икономедиа", са резултат от журналистическа дейност и отразяват редакционна позиция и не непременно възгледите на фондацията или на нейните директори, служители или представители. Изданията на "Икономедиа" спазват Етичния кодекс на българските журналисти.

Бизнес: Капитал Кариери Бизнес Регал Одит

Новини: Дневник Европа

IT: Digitalk

Развлечение: Бакхус LIGHT

На английски: Kapital Insights

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Close

Достъп за логнати потребители

За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close

Достъп за логнати потребители

За да създадете комикс, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close